با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن آشنا شوید


تقویم تولید محتوا صرفاً جدولی است که شامل برنامه ریزی روزانه برای تولیدکنندگان محتوا و سازماندهی پروژه های تولید محتوا می باشد که معمولاً توسط مدیر تولید محتوا انجام می شود. این جدول برنامه ریزی دارای بخش های مختلفی است و به تیم محتوا کمک می کند تا بر اساس یک برنامه دقیق و منظم کار کنند و ببینند محتوا در طول سال چگونه توزیع می شود.

یک تقویم محتوا در واقع یک نقشه راه برای انجام بهتر وظایف گسترده و متنوع تولید محتوا است. یکی از ابزارهای کلیدی برای سازماندهی استراتژی بازاریابی محتوای شما و یکی از پایه های تولید محتوا، این تقویم محتوا است.

مدیران در هر زمینه ای به دلیل وظایف گسترده ای که به آنها محول شده است باید برای کار خود برنامه ریزی و زمان بندی کنند. به همین دلیل، یک مدیر محتوا باید یک تقویم محتوایی ایجاد کند تا از زمان خود به نحو مطلوب استفاده کند و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهد.

در نگاه اول، تنظیم تقویم برای تولید محتوا کار ساده ای به نظر می رسد، اما در واقع قرار دادن عناوین مختلف با توجه به نیاز مخاطب و شناخت آن ها و همچنین تعیین تاریخ تخمینی برای انتشار محتوا برای یک سال کار بسیار ساده ای است. کار پیچیده و وقت گیر

قبل از تولید محتوا و ایجاد تقویم محتوا باید در نظر گرفت که چه نوع ترافیک وب سایت و چه تعداد مشتری در هر ماه برنامه ریزی شده است و در نهایت حجم ترافیک و مخاطب چقدر است.

به طور کلی به کمک تقویم محتوایی در پایان سال باید انواع اقدامات و بازخوردها تحلیل و بررسی شود. این کار از آن جهت ضروری است که باید مشخص شود که چه شکلی از محتوا و چه عنوان و جزئیاتی برای رسیدن به اهداف سازمانی و رفع نیازهای مخاطبان مناسب است. بنابراین برای ایجاد یک تقویم محتوایی باید برنامه ای مستند و دقیق برای دریافت بازخورد مخاطبان و اصلاح آن وجود داشته باشد.

از اینجا بخوانید: از صفر تا صد نوشتن گزارش تبلیغاتی و نکات آن

ابزارهای تقویم برای تولید محتوا

برای ایجاد یک تقویم محتوایی در سطح ساده می توانید از چندین ابزار که در زیر به آنها اشاره می شود استفاده کنید.

  • برگه گوگل
  • برتری داشتن
  • یک کلمه
  • هاب اسپات

اما در سطوح بالاتر می توانید مستقیماً با استفاده از موارد زیر یک تقویم محتوا ایجاد کنید.

  1. تقویم سیستم آنلاین
  2. پلتفرم های آماده برای تقویم های دیجیتال

بخش های مختلف یک تقویم محتوایی

1. عنوان یا موضوع محتوا: این بخش که مهمترین بخش تقویم تولید محتوا است؛ نشان می دهد که محتوای مورد نظر دقیقاً در رابطه با چه موضوعی و با چه هدفی ایجاد می شود. برای انتخاب موضوع باید به این نکته توجه کرد که عنوان محتوا باید به دقت و با توجه به عناصر مختلف از جمله نیاز مخاطب در نظر گرفته شود.

2. تاریخ انتشار محتوا: این مرحله باید شامل تمامی مراحل تولید محتوا از مراحل اولیه تا نگارش، ویرایش، خدمات سئو و سایر عناصر ضروری باشد. برای تعیین تاریخ انتشار، روزهای تعطیل نیز تعیین و تاریخ ها بر این اساس تنظیم می شود

3. افراد مخاطب: پرسونا به مجموعه ای از ویژگی ها، الگوهای فکری و رفتاری و الزامات یک مخاطب فرضی اشاره دارد. به عبارت ساده، شناخت شخصیت مخاطب به معنای احترام گذاشتن به اوست تا جایی که ویژگی ها، ترجیحات و الزامات او را بشناسیم و بر اساس آن عمل کنیم.
شناخت مخاطبان قبل از ایجاد تقویم تولید محتوا مهم است و معمولاً هنگام توسعه استراتژی محتوای شما اصلاح می شود. اما بهتر است در تقویم مشخص شود که محتوای ایجاد شده برای چه کسانی تولید می شود و این مخاطب باید از کجا و چگونه اطلاعات مورد نظر را دریافت کند و با این محتوا مواجه شود.

از اینجا بخوانید:انواع محتوا؛ جذاب ترین نوع محتوا در سال 2021 را به شما معرفی می کنیم

4. نویسنده مطالب: با توجه به تخصص، تجربه و علاقه تولیدکنندگان محتوا، باید نویسنده مناسب انتخاب شود. اگر محتوا توسط فردی متخصص و علاقه مند به این حوزه ایجاد شود، از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. بنابراین انتخاب نویسنده مناسب برای رشته مورد نظر کار آسانی نیست.

5. قالب محتوا: هر محتوا دارای انواع مختلفی از جمله محتوای متنی، محتوای ویدیویی، پادکست، اینفوگرافیک و غیره است. بسته به قالب هر محتوا، اصول رعایت شده متفاوت است.

6. کانال ارسال محتوا: بسیار مهم است که بدانید مطالب منتشر شده در کدام کانال و با چه ویژگی هایی منتشر می شود. دانستن این موضوع در مورد نویسنده در بسیاری از موارد منجر به ایده هایی می شود.

از اینجا بخوانید: بیایید با 12 نوع بازاریابی محتوا برای رونق کسب و کار آشنا شویم

12 مورد نیاز برای استفاده از تقویم محتوا

بسیاری از موارد نیاز به ایجاد و استفاده از تقویم تولید محتوا را توضیح می دهند. 12 مورد از آنها در زیر ذکر شده است.

1. این تقویم وظایف را ساده می کند و فعالیت های روزانه، ماهانه و سالانه گسترده تیم بازاریابی محتوا را سازماندهی می کند.

2. استفاده از این تقویم باعث صرفه جویی در انرژی و زمان برای تولید کننده محتوا و در کل تیم بازاریابی محتوا می شود.

3. تقویم تولید محتوا مدیریت منابع برای تولید و تبلیغ محتوا را آسان می کند.

4. در تقویم محتوا، علاوه بر لیست انواع محتوا، افراد می توانند به وضوح نحوه توزیع آنها را در طول ماه و سال مشاهده کنند و بر اساس آن برنامه ریزی کنند.

5. انتخاب کلمات کلیدی مناسب در تقویم تولید محتوا منجر به ایده پردازی و در نهایت بهینه سازی محتوا می شود.

6. با استفاده از این تقویم شکاف ها و محدودیت های برنامه آشکار شده و اصلاح آنها آسان تر می شود.

7. با ایجاد تقویم تولید محتوا، به طرح ریزی محتوای مورد نظر برای آینده وبلاگ کمک می کند.

8. با توجه به فکر تعیین تاریخ انتشار هر مطلب، محتوا در بهترین زمان برای مخاطب آماده می شود.

9. با تقویم محتوا، تاریخ انتشار فراموش نمی شود و نویسندگان با توجه به زمان در نظر گرفته شده شروع به نوشتن می کنند.

10. این تقویم باعث ایجاد هماهنگی بین اعضای تیم بازاریابی دیجیتال می شود.

11. تقویم تولید محتوا از تولید محتوای تکراری و اتلاف وقت جلوگیری می کند.

12. این امر باعث می شود محتوای ایجاد شده با تاریخ های مهم هماهنگ شود و محتوای مرتبط تولید شود.

آخرین کلمه

این فقط ایجاد و نوشتن محتوا نیست. در واقع نکته مهم در مورد محتوا این است که در زمان مناسب و به بهترین شکل تولید شود. برای دستیابی به این نکته کلیدی، استفاده از تقویم تولید محتوا باید برای تیم بازاریابی محتوای شما ضروری باشد.

بنابراین با نکات ذکر شده در این مقاله، تقویم محتوای خود را ایجاد یا بهبود بخشید.

آشنایی با تقویم تولید محتوا و ابزارهای آن برای اولین بار در آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی نوین مارکتینگ. به نظر می رسد.