اهمیت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل برای تجارت


علیرغم پیشرفت های قابل توجهی که در بازاریابی دیجیتال رخ داده است، در سال 2020 همچنان شاهد منفی شدن مشکل بازگشت سرمایه تبلیغات دیجیتال در بسیاری از کمپین ها هستیم. یعنی شما با امید به افزایش سود یک کمپین تبلیغاتی ایجاد می کنید اما در پایان کمپین نه تنها درآمدی کسب نمی کنید بلکه ضرر می کنید. تبلیغات گوگل با قابلیت های منحصر به فرد خود به عنوان راه حلی سریع و موثر در بازاریابی دیجیتال توانسته این مشکل را تا حدود زیادی حل کند.

با نگاهی به روند کسب و کارهایی که در چند سال گذشته در بستر وب فعال بوده اند و رشد قابل توجهی داشته اند، متوجه می شویم که کلمات پیشنهادی دیجیتال مارکتینگ عنصر جدایی ناپذیر این مشاغل است.

حقیقت این است که سال گذشته کسب‌وکارها تنها از طریق تبلیغات کلیکی گوگل بیش از 134 میلیارد دلار درآمد کسب کردند که نشان می‌دهد گوگل ادز هنوز یکی از سودآورترین شکل‌های تبلیغات در جهان است.

در این مقاله به ۶ ویژگی مهم گوگل ادز می پردازیم که در کوتاه ترین زمان باعث رشد کسب و کار شما می شود.

1- هدف قرار دادن مخاطبان با کلیک روی تبلیغات

مخاطبان شما دائماً در بستر اینترنت فعال هستند، بنابراین لازم است کسب و کار خود را با مخاطبان خود برای ایجاد پلتفرمی مرتبط کنید تا کاربران اینترنت بتوانند شما را به راحتی پیدا کنند. لازمه یافتن این مورد، دیدن اطلاعات بیشتر از طریق موتور جستجوی گوگل است.

بخشی از استراتژی بازاریابی موتورهای جستجو این است که سایت خود را با هزینه ای تبلیغ کنید.

وقتی شما از بر روی Advertisement کلیک کنید شما برای سایت خود استفاده می کنید سایت شما در نتایج جستجوی اصلی کاربران ظاهر می شود. هر کلیک کاربر بر روی لینک سایت شما به معنای هدف گیری مناسب مخاطبان است و بنابراین شما فقط برای کاربرانی که روی لینک سایت شما کلیک می کنند هزینه پرداخت می کنید. اما هنوز برای بسیاری از شرکت ها استفاده می کنند روی آگهی کلیک کنید علامت سوال هست از این نوع تبلیغات استفاده نکنید آیا موثر است؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد که چگونه می توان هزینه های کمپین های تبلیغاتی در AdWords را محاسبه کرد اداره می شود؟

2- توانایی مدیریت هزینه های تبلیغات

بودجه

در ابتدا، باید مشخص کنید که در یک روز و برای هر کمپین چقدر هزینه خواهید کرد. زیرا کسب و کار شما به صورت دوره ای کمپین ایجاد می کند کلمات پیشنهادی نیازها و موضوع بودجه روزانه به شما کمک می کند تا برای کمپین های آینده نیز بودجه بندی کنید. پس از اجرای کمپین و بررسی آمار، می توانید متوجه شوید که کمپین شما چقدر سودآور بوده است. سپس می توانید برای ادامه کمپین های خود بودجه جمع آوری کنید. کلمات کلیدی برنده و هدفمند را می توان چند هفته پس از اجرای کمپین شناسایی کرد، بنابراین از این پس می توانید روی کلمات کلیدی که بیشترین سود را برای شما داشته اند تمرکز کنید.

از Google Analytics کمک بگیرید

گوگل آنالیتیکس یک ابزار آماری قدرتمند است که به شما کمک می کند آمار دقیقی از کمپین خود بدست آورید.

آماری مانند چند بار بازدید از تبلیغ شما؟ در طول این کمپین چند بار روی تبلیغ شما کلیک شد و چند درصد از کاربران مشتری شما شدند. اینجاست که ترافیک هدفمند معنا پیدا می کند. اولین گزینه برای ترافیک هدفمند سئو و بهینه سازی سایت و. اما سئو فرآیندی زمان بر است و ممکن است برای سایت هایی که به تازگی کسب و کار خود را در اینترنت راه اندازی کرده اند گزینه مناسبی به نظر نرسد. اما بعد از سئوی وب سایت می توان گفت که تبلیغات AdWords این یک گزینه خوب برای شروع هدفمند است.

از اینجا بخوانید: با نحوه ایجاد هدف در گوگل آنالیتیکس آشنا شوید

بازار هدف خود را مشخص کنید

موقعیت جغرافیایی کاربران هدف خود را محدود کنید. برای مثال، اگر خدمات رزرو هتل در کشورهای عربی خلیج فارس ارائه می دهید، نمایش آگهی خود را در آن کشورها محدود کنید.

در این صورت اگر سایت شما دو زبانه است می توانید تنظیم کنید که فقط برای عربی و انگلیسی یا عربی و فارسی نمایش داده شود.

3- قابلیت بهینه سازی تبلیغات

توصیه را بررسی کنید

بررسی پیشنهادات ارائه شده توسط پلتفرم گوگل ادز می تواند شما را در ایجاد آگهی بهینه راهنمایی کند. بنابراین برای دسترسی به این بخش ضروری، ابتدا وارد حساب کاربری گوگل ادوردز خود شوید و روی گزینه ارجاع در سمت چپ کلیک کنید. برخی از این پیشنهادات قطعا به شما کمک زیادی خواهد کرد.

کلمات خود را در اولویت قرار دهید

پیشنهاد بالا را فقط برای کلماتی در نظر بگیرید که مطمئن هستید کاربر سایت را به مشتری تبدیل می کند. برای کلمات دیگری که فقط نقش برندسازی دارند، اولویت بندی کنید و کمتر هزینه کنید.

به عنوان مثال، هنگام تعیین کلمه کلیدی، حتی برای کلماتی که جستجوهای زیادی ندارند، گوگل قیمت بالایی ارائه می دهد. در این صورت بهتر است پیشنهاد گوگل را نادیده بگیرید و برای این کلمات قیمت پایینی در نظر بگیرید و به تدریج قیمت را افزایش دهید تا به جایگاه مورد نظر برسید.

4- گوگل ادز به سئوی سایت شما کمک می کند

اگر سایت شما تازه راه اندازی شده است، پیشنهاد می کنیم هم به سئو و هم به AdWords توجه کنید. نتایج کمپین های ادوردز شما را در تعیین استراتژی سئو برنده راهنمایی می کند، بنابراین پس از هر کمپین نتایج را به دقت بررسی کنید تا بهتر متوجه شوید که روی کدام کلمات تمرکز کنید می تواند نتایج ارزشمندی برای سایت شما داشته باشد. اگر سئو و بهینه سازی سایت شما امروز قوی نیست، با یک شروع پیش بینی شده در یک سال، می توانید تنها با استفاده از سئو در صفحه اول نتایج جستجو با رقبای خود ظاهر شوید.

5- همه چیز را متوقف کنید

تجربه نشان می دهد که هنگام اجرای یک کمپین، مشکلات یکی پس از دیگری ظاهر می شوند.

فرض کنید درست در زمان اجرای کمپین تبلیغاتی متوجه شدید که درگاه پرداخت به درستی کار نمی کند و کاربران سایت شما با مشکلاتی مواجه می شوند و درست در زمان پرداخت سایت خود را ترک می کنند. AdWords به شما این امکان را می دهد که کمپین خود را در هر زمانی متوقف کنید و سایت خود را تنظیم کنید. در این مدت دیگر آگهی شما در صفحه نتایج نمایش داده نمی شود و روی آن کلیک نمی شود و حساب شما با کلیک های بی نتیجه شارژ نمی شود.

6- نرخ بازده سرمایه گذاری بالا

برای بسیاری از صاحبان مشاغل، این سوال پیش می آید که برای هزینه کمپین چقدر سود خواهم داشت؟ در پایان کمپین نسبت سود خالص به هزینه تبلیغات چقدر خواهد بود؟

بازگشت سرمایه AdWords به سه عامل کلیدی بستگی دارد: هدف گذاری، انتخاب قیمت پیشنهادی مناسب و محتوای تبلیغات.

تعیین این سه عامل تا حد زیادی به دانش و تجربه شما در کمپین های تبلیغاتی AdWords بستگی دارد، بنابراین نمی توانید یک عدد واحد برای نرخ بازگشت سرمایه برای همه کمپین ها بدست آورید، اما آمار نشان می دهد که اگر این سه عامل به درستی تعیین شوند، گوگل ادوردز ROI خواهد بود همچنین به 700% می رسد. با این حال، با این حجم از جستجوی روزانه نباید قدرت موتور جستجوی جهانی گوگل را دست کم گرفت.

بنابراین، اگر در راه اندازی کمپین تبلیغاتی خود تردید دارید و نیاز به مشاوره دارید، می توانید با تیم بازاریابی جدید AdWords تماس بگیرید.

اما بخشی از سرمایه ای که به عنوان بازاریابی اینترنتی برای تبلیغات گوگل خرج می کنید چگونه خرج می شود؟

مقاله اهمیت استفاده از تبلیغات کلیکی گوگل برای کسب و کار اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی نوین مارکتینگ پدیدار شد. به نظر می رسد.