در دنیای امروز، زندگی در اکوسیستم ها یک انتخاب اجتناب ناپذیر است


نقش کمدهای هوشمند جبار در توسعه تجارت آنلاین

توسعه سریع فناوری و فناوری در دهه اخیر ظرفیت زیادی را برای کسب و کارها فراهم کرده است تا به سمت رشد و توسعه حرکت کنند و در نتیجه بهره وری بهینه و صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه را برای کسب و کارها به همراه داشته باشد. امروزه یکی از مواردی که باعث تغییراتی در کسب و کار شده است، استفاده از هوش مصنوعی است و سرعت این تغییرات بر اساس فناوری های جدید به حدی است که عملکرد شرکت ها را تا سال 2050 به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

امروزه تغییرات زیادی در صنعت پست و لجستیک و ارسال مرسوله، سفارش آنلاین، نامه اداری، کالا و غیره ایجاد شده است. شکل جدیدی به خود می گیرد. زمان و مکان ارسال بسته پستی همیشه دو عامل مهم بوده است. علاوه بر این، حفظ حریم خصوصی نیز نکته بسیار مهمی تلقی می‌شود، بنابراین کسب‌وکارها با استفاده از خدمات جدید «جبار» از مزیت‌های ارزنده‌ای در تحویل و ارسال مرسولات پستی برخوردار می‌شوند و فرصت جدیدی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان ایجاد می‌کنند.

توسعه شبکه قفل هوشمند جبار در سراسر ایران

به گفته رامین سمیع زاده، صنعت پست و لجستیک دارای چالش های قابل توجهی در تحویل مایل آخر یا تحویل در نقطه تحویل است که با کمدهای هوشمند جبار برطرف می شود. وی در ادامه گفت: سیستم سنتی پستی و تدارکاتی، کاربر (صاحب بسته) را برای رسیدن بسته منتظر کرده است، اما با استفاده از قفل هوشمند، دیگر نیازی به منتظر ماندن گیرنده برای بسته نیست. با توجه به رشد چشمگیر فروشگاه های اینترنتی و افزایش ترافیک شهری و نیاز به ارسال بسته به مشتریان در زمان کوتاه و …. همه آنها این چالش ها و نیاز به راهکارهایی را برای مدیریت و حل این وضعیت پر رنگ تر کردند. بنابراین به کمک جبار راهکاری هوشمند برای ارسال تعداد زیادی بسته در یک ایستگاه ارائه می شود. در این صورت، ماموران تحویل تنها با مراجعه به ایستگاه جبار، تعداد معینی بسته را به کمدهای هوشمند تحویل می‌دهند و گیرنده می‌تواند هر زمان که بخواهد به جبار رفته و بسته خود را از قفل هوشمند مربوطه دریافت کند.

وی با بیان اینکه این کمدها در یک شبکه گسترده و در نقاط مختلف شهر قرار دارند، افزود: شبکه کمدهای هوشمند از طریق اینترنت و در شبکه ای امن و تخصصی متصل می شود که در نتیجه هنگام خرید اینترنتی، آن را انجام می دهند. امکان انتخاب ایستگاه جبار در فرآیند خرید اینترنتی در اختیار مشتری قرار می گیرد و پس از نهایی شدن سفارش، محصول خریداری شده به قفسه هوشمند انتخابی مشتری منتقل می شود.

دکتر رامین سمیع زاده در این گفت و گو از راه اندازی حدود 150 ایستگاه جبار در کشور خبر می دهد که در حال حاضر صد مورد از این ایستگاه ها در تهران مستقر هستند. به گفته وی، اولین شرکتی که این محصول را در جهان به بازار عرضه کرد، شرکت ژاپنی Yamato Transport و سپس DHL به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های پستی و لجستیکی جهان بود و سپس آمازون با E-Retail In the وارد این عرصه شد. دهه گذشته آنها شبکه های قفل هوشمند خود را در کشورهای مختلف راه اندازی کرده اند.

جبار در هلدینگ فاخر بیش از سه سال است که تاسیس شده است و مشتریان بسیار و متنوعی دارد. علاوه بر تیپاکس و شرکت ملی پست، بزرگترین مشتریان جبار فروشگاه های آنلاین هستند. علاوه بر این، سفارشات گردان و سکوهای کارگزاری پست نیز از دیگر مشتریان مهم محسوب می شوند.

هدف جبار پیمایش در اکوسیستم پست، تدارکات و تجارت الکترونیک است. در واقع این شرکت منحصر به هیچ شرکت پست و لجستیک دولتی یا خصوصی یا فروشگاه اینترنتی خاصی نیست. جبار به‌عنوان یک شبکه باز عمل می‌کند و هر سه دسته از مشتریان B، C، G (سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی و افراد) که مایل به استفاده از کمدهای هوشمند جبار هستند، می‌توانند به ارائه‌دهندگان خدمات پستی و لجستیکی ارائه دهند و فروشگاه‌ها باید تحت پوشش جبار باشند. .

کمد هوشمند ویژه (جعبه شانس) و ارائه آن در نمایشگاه کتاب 1403

آقای سمیع زاده در ادامه گفتگو با تاکید بر اینکه شبکه ماهیت توسعه پذیر است و این قابلیت توسعه بر اساس نیاز کاربر است، افزود: بر اساس نیاز، شبکه جباراها رشد و توسعه می یابد و حق انتخاب مشتری است. همچنین در ارتباط با این اگرچه سیستم فعالیت جبار مبتنی بر شبکه‌های باز است و متعلق به شرکت خاصی نیست و تامین‌کنندگان و شرکت‌های مختلف می‌توانند از تمامی خدمات و خدمات موجود در شبکه آن استفاده کنند، اما امکان ایجاد کمدهای ویژه برای سازمان‌های مختلف نیز وجود دارد. که قابل استفاده است سیستم شبکه بسته را ارائه می دهد. با لاکی باکس می توان به جای توزیع پست و تردد پیک به یک ساختمان مسکونی یا سازمان، بسته ها را در جبار اختصاصی مجموعه ذخیره کرد و افراد با مراجعه به قفل هوشمند مورد نظر، بسته های خود را دریافت کنند.

محصول جدید جبار با نام جعبه شانس امسال همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب (اردیبهشت 1403) به بازار عرضه شد. بازدیدکنندگان از نمایشگاه کتاب می توانند وسایل شخصی خود را برای مدت زمان مشخصی در این کمدهای هوشمند قرار دهند و با اطمینان از امنیت وسایل خود از نمایشگاه کتاب دیدن کنند.

در واقع این محصول به منظور ارائه راه حلی هوشمند برای شرکت ها و سازمان ها و همچنین ادارات، ساختمان های مسکونی و تجاری طراحی شده است و کاربران می توانند از این کمدهای مخصوص در فضای خود برای نگهداری وسایل شخصی، انتقال اقلام و اسناد بین اعضای خانواده استفاده کنند. یا افراد سازمان از آن استفاده می کنند.

آینده توسعه کمدهای هوشمند در جهان و ایران

به گفته مدیرعامل جبار، محصول بر اساس نیازی که در جامعه به آن وجود دارد ساخته و ارائه می شود. بر این اساس علیرغم مزایای استفاده از کمدهای هوشمند از جمله حذف امکان مرجوعی کالا به دلیل عدم حضور گیرنده هنگام مراجعه پستچی به مقصد، امکان دریافت بسته در ترافیک کم و …. برای ارائه دهندگان خدمات در زمینه ارسال بسته و همچنین برای گیرندگان بسته خواهد بود.

وی افزود: مدیریت زمان و هزینه و توسعه پایدار روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و مردم به لطف استفاده از دستگاه های هوشمند هوشمندتر رفتار می کنند. نسل فناوری، هوش مصنوعی که شامل جمعیت نسل آلفا و متولدین سال‌های 2011 تا 2025 می‌شود، به حدود 2.5 میلیارد نفر می‌رسد که چشم‌انداز استفاده از سرمایه‌های هوشمند را در آینده روشن‌تر می‌کند. این روزها، قفسه های هوشمند فقط یک محصول پستی اضافی نیستند. اکنون می‌بینیم که برخی از شرکت‌های پیشرو در جهان کمدهای هوشمند را با سایر محصولات شهری مانند ایستگاه‌های شارژ اسکوتر برقی، سوپرمارکت‌های سلف سرویس و نیمکت‌های هوشمند شهری ترکیب می‌کنند و یک مرکز با امکانات کامل برای افراد بیشتری نسبت به افراد با نیازهای عمومی فراهم می‌کنند. همه از یک نقطه خدمات شهری و عمومی لازم را دریافت می کنند.

پارادایم اکوسیستمی با رویکرد انسان محور

توسعه در اکوسیستم پست، لجستیک و تجارت الکترونیک مستلزم آمادگی کسب‌وکارها و سطح پذیرش آنها در اکوسیستم است: امروزه اکوسیستم معنای دقیق‌تری نسبت به چند سال گذشته دارد. اگر تا به امروز کسب و کار می توانست بر نقاط قوت خود، پیشنهادات تجاری منحصر به فرد خود تمرکز کند و جایگاه خود را در بازار و فضای رقابتی به دست آورد، امروز دیگر اینطور نیست. پایداری در کسب و کار به چیزی بیش از تمرکز بر نقاط قوت و پتانسیل رقابتی آن کسب و کار نیاز دارد.

اولین اصل تعریف اکوسیستم جدید، پذیرش تغییر پارادایم از محصول و عملکرد محور به انسان محور است. اگر به دقت نگاه کنیم، می بینیم که همه کسب و کارها در نهایت برای ارضای نیازهای مصرف کنندگان تلاش می کنند. چه نیازهای اساسی و چه نیازها و ترجیحات مصرف کننده، همه کسب و کارها برای رفع چندین نیاز مرتبط با انسان کار می کنند. از تولید کننده صندلی های ارگونومیک گرفته تا ظهور و انقلاب پلتفرم های دیجیتال در زمینه های مختلف.

نمایشگاه نوآوری اینوتکس

دکتر سمیع زاده مدیرعامل جبار در خصوص نمایشگاه اینوتکس گفت: این نمایشگاه تجلی کامل یک اکوسیستم زنده است. یک اکوسیستم بزرگ‌تر که اکوسیستم‌های دیگر را گرد هم می‌آورد و فرصتی برای ارائه، ایجاد و کشف فرصت‌ها ایجاد می‌کند، همچنین مکانی است برای بازیگران در صنایع مختلف تا خودشان را معرفی کنند و فرصت کشف همکاری با سایر مشاغل را داشته باشند، از سوی دیگر، مخاطبان این نمایشگاه معمولا افرادی هستند که این مفاهیم را به خوبی درک می کنند و در واقع حضور این مخاطبان جریان اصلی اینوتکس را ایجاد می کند.

پست در دنیای امروز حضور در اکوسیستم ها یک انتخاب اجتناب ناپذیر است appeared first on شنبه مگ. به نظر می رسد.