تبلیغات رفتاری چیست و چرا اهمیت دارد؟


بازاریابی اساساً ارائه راه حل هایی برای افراد است که می تواند برای آنها مفید باشد. اما در گذشته، بازاریابان دیجیتال در استفاده از اطلاعات مصرف‌کننده برای شناسایی و هدف‌گیری صحیح مخاطبان خود با مشکلات زیادی مواجه بودند و ارائه راه‌حل‌هایی بر این اساس به آن‌ها دشوار بود. زیرا با حداقل اطلاعات موجود، کسب و کارها از روش های بازاریابی کمتری استفاده می کردند و در نتیجه مشتریان با تبلیغات، ایمیل ها، تماس های تلفنی نامناسب بمباران می شدند و همه آنها به ناچار نادیده گرفته می شدند.

اما در سال های اخیر روش تبلیغاتی ایجاد شده است که به عنوان روشی قدرتمند برای جمع آوری اطلاعات در مورد رفتار مشتری و استفاده از آن اطلاعات برای تقسیم بندی و هدف گذاری مخاطبان با بیشترین دقت ممکن شناخته شده است. این نوع بازاریابی بر الگوهای منحصر به فرد تعامل و رفتار برای برآوردن نیازها و علایق خاص بازار ایده آل تمرکز دارد. به این روش تبلیغات رفتاری می گویند.

طبق این مطالعه، مشاغلی که می توانند از داده های مشتری استفاده کنند از رقبای خود بهتر عمل خواهند کرد. با انجام این کار، آنها تا 85 درصد رشد در فروش و بیش از 25 درصد رشد در حاشیه سود ناخالص را تجربه کردند. اگرچه این روش تبلیغاتی می تواند مشکلات مختلفی به خصوص برای کاربران داشته باشد; به عنوان مثال، زمانی که رفتار کاربر تغییر کرده است اما تبلیغات همچنان بر اساس داده های قدیمی ارائه می شوند.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به تبلیغات رفتاری و اینکه چرا می‌تواند تفاوت قابل توجهی در کسب و کار شما ایجاد کند، خواهیم داشت. علاوه بر این در این مقاله به آمار عملکرد این نوع تبلیغات اشاره می کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا این روش برای اهداف بازاریابی شما مفید است یا خیر.

تبلیغات رفتاری چیست؟

تبلیغات یا بازاریابی رفتاری به این معناست که شرکت ها چگونه مخاطبان خود را بر اساس رفتار، نیازها، موقعیت جغرافیایی و سایر معیارها هدف قرار می دهند. این کار با استفاده از تجزیه و تحلیل وب، کوکی ها، تاریخچه مرور و سایر اطلاعات انجام می شود. با تقسیم‌بندی مناسب مخاطبان بر اساس رفتارشان، سازمان‌ها می‌توانند محتوای بسیار مرتبط را به آنها ارائه کنند و از آن محتوای خاص برای هر دسته خاص استفاده کنند، نه اینکه یک پیام یا ایمیل عمومی برای همه ارسال کنند.

اتوماسیون بازاریابی

داده‌ها برای بازاریاب‌ها بسیار ارزشمند است، و با ادامه ساخت مجموعه‌های داده بزرگ، آنها می‌توانند در تولید و توزیع محتوای مرتبط با مشتریان نیز بهتر شوند.

با پیشرفت فناوری‌های اتوماسیون یادگیری ماشین و بازاریابی، کسب‌وکارها می‌توانند از حجم وسیعی از داده‌های این فناوری‌ها برای پیش‌بینی آسان رفتار مصرف‌کننده در ماه آینده استفاده کنند. اگرچه در این بین باید توجه داشت که جمع آوری اطلاعات پیچیدگی ها و جزئیات خاص خود را دارد. با پیشرفته تر شدن ابزارهای گوش دادن به مخاطب، حفظ حریم خصوصی آنلاین به یک مسئله مهم تبدیل می شود.

داده های مشتری را می توان به صورت استراتژیک برای تعیین ترجیحات آنها و ارائه خدمات مرتبط مورد استفاده قرار داد. کسب‌وکارها می‌توانند به جای ایجاد مزاحمت برای مشتریان، داده‌های مشتری را جمع‌آوری کنند تا تجربه خوشایندتری برای مشتریان احتمالی و بالقوه خود ایجاد کنند. بنر کوری یا بنر کوری به این معنی است که وقتی مشتری هر تبلیغی را که بیش از حد تهاجمی و آزاردهنده است نادیده می گیرد، در نتیجه آن تبلیغ رفتار محور، از بین می رود. زیرا مشتریان فقط با محتوایی که به آن علاقه دارند تعامل خواهند داشت و علاقه آنها قبلاً با الگوهای جستجوی تبلیغات رفتاری شناسایی شده است.

6 دسته از تبلیغات مبتنی بر رفتار

یکی از جنبه های مهم تبلیغات رفتاری، تقسیم بندی مخاطبان است. تقسیم بندی مشتریان بسته به اهداف بازاریابی که کسب و کار شما دنبال می کند و بازار ایده آل آن می تواند متفاوت باشد. اگرچه مشتریان معمولاً بر اساس بسیاری از ویژگی ها تقسیم بندی می شوند، در اینجا 6 ویژگی مهم در بخش بندی آورده شده است:

اولین ویژگی: موقعیت جغرافیایی

به دلیل حساسیت، این طبقه بندی معمولاً بسیار دقیق است (البته به جز زمانی که کاربران از جعل یا ابزار دیگری برای جعل IP استفاده می کنند تا موقعیت جغرافیایی خود را شبیه چیز دیگری نشان دهند). سازمان های این دسته می توانند تشخیص دهند که کاربران در کدام قاره، کشور، شهر یا حتی کدام ساختمان هستند. این دسته برای هدف گذاری محلی مناسب است. مانند فروش نوع لباس مناسب که با شرایط آب و هوایی شهر سازگار باشد. همچنین می‌توانید به اطلاعات نوع دستگاه دسترسی داشته باشید که به شما امکان می‌دهد بهتر درک کنید که مخاطب شما را چگونه می‌یابد و با شما ارتباط برقرار می‌کند.

دوم: داده های بازدید

این نوع اطلاعات به شما می گوید که آیا این کاربر قبلاً از سایت شما بازدید کرده است یا خیراز جانب انجام داد یا نکرد با تقسیم‌بندی بازدیدکنندگان بر اساس تعداد بازدید، سازمان‌ها می‌توانند گزینه‌های ویژه‌ای مانند تخفیف‌های بیشتر را به کسانی که از سایت بیشتر بازدید می‌کنند ارائه دهند تا آنها را تشویق به خرید کنند.

سوم: مزایای برنامه ریزی شده

داده‌ها و محرک‌های مربوط به نیاز زمانی جمع‌آوری می‌شوند که مشتری در اینترنت به دنبال یک محصول یا خدمات می‌گردد. ممکن است دو کاربر منحصربه‌فرد در یک دسته جغرافیایی قرار بگیرند، اما چیزهای کاملاً متفاوتی را جستجو کنند و بنابراین باید پیشنهادات تبلیغاتی متفاوتی به آنها نشان داده شود.

چهارم: داده های معاملاتی

این تقسیم بندی بسیار ارزشمند است. مشتری را تصور کنید که از شما خرید کرده است و اکنون نه تنها برند شما را می‌شناسد و می‌داند، بلکه احتمالاً به دلیل اینکه از اولین خرید خود احساس خوبی داشته است، تمایل به خرید دیگری دارد. بنابراین می توانید داده هایی در مورد تعداد خریدها، میانگین ارزش سفارش، دسته بندی محصولات، زمان انجام سفارش و غیره جمع آوری کنید تا چرخه خرید مشتریان خود را بهتر درک کنید.n جمع آوری کنید

پنجم: سطح تعامل

اگر مشتری با برند تعامل داشته باشد، همیشه معنای مثبتی دارد، اما این تعامل برای هر سازمان می تواند معنای متفاوتی داشته باشد. برخی فقط به دنبال تلفن کار خود برای برقراری تماس هستند، برخی به دنبال فروش کالا هستند و برخی دیگر به دنبال تعامل هستند، فقط محتوای تولید شده توسط کاربر. داده های تعامل با مشتری می تواند افزایش یا کاهش اعتماد مشتری، آگاهی و قصد خرید را نشان دهد.

ششم: مناسبت

تبلیغات رفتاری همیشه مناسبت های خاص را در نظر می گیرد. به عنوان مناسبت های بین المللی یا ملی مانند کریسمس، روز ولنتاین، شب یلدا، نوروز و غیره؛ این روزها معمولاً مشتریان خاص خود را دارند یا مناسبت های بسیار خاص و نامنظم مانند عروسی و تولد که مشخصاً افراد کمی را درگیر می کند. علاوه بر این، بازرگانان می‌توانند دسته‌هایی از مشتریان را بر اساس زمانی از روز که به احتمال زیاد سفارش می‌دهند، هدف قرار دهند.

البته، این دسته تنها شامل 6 تابع است که بیشتر استفاده می شود. اما همچنین می تواند شامل مدت زمان بازدید، زمان بازدید، بازدید از یک صفحه خاص، کلیک ها، زمان سپری شده بین دو بازدید، تعامل با عناصر سایت، تاریخچه خرید، فرآیند پرداخت و غیره باشد.

مهر تأیید آمارهای رفتاری

در زیر به چهار آمار ارائه شده توسط پلتفرم های مختلف در خصوص تبلیغات رفتاری و رشد و محبوبیت آن اشاره می کنم:

  1. با این روش تبلیغات تا 56 درصد باز می شود و نرخ کلیک تا 147 درصد است. در حال رشد است پیدا کرده است.
  2. 86 درصد از شرکت ها با نرخ بازده سرمایه بالا گزارش داد که این شخصی سازی تبلیغات 26 درصد از بودجه تبلیغات آنها را تشکیل می دهد.
  3. کسب و کارهایی که با استراتژی شخصی سازی کامل یا جزئی به جلو حرکت کرده اند. رشد آنها در طول زمان 78 درصد بازده داشتند.
  4. 93 درصد از مشاغلی که استراتژی شخصی سازی دارند پیشرفته وجود داشت، رشد درآمد وجود داشت.

4 مزایای استفاده از تبلیغات رفتاری

همانطور که آمار نشان می دهد تبلیغات رفتاری مزایای زیادی دارد. در ادامه به 4 مزیت اصلی این نوع تبلیغات اشاره می کنم:

1- ارائه پیشنهادات مرتبط به مشتری

تبلیغات رفتاری آنلاین این روش متفاوت از سایر روش های تبلیغاتی عمل می کند. زیرا بر ارتباط شخصی با مشتری تمرکز دارد. با توجه به دسته بندی های ذکر شده در بالا، این نوع تبلیغات محتوای کاملا شخصی و مرتبط را در اختیار مشتریان قرار می دهد و در نهایت تجربه کاربری بهتری ایجاد می کند.Y این منجر به

2- کارایی بهتر در خرید آنلاین

برای مشتریان، کلیک کردن بر روی یک تبلیغ برای محصولی که به آن علاقه مند هستند در مقابل رفتن مستقیم به سایت و جستجوی محصول مورد نظرشان به سرعت خوب.

3- تغییر مسیر

هدف گذاری مجدد تبلیغات که می تواند در هر شکلی از تبلیغات موثر باشد، زیرمجموعه ای از تبلیغات رفتاری است. این نوع تبلیغات رفتاری بر استفاده از داده‌های رفتاری آنلاین برای متقاعد کردن مصرف‌کننده برای بازدید مجدد از سایتی که قبلاً بازدید کرده‌اند، یا تعامل مجدد و خرید با برندی که قبلاً با آن تعامل داشته‌اند، متمرکز است.

هدف گذاری مجدد تبلیغات رفتار گرا همچنین می تواند به عنوان یک یادآوری عمل کند. از آنجایی که کاربران با مشاهده مداوم تبلیغ کالا یا خدمات مورد نظر خود به روز هستند، بنابراین در صورت ارائه نسخه جدیدی از آن نوع کالا یا خدمات، در اسرع وقت به آنها اطلاع داده خواهد شد. همچنین، اگر کاربری یک سبد خرید متروکه داشته باشد، این نوع تبلیغات به او این را می گوید یک یادآوری او انجام می دهد.

4- معیارهای بهبود یافته برای تبلیغ کنندگان

سه مزیت ذکر شده در بالا بیشتر در مورد جذابیت و مرتبط بودن تبلیغ از دیدگاه کاربر بود. تبلیغات شخصی، مرتبط و مرتبط منجر به رضایت بیشتر کاربر، در نتیجه نرخ کلیک بالاتر، نرخ تبدیل بهتر و در نهایت نرخ بازگشت سرمایه بالاتر برای تبلیغ کنندگان می شود.

تبلیغات رفتاری؛ آره یا نه

خب، بدیهی است که با این روش می توانید نرخ کلیک، نرخ تبدیل و ROI خود را افزایش دهید. اما در عین حال، اگر در این زمینه بیش از حد تهاجمی باشید، می توانید نتایج کاملاً متضادی بگیرید. مزایا و معایب این نوع تبلیغات را در نظر بگیرید و در نهایت تصمیم بگیرید که از آن استفاده کنید تبلیغات رفتاری آیا به سود کسب و کار شما خواهد بود یا خیر؟