آماده سازی سایت برای تبلیغات گوگل


آماده سازی وب سایت برای تبلیغات گوگل شامل اقدامات گسترده و متنوعی است که باید قبل از تبلیغات در نظر گرفته شود.

با دو مثال ساده می توان نقش مهم آماده سازی وب سایت برای تبلیغات را شرح داد.

مثال اول: تصور کنید که یک مصاحبه شغلی مهم دارید. شما مطمئناً در این جلسه بسیار آراسته و با لباس مناسب ظاهر خواهید شد. این حساسیت به حدی است که در نگاه اول فرد یا افراد حاضر در این جلسه حس خوبی از شما دریافت خواهند کرد. همچنین با مواجهه با سر و وضعیت آراسته، اعتماد اولیه بیشتری شکل می گیرد. بحث این است که وقتی انسان به ظاهر خود رسیدگی می کند و برای آن وقت می گذارد، قطعاً در محل کار آدم مرتبی است و برای کارش وقت می گذارد.

حالا فرض کنید با لباس خواب و نامرتب در این مصاحبه شرکت کرده اید. چه اتفاقی خواهد افتاد؟

فقط ظاهر یک وب سایت به اندازه لباس و حتی بیشتر از آن مهم است. وقتی کاربری به سایت شما می آید و احساس می کند که سال هاست آن را بازطراحی نکرده اید یا این کار توسط یک فرد حرفه ای انجام نشده است، چگونه نمی توانند انتظار داشته باشند که محصولات و خدمات ارائه شده نیز از کیفیت پایینی برخوردار باشند؟ در واقع در این صورت مشروعیت کار شما زیر سوال می رود.

می توان گفت که وب سایت شما در بسیاری از موارد مانند یک نمونه کار است. حتی اگر کسب و کار شما مربوط به وب سایت و دیجیتال مارکتینگ و … که مربوط به طراحی وب سایت است نباشد. پس قبل از هر تبلیغی وب سایت خود را آماده کنید.

از اینجا بخوانید: راهنمای تبلیغات Google Ads 2020

مثال دوم همچنین نیاز به آماده سازی وب سایت برای تبلیغات را نشان می دهد. فرض کنید شما به تازگی یک مغازه خریده اید و قصد دارید آن را به یک شیرینی فروشی تبدیل کنید. برای این کار انواع کارها را انجام می دهید تا این مکان محیطی دلپذیر برای خود و سایر افرادی که به آنجا می آیند و می روند تبدیل شود. تمام این تلاش ها باید تا روز افتتاحیه کامل شود و در آن روز شیرینی پزی شما به بهترین شکل ممکن برسد.

تا زمانی که تکمیل نشود، قطعا هیچ اقدامی برای تبلیغ آن انجام نخواهید داد. چیزی که بیشترین تاثیر را در جذب مشتری دارد ظاهری است که برای شیرینی فروشی خود ترتیب داده اید و قدم بعدی کیفیت شیرینی های شماست.

یک وب سایت در واقع فضایی شبیه به این شیرینی فروشی اما در دنیای مجازی دارد.

برای تبلیغ هر کاری که انجام می دهید باید با هدف تبدیل ظاهر وب سایت خود به محیطی دلپذیر و جذاب برای کاربران باشد.

توجه داشته باشید که تنها ورود کاربران به وب سایت نشانه تبلیغات موثر و هدف نهایی آن نیست.

در واقع هدف نهایی هر کسب و کاری از تبلیغات در گوگل افزایش تعداد کاربرانی که وارد وب سایت می شوند نیست. نکته مهم نرخ تبدیل ورودی به مشتریان واقعی است. این مقدار معمولاً با نرخ ارز اندازه گیری می شود.

دیدن تبلیغات باید در نهایت منجر به خرید و بازگشت آنها برای خریدهای بعدی شود.

بنابراین در ادامه این مقاله به اقداماتی اشاره خواهیم کرد که باعث افزایش نرخ تبدیل برای وب سایت شما می شود.

از اینجا بخوانید: روش‌هایی برای افزایش نصب برنامه با تبلیغات در Google Play و شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات گوگل

بیش از 90 درصد مردم از گوگل استفاده می کنند. همچنین گوگل اولین و شاید تنها موتور جستجوی پرکاربرد در ایران است. بنابراین تبلیغات در چنین پلتفرمی باعث جذب بازدیدکنندگان زیادی به وب سایت شما می شود. به همین دلایل، تبلیغات گوگل ابزاری قدرتمند برای افزایش فروش در هر زمینه ای است. هر نوع کسب و کاری که دارید و هر مقیاسی که دارید، می توانید با گوگل ادز فروش داشته باشید و در نهایت سود ببرید.

گوگل شما را قادر می سازد تا با دانش جامع خود از کاربران، تبلیغات خود را به صورت هدفمند به مشتریان واقعی نشان دهید.

نگران هزینه تبلیغات گوگل نباشید. زیرا هر آنچه برای تبلیغات گوگل خرج می کنید در طول زمان چندین بار برای شما ارسال می شود. این نکته طلایی را فراموش نکنید که با هر بودجه ای که دارید می توانید به طور موثر در گوگل تبلیغ کنید.

انواع تبلیغات گوگل

انواع مختلفی از تبلیغات در گوگل به شرح زیر وجود دارد.

  1. تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل
  2. تبلیغات در شبکه نمایش گوگل
  3. تبلیغات فروشگاه Google Play
  4. تبلیغات جیمیل

14. نیاز به آماده سازی سایت برای تبلیغات گوگل

1. اولین قدم برای آماده سازی وب سایت، آمادگی برای ارائه هرگونه خدمات در زمینه فروش محصولات و خدمات است.

2. توجه داشته باشید که تمامی محصولات و خدماتی که ارائه می دهید در وب سایت شما موجود است. فروش بیشتر کافی نیست، لازم است در سایت توضیح کوتاهی در مورد آنها به مخاطبین ارائه دهید.

3. یکی از اقدامات مهم برای آماده سازی وب سایت برای تبلیغات گوگل این است که وب سایت خود را دامنه ir کنید. انجام نده زیرا استفاده از خدمات تبلیغات گوگل در ایران ممنوع است. البته راه های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد. از جمله اینکه می توانید از دامنه دیگری برای مثال com استفاده کنید. ثبت نام خود و دامنه ir. آن را بگیرید. به یاد داشته باشید که این کار باید بر اساس اصول سئو انجام شود.

4. در وب سایت خود، باید تمام عناصری را که برای کسب و کار شما مفید هستند فهرست کنید و توجه مخاطب را به آنها جلب کنید.

5. قرار دادن دکمه CTA یکی از وظایف آماده سازی وب سایت قبل از آگهی می باشد. با استفاده از این تب، کاربر را به آنچه می خواهید هدایت کنید و آنها را به خریدار تبدیل کنید. در واقع هدف شما از جذب کاربر هر چه هست با این دکمه او را در همان جهت فشار دهید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین هستید و دریافت بازخورد از کاربران برای شما بسیار مهم است. برای این کار می توانید یک بخش نظرسنجی در کنار آخرین فرآیند فروش در وب سایت خود قرار دهید و از مشتری بخواهید آن را پر کند. این تنها یکی از کاربردهای متعدد CTA است.

6. آدرس تمام شبکه های اجتماعی خود را در جایی از وب سایت قرار دهید که قابل مشاهده باشد. با این کار مشتری را بیشتر می شناسید و تعامل موثری شکل می گیرد.

7. تفکیک محصولات و خدمات یکی از مهمترین نکاتی است که مصرف کننده را مستقیماً به آنچه می خواهد سوق می دهد. به عنوان مثال، اگر به بخش خدمات در وب سایت نوین مارکتینگ مراجعه کنید، نحوه دسته بندی خدمات را برای دسترسی آسان تر مشاهده خواهید کرد.

8. امروزه به دلیل نقش غیرقابل انکار تلفن های همراه، دسترسی های زیادی از طریق گوشی های هوشمند انجام می شود. بنابراین با توجه به این نکته فرمت وب سایت در تلفن های همراه بسیار مهم است. ظاهر نامرتب در موبایل به سرعت کاربر را از وب سایت شما دور می کند. پس هنگام آماده سازی وب سایت خود قبل از تبلیغات به این نکته توجه داشته باشید.

9. برای بازدید و فروش بیشتر وب سایت و در نهایت سود بیشتر در کسب و کار خود، محتوای با کیفیت ایجاد کنید زیرا محتوای بی کیفیت در یک وب سایت مانند غذای بد در رستوران است.

همانطور که خوردن غذای بی کیفیت مشتری را از بازگشت به رستوران باز می دارد، محتوای بی کیفیت وب سایت را در نظر کاربر بی ارزش می کند. پس سعی کنید محتوای ارزشمندی تولید کنید.

10. هنگام آماده سازی سایت کلیه نکات فنی را رعایت کنید. از جمله افزایش سرعت سایت به طوری که مخاطب را خسته نکند.

11. وارد کردن اطلاعات جامع و کامل از قبیل شماره تماس، آدرس و … برای آماده سازی وب سایت برای تبلیغات گوگل ضروری است.

12. هنگام تهیه وب سایت خود، آن را به گونه ای طراحی کنید که کاربر دچار سردرگمی نشود و به راحتی بتواند به تمامی قسمت ها دسترسی داشته باشد. به طور کلی طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که به کاربران این تصور را بدهد که توسط یک متخصص و متخصص در این زمینه طراحی شده است. این نکته برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی ضروری است.

به یاد داشته باشید که کاربران برای هدف خاصی به وب سایت شما می آیند. بنابراین باید به گونه ای طراحی کنید که کاربران به محض ورود و نگاه کردن، آنچه را که می خواهند در آن بیابند.

در زیر 2 مورد برای سهولت دسترسی به بخش های مختلف وب سایت آورده شده است. رعایت این نکات کمک می کند تا آن را تا حد امکان ساده کنید.

1. فقط یک منو داشته باشید و سعی کنید آن را به حداکثر شش گزینه محدود کنید. بیش از این مقدار کاربر را گیج و سردرگم می کند.

2. از فضای خالی صفحات وب سایت خود نترسید. داشتن فضای سفید بسیار بهتر از استفاده بیش از حد از متن، عکس، انیمیشن، نماد و غیره است.

13. فراموش نکنید که قبل از هر تبلیغی وب سایت را برای تهیه آن بهینه سازی کنید. رعایت اصول سئو برای بسیاری از صاحبان مشاغل دلهره آور است. زیرا مستلزم رعایت اصول مختلف، استراتژی دقیق، زمان و تحلیل مستمر است. به طور کلی، بهینه سازی سایت یک فرآیند کار فشرده است که برای اثربخشی به صبر زیادی نیاز دارد. اما می توان آن را یک سرمایه گذاری بلندمدت دانست.

با رعایت اصول بهینه سازی، وب سایتی چشمگیر با بازدیدهای روزانه زیاد داشته باشید.

14. هنگام تهیه وب سایت، بسیار مهم است که طراحی آن به گونه ای باشد که کاملاً با سطح خدماتی که ارائه می دهید مطابقت داشته باشد.

نوین مارکتینگ با افتخار عنوان اولین شرکت کلیک گوگل در ایران را به خود اختصاص داده است. این مجموعه شما را در اجرای تبلیغات گوگل در هر منطقه ای که فعالیت می کنید همراهی می کند.

مقاله آماده سازی سایت برای تبلیغات گوگل اولین بار در آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی نوین مارکتینگ پدیدار شد. به نظر می رسد.