تبلیغات نمایشی CPM چیست و چه مزایایی دارد؟


CPM به چه معناست؟ CPM مخفف Cost Per Mille است. Mille در لاتین به معنای هزاران است. برای باز کردن موضوع باید بگوییم که CPM مقدار پولی است که هر تبلیغ کننده برای هر 1000 بازدید پرداخت می کند. این روش پرداخت در زمینه تبلیغات آنلاین بسیار پرطرفدار است و در حال حاضر اکثر روش های پرداخت در وب به این صورت است. تبلیغات نمایشی CPM را تبلیغات نمایشی نیز می نامند زیرا بر اساس نمایش اندازه گیری می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تبلیغات نمایشی CPM با مجموعه ها آفریقا یکی از بهترین تامین کنندگان تبلیغات گوگل ادوردز همراه باشید

تبلیغات نمایشی (CPM) چیست؟

تبلیغات نمایشی (CPM) که مخفف هزینه در هزار نمایش است، یکی از متداول ترین روش های قیمت گذاری در تبلیغات آنلاین است که بر اساس تعداد تبلیغات نمایش داده شده به مخاطب محاسبه می شود. CPM مخفف Cost Per Mille است، که همانطور که از نامش پیداست به معنای قیمتی است که یک تبلیغ کننده برای هزاران نمایش از تبلیغات خود می پردازد.

به عنوان مثال، اگر هزینه CPM یک تبلیغ آنلاین 5 دلار باشد، به این معنی است که تبلیغ کننده به ازای هر هزار نمایش تبلیغات، 5 دلار پرداخت می کند. این روش برای ارزیابی تبلیغات استفاده می شود.

چگونه تبلیغات نمایشی (تبلیغات CPM) را محاسبه کنیم؟

در دنیایی که تبلیغات در بین بنرهای بزرگ و عکس ها و فیلم های تبلیغاتی بسیار رایج است، تبلیغات CPM جایگاه خود را دارد. برای دریافت CPM آگهی، ابتدا تعداد کل بازدیدها را می گیرند و سپس بر هزاران تقسیم می کنند. بعد از این مرحله بودجه کمپین تبلیغاتی خود را بر این عدد تقسیم می کنند. به این ترتیب CMP بدست می آید. محاسبه این اعداد به شما کمک می کند تا تعیین کنید چه بودجه و چه میزان ترافیک دریافت خواهید کرد.

فاکتور تبلیغات CPM چه تفاوتی با سایر عوامل تبلیغاتی دارد؟

مدل تبلیغات نمایشی CPM کمی با شکل‌های جدید تبلیغات موبایلی و درون‌برنامه‌ای متفاوت است، زیرا در این مدل، کاربر مجبور نیست برای دستیابی به نتیجه مشخص، اقدامی انجام دهد. مفهوم را با یک مثال توضیح می‌دهیم، تبلیغ‌کنندگان برای تماشای یک ویدیوی کامل پولی نمی‌پردازند، ممکن است بیننده مایل به دیدن پایان ویدیو نباشد، بنابراین مدل تبلیغ ویدیویی با مدل کلیک یا نصب برنامه تبلیغاتی متفاوت خواهد بود. سپس تبلیغات CPM همه این رویکردهای جدید را حذف می کند و بازاریابی را به اصول اولیه باز می گرداند. در برخی از سناریوهای تجاری، این دقیقا همان چیزی است که تبلیغ کننده به آن نیاز دارد.

مقالات مرتبط:

تبلیغات گوگل چیست؟

چرا تبلیغات CPM برای ناشران و توسعه دهندگان مهم است؟

برای ناشران بازی و برنامه، تبلیغات CPM نیز معیار موثری برای میزان درآمدی است که می‌توانند با نمایش تبلیغات در محصولات خود کسب کنند. یک شبکه تبلیغاتی می‌تواند درآمد CPM (یا eCPM) را از تبلیغات نمایشی با استفاده از داده‌هایی مانند تعداد کاربران فعال برنامه در روز یا میانگین تعداد نمایش‌ها تخمین بزند.

دانستن این اعداد، همراه با سایر معیارهای مهم مانند نرخ تبدیل IAP، برای هر بازی یا ناشر برنامه تلفن همراه حیاتی است. زیرا این امکان را به آنها می دهد تا مطمئن شوند که تلاش آنها برای توسعه برنامه بیهوده نخواهد بود و به وضوح نشان می دهد که چقدر زمان و منابع برای به روز رسانی یا بهینه سازی برنامه اختصاص داده شده است.

مقالات مرتبط:

آشنایی با بهترین ابزارهای تبلیغات کلیکی

مزایای برتر تبلیغات نمایشی گوگل (تبلیغات CPM)

شناخت برند ایجاد کنید

مهم ترین مزیت تبلیغات نمایشی گوگل، ایجاد آگاهی از برند (Brand Awareness). مشتریان زیادی وجود دارند که قبلاً کمپین‌های تبلیغاتی برند را اجرا کرده‌اند و زمانی که حساب Google Ads آنها را در اختیار می‌گیریم. می بینیم که آنها CPC و CPA خوبی دارند، بنابراین اصرار دارند که ابتدا کمپین های برند را برای آنها راه اندازی کنند. نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که این نوع کمپین ها به رشد کسب و کارهای کوچک کمک نمی کنند. زمانی که ما به این مشتریان پیشنهاد می کنیم؛ به دلیل تفاوت زیاد بین CPC و CPA این دو کمپین، کمپین های بدون برند خود را افزایش دهید.

تبلیغات بر روی کلمات کلیدی گرانتر با نرخ تبدیل پایین پیشنهاد جذابی نیست، بنابراین برای این مشتریان تردید به نظر می رسد. از آنجایی که هیچ کلمه کلیدی برند دیگری وجود ندارد که بخواهیم برای این کمپین برند مشتریان استفاده کنیم. استفاده از تبلیغات نمایشی گوگل (Google Display Network) توصیه می شود. با تبلیغات نمایش گوگل می توانید؛ افراد زیادی را با نام تجاری خود معرفی کنید. لری کیم اهمیت ایجاد آگاهی از برند را با بیانیه زیر نشان داد:

پیش‌بینی اینکه آیا مردم از شما خرید خواهند کرد یا نه، تا حد زیادی به این بستگی دارد که قبلاً در مورد شما شنیده باشند یا خیر.

با توجه به تجربه ای که از مشتریان تبلیغاتی به دست آورده ایم؛ خرج کردن پول برای تقویت برند (برند) آنها به طور قابل توجهی به افزایش CTR و کاهش CPA کمپین های بدون مارک کمک می کند. هرچه افراد بیشتری از برند شما آگاه باشند؛ احتمال اعتماد آنها بیشتر است. به طور کلی، برند شما مدت بیشتری در ذهن مردم باقی می ماند. افراد بیشتری آن را جستجو می کنند یا مستقیماً به سایت شما می آیند.

نحوه ایجاد آگاهی از برند از طریق هدف گذاری مخاطب

اکنون که اهمیت شناخت برند را می دانید؛ ما راه‌هایی را به شما نشان می‌دهیم که می‌توانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید. مهمترین قدمی که باید در ابتدای تبلیغات بردارید این است که مصرف کننده هدف خود را پیدا کنید. برای پیدا کردن مخاطبان هدف و تجزیه و تحلیل رفتار آنها لازم نیست پول زیادی خرج کنید. گوگل ابزارهای رایگانی دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. Google Analytics و Google Ads Audience Insights دو نمونه از این ابزارها هستند. با این ابزارها متوجه خواهید شد؛ بهترین مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید به مشتریان بیشتری مانند آنها دسترسی پیدا کنید؟

ترافیک وب سایت را افزایش دهید

نرخ کلیک (CTR) تبلیغات نمایشی برای هر کسب و کاری متفاوت است، اما میانگین آن 0.46٪ است. این عدد ممکن است کوچک به نظر برسد، اما می تواند به معنای هزاران دلار سود ماهانه برای کسب و کار شما باشد. با میانگین CPC 0.63 دلار، می توانید تبلیغات نمایشی خود را با کمترین خطر اجرا کنید.

افزایش فروش

خوب است که مشتریان شما را با برخی از محصولات یا خدماتتان می شناسند، اما چقدر به شما وفادار هستند. مهمتر از همه، طبق این نظرسنجی، 90 درصد از مردم می گویند که تبلیغات بر تصمیمات آنها برای خرید محصولات تأثیر می گذارد. با تبلیغات نمایش گوگل می توانید؛ محصولات خود را به کاربرانی که اخیراً محصولات مشابه را مشاهده کرده یا خریداری کرده اند نشان دهید.

من بیشتر می دانم: مهمترین مزایای تبلیغات در گوگل

قیمت مناسب

تبلیغات کلیکی ارزشمند هستند زیرا زمانی که کاربر به دنبال خدمات شما بر روی سایت شما کلیک می کند، پول دریافت می کنید، اما هزینه هر کلیک معمولاً بالا است. با تبلیغات در شبکه نمایش گوگل، می توانید کلیک های بیشتری را با هزینه کمتر دریافت کنید. اگرچه ارزش کلیک ها در شبکه جستجوی گوگل از تبلیغات شبکه نمایشی بیشتر است، تبلیغات نمایشی گوگل به تنهایی یا همراه با تبلیغات کلیکی برای رشد کسب و کار شما بسیار مفید است. یکی از مزایای شبکه نمایش گوگل که باعث می شود افراد زیادی از آن استفاده کنند. قیمت مناسب.

من بیشتر می دانم: روش هایی برای کاهش هزینه های تبلیغات گوگل

تنوع گسترده ای از تبلیغات

یکی از مزایای تبلیغات نمایشی گوگل، تنوع تبلیغات است. گزینه های تبلیغاتی زیادی در GDN وجود دارد از جمله: تصویر، ویدیو، گرافیک و صدا. تصاویر قدرت زیادی در جذب مخاطب دارند. مردم معمولاً با تصاویر بهتر از متن ارتباط برقرار می کنند. با این روش تبلیغاتی می توانید مشتریان خود را با تصاویر جذاب افزایش دهید و با قرار دادن لوگو در تبلیغات افراد زیادی را با برند خود آشنا کنید. با افزایش محبوبیت سایت هایی مانند یوتیوب، تبلیغات ویدیویی اهمیت بیشتری پیدا کرده است. می توانید از محصولات خود ویدیو بسازید و بسیاری از کاربران را به خرید در شبکه نمایش گوگل تشویق کنید.

گزینه های هدف گیری چندگانه

در تبلیغات نمایشی گوگل، مخاطبان هدف باید محصولات شما را جستجو کنند، اما در کمپین نمایش اینگونه نیست. گزینه های هدف گیری زیادی در این شبکه وجود دارد. در تبلیغات نمایشی گوگل، می توانید مخاطبان خاصی را بر اساس علایق، رفتار، سن، جنسیت، وب سایت خاص هدف قرار دهید. همچنین، مخاطبان سفارشی ایجاد کنید و گروه های تبلیغاتی مختلف با اهداف متفاوت ایجاد کنید.

بازاریابی مجدد برای افرادی که قبلا کلیک کرده اند

یکی از ویژگی های مهم تبلیغات نمایشی گوگل امکان بازاریابی مجدد برای کاربرانی است که قبلا روی تبلیغات شما کلیک کرده اند. با این ویژگی می توانید؛ آگهی های ویژه برای افرادی که قبلا از خا

چه زمانی و چرا تبلیغ‌کنندگان باید از کمپین نمایش CPM استفاده کنند؟

ممکن است بپرسید چرا تبلیغ‌کنندگان تبلیغات نمایشی CPM را به مدل‌های دیگر تبلیغاتی ترجیح می‌دهند؟ آیا تبلیغات مبتنی بر مدل های تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک، پرداخت به ازای مشاهده و پرداخت به ازای نصب بهتر از تبلیغات پرداخت به ازای نمایش یا CMP نیستند؟

سوال شما بسیار منطقی است. اکثر مردم دوست دارند پاهای خود را روی پا بگذارند و برای یک نتیجه خاص هزینه کنند، اما واقعیت این است که تبلیغات نمایشی همچنان بهترین انتخاب برای برخی مشاغل است. بهترین نتیجه تبلیغات نمایش CPM افزایش آگاهی از برند است. هنگامی که یک محصول یا خدمات به تازگی به بازار معرفی می شود، معرفی آن بسیار مهم است. در این صورت فقط باید این محصول را در مقابل چشمان مشتری قرار دهید، زیرا بازدیدکننده روی برندی که چیزی درباره آن نمی داند کلیک نمی کند. در این صورت این تبلیغات CPM است که می تواند برند را جلوی چشم بازدیدکننده قرار دهد و مدام به او یادآوری کند.

من بیشتر می دانم: تبلیغات در یوتیوب

هر کمپین تبلیغاتی دارای هدف گذاری جمعیتی است. تبلیغات نمایشی CPM به کوچکتر و بهینه سازی جمعیت شما کمک می کند. به عنوان مثال، شما در سایتی ثبت نام می کنید که اکثر مخاطبان آن بین 18 تا 35 سال هستند و در سایت دیگری که مخاطبان مسن تری دارد تبلیغ می کنید. پس از بررسی نتایج، می بینید که جمعیت شناسی شما در جوان بودن بهتر است، بنابراین استراتژی بازاریابی خود را تغییر می دهید. تبلیغات CPM یک راه عالی برای اندازه گیری علاقه بدون پرداخت هزینه است.

علاوه بر موارد فوق، اگر تبلیغات نمایشی شما موقعیت خوبی داشته باشد، احتمال کلیک و منجر به خرید بسیار بالا خواهد بود.

آخرین کلمه:

ایجاد چنین کمپین هایی مستلزم آزمایش روش های تبلیغاتی و استراتژی های بازاریابی است. بنابراین، اگر تا به حال کمپین تبلیغاتی نمایشی انجام نداده اید، پیشنهاد می کنیم از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. تیم افراک با 9 سال سابقه در بازاریابی دیجیتال شما را در تبلیغات گوگل، طراحی صفحه فرود و تبلیغات نمایشی یاری می دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید از مشاوره رایگان افرک استفاده کنید.

تبلیغات نمایشی CPM چیست و چه مزایایی دارد؟ برای اولین بار در آفریقا: یک آژانس تبلیغاتی آنلاین. به نظر می رسد.