آژانس دیجیتال دارت نمایندگی رسمی وب اینگیج (WebEngage) در ایران


آژانس دیجیتال دارت نمایندگی رسمی وب اینگیج (WebEngage) در ایران

webengage چیست؟ سرویس های وب اینگیج باعث می شوند تا ارتباطات شما با مشتریان بر اساس تعاملات و رفتار آن ها، به بهترین و دقیق ترین شکل ممکن باشد. اما چگونه؟ در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره اینکه webengage چیست؟ چه سرویس ها و مزایایی دارد؛ آشنا شوید. 


درخواست دمو

فهرست مطالب

webengage چیست؟

هدف اصلی از شکل گیری اتوماسیون بازاریابی وب اینگیج، همراهی با مشتریان به منظور ساختن بهترین سفر مشتری است. در واقع استارت اصلی برای شکل گیری این ابزار از زمانی شکل گرفت که دو نفر از متخصصین حوزه دیجیتال مارکتینگ، تصمیم گرفتند خدمات این حوزه را کمی واقعی تر جلوه دهند. آن ها معتقد بودند که هر کدام از مشتریان با کسب و کارها داستانی دارند و گویی که یک سفر را با مشاغل آغاز می کنند. اما نکته مهم در این سفر این است که کسب و کارها تا چه حدی توانسته اند با مشتریان خود همراه شوند. 

طبیعتا وقتی تعداد مشتریان کم است، تعامل با آن ها برای صاحبان کسب و کار آسان است، اما زمانی که تعداد کاربران زیاد می شود، به دلیل محدودیت نیروی انسانی و ضیق وقت، کسب و کارها نمی توانند پشتیبانی درستی داشته باشند و با آن ها تعامل داشته باشند. در واقع در اینجا بود که این دو نفر به فکر طراحی بهترین ابزار مارکتینگ اتومیشن به نام webengage برای طراحی سفر مشتری و بهبود تعاملات افتادند. 

اهمیت webengage چیست؟

از ابزار webengage تا کنون در کشورهای مختلف و بسیاری از کسب و کارهای آنلاین استفاده شده است. این ابزار به کسب و کارها این امکان را می دهد تا پیام های تبلیغاتی خود را کاملا هوشمندانه و شخصی سازی شده به کاربران هدف خود ارسال کنند. این ابزار پیام هایی که از قبل طراحی شده اند را به صورت کاملا اتوماتیک از طریق کانال های ارتباطی مختلف و همچنین با استفاد از نوتیفیکیشن ها، پیام های درون برنامه ای، پیام های متنی، پیام های تحت وب و … به کاربران ارسال می کند.

وب اینگیج (WebEngage) چگونه کار می کند؟

قطعا برای شما هم پیام های متنوعی درباره تخفیف ها، مهلت ثبت نام و … به ایمیل یا گوشی موبایل شما ارسال شده است. وب انگیج به شما به عنوان صاحبان کسب و کار کمک می کند تا پیام های هدفمندی به مشتریان خود ارسال کنید. 

به کمک امکانات وب اینگیج شما می توانید رفتار کاربران خود را تحت نظر داشته باشید و آن ها را به صورت کاملا اتوماتیک دسته بندی کنید. پس از دسته بندی کاربران شما می توانید سناریوهای تبلیغاتی متنوع و البته کاربردی برای هر گروه تعریف کنید. 

برای مثال فرض می کنیم شما یک فروشگاه آنلاین لباس زنانه دارید، احتمالا تعدادی از کاربران وارد وبسایت شما شده اند و توضیحات تعدادی از لباس های شما را مطالعه کرده اند. حال فرض کنید قصد دارید یک تخفیف ۵۰ درصدی فصلی بر روی اجناس خود بگذارید. در صورتی که از ابزار webengage استفاده نکنید، به احتمال زیاد یک بنر برای صفحه اصلی خود به منظور اطلاع رسانی تخفیفات طراحی می کنید و یا اینکه با یک استوری اینستاگرامی کاربران خود را از تخفیف محصولات خود آگاه می کنید. 

حال تصور کنید که اگر بدانید چه کسانی توضیحات لباس خاصی را مطالعه کرده اند، آیا با ارسال ایمیل یا پیامک جهت اطلاع رسانی از تخفیف ۵۰ درصدی احتمال فروش محصولات شما بیشتر نمی شود؟ اگر بدانید که کاربران شما به کدام یک از مدل های لباس علاقه مند هستند، برایتان ارزشمند نیست که پیام تبلیغاتی خود را برای همان افراد ارسال کنید؟ یکی از مزایای وب اینگیج این است که همین کار را به صورت کاملا اتوماتیک و بر اساس سناریوهای شما انجام می دهد؛ چه چیزی بهتر از این؟! 

چرا وب انگیج بهترین ابزار مارکتینگ اتومیشن است؟

همانطور تا به اینجا گفته شد مارکتینگ اتومیشن باعث می شود همه چیز بسیار آسان تر پیش برود، هم برای صاحبان کسب و کار و هم برای مشتریان. اتوماسیون بازاریابی باعث صرفه جویی در وقت شما می شود، بودجه شما را در محدوده مورد نظر نگه می دارد، به شما کمک می کند تا مشتریان بیشتری جذب کنید، نرخ حفظ مشتریان خود را افزایش دهید و اجازه می دهد تا شما با مشتریان خود از طریق کانال های متفاوتی ارتباط داشته باشید. اگر شما تصمیم به استفاده از مارکتینگ اتومیشن دارید و یا هنوز هم شک در دل شما وجود دارد، در نظر گرفتن مزایای زیر در رابطه با وب اینگیج به شما در استفاده از آن اطمینان خاطر می دهد:

حذف نصب اپلیکیشن خود را ردیابی کنید

چرا مهم است؟

از نظر فنی، پیگیری حذف نصب مشکل است. دلیل آن این است که وقتی برنامه حذف نصب می شود، SDK سیستم ردیابی که در داخل مارکتینگ اتومیشن ها تعبیه شده است، بدیهی است که اجرا نمی شود و از این رو نمی تواند آن را ردیابی کند. اما با توجه به بحرانی بودن این رویداد، محصولات خوب مانند مارکتینگ اتومیشن WebEngage یک رویکرد جایگزین را اتخاذ می کنند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

چگونه پیگیری می کند؟

موتور ردیابی مشتریان Webengage، یک push بی صدا یعنی push با محتوای خالی به دستگاه کاربر ارسال می کند. برخلاف سایرین، این فشار برای کاربر در اعلان ها قابل مشاهده نیست زیرا رندر نمی شوند. اعلان پوش بی صدا به صورت روزانه به دستگاه کاربر ارسال می شود. در لحظه ای که توسط دستگاه کاربر دریافت نمی شود،SDK  رویداد app_uninstall را فراخوانی می کند و در گزارش حذف ضبط می شود.

تجزیه و تحلیل (قیف ها، گروه ها، روند رویداد)

قابلیت تجزیه و تحلیل گزارش هایی مانند گروه ها، قیف ها و رویدادها برای هر راه حل مارکتینگ اتومیشین به صورت ذاتی باید موجود باشد. این تجزیه و تحلیل ها قابلیت اساسی هستند که در اتوماسیون های بازاریابی وجود دارد. به غیر از موارد فوق، چندین روش تحلیلی دیگر مانند تقسیم بندی مشتریان، تحلیل رفتار، جریان و غیره وجود دارد که وب اینگیج از تمامی آنها پشتیبانی می کند. مثلا:

تجزیه و تحلیل قیف چیست؟

قیف فروش دارای معانی مختلفی است اما در بازاریابی، به معنای تجزیه و تحلیل مجموعه رویدادهایی است که به ترتیب خاصی باید از سوی کاربران انجام شود. این تجزیه و تحلیل اساساً به شما امکان می دهد به صورت بصری نحوه خروج کاربران را در مسیر اصلی تعیین شده دنبال کنید، بنابراین ایده ای از تنگناهایی که باید برطرف شوند به شما می دهد.

به عنوان مثال، از قیف بالا، می توان نتیجه گرفت که مرحله ۳ نیاز به کار مجدد دارد. همچنین می گوید که ما با موفقیت می توانیم در مشتریان انگیزه ایجاد کنیم، اما نمی توانیم آن را به پول تبدیل کنیم، زیرا پایین قیف خسته کننده است.

موارد استفاده

این تجزیه و تحلیل بیشتر برای تعیین نرخ خروج از مسیر اصلی استفاده می شود. موارد استفاده زیر تا حدودی شفافیت را به ارمغان می آورد:

چگونه جریان پرداخت را بهینه کنیم؟

شما یک قیف برای نتیجه گیری خود ایجاد می کنید. قیف فرضی فوق را در نظر بگیرید

کلیک روی ایمیل (۱۰۰%) -> افزودن به سبد خرید (۲۶.۱۸%) -> سفارش کامل شد (۳.۶۰%)

ما می بینیم که تعداد قابل توجهی از کاربران در مرحله “سفارش کامل” مسیر را ترک می کنند و به وضوح منطقه مشکلی را که نیاز به بهینه سازی دارد نشان می دهد.

میانگین زمان مصرف شده توسط کاربران برای تکمیل تمام مراحل تبدیل چقدر است؟

تجزیه و تحلیل قیف میانگین زمان تبدیل را به ما می دهد. به عنوان مثال فرض کنید شما در تجارت VOD مانند Netflix هستید و می خواهید میانگین زمان صرف شده توسط کاربران برای نصب و تماشای یک ویدیو را بدانید.

تحلیل کوهورت (Cohort) چیست؟

تجزیه و تحلیل cohort سنگ بنای تجزیه و تحلیل نرخ حفظ کاربران است. این به ما کمک می کند تا رفتار گروه خاصی از کاربران را در طول زمان تجزیه و تحلیل کنیم.

چگونه؟

کوهورت گروهی از کاربران است که یک رویداد را در بازه زمانی تعریف شده انجام دادند. بنابراین تجزیه و تحلیل cohort نشان می دهد که کاربران در یک گروه چقدر در طول چرخه عمر خود اقدام خاصی را انجام می دهند.

در ابتدایی ترین حالت، به شما می گوید که کاربران شما تا چه حد به محصول شما در طول مدت، مثلاً ۳۰ روز، پایبند هستند. استنباط هایی دریافت می کنید مبنی بر اینکه به طور مثال  X٪ از کاربران بعد از Y روز برنامه را حذف نصب می کنند که منحصراً خروجی تحلیل cohort است. موارد استفاده زیر را دنبال کنید تا تفاوت های ظریف را به درستی درک کنید.

مورد استفاده/ منافع

در یک ابزار تجزیه و تحلیل معمولی، یک نمودار کوهورت با تعیین first_event و return_event ایجاد می شود  First_event. گروهی از کاربران را تعریف می کند، مثلاً گروهی از کاربرانی که “اولین سفارش” را در روز ۰ انجام داده اند.

Return_event عملی است که می خواهید در طول چرخه زندگی گروه، مثلاً مرتبه دوم، ردیابی کنید. در نمودار زیر، ما در حال تجزیه و تحلیل هستیم که تعداد دفعات انجام سفارش دوم توسط کاربرانی که سفارش اول را انجام داده اند، در بازه زمانی ۷ روزه (دوره زمانی تعریف شده) انجام می شود.

این نوع تجزیه و تحلیل در اتوماسیون بازاریابی وب اینگیج روش های بی نهایتی را برای تجزیه و تحلیل نرخ حفظ کاربران در طول زمان به ما ارائه می دهد که توضیح می دهد که چرا آن را سنگ بنای تجزیه و تحلیل حفظ کاربر نامیده می شود.

– روند حفظ کاربران بر اساس کمپین جذب تقسیم شده است

– الگوی حفظ کاربران جدید از سیستم عامل های مختلف

تقسیم بندی مخاطب

برای اطمینان از اینکه کاربر کلیک می کند، ضروری است که بتوانیم پیامی را که برای او منطقی است ارسال کنیم.

چگونه آن را مدیریت کنیم؟ با هدف قرار دادن پیام به سمت کاربر دقیقی که پیام برای او در نظر گرفته شده است. اساساً داده های رفتاری و جمعیت شناختی همه کاربران را تجزیه و تحلیل کنید و مخاطبان مناسب را شناسایی کنید.

در این فصل، ما در مورد اینکه چگونه یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی باید شما را قادر سازد تا به طور موثر به این امر دست یابید، صحبت خواهیم کرد.

تقسیم بندی رفتاری چیست؟

تقسیم بندی رفتاری به معنای ایجاد بخش هایی از مشتریان و کاربران بر اساس اقداماتی است که کاربران در وب و برنامه تلفن همراه یا در هر کانال تعامل انجام داده اند یا انجام نداده اند است. اساساً، گروه بندی کاربران بر اساس رفتار آنها در پلتفرم، ایمیل، اس ام اس، پیام وب و هر چیز دیگری.

مثلاً بخشی از کاربرانی که روی CTA در صفحه تشکر یا ایمیل خوش آمدگویی کلیک کرده اند یا ویدیوی نمایشی را پخش کرده اند و بالای ۳۰ سال سن دارند. موارد استفاده بیشتر در زیر آمده است:

مورد استفاده

–  بخشی از کاربرانی که به صفحه تسویه حساب رسیده اند اما ۳۰ دقیقه معامله نکرده اند

– کاربرانی که تولدشان کمتر از ۱۰ روز دیگر است

– کاربرانی که در اولین بازدید کمتر از ۳۰ ثانیه وقت گذاشتند

– بخش خاصی از کاربران را در طول روز تجزیه و تحلیل کنید. اساساً درک کنید که چگونه یک عمل خاص در طول زمان توسط بخشی از کاربران انجام می شود.

تقسیم بندی پویا چیست؟

بخش پویا یک بخش رفتاری بر اساس زمان است و گروهی از کاربران که اقدامی را در یک دوره زمانی مشترک انجام داده اند، مثلاً کاربرانی که x رویداد را در آن انجام داده اند را مشخص می کند. مثلا ۳ ماه گذشته یا بین ۴۵روز تا ۶۰ روز گذشته.

داشتن توانایی اضافه کردن شرایط زمانی به یک بخش رفتاری دارای تعداد زیادی موارد استفاده هم از نظر تحلیل و هم از نظر تعامل با کاربر است.

فرض کنید می خواهید بررسی کنید که آیا کاربر پس از افزودن به سبد خرید اقدام به خرید کرده است یا خیر. اگر او به مدت ۱۰ دقیقه این کار را انجام نداده است و خرید خود را تکمیل نکرده است، می خواهید از او درخواست کنید که خرید خود را کامل کند، مثلاً با ارسال یک اعلان که انگیزه شخصی ارائه می دهد.

در آینده بیشتر در مورد محتوای پویا یاد خواهیم گرفت که نیاز به ایجاد چند بخش مختلف از مشتریان را از بین می برد. در عوض، شما این قانون را در خود محتوا قرار می دهید تا باز هم این سوال مطرح شود که سیستم اتوماسیون بازاریابی چقدر با سیستم های دیگر در اکوسیستم سازگار است. به جای تعریف بخشی که می خواهید لیست را از دیگری دریافت کنید، محتوای مناسب به صورت پویا به کاربر نشان داده می شود.

مورد استفاده

– بخشی از کاربرانی ایجاد کنید که از طریق تبلیغات نمایشی بین ۱ هفته تا ۲ هفته گذشته ثبت نام کرده اند.

۳ روز پس از رویداد X پیام ارسال کنید.

بازاریابی و تعامل Omni-Channel

تعامل مجزا به معنای اجرای کمپین های بازاریابی در چندین کانال است که در آن قوانین ارسال هر کمپین مستقل از دیگری است. این امر در طول چرخه عمر کاربر گسترش می یابد و طبیعتاً منجر به تجربه ای ناسازگار برای کاربران می شود.

هنگامی که قصد دارید تعامل همه کانالی را انجام دهید، به وسیله ای نیاز دارید تا این کمپین های مخفی را به هم متصل کنید تا به طور منسجم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار کنند.

این ما را به طراح “سفر مشتری” یا به سادگی طراح “سفر” می رساند – ویژگی جدیدی که در فضای اتوماسیون بازاریابی معرفی شده است که کمپین ها را در چندین کانال ترکیب می کند تا یک تجربه یکپارچه را ارائه دهد. هر فروشنده اتوماسیون بازاریابی که این قابلیت را ارائه می دهد، نام متفاوتی برای آن انتخاب کرده است.

موتور تعامل متقابل چیست؟

من به چیزی شبیه به “طراح سفر” WebEngage اشاره می کنم. اگر نمی دانید این قابلیت چیست، در ادامه آگاه خواهید شد. موتور تعامل متقابل وب اینگیج یک فضای طراحی به صورت کشیدن و رها کردن است که به شما امکان می دهد چندین کمپین را در چندین کانال پیوند دهید که مانند یک مجموعه لگو است که در آن هیچ محدودیتی برای راه هایی که می توانید تعامل با کاربران خود را تعریف کنید به جز تخیل شما وجود ندارد.

شخصی سازی محتوا چیست؟

یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی خوب باید به شما ویژگی هایی ارائه دهد که شما را قادر سازد تا از جزئی ترین اطلاعات در مورد کاربری که شما در حال ردیابی آن هستید استفاده کنید و یک پیام کاملا شخصی سازی شده برای او ارسال کنید. مارکتینگ اتومیشن وب اینگیج دقیقا این کار را برای شما انجام می دهد.

موارد استفاده

– ایجاد تغییرات پویا از پیام با توجه به ویژگی کاربر

به عنوان مثال اگر کاربر صفحه پرداخت را رها کند، اعلانی را با کوپن تخفیف پاپ کنید. اعلان حاوی عنوان صفحه رها شده است.

تست و ردیابی تبدیل

تست

قابلیتی است که پلت فرم اتوماسیون بازاریابی به شما اجازه می دهد تا شما فرضیه ها و ایده های مختلف بازاریابی خود را آزمایش کنید. مهم ترین چیزی که باید در نظر گرفت این است که چگونه آزمایش ها گزارش می شوند. اتوماسیون بازاریابی وب اینگیج گزارش جامع و کاملی از کمپین های آزمایشی و میزان بازخورد و تاثیر هر کدام به شما می دهد و در نهایت با آسودگی خاطر می توانید اجرای بهترین کمپین را خودکار کنید تا وب اینگیج پس از بررسی و دریافت نتایج تست A/B، بهترین کمپین را به صورت خودکار اجرا کند.

ردیابی نرخ تبدیل

فرض کنید یک کمپین اطلاع رسانی پوش را اجرا کرده اید و خوشبختانه شاهد جهش خوبی در میزان فروش شده اید، اما چقدر از نرخ تبدیل را می توان به طور مستقیم به کمپین اطلاع رسانی پوش نسبت داد؟ نرخ تبدیل برای کاربرانی که با هیچ کمپین پوشی در ارتباط نبوده اند چه میزان است؟ نرخ ردیابی نرخ تبدیل به این سوالات مربوط پاسخ می دهد. ابزار مارکتینگ اتومیشن وب اینگیج شما را در ردیابی دقیق نرخ های تبدیل یاری می دهد تا برآوردهای دقیقی از تاثیر کمپین های خود داشته باشید.

امکانات وب انگیج چیست؟

وب اینگیج امکانات متعددی دارد که به ۶ گروه زیر تقسیم بندی می شوند که در ادامه به شرح مختصری از آن ها می پردازیم:

  • پلتفرم داده های مشتری
  • تقسیم بندی مشتریان
  • تجزیه و تحلیل داده ها و درآمد
  • شخصی سازی وبسایت
  • شخصی سازی اپلیکیشن
  • اجرای کمپین ها

پلتفرم داده های مشتری 

پروفایل مشتری 

یکی از امکانات وب اینگیج این است که که شما اطلاعات بسیار زیادی از رفتار کاربران خود به دست می آورید که همین اطلاعات می تواند در تقویت تعامل شما با کاربر نقش مهمی داشته باشد. 

از داده های این ابزار می توانید کاربران خود را تقسیم بندی کنید و ارتباطات خود را متناسب با داده های موجود در زمان واقعی ایجاد کنید. هر چه پروفایل مشتری شخصی سازی تر شده باشد، دید جامع تری نسبت به مشتری و داده های موجود خواهید داشت. 

یکپارچه سازی داده مشتری 

با یکپارچه سازی داده مشتری، مطمئن می شوید که هیچ داده و اطلاعاتی از دست نمی رود. همچنین شما با این ابزار می توانید لیست شرکای مورد اعتماد خود را انتخاب کنید و اطلاعات آن ها را یکپارچه سازی کنید. 

امنیت داده های مشتری 

امنیت داده های مشتری بسیار مهم است. شما موظف هستید که با نرم افزار webengage از داده های کاربران خود محافظت کنید و در حفظ امنیت اطلاعات مشتریان طبق قوانین حریم خصوصی جهانی کوشا باشید. 

نرم افزار اتوماسیون بازاریابی وب اینگیج دارای گواهی ISO 27001:2013 است که بالاترین سطح استانداردهای امنیت داده مشتریان را ضمانت می کند؛ بنابراین خیالتان بابت این موضوع راحت باشد. 

تقسیم بندی مشتریان 

سگمنتیشن زنده مشتریان

یکی از امکانات وب اینگیج این است که شما می توانید با تقسیم بندی زنده مشتریان، به صورت لحظه ای اطلاعات آن ها را به دست آورید. از جمله اطلاعاتی که این نرم افزار ارائه می دهد عبارتند از:

  • موقعیت مکانی مشتریان
  • اطلاعات کاربردی مشتریان اعم از سن، جنسیت، تحصیلات و … 
  • با سگمنتیشن زنده مشتریان می توانید به رفتار کاربران خود مانند نصب اپلیکیشن، کلیک ها، پر کردن فرم ثبت نام، سابقه خرید و … دسترسی داشته باشید.
  • می توانید بررسی کنید که آیا کاربران به WhatsApp، SMS، Email، Push، In-app، On-site و Web Push دسترسی دارند یا خیر.
  • شما می توانید از این طریق به نحوه دسترسی کاربران به شما که شامل دسکتاپ، موبایل، لپ تاپ، و … است آگاهی پیدا کنید.

تقسیم بندی استاتیک مشتریان

شما می توانید تقسیم بندی استاتیک مشتریان به کمک داده های شخصی و رفتاری مشتریان را مطابق با نیازهای کسب و کار خود انجام دهید. 

تقسیم بندی RFM

با استفاده از سگمنتیشن RFM، می توانید مشتریان وفادار خود را شناسایی کنید و آن ها را تشویق کنید که برند شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند. 

شما با تقسیم بندی RFM می توانید مشتریانی که در خواب زمستانی هستند، مشتریانی که در شرف خواب هستند یا در معرض خطر از دست دادن هستند را شناسایی کنید و با اجرای کمپین های مشارکت مجدد، آن ها را وادار به خرید مجدد کنید. 

تجزیه و تحلیل داده ها و درآمد

قیف فروش

با استفاده از تجزیه و تحلیل قیف فروش webengage می توانید رفتار کاربران و هر مورد دیگر را به منظور بهینه سازی سفر مشتری و حفظ مشتری به حداکثر برسانید. اما چگونه؟

  • بر اساس رفتار کاربران و ایونت ها می توانید قیف های فروش خود را تعریف و نرخ تبدیل آن را تحت نظر داشته باشید.
  • می توانید مواردی که باعث ریزش مشتریان می شود را پیدا کنید و بر این اساس کمپین های خود را بهینه سازی کنید.
  • با تجزیه و تحلیل قیف فروش می توانید اثربخشی کمپین های خود را بررسی کنید و در راستای بهینه سازی آن ها قدم بردارید.
  • با ایجاد کمپین های فعالسازی مجدد و بیش از حد شخصی سازی شده، می توانید کاربران خفته را فعال کنید و از ریزش مشتریان خود جلوگیری کنید.
  • با تجزیه و تحلیل قیف فروش می توانید متوجه شوید که بیشترین ترافیک را از چه طریقی به دست می آورید.

تعامل مشتری

وب انگیج بهترین ابزار افزایش تعامل مشتری است زیرا با این ابزار می توانید:

  • روندها و ناهنجاری ها را در نحوه تعامل مشتری با کانال های ارتباطی خود شناسایی کنید.
  • به رفتار و اقدامات کاربران مانند نصب اپلیکیشن، سابقه خرید و … دسترسی داشته باشید.
  • کانال های برتر جذب مشتری را می توانید جذب کنید و با استفاده از وب اینگیج این کانال ها را بهینه تر کنید و … . 

حفظ مشتری

از جمله راهکارهای حفظ مشتری با webengage عبارتند از:

  • این نرم افزار اتوماسیون بازاریابی اطلاعاتی جامع درباره نقاط ضعف اپلیکیشن شما در اختیار شما قرار می دهد که با بهینه کردن آن می توانید از حذف اپلیکیشن توسط کاربران جلوگیری کنید.
  • با استفاده از این نرم افزار می توانید برای هر قسمت از سفر مشتری برنامه ریزی و استراتژی خاصی داشته باشید.
  • با استفاده از وب اینگیج پیام های کاملا شخصی سازی شده به کاربران خود ارسال کنید.

ردیابی مشتریان

با وب اینگیج می توانید به تعداد کاربران و همچنین پروفایل آن هایی که در حال حاضر در وبسایت یا اپلیکیشن شما فعال هستند دسترسی داشته باشید. 

شخصی سازی وبسایت

شخصی سازی بازاریابی

یکی از امکانات وب اینگیج این است که بدون نیاز به کد نویسی، می توانید شخصی سازی بازاریابی را برای تجربیات خود از وبسایت انجام دهید. 

تعامل کاربران وبسایت

شما می توانید با استفاده از داده های رفتاری کاربران اعلان های وبسایت خود را شخصی سازی کنید که همین موضوع باعث افزایش تعامل کاربران وبسایت شما می شود.

شخصی سازی اپلیکیشن

با ارسال پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن به صورت شخصی سازی شده می توانید توجه کاربران را به سمت خود جلب کنید.

اجرای کمپین ها

طراحی سفر مشتری

تجربه مشتری و تعامل با کمپین های خودکار را بر اساس رفتار مشتریان خود افزایش دهید. با استفاده از webengage می توانید طراحی سفر مشتری را به نحوی انجام دهید که در هر مرحله از آن کاربران خود را درگیر کنید. 

کمپین های بازاریابی

کاربران را با کمپین های بازاریابی مبتنی بر فعالیت تجاری خود درگیر کنید. از جمله دلایلی که توصیه می شود از وب اینگیج برای کمپین های بازاریابی استفاده کنید عبارتند از:

  • پیام های شما را در همان لحظه تحویل داده می شود.
  • ارسال ارتباط شخصی بر اساس فعالیت های تجاری
  • حیاتی ترین فعالیت های تجاری خود را با راه اندازی کمپین های بازاریابی، اتوماسیون و خودکار کنید.

مزایای وب انگیج چیست؟

مدیریت کمپین: یکی از مزایای وب انگیج این است که می توانید صفر تا صد کمپین های تبلیغاتی خود را مدیریت کنید و با استفاده از اطلاعات به دست آمده از این نرم افزار اقداماتی را برای بهبود وضعیت کمپین های تبلیغاتی خود انجام دهید. 

تقسیم بندی مشتریان: یکی دیگر از مزایای وب اینگیج امکان تقسیم بندی مشتریان است. در صورتی که مشتریان خود را تقسیم بندی کنید، می توانید روندها را در رفتار کاربران شناسایی و لیست های بازاریابی مجدد فوری ایجاد کنید. 

تست A/B کمپین: با وب اینگیج می توانید تست A/B انجام دهید. به این ترتیب که دو صفحه از لندینگ پیج های وبسایت خود را انتخاب می کنید و به کمک این ابزار می توانید متوجه شوید که کدام یک از این صفحات نرخ تبدیل بیشتری دارند. 

تجزیه و تحلیل و گزارش کمپین: با سرویس های وب اینگیج می توانید کمپین های تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل کنید و گزارش از نحوه عملکرد آن ها تهیه کنید. 

تقسیم بندی مشتری پیشرفته: با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی webengage به دلیل اینکه پروفایل مشتریان شما به طور جزئی شخصی سازی شده است به راحتی می توانید مشتریان پیشرفته خود را تقسیم بندی کنید و در جهت حفظ آن ها اقدامات لازم را انجام دهید. 

شخصی سازی محتوا: به دلیل اطلاعاتی که در قدم به قدم سفر مشتری دارید شما می توانید محتواهای تبلیغاتی خود در انواع کانال های تبلیغاتی را کاملا شخصی سازی کنید. 

هدف گذاری رفتاری: نرم افزار اتوماسیون بازاریابی وب اینگیج با قابلیت هوش مصنوعی امکان هدف گذاری رفتاری برای شما را فراهم می کند. 

سرویس های وب انگیج چیست؟

با استفاده از وب اینگیج کاربران می توانند از سرویس های متنوعی برخوردار شوند که به شرح زیر است.

ایمیل مارکتینگ

یکی از سرویس های وب اینگیج، ایمیل مارکتینگ است که به منظور ردیابی شاخص های اساسی مانند نرخ کلیک و تبدیل ها طراحی شده است. 

در این نرم افزار بازاریابی، با یک ویرایشگر بصری با قابلیت drag-n-drop می توانید کمپین های ایمیل مارکتینگ خود را بدون کد نویسی و در عین حال کاملا شخصی سازی شده طراحی و ارسال کنید. 

اس ام اس مارکتینگ

به کمک داده های نرم افزار WebEngage می توانید پیام های شخصی سازی شده را بر اساس ترجیحات و رفتار کاربران در زمان مناسب، در قالب اس م اس مارکتینگ برای آن ها ارسال کنید. 

وب پوش

وب پوش یکی دیگر از سرویس های وب اینگیج است که با سفارشی سازی این پیام ها بر اساس رفتار کاربران، ترجیحات و …. می توانید ارتباطات خود با کاربران را بهبود بخشید. 

موبایل پوش

ارسال سریع موبایل پوش را با webengage تجربه کنید. موتورهای ارسال پیشرفته این نرم افزار به شما کمک می کنند که مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و بتوانید با ارسال این پیام ها تعاملات خود با آن ها را تقویت کنید. 

هدف گذاری مجدد فیسبوک

کاربران را با قصد خرید به صفحه فیسبوک خود ارجاع دهید تا کمپین های فیسبوک ریتارگتینگ و اینستاگرام را اجرایی کنید.

هدف گذاری مجدد گوگل

با ادغام حساب های تبلیغاتی گوگل خود با وب اینگیج می توانید ریتارگتینگ تبلیغات گوگل را انجام داده و شروع به جذب مشتریان زیاد از طریق جستجو و خرید در گوگل، یوتیوب و … کنید. 

تعامل واتس اپ

یکی دیگر از سرویس های وب اینگیج این است که می توانید پیام های خود را در واتس آپ را بر اساس اقدامات کاربران خودکار کنید. برای مثال اگر کاربری محصولی به سبد خرید خود اضافه کرده است اما پرداخت انجام نداده است، به کمک webengage می توانید یک پیام خودکار برای یادآوری به کاربر خود در واتس آپ ارسال کنید؛ اینگونه تعامل واتس اپ را بین خود و کاربران افزایش می دهید.

سوالات متداول در مورد وب اینگیج

وب انگیج چیست؟

وب اینگیج نوعی ابزار اتوماسیون بازاریابی است که به منظور هوشمندسازی و اتوماسیون سازی فعالیت های کاربران در حوزه دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده می شود.

وب انگیج چگونه کار می کند؟

به کمک webengage شما با رفتار کاربران خود آشنا هستید و آن ها را به صورت کاملا خودکار دسته بندی می کنید. پس از دسته بندی کاربران شما می توانید پیام های تبلیغاتی شخصی سازی شده را به آن ها ارسال کنید.

مزایای وب انگیج چیست؟

مدیریت کمپین، تقسیم بندی مشتریان، تست A/B کمپین، تجزیه و تحلیل و گزارش کمپین، تقسیم بندی مشتری پیشرفته، شخصی سازی محتوا و هدف گذاری رفتاری.

جهت دریافت مشاوره در مورد وب اینگیج، این فرم را تکمیل کنید.


و در پایان این که…

شاید نرم افزارهای زیادی برای مارکتینگ اتومیشن در حال فعالیت باشند اما وب اینگیج یکی از بهترین نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی است که می تواند به صاحبان کسب و کارها در خودکارسازی بسیاری از فرآیندها کمک کند. این نرم افزار به واسطه سابقه درخشان و طولانی مدتی که دارد با بسیاری از مشکلات احتمالی آشنا است و شما می توانید با کمترین میزان نگرانی از امکانات این ابزار بهره مند شوید.

دیگر مقالات

نوشته آژانس دیجیتال دارت نمایندگی رسمی وب اینگیج (WebEngage) در ایران اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال دارت. پدیدار شد.