برنامه ریزی یک روز کاری فروش ایده آل: 5 ایده برای برنامه ریزی بهتر


این محتوا توسط لورا استک، مدیر عامل، سخنران برتر بهره وری و نویسنده، The Productivity Pro نوشته شده است.

فروشندگان می دانند چگونه سخت کار کنند و همه چیز را بررسی کنند. آنها می دانند که باید اولویت بندی کنند، تفویض اختیار کنند، حواس پرتی ها را حذف کنند و یک سیستم مدیریت زمان سازمان یافته ایجاد کنند. از یکی نماینده فروش حرفه ای بدون این موارد نمی تواند کار کند، ما فرض می کنیم که اکثر موارد ذکر شده تا حد خوبی برآورده شده است.

با این حال، وقتی به یک روز معمولی نگاه می کنید، در واقع چقدر زمان صرف فروش می کنید؟ همانطور که در طول سال ها آموخته ام، بسیاری از فروشندگان بیشتر وقت خود را صرف فروش می کنند. تصور کنید که این مقدار را دو، سه یا حتی چهار برابر کنید افزایش فروش شما کمک خواهید کرد.

روی چیزهایی تمرکز کنید که به شما کمک می کند معاملات بیشتری را ببندید.

در این مقاله با پنج ایده برای افزایش فروش به شما کمک خواهیم کرد:

1. یک روند را انتخاب کنید.

بر اساس تجربه، برنامه نویسی موثر برنامه ای است که در طول زمان توسعه یافته و تکامل می یابد. به عنوان مثال، برقراری تماس تلفنی در طول چند روز و اختصاص یک روز خاص برای کارهای اداری می تواند در این فرآیند موثر باشد.

به جای برنامه ریزی برای یک روز ایده آل، بسیاری از بازاریابان ترجیح می دهند هفته را بر اساس وظایف خاص برنامه ریزی کنند برنامه ریزی انجام دادن

  • دوشنبه: تماس سرد
  • سه شنبه: جستجوی گرم
  • چهارشنبه: نسخه ی نمایشی
  • پنجشنبه: شبکه سازی
  • جمعه: ملاقات یا تماس با مشتریان

به آزمایش روند ادامه دهید تا زمانی که برنامه ای داشته باشید که کار کند.

2. همه چیز را در تقویم ثبت کنید.

همه موارد غیر قابل مذاکره باید در تقویم شما باشد. فرقی نمی‌کند از یک ابزار نرم‌افزاری استفاده می‌کنید یا یک برنامه‌ریز کاغذ، برای اینکه بدانید روی چه چیزی کار می‌کنید یا زمانی که چیزی مهم را فراموش می‌کنید، به یک تقویم نیاز دارید. تمام برنامه های خود را در تقویم قرار دهید و زمان خود را به بلوک های 30 دقیقه ای تقسیم کنید.

اگر تماس سرد دو ساعت در روز طول می کشد، باید به برنامه ای که برای خود تعیین کرده اید پایبند باشید. چیزهای غیرمنتظره همیشه اتفاق می افتد، بنابراین بدون اینکه اجازه دهید برنامه شما به طور کامل پر شود، برنامه ریزی کنید. اگر نیاز دارید برای یک نسخه آزمایشی فردا آماده شوید، آن را برنامه ریزی کنید. همین امر در مورد برنامه های شخصی نیز صدق می کند – همیشه کار و زندگی شخصی خود را متعادل کنید تا کارتان با ارزش باشد.

3. تمام برنامه های خود را در تقویم بنویسید.

عوامل متعددی در فرآیند فروش ضروری است. جستجو، آماده سازی و اقدامات نهایی. در طول روز برای هر سه وقت بگذارید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید در ابتدای روز کاری (حضوری/تلفنی) تماس های سرد برقرار کنید. در میانه روز، وقت خود را صرف رسیدگی به نیازهای فعلی مشتری کنید و در پایان روز کاری، برای گفتگوهای فردا آماده شوید.

در حالی که جذب مشتری جدید هیجان انگیز است، همیشه برای پرورش پیشرو وقت بگذارید. شما باید به طور منظم با مشتریان فعلی در تماس باشید و رابطه خود را با آنها حفظ کنید. سود واقعی از اولین فروش به دست نمی آید – از فروش هایی است که پس از اولین فروش مشتری (از مشتریانی که قبلاً شما را می شناسند و به شما احترام می گذارند) حاصل می شود. با خرید محصول، دریافت خدمات بیشتر یا ارجاع شما به دیگران، به آنها نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید و آنها در آینده به شما اهمیت خواهند داد.

4. ایمیل های دریافتی را مدیریت کنید.

گاهی مشغول جستجو سرنخ های جدید پیدا کنید اگر نه، به ایمیل ها پاسخ دهید. هر چند وقت یکبار صندوق ورودی خود را خالی کنید، مهم نیست برای انجام آن چه کاری انجام می دهید، به ایمیل های خود پاسخ دهید، برخی کارها را به دیگری محول کنید، جلساتی را با مشتریان قبلی یا مشتریان احتمالی ترتیب دهید، یا کلاً آنها را فراموش کنید.

به عنوان مثال، هر بار که روی ایمیلی کلیک می کنید، یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • آن را حذف کنید.
  • آن را فوروارد کنید یا به عنوان “درخواست وظیفه” ارسال کنید.
  • اگر می توانید در کمتر از سه دقیقه به سوال پاسخ دهید یا اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهید.
  • اگر کاری در ایمیل وجود دارد که در حال حاضر نمی توانید انجام دهید یا هنوز اتفاق نیفتاده است، از گزینه انتقال به کار برای تبدیل ایمیل به کار استفاده کنید (یا اگر قرار ملاقاتی است، از گزینه انتقال به تقویم استفاده کنید) . تاریخ شروع را بر اساس زمانی که باید کار را کامل کنید انتخاب کنید و روی ذخیره و بستن کلیک کنید تا ایمیل به طور خودکار از صندوق ورودی شما به یک کار منتقل شود.
  • از دستور Save As برای ذخیره ایمیل به عنوان هر فایل آفیس دیگری در سیستم خود استفاده کنید (یا از Personal Folders استفاده کنید، اگرچه من این روش را ترجیح نمی دهم).
  • اشتراک ایمیل های تبلیغاتی را لغو کنید یا فرستنده را به لیست هرزنامه اضافه کنید.

5. فروش.

با توجه به تفاوت های محصول، جغرافیایی و شرکت، روز ایده آل برای متخصصان فروش می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. در حالی که نمی‌توان یک برنامه زمان‌بندی مشخص برای همه کارشناسان فروش ارائه داد، به یاد داشته باشید که بیشتر روز باید شامل فعالیت‌های فروش باشد (تحقیق و جستجو، برقراری تماس‌های فروش، درخواست از مشتریان فعلی برای توصیه خدمات یا محصول شما به دیگران، بررسی قیف فروشارائه پیشنهادات، ارسال ایمیل به مشتریان برای پیگیری).

چندین عامل برای فروش ضروری است: جستجو، آماده سازی و تحویل واقعی. زمان روز را برای هر سه مورد در نظر بگیرید.

منبع:

پست برنامه ریزی برای روز کاری فروش عالی: 5 ایده برای زمان بهتر اولین بار در وبلاگ پدیدار شد.