ترفیع چیست؟ انواع تبلیغات + اثرات آن در افزایش فروش


هنگامی که محصول را تولید کردید، آن را قیمت گذاری کردید و محل فروش را مشخص کردید، باید مشتریان را از وجود محصول خود مطلع کنید. برای این کار باید با توجه به نوع مخاطب خود از کانال های تبلیغاتی مختلف کمک بگیرید. این دقیقاً همان مفهوم تبلیغات را می رساند. اگر در مورد مفهوم پروموشن و روش های مختلف آن برای ارتباط موثر با مشتریان و افزایش فروش کنجکاو هستید، کمی وقت بگذارید و این مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله نگاهی دقیق به مفهوم پروموشن می اندازیم و انواع آن و تاثیر آن بر افزایش فروش را توضیح می دهیم.

ترفیع چیست؟ با استفاده از تبلیغات هدفمند به مشتریان پیام دهید

ترفیع مجموعه ای از فعالیت های بازاریابی است که به طور مستقیم با افزایش سود کسب و کار مرتبط است. این مجموعه فعالیت ها شامل مواردی مانند افزایش آگاهی از برند، جلب اعتماد مشتریان و شناسایی دقیق نیازها و خواسته های واقعی آنها می شود. همچنین تبلیغات بر ارائه تصویری مناسب از محصولات و خدمات کسب‌وکارهای مختلف تأثیر زیادی می‌گذارد و با این اعلام، شانس کسب‌وکار برای جذب و متقاعد کردن مخاطبان جدید و حفظ مشتریان فعلی افزایش می‌یابد.

مدل های مختلفی برای شناساندن حضور شما به مشتریان وجود دارد که پیامک یکی از مهم ترین آنهاست. هر کسب و کاری نیاز به جمع آوری شماره تماس مخاطبان برای ارسال پیامک دارد. از طریق دستگاه ثبت شماره مشتری می توانید اطلاعات تماس مخاطبان خود را ذخیره کرده و از آن برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید. بسته به زمینه فعالیت، کسب و کار می تواند از روش های مختلفی برای دستیابی به مخاطب، انتقال پیام و نمایش تبلیغات هدفمند به آنها استفاده کند. اما به طور کلی تمامی این روش ها دارای مبنای مشخصی هستند مانند فروش انفرادی، بازاریابی هدفمند، پیشبرد فروش و موارد دیگر که با مروری دقیق بر روش های مختلف تبلیغات به طور مفصل به آن ها خواهیم پرداخت.

انواع روش های تبلیغ و تبلیغات برای دستیابی به مخاطبان هدف

در تعریف کلی انواع روش های تبلیغاتی و تبلیغاتی مجموعه فعالیت هایی است که هر کسب و کاری برای اعلام حضور خود به مشتریان انجام می دهد. مثلا:

  • فرض کنید یک وب سایت یا صفحه رسانه اجتماعی ایجاد می کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات خود به مشتریان ارائه دهید.
  • شما یک کاتالوگ از فعالیت های خود تهیه کرده و در برخی فضاهای مرتبط توزیع می کنید.

از طریق چنین فعالیت هایی، رابطه اولیه بین شما و مشتری شکل می گیرد. اما مشتریان زمانی تشویق می شوند که از خدمات شما استفاده کنند یا محصولات شما را بخرند که دقیقاً بدانند خدمات شما چه مشکلات و نیازهایی را حل می کند و چه مزایایی برای خرید محصولات شما دارد. در زیر انواع تبلیغاتی را ذکر خواهیم کرد که به شما در برقراری ارتباط موثر با مشتریان و تشویق آنها به خرید کمک می کند.

فروش فردی؛ قدیمی ترین روش تبلیغاتی برای ارتباط موثر با مشتریان

فروش شخصی ارتباط مستقیم یک فروشنده برای تبلیغ و متقاعد کردن مشتریان است. در این نوع روش پیشبرد فروش، فروشنده یا نماینده کسب و کار، تبلیغات مربوط به محصولات و خدمات را بدون واسطه به مشتری نشان می دهد. همچنین در این روش فروشنده یا نماینده کسب و کار سعی می کند با ارائه اطلاعات و نکات کلیدی مرتبط با یک محصول یا خدمات خاص، مزایای آن را برای مشتری برجسته کند.

این به مشتری احساس دریافت خدمات شخصی را می دهد. البته اکثر بنگاه ها در زمینه تجارت به سمت چنین روشی می روند. اما فروشگاه ها همچنین می توانند از a متن تبلیغاتی برای جذب مشتری مناسب است از مزایای فروش فردی به عنوان روشی برای تبلیغات مختلف استفاده شود.

بازاریابی هدف؛ شانس بیشتری برای جذب مشتری از طریق تبلیغات

در برخی موارد، جامعه بزرگی از مردم مشتریان و مخاطبان شما را تشکیل می دهند. طبیعتا از آنجایی که امکان ارتباط مستقیم با هر یک از آنها وجود ندارد، روش فروش انفرادی نیز چندان موثر نخواهد بود. در چنین شرایطی است که نام روش بازاریابی هدف مطرح می شود. بازاریابی هدف شما را با جامعه ای از مخاطبان مرتبط می کند که مشتریان واقعی خدمات یا محصولات شما هستند. با رسیدن به این گروه از مخاطبان، احتمال زیادی وجود دارد که با دیدن تبلیغات مربوط به یک محصول یا خدمات خاص، شما را انتخاب کنند.

همچنین با استفاده از روش بازاریابی هدفمند در زمینه پیشبرد فروش می توانید تبلیغات خود را به صورت شخصی و با توجه به نیاز مخاطب با ارسال پیام های مستقیم مانند پیامک و ایمیل ارسال کنید. اگر افراد زیادی جامعه مخاطب هدف شما را تشکیل می دهند، با استفاده از a سامانه پیامکی پیشرفته کمک زیادی به پیشرفت کسب و کار شما می کند. با استفاده از این گونه سیستم ها امکان ارسال پیامک تبلیغاتی مبتنی بر مکان وجود دارد که از ویژگی های مهم تلقی می شود. استفاده از چنین روشی به کسب و کار این امکان را می دهد که به اطلاعات افراد در منطقه مورد نظر دسترسی داشته باشد و پیامک های تبلیغاتی برای آنها ارسال کند.

افزایش آگاهی از برند با روش تبلیغاتی تبلیغاتی

بر خلاف روش های دیگر تبلیغات مانند فروش شخصی و بازاریابی هدف، تبلیغات یک روش کاملا غیر شخصی است در نظر گرفته شده برای معرفی یک محصول یا خدمات جدید به مشتریان. در این روش هدف اصلی نمایش تصویری مناسب از برند یا انتقال اطلاعات و پیام های ارزشمند به مشتریان برای افزایش آگاهی از برند است.

برای استفاده از این روش، مشاغل می توانند از ایمیل، صفحات فرود وب سایت، بنرها، تلویزیون و رادیو استفاده کنند. از طریق این روش، تبلیغ یک محصول یا خدمات خاص توسط مخاطبان زیادی دیده می شود. علاوه بر این، داشتن استراتژی فروش در زمان رکورد بهترین راه حل برای نجات کسب و کارهای مختلف از چنین شرایطی خواهد بود. به همین دلیل، صاحبان کسب و کار با کمک استراتژی های فروش رکودآنها می توانند مشتریان وفادارتر و جریان درآمد بیشتری داشته باشند و رکود را به سکوی پرشی تبدیل کنند.

تبلیغات موثر برای افزایش تقاضا با روش های پیشبرد فروش

روش پیشبرد فروش یکی از انواع تبلیغات است که ترکیبی از روش های دیگر مانند فروش شخصی، بازاریابی هدف و تبلیغات است. در این روش تبلیغات، استفاده از راه حل های خلاقانه بلندمدت که منجر به نتایج مطلوبی مانند افزایش مشتریان و فروش می شود، بسیار مهم است. کدهای تخفیف، هدایا یا برنامه های پاداش وفاداری مشتری از جمله مهم ترین راه حل های خلاقانه بلند مدت هستند که به طور قابل توجهی به کسب و کارهای مختلف کمک می کنند تا مشتریان را جذب کنند.

همچنین اگر می خواهید محصول جدید خود را به گونه ای تبلیغ کنید که مورد استقبال مشتریان قرار گیرد، استفاده از روش پیشبرد فروش راه حل مناسبی برای شما خواهد بود. به عنوان مثال، شما می توانید بازاریابی پیامکیپیام های تبلیغاتی خود را به همراه کدهای تخفیف یا هدایای ویژه برای مشتریان ارسال کنید تا از دیدن تبلیغ شما احساس خوبی داشته باشند.

روابط عمومی؛ نوع روش تبلیغ

ارتباط و تعامل مناسب با مشتریان یک اصل مهم در بازاریابی است که تقریباً همه کسب و کارها باید آن را جدی بگیرند. ارتباطات باعث می شود مشتریان احساس کنند که بخشی از کسب و کار شما هستند و حضور آنها برای شما ارزشمند است. یکی از راه های ارتباط با مشتریان تلفنی است. همچنین تماس تلفنی برای کسب و کارهای کوچکی که هنوز به مخاطبان هدف برای متقاعد کردن و جذب مشتری دسترسی ندارند، گزینه مناسبی محسوب می شود. خرید می کند تلفن مجازی یا اینترنت راه حل مناسبی است که به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا از امکاناتی مانند تلفن های مجازی ارزان و امکانات ویژه تلفن VIP بهره ببرند و ارتباط خود را با مشتریان تا رسیدن به جایگاه مناسب حفظ کنند.

چگونه ترفیع بر فروش تاثیر می گذارد؟

اولین قدم برای افزایش فروش، جذب مشتریان جدید است. مشتریان جدید به طور قابل توجهی بیشتر احتمال دارد که محصول یا خدمات یک کسب و کار را خریداری کنند. البته در برخی موارد کسب و کار دچار رکود می شود. در این شرایط، این سوال مطرح می شود که از راهکارهایی برای تشویق مشتریان فعلی به خرید مجدد استفاده کنید. با کمک پروموشن می توانید مشتریان و فروش خود را به روش های مختلفی افزایش دهید، مانند موارد زیر:

  • شناخت برند را افزایش دهید
  • ایجاد علاقه به محصول یا خدمات
  • ترغیب مشتریان به خرید
  • مشتریان وفادار بیشتری ایجاد کنید

باید این واقعیت را تشخیص دهد که مشتریان کاربران واقعی محصولات یا خدمات شما هستند. اگر می خواهید مشتریان و فروش خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید، راضی نگه داشتن آنها و متقاعد کردن آنها برای انتخاب کسب و کار شما حیاتی خواهد بود. این نکات در انواع استراتژی های بازاریابی، از ارسال کپی زیبای کمپین گرفته تا طراحی بیلبوردهای بزرگراهی استفاده می شود.

استفاده از استراتژی های تبلیغاتی موثر برای افزایش فروش و مشتریان

در این مقاله به برخی از روش‌های ترویج مانند فروش انفرادی، بازاریابی هدفمند و تبلیغات اشاره کردیم و با ارائه توضیحاتی در رابطه با مفهوم پروموشن به این سوال که “پرومومشن چیست” پاسخ دادیم. تبلیغات برای هر کسب و کاری مانند شخصی است که با یک بلندگو در دست پیام خاصی را به مشتریان ارائه می دهد، اما وقتی آن شخص در انتهای بن بست ایستاده است، صدای او هرگز شنیده نمی شود.

شما می توانید از روش های مختلف تبلیغات استفاده کنید تا صدای خود را به گوش افراد زیادی برسانید و شانس بیشتری برای تبدیل آنها به مشتری داشته باشید. اگر تجربه موفقی در استفاده از روش های تبلیغاتی دارید، آن را در قسمت نظرات همین مقاله با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

نوشتن تبلیغاتی چیست؟ انواع تبلیغات + اثرات آن در افزایش فروش اولین بار در پنل پیامک – سامانه پیامک – پنل پیامک پدیدار شد.