تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟


یکی از روش‌های هوشمند تبلیغات، تبلیغات ریتارگتینگ است. نقش حیاتی تبلیغات برای جذاب کاربران به وب سایت برای خرید یا هر اقدام دیگری بر هیچکس پوشیده نیست. تنها با حضور کاربران در وب‌سایت است که می‌توانید امیدوار به فروش محصولات خودتان باشید. اما چالش اصلی کسب‌وکارها این است که درصد بسیار بالایی از ورودی‌ها به فروش منجر نمی‌شود.

طبق آمار حدود 99% از کاربران بدون خرید حتی یک محصول، سایت شما را ترک می‌کنند. اگر نتوانید درصدی از این عدد افراد را دوباره برگردانید، کم‌کم باید با دنیای تجارت خداحافظی کنید. در این مدل آن‌ها را دوباره تارگت می کنید تا به مشتری بالفعل تبدیل شوند.

به‌دلیل اهمیت این روش تبلیغات آنلاین برای ادامه حیات کسب‌وکارهای مختلف، این مقاله بلاگ راتین را به بررسی نحوه کار تبلیغات ریتارگتینگ و مزایای آن اختصاص دادیم.

تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و محصولات خود را به‌صورت آنلاین می‌فروشید، قطعا می‌دانید که تبلیغات نقش حیاتی در جذب کاربران به وب‌سایت شما ایفا می‌کند. اما اگر کاربران آمادۀ خرید نباشند چه؟ یا اینکه قبل از نهایی کردن خرید، چیزی حواسشان را پرت کند؟ در این شرایط چکار می‌کنید تا دوباره آن‌ها را به خرید ترغیب کنید؟

برخلاف تبلیغات بنری معمولی، تبلیغات ریتارگتینگ (Retargeting Advertising) یا هدف‌گذاری مجدد، نوعی از تبلیغات است که به کسب‌وکارها فرصت می‌دهد تا کاربرانی را که یک‌بار از اپلیکیشن یا وب‌سایت بازدید کرده‌اند اما خریدی صورت نگرفته را ردیابی کنند.

این ردیابی کمک می‌کند تا بر اساس علایق این کاربران به آن‌ها تبلیغاتی مرتبط نشان داده شود.

تحقیقات نشان داده که از میان تمامی کاربرانی که برای اولین‌بار وارد وب‌سایت شما می‌شوند، تنها 1% تا 3% خرید کرده و به مشتری تبدیل می‌شوند. در واقع 97% تا 99% از افرادی که برای اولین‌بار وارد سایت شما می‌شوند، بدون هیچ‌ خریدی، سایت را ترک خواهند کرد. این آمار تکان‌دهنده است و نگرانی‌های بزرگی را برای کسب‌وکارها ایجاد می‌کند.

یکی از راهکارهای هوشمندانه که می‌تواند منجر به بازگشت درصدی از آن 97% تا 99% شود، استراتژی‌های ریتارگتینگ است. این شیوۀ تبلیغات آنلاین می‌تواند تاثیر زیادی در جذب مشتری بیشتر و افزایش فروش داشته باشد.

کمپین‌های ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد، به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا بازدیدکنندگان از صفحات خاصی از وب‌سایت را دوباره هدف‌گذاری کرده و هنگام بازدید از وب‌سایت‌های دیگر، تبلیغات بصری یا متنی مرتبط را به آن‌ها نشان دهند. هدف‌گذاری مجدد کمپین‌ها را می‌توان با استفاده از Google Ads، Facebook و Retargeting Ads انجام داد.

چه زمانی باید از کمپین‌های ریتارگتینگ استفاده کنید؟

  • ریتارگتینگ یک استراتژی بازاریابی طولانی‌مدت است که توسط کسب‌وکارها اجرا می‌شود. اگر وب‌سایتی حداقل 100 بازدیدکننده ماهانه داشته باشد، تبلیغات بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ مناسب او خواهد بود.
  • پیشنهاد می‌شود در ریتارگتینگ، پُرفروش‌ترین محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. هدف‌گذاری مجدد یک راه ساده و موثر برای نمایش محصولات پُرفروش خواهد بود. تبلیغ محصولات و خدماتی که دوست‌داران بسیاری دارد حتی می‌تواند به کسب‌وکار کمک کند تا بازدیدکنندگان را به مشتریان جدید تبدیل کرده و بازه سرمایه یا سود خود را افزایش دهند.
  • تبلیغات هدف‌گذاری مجدد، توجه مخاطبان و کاربران را در هر کجا که آنلاین باشند، جلب خواهد کرد تا بتوانند چیزهای جدید کشف کنند.
  • بیشتر کاربران قبل از اینکه برای خرید تصمیم بگیرند باید احساس کنند که برند را می‌شناسند. هدف‌گذاری مجدد یا ریتارگتینگ، ذهن مشتریان بالقوه را برای ورود دوباره به سایت و خرید آماده می‌کند.

اهداف تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟

کمپین‌های ریتارگتینگ با اهداف مختلفی اجرا می‌شوند که به شرح زیر هستند.

ایجاد آگاهی از برند

کمپین‌های آگاهی از برند زمانی مفید خواهند بود که می‌خواهید بازدیدکنندگان وب‌سایت را دوباره جذب کرده و در مورد محصولات، خدمات و … اطلاعاتی به آن‌ها دهید. این شیوۀ تبلیغات معمولا مبتنی بر پیکسل اجرا می‌شود.

در این کمپین‌های آگاهی از برند معمولا محتوای کمتر هدفمندی به افرادی ارائه می‌شود که هنوز آنچنان با برند درگیر نشده‌اند.

کمپین آگاهی از برند اغلب نرخ کلیک کمتری نسبت به انواع دیگر کمپین‌ها دارد. با‌این‌حال، از آنجایی‌که هدف آگاه شدن مشتریان بالقوه از کسب‌وکار است، بنابراین می‌تواند قبل از یک هدف بسیار بزرگ‌تر اجرا شود.

افزایش نرخ تبدیل

افزایش نرخ تبدیل به‌این مفهوم است که کسب‌وکار می‌خواهد کاربران و مخاطبان را به کلیک روی لینک سایت، ترغیب کند. قدم بعدی می‌تواند پُرکردن فرم، دانلود فایل یا خرید باشد.

کمپین‌های افزایش نرخ تبدیل به بهترین شیوۀ ممکن به بازگشت کاربران کمک می‌کند. همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، بین 97% تا 99% از بازدیدکنندگان دست‌خالی از سایت‌ها خارج می‌شوند، بنابراین کمپین‌های نرخ تبدیل می‌تواند درصدی از این کاربران را به سایت برگرداند.

تکمیل سفر خریدار

ریتارگتینگ می‌تواند برای جابجایی سرنخ‌های واجد شرایط برای تکمیل چرخۀ سفر خریدار نیز استفاده شود.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است از ریتارگتینگ برای ارسال فهرستی از مخاطبینی استفاده کنید که یک کتاب الکترونیک را دانلود کرده و از آن‌ها بخواهید در یک دورۀ آموزشی رایگان ثبت‌نام کنند. وقتی آن‌ها ببینند که محصول و خدماتتان چطور می‌تواند به آن‌ها در رسیدن به اهداف‌شان کمک کند، ممکن است برای خرید محصول و خدمات اقدام کنند.

کاهش رها شدن سبد خرید

رها کردن سبد خرید زمانی اتفاق می‌افتد که مشتری محصول یا خدمتی را به سبد خرید خود اضافه کرده و به‌جای بررسی و پرداخت، وب‌سایت را ترک می‌کند.

کمپین‌های ریتارگتینگ به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا مشتریانی که سبد خرید خود را رها کرده‌اند، بازیابی کنند و به آن‌ها یادآوری کنند که کالایی که به‌آن علاقمند بودند، هنوز در دسترس و آماده ارسال است.

معرفی محصولات جدید

هنگامی‌که می‌دانید مشتریان از وب‌سایت شما بازدید کرده‌، خریدی انجام داده یا به‌ کسب‌وکار شما علاقه نشان‌ داده‌اند، کمپین ریتارگتینگ کمک می‌کند تا محصول یا خدمتی جدید را به آن‌ها معرفی کنید که می‌دانید ممکن است مطابق با علایق و نیازهای آن‌ها باشد.

هنگامی‌که مشتری تبلیغات کسب‌وکار را می‌بیند، برای کشف محصول جدید وارد سایت خواهد شد و همین‌موضوع می‌تواند روشی برای فروش باشد.

افزایش ارزش طول عمر مشتری (CLTV)

ارزش مادام‌العمر یک مشتری، مقدار پولی است که کسب‌وکار می‌تواند از یک مشتری در طول کل رابطۀ او با تجارت انتظار داشته باشد.

هنگام استفاده از ریتارگتینگ، به مشتریان یادآوری می‌شود که از برند خرید کنند، هرچقدر خرید بیشتری انجام شود به‌همان نسبت CLTV نیز بالاتر می‌رود.

چطور از ریتارگتینگ در استراتژی بازاریابی استفاده کنید

کسب‌وکارها برای اینکه مطمئن شوند هیچ‌یک از مشتریان خود را از دست نمی‌دهند، به بیش از یک کانال بازاریابی نیاز دارند.

به‌گفته گوگل، ترکیب ریتارگتینگ با سایر روش‌های تبلیغاتی که در حال‌حاضر اجرا می‌کنید می‌تواند به افزایش 50 درصدی فروش منجر شود. بنابراین هدف‌گذاری مجدد مکمل همۀ جنبه‌های استراتژی بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار خواهد بود. ریتارگتینگ یک ابزار بازاریابی قدرتمند است که برند را تکمیل کرده و باعث ایجاد تبدیل در قیف بازاریابی خواهد شد.

آشنایی با انواع کمپین‌های ریتارگتینگ 

کمپین‌های ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد به‌روش‌های مختلفی اجرا می‌شوند.

ریتارگتینگ یک وب‌سایت تبلیغاتی

هدف‌گذاری مجدد یا Retargeting در یک وب‌سایت تبلیغاتی رایج‌ترین روش اجرای این کمپین است که شامل ردیابی کاربرانی است که با وب‌سایت شما تعامل داشته‌اند اما به مشتری تبدیل نشده‌اند.

ریتارگتینگ در یک وب‌سایت می‌تواند شامل مشاهدۀ صفحات محصول، افزودن مواردی به سبد خرید یا شروع فرایند پرداخت باشد.

هدف‌گذاری مجدد در وب‌سایت‌های مختلفی انجام می‌شود که به‌نوعی پلتفرم ریتارگتینگ هستند. این سایت‌ها برای کسب درآمد، تبلیغات سایت‌های دیگر را منتشر می‌کنند.

ریتارگتینگ شبکه جستجو مانند تبلیغات گوگل

ریتارگتینگ شبکه‌های جستجو بر اساس کلمات کلیدی خاصی که قبلا جستجو شده، انجام می‌شود.

هنگامی‌که کاربران این کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند، تبلیغات ریتارگتینگ کسب‌وکار، آن کاربر را در سراسر وب دنبال می‌کند که می‌تواند شامل صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، وب‌سایت‌های دیگر یا حتی شبکه‌های اجتماعی باشد.

به‌عبارت ساده‌تر، اگر کاربری یک کلمه‌کلیدی خاص را جستجو کند که کسب‌وکاری آن را در برنامۀ ریتارگتینگ خود هدف قرار داده، آن کسب‌وکار می‌تواند با استفاده از گوگل‌ ادز یا تبلیغات در گوگل، در لینک‌های اول به نمایش درآمده تا احتمال کلیک کاربر روی لینک افزایش یابد.

ریتارگتینگ در اپلیکیشن‌های موبایلی

یکی از بسترهایی که برای ریمارکتینگ و ریتارگتینگ مناسب است، اپلیکیشن‌های موبایلی هستند.

بیشتر اپلیکیشن‌ها بخشی به‌عنوان تبلیغات دارند، بنابراین حتی در برنامه‌های موبایلی خارجی نیز می‌توانید تبلیغات ریتارگتینگ انجام دهید. اگر کسب‌وکاری اپلیکیشن داشته باشد می‌تواند از آن برای دریافت اطلاعات کوکی‌های کاربران نیز استفاده کند.

ریتارگتینگ در شبکه‌های اجتماعی

کسب‌وکارها می‌توانند اطلاعات کوکی‌های وب‌سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی متصل کرده و در نهایت تبلیغاتی خصوصی‌سازی شده را به کاربران شبکه‌های اجتماعی نمایش دهند.

ایران مورد تحریم‌های بین‌المللی زیادی قرار گرفته و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی کار چندان ساده‌ای نیست. اما به‌هر‌حال می‌توانید برای تبلیغات ریتارگتینگ در فیسبوک، لینکدین، توییتر و یوتیوب  به نحو دیگری اقدام کنید.

نحوه کار تبلیغات ریتارگتینگ چگونه است؟

قبل از اینکه شخصی در مورد خرید از وب‌سایت یا اپلیکیشن شما تصمیم بگیرد، باید احساس کند که شما را می‌شناسد.

 در بازاریابی، برای کمک به مشتریان در تصمیم‌گیری برای خرید، یک قانون وجود دارد، اینکه مطمئن شوید پیام کسب‌وکار حداقل 7 بار توسط آن‌ها شنیده و دیده شده است.

هدف‌گذاری مجدد یا ریتارگتینگ، دید برند را افزایش می‌دهد و به کسب‌وکارها امکان دسترسی به مخاطبانی را می‌دهد که قبلا به محصولات و خدمات ابراز علاقه کرده‌اند. لازم است بدانید که ریتارگتینگ بسیار سودآورتر از سایر انواع تبلیغات است.

ریتارگتینگ با استفاده از فایل‌هایی که «کوکی» نامیده می‌شوند، اجرا خواهد شد. این کوکی‌ها، فایل‌های کوچکی هستند که هنگام بازدید از یک وب‌سایت در مرورگر کاربر ذخیره می‌شوند. با استفاده از این کوکی‌ها مشخص می‌شود که یک کاربر در چه زمانی از چه صفحۀ سایت بازدید کرده است.

2 نوع اصلی از ریتارگتینگ وجود دارد که یکی مبتنی بر پیکسل بوده و دیگری مبتنی بر فهرست است. روش‌کار هر کدام کمی متفاوت است و هر کدام بر اساس اهداف کمپین، دارای مزایای متفاوتی هستند.

ریتارگتینگ مبتنی بر پیکسل‌های ردیابی

ریتارگتینگ مبتنی بر پیکسل رایج‌ترین نوع هدف‌گذاری مجدد است. وقتی بازدیدکننده وارد وب‌سایت می‌شود، یک قطعه جاوا اسکریپت که اغلب به آن پیکسل گفته می‌شود، روی مرورگر او قرار گرفته و به اصطلاح مرورگر بازدیدکننده را «Cookie-d» می‌کند.

زمانی‌که بازدیدکننده، سایت را بدون خرید ترک می‌کند، آن کوکی به پلتفرم‌های ریتارگتینگ اطلاع می‌دهد تا بر اساس صفحات خاصی که فرد در وب‌سایت شما بازدید کرده، تبلیغات خاصی به او نمایش داده شود.

مزیت ریتارگتینگ مبتنی بر پیکسل این است که به‌موقع بوده و می‌توان بلافاصله پس از خروج کاربر از وب‌سایت، مججد مورد هدف قرار گیرد.

از طرفی این سبک از هدف‌گذاری مجدد مخصوص یک صفحۀ خاص در وب‌سایت و مبتنی بر رفتار کاربر است. این روش هدف‌گذاری مجدد بر اساس تعداد دفعاتی است که افراد وارد وب‌سایت شده‌اند، صفحات خاصی را مشاهده کرده و آن صفحه را ترک کرده‌اند.

یکی از معایب این روش ریتارگتینگ این است که پیاده‌سازی جاوا اسکریپت در بسیاری از صفحات وب‌سایت می‌تواند پیچیده و زمان‌بر باشد. بنابراین بهتر است از پلتفرم‌های ریتارگتینگ استفاده کنید.

ریتارگتینگ مبتنی بر فهرست

اگر اطلاعات تماس کاربری را در پایگاه داده خود داشته باشید، می‌توان از ریتارگتینگ مبتنی بر فهرست استفاده کرد. در این روش حتی می‌توانید از فهرست مخاطبین موجود نیز برای انواع خاصی از تبلیغات هدف‌گذاری مجدد استفاده کنید.

هدف‌گذاری مجدد کاربران مبتنی بر فهرست به کسب‌وکارها قابلیت تنظیم معیارهای بسیار برای تبلیغات را دارد. بنابراین کسب‌وکارها می‌توانند انتخاب کنند که چه کسی در کدام فهرست قرار گیرد.

به‌خاطر داشته باشید که شما مسئول بارگذاری و نگهداری از فهرست هستید و ریتارگتینگ مبتنی بر فهرست نسبت به ریتارگتینگ مبتنی بر پیکسل، به‌صورت خودکار و به‌موقع نیست.

با هر روشی که ریتارگتینگ را انجام می‌دهید، این کوکی‌ها هستند که شما را به سمت کاربران مستعد یا بالقوه هدایت می‌کنند.

تبلیغات ریتارگتینگ در سایت‌هایی نمایش داده می‌شود که قبلا به‌عنوان یک نمایش‌دهنده تبلیغات در پلتفرم ریتارگتینگ ثبت‌نام کرده باشند.

با نمایش تبلیغ، کاربر اندکی با شما آشنا شده و وقتی با کلیک روی تبلیغ وارد سایت می‌شود، ذهنش برای خرید آماده بوده و احتمال بیشتری وجود دارد که خرید خود را نهایی کند.

نحوه راه اندازی کمپین تبلیغات ریتارگتینگ چگونه است؟

کانال‌های معتبر زیادی برای راه‌اندازی کمپین‌های ریتارگتینگ وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها گوگل و فیس‌بوک هستند. برای راه‌اندازی یک کمپین هدف‌گذاری مجدد باید مراحل زیر را دنبال کنید.

تعیین اهداف تبلیغات ریتارگتینگ

باید هدف از اجرای کمپین ریتارگتینگ را مشخص کنید. اهداف این کمپین می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش نرخ تبدیل
  • افزیش تعداد مشتریان بالقوه
  • افزایش فروش محصول
  • معرفی محصول جدید

تعیین صفحات فرود

پس از تعیین هدف، باید صفحه‌ای که کاربر بلافاصله پس از کلیک روی تبلیغ ریتارگتینگ وارد سایت می‌شود را مشخص کنید که همان «صفحه فرود» است.

اگر صفحۀ فرود جذاب یا متناسب با تبلیغ نباشد، نمی‌تواند کاربران را در نگاه اول جذب کند. بنابراین بهتر است ابتدا صفحۀ فرود را مشخص و درصورت‌نیاز، مجددا آن را طراحی کرده یا بهینه کنید.

مطالعه مقاله ۱۲ روش برای افزایش نرخ تبدیل لندینگ پیج برای انتخاب صفحه فرود مناسب به شما کمک خواهد کرد.

ثبت‌نام در پلتفرم ریتارگتینگ و دریافت کد

نمایش‌دهنده‌های تبلیغات ریتارگتینگ باید در پلتفرم‌های ریتارگتینگ ثبت‌نام کنند. بنابراین هر کسب‌وکاری که می‌خواهد هدف‌گذاری مجدد را انجام دهد باید وارد این پلتفرم‌ها شده و پس از ثبت‌نام، کدی را دریافت کند که در واقع همان «پیکسل» خواهد بود.

این کد، کوکی که در مرورگر کاربر ایجاد شده را برای پلتفرم ارسال می‌کند. به‌این‌ترتیب به تمامی کاربرانی دسترسی دارید که وارد صفحۀ فرود شده‌اند اما هدف مورد نظر شما را محقق نکرده‌اند.

دسته‌بندی مخاطبان هدف

قبل از اجرای کمپین‌های ریتارگتینگ باید مشخص کنید که تبلیغات کسب‌وکار به چه گروهی از مخاطبان هدف نمایش داده شود. قطعا نمی‌خواهید همۀ کاربران وب را تارگت کنید، پس آن‌هایی را در گروه مخاطبان هدف خود قرار دهید که می‌دانید احتمال بیشتری برای تبدیل آن‌ها به مشتری وجود دارد.

شناخت مخاطب در این مرحله بسیار تعیین‌کننده است، هرچقدر از مخاطبان هدف و پرسونای برند خود بیشتر شناخت داشته باشید، گروه مخاطبین مناسب‌تری خواهید داشت.

طراحی یک بنر تبلیغاتی

باتوجه‌به بستر پلتفرم ریتارگتینگ که قرار است تبلیغ شما در آن نمایش داده شود، یک بنر تبلیغاتی طراحی کنید. بنر باید حاوی محتوایی جذاب و گیرا بوده و یک CTA حرفه‌ای داشته باشد تا بازدیدکننده برای کلیک روی آن ترغیب شود.

برای نوشتن متن تبلیغاتی مناسب، پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه نوشتن متن تبلیغ ادز را مطالعه کنید.

تنظیمات کمپین

از هر پلتفرم ریتارگتینگی که استفاده می‌کنید، باید پس از مراحل فوق، برای انجام تنظیمات اقدام کنید. در این مرحله می‌توانید تنظیمات زیر را انجام دهید.

  • هزینه به‌ازای هر کلیک
  • سایت‌های نمایش‌دهنده تبلیغ
  • زبان
  • ویژگی‌های جمعیتی
  • نوع دستگاه (موبایل، تبلت، دسکتاپ و …)

تجزیه‌وتحلیل و بهینه‌سازی کمپین

اگر می‌خواهید هزینۀ کمتر یا مناسبی برای تبلیغات ریتارگتینگ پرداخت کنید و در مقابل نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید، باید در هر مرحله، کمپین‌های خود را تجزیه‌وتحلیل و بهینه کنید. پلتفرم‌های ریتارگتینگ امکاناتی برای تجزیه‌وتحلیل و ارزیابی کمپین‌های تبلیغاتی دارند.

مزیت‌ های ریتارگتینگ چیست؟

ریتارگتینگ با مجدد هدف قراردادن افرادی که پتانسیل تبدیل شدن به مشتری را دارند، می‌تواند روی میزان فروش کسب‌وکارها تاثیر مثبتی داشته باشد. این روش مزایای بسیاری دارد که به شرح زیر هستند.

کاهش هزینه‌های تبلیغات

تبلیغ در هر رسانه‌ای باوجود تعداد بالای مخاطبان، می‌تواند هزینۀ زیادی برای کسب‌وکارها داشته باشد.

گوگل‌ادز هم یکی از روش‌های متداول تبلیغات آنلاین است که هزینه را به‌ازای هر کلیک پرداخت می‌کنید. اما با‌توجه‌به کلمه‌کلیدی انتخابی و جامعۀ بزرگ‌تری که با آن روبرو هستید، این هزینه می‌تواند برای برخی از سازمان‌ها زیاد باشد.

در ریتارگتینگ کسانی را هدف قرار می‌دهید که احتمال خرید توسط آن‌ها بالاتر است چون قبلا حداقل یک‌بار وارد وب‌سایت شما شده‌اند. به‌این‌ترتیب با صرف یک هزینۀ مشابه، میزان فروش بیشتری خواهید داشت.

افزایش قابل‌توجه آگاهی از برند و برندسازی

کاربران در وب و شبکه‌های اجتماعی همواره مورد هجوم انواع تبلیغات هستند. آن‌ها برندهای قدیمی و جدیدی را می‌بینند که محصولی را تبلیغ می‌کنند. اما یک مصرف‌کننده همیشه برای خرید نیازمند آگاهی و شناخت است، چون در این شرایط راحت‌تر می‌تواند اعتماد کرده و برای خرید تصمیم بگیرد.

در ریتارگتینگ، برند برای یک مخاطب هدف یادآوری می‌شود، بنابراین حتی اگر او برای خرید نیز اقدام نکند، آگاهی از برند شکل خواهد گرفت. این‌ آگاهی از برند در آیندۀ نزدیک منجر به خرید می‌شود چون شناخت شکل گرفته است.

افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش

وقتی کاربری قبلا از یک سایت بازدید کرده اما برای خرید اقدام نکرده، اندکی با سایت و محصولات آشنایی دارد. وقتی تبلیغات ریتارگتینگ برای این کاربر انجام می‌شود، برای او یادآوری خواهد شد که نیاز به یک محصولی داشته اما آن را نخریده است.

بنابراین چون تبلیغات هدف‌گذاری مجدد برای گروه خاصی از مخاطبان ارسال می‌شود که پتانسیل تعامل بالاتری دارند، همواره نرخ تبدیل افزایش می‌یابد.

شخصی‌سازی تبلیغات

در تبلیغات ریتارگتینگ چون با جامعه خاصی از مخاطبان روبرو هستید، می‌توانید تبلیغات را کاملا شخصی‌سازی کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشد.

مخاطبان خود را بر اساس رفتار، نیازها و علایق دسته‌بندی کرده و تبلیغات را به آن‌ها نمایش دهید، تبلیغاتی که مختص آن‌ها طراحی شده و روی نقطۀ حساس نیاز و خواسته‌ آن‌ها دست می‌گذارد.

یک نگاه آماری به ریتارگتینگ در سراسر وب

– ریتارگتینگ می‌تواند نرخ تعامل تبلیغات را تا 400% افزایش دهد.

– نرخ کلیک (CTR) برای کاربران هدفمند در تبلیغات ریتارگتینگ در شبکه نمایش گوگل بیش از 180.6% است.

– یک کمپین ریتارگتینگ، به‌طورمتوسط، تقریبا 10 برابر بهتر از یک کمپین تبلیغاتی نمایش معمولی عمل می‌کند.

– هدف‌گذاری مجدد باعث افزایش درآمد برند (33%) و جذب مشتریان جدید (33%)، افزایش تعامل با وب‌سایت (16%) و افزایش آگاهی از برند (12%) می‌شود.

– نرخ تبدیل با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند تا زمانی‌که کاربر تقریبا 5 یا 6 بار تبلیغ را دیده باشد.

– 37% ازمصرف‌کنندگان روی تبلیغات هدفمند کلیک می‌کنند چون دوست دارند محصولی که پشت تبلیغات است را ببینند.

هدف‌گیری مجدد در مقابل بازاریابی مجدد، تفاوت چیست؟

باتوجه‌به اینکه ریتارگتینگ و ریمارکتینگ اهداف یکسانی را دنبال می‌کنند، توسط برخی از افراد و اشتباها به‌جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

تفاوت بین هدف‌گذاری مجدد (ریتارگتینگ) و بازاریابی مجدد (ریمارکتینگ) در تکنیک‌های مورد استفاده برای دست‌یابی به اهداف نهفته است.

ریتارگتینگ عمدتا از تبلیغات پولی برای هدف قراردادن مخاطبانی استفاده می‌کند که قبلا از وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن شما بازدید کرده‌اند. ریمارکتینگ در درجۀ اول از ایمیل برای هدف قراردادن افرادی استفاده می‌کند که قبلا از کسب‌وکار خرید کرده‌اند.

یک ریتارگتینگ هدفمند به کسانی که ممکن است هرگز نام برند شما را نشنیده باشند کمک می‌کند تا بهفمند چطور محصول یا خدماتی که ارائه شده با سبک زندگی و نیازها یا خواسته‌های آن‌ها مطابقت داشته و می‌تواند یک مشکل بالقوه را حل کند.

هدف‌گذاری مجدد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پیام خود را شخصی‌تر کنند.

تبلیغات ریتارگتینگ و هدف‌گذاری اصولی

ریتارگتینگ یا هدف‌گذاری مجدد نقاط تماسی را ایجاد می‌کند تا به بازدیدکنندگانی که بدون خرید از وب‌سایت خارج شده‌اند، یادآوری کنید مجددا برای خرید اقدام کنند.

هنگامی‌که بازدیدکنندگان در حال مرور وب هستند، ریتارگتینگ از کوکی‌ها برای نشان‌دادن تبلیغات مرتبط در بسترهای مختلف استفاده می‌کند تا با ایجاد آگاهی و انگیزه آن‌ها را مجددا به وب‌سایت برگرداند تا خرید انجام دهند.

در این روش، آن‌هایی هدف قرار می‌گیرند که یک‌بار وارد وب‌سایت شده اما بدون خرید یا هر عمل دیگر موردنظر کسب‌وکار، از سایت خارج شده‌اند. این افراد پتانسیل بالایی برای برگشت و نهایی‌کردن خرید دارند. هدف‌گذاری مجدد با مجدد هدف قرار دادن این افراد، نرخ‌تبدیل، تعامل و فروش را افزایش می‌دهد.

The post تبلیغات ریتارگتینگ چیست؟ appeared first on آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغاتی راتین.