اصول تبلیغات آموزشگاه زبان انگلیسی


اگر آموزشگاه زبان دارید یا قصد راه اندازی آن را دارید، حتما بازاریابی و تبلیغات را در دستور کار قرار داده اید. بدون تبلیغات، نمی توانید انتظار سود مالی زیادی از این تجارت نسبتاً پرسود داشته باشید. به آگهی های یک آموزشگاه زبان انگلیسی و به طور کلی زبان های خارجی، ایده های زیادی وجود دارد، لزوماً همه آنها کار نمی کنند. در این مقاله ضمن بررسی روش های کلی تبلیغات آموزشگاه های زبان، به ارائه چهار اصل مهم برای موفقیت در این فرآیند نیز می پردازیم. به ما بپیوندید و از این پس بازده مالی بالاتری از آموزشگاه زبان خود داشته باشید.

انتخاب روش تبلیغاتی مناسب

به طور کلی سه راه اصلی برای تبلیغ آموزشگاه زبان انگلیسی پیش روی شماست که عبارتند از:

  • اضافه کردن اینترنت
  • تبلیغات محیطی
  • تبلیغات رسانه های عمومی

در این میان اهمیت تبلیغات اینترنتی امروزه بسیار بیشتر از دو روش دیگر است. البته هر فردی که قصد یادگیری زبان خارجی را دارد در اینترنت برای این موضوع جستجو می کند. تبلیغات آموزش زبان انگلیسی در این فضا می تواند نام برند و مدرسه را به همراه مشخصات آن برای چند ثانیه جلوی چشمان او نشان دهد. به خصوص اگر در زمینه آموزش آنلاین فعال هستید، اینترنت مهمترین بستر برای تبلیغات و بازاریابی شما خواهد بود. تبلیغات کلیکی و بنری، تبلیغات شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان و تبلیغات ایمیلی زیرمجموعه های تبلیغات اینترنتی هستند.

تبلیغات اینترنتی سریع‌ترین، پربازده‌ترین و ارزان‌ترین روش تبلیغاتی محسوب می‌شود و فرصت‌های تحلیلی زیادی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد.

اما برای تبلیغات آموزشگاه های زبان انگلیسی، تبلیغات محیطی مانند نصب بنر، پوستر، پخش تراکت و … نیز در منطقه ای که آموزشگاه در آن دایر است بسیار حائز اهمیت است. گام بعدی بحث تبلیغات در رسانه های عمومی مانند رادیو و تلویزیون است. این روش نسبتاً گران است و فقط برای مدارس شناخته شده با شعبه در شهرهای مختلف توصیه می شود.

برای ایجاد آموزشگاه زبان، اطلاع از شرایط ایجاد آموزشگاه زبان خارجی کافی نیست، باید بدانید که چگونه و با چه تکنیک هایی باید آن را تبلیغ و بازاریابی کنید. در زیر به بررسی چهار اصل مهم در این زمینه می پردازیم.

بیشتر بخوانید: هزینه های راه اندازی آموزشگاه زبان و وام راه اندازی آموزشگاه زبان

با توجه به بازار هدف

اولین قدم در تبلیغات آموزشگاه زبان انگلیسی این است که مخاطب خود را بشناسید. برای این منظور توجه به عوامل زیر و مشابه ضروری است:

  • محدوده سنی احتمالی
  • جنسیت
  • سطح تحصیلات
  • طبقه اجتماعی، مالی و فرهنگی
  • انتظارات، محدودیت ها و فرصت های مخاطب

ارتباط این عناصر می تواند به شما در طراحی و توسعه فرآیند تبلیغات کمک کند. مکان تبلیغات اعم از سطح شهر، اینترنت، شبکه های اجتماعی یا رسانه های عمومی، لحن تبلیغات و عناصر بصری همگی تحت تأثیر عوامل ذکر شده است.

به عنوان مثال، تبلیغات ایمیلی برای بازار هدفی که بیشتر از دانشجویان تشکیل شده است، چندان مناسب نیست. برای این بازار، تبلیغات در شبکه های اجتماعی عمومی تر مانند اینستاگرام موثرتر خواهد بود. در همین حال، تبلیغات ایمیلی یا تبلیغات آموزش زبان انگلیسی در لینکدین و فیسبوک ایده بهتری برای مدیران، صاحبان مشاغل و کارمندان سطح بالا است.

بیشتر بخوانید: وسایل مورد نیاز آموزشگاه زبان

ویژگی های اصلی دوره آموزشی را ذکر کنید

در هر پلتفرمی که کمپین تبلیغاتی آموزشگاه زبان انگلیسی خود را برگزار می کنید، باید نکات مهم و کلیدی دوره آموزشی خود را در محتوای تبلیغاتی ذکر کنید. باید مشخص کنید که شرکت در دوره چه مزایایی برای زبان آموز خواهد داشت یا به عبارتی دستاورد آنها در پایان دوره چه خواهد بود؟ در این راستا تعیین عوامل زیر می تواند موثر باشد:

  • نوع و کیفیت مهارت هایی که زبان آموز در پایان دوره کسب می کند
  • قاعدگی چقدر طول می کشد؟
  • مدرک احتمالی که زبان آموز در پایان دوره دریافت می کند
  • باید هزینه کامل پرداخت شود
  • نوع دوره، چه آنلاین، چه حضوری یا ترکیبی از اینها

برخی از نمونه‌های تبلیغات موفق آموزشگاه زبان انگلیسی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تافل، آیلتس و غیره
  • دوره … صحبت کردن، نوشتن، فهمیدن یا صحبت کردن
  • دوره فشرده
  • تافل، آیلتس و…
  • در پایان این دوره شما قادر خواهید بود…
  • دوره از … با تخفیف … درصد
  • دوره مکالمه آنلاین دبیرستان زبان … با حضور آقا / خانم … مدرس زبان انگلیسی کشور …
  • دوره TTC و… با اخذ گواهینامه رسمی از موسسه/مدرسه…

لازم به ذکر است که بسیاری از نرم افزارها و سیستم های مدیریت یادگیری یا LMS و همچنین بسترهای آموزش آنلاین با ارسال پیام یا ایمیل به لیست مخاطبان، ابزاری برای تبلیغ و یا حداقل اطلاع رسانی در مورد دوره های آموزشی فراهم می کنند.

انجام یک نظرسنجی از زبان آموزان فعلی همچنین می تواند به شما در تعیین عوامل بازار هدف، به ویژه نیازها و اهداف آنها کمک کند. پلتفرم کلاس آنلاین الکام علاوه بر اینکه یک پلتفرم آموزش آنلاین انگلیسی کامل و جامع است، امکان طراحی نظرسنجی در بین زبان آموزان را نیز فراهم کرد.

رابطه بین محتوای تبلیغاتی و مهارت های زبان خارجی

این اصل اصول تبلیغات مدارس به زبان انگلیسی یا هر زبان خارجی را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

“شما نمی توانید تمام تبلیغات آموزشگاه زبان های خارجی را به طور کامل به فارسی انجام دهید.” حتی اگر مطمئن هستید که اکثریت مخاطبان تبلیغات حتی یک کلمه از زبان های خارجی را نمی دانند، این اصل درست است. عدم رعایت این موضوع مانند عدم نمایش تصویر یک محصول غذایی در آگهی است. بنابراین حتما کلماتی از زبان مورد نظر را در متن آگهی یا حداقل بخشی از گرافیک آن قرار دهید.

حتی بهتر از آن، تصاویری از کشوری که زبان مقصد در آن صحبت می شود دارد. به عنوان مثال اگر چند نمونه از تبلیغات آموزشگاه های زبان برای دوره های تافل و آیلتس را دیده باشید، قطعاً نشانه ای از کانادا، آمریکا یا استرالیا را در آنها خواهید یافت.

ویژگی های مدرسه را ذکر کنید

در تبلیغات آموزشگاه زبان انگلیسی تنها محدود به ویژگی های دوره کافی نیست. شما باید ویژگی های مدرسه، تمایزات و امکانات متمایز آن را به صورت مختصر و مفید ارائه دهید. در مقاله ای جداگانه از الکام به این سوال که چگونه مجوز آموزشگاه زبان را بگیریم پاسخ داده ایم. همانطور که در آنجا گفته شد، ساختمان مدرسه باید دارای ویژگی های کیفی خاصی باشد. نمایش این ویژگی ها و امکانات ویژه مدرسه شما در تبلیغات ویدیویی می تواند تاثیر بسیار بیشتری نسبت به تبلیغات کلامی داشته باشد. ذکر اجمالی مجوزها و مدارک مدرسان را فراموش نکنید.

کسب درآمد از آموزشگاه زبان مستلزم برنامه ریزی تبلیغاتی مناسب برای آن است. برای این کار باید پلتفرم های مناسب را انتخاب کرده و پس از تهیه محتوای تبلیغاتی جذاب، موثر و مرتبط منتشر کنید. مهمترین اصول آگهی های یک آموزشگاه زبان انگلیسی (به طور کلی زبان های خارجی)، شامل تعریف بازار هدف و در نظر گرفتن آن، نشان دادن ویژگی های دوره و مدرسه و همچنین ارتباط محتوای آگهی با هدف آموزشی شما می باشد.

سوالات متداول در مورد تبلیغات آموزشگاه زبان انگلیسی

برای تبلیغ آموزشگاه های زبان انگلیسی و سایر آموزشگاه های زبان خارجی می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. سه روش اصلی عبارتند از: تبلیغات اینترنتی، تبلیغات محیطی و تبلیغات رسانه های عمومی.

در بین روش های تبلیغاتی ذکر شده، تبلیغات اینترنتی روشی سریعتر، پربارتر و ارزانتر به حساب می آید. با تبلیغات اینترنتی می توانید مستقیماً به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و گزینه های تحلیلی زیادی داشته باشید.

بله، تبلیغات محیطی مانند نصب بنر، پوستر و پخش بروشور در محوطه مدرسه بسیار مهم است. این روش به ویژه برای مدارسی که در یک منطقه خاص فعالیت می کنند توصیه می شود.

تبلیغات رسانه های عمومی می تواند تاثیر زیادی بر تبلیغات آموزشگاه زبان داشته باشد. این روش شامل تبلیغات در رادیو، تلویزیون، روزنامه ها و مجلات می باشد. با استفاده از این روش می توانید به جمعیت بیشتری از مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید.

خیر، تبلیغات اینترنتی می تواند به شما کمک کند علاوه بر اینترنت در شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و سایت های مرتبط نیز مورد توجه قرار بگیرید. علاوه بر این با استفاده از تبلیغات اینترنتی می توانید در جستجوها و صفحات مربوطه به صورت هدفمند با استفاده از تبلیغات گوگل و فیسبوک نمایش داده شوید.

The post اصول تبلیغات آموزشگاه زبان انگلیسی appeared first on الوکم.