در ۶ مرحله شغل دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید


6 نکته طلایی برای به دست آوردن شغل دیجیتال مارکتینگ

اگر در کسب و کار بازاریابی آنلاین تازه کار هستید و از خود می‌پرسید «چگونه به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال استخدام شوم؟» باید به شما بگوییم که برای دریافت پاسخ خود باید یک فرآیند ۶ مرحله‌ای را طی کنید. بسیاری از افراد به اشتباه بر این باورند که داشتن مدرک و گواهینامه برای موفقیت در استخدام کارشناس بازاریابی دیجیتال کافی است. اگرچه برای یافتن شغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید آمادگی ذهنی و شخصی خود را برای کار در محیط کاری دیجیتال مارکتینگ پویا و به روز با چند سوال ساده بسنجید. این اولین گام در فرآیند استخدام 6 مرحله ای برای یک فرصت شغلی بازاریابی آنلاین است. برای درک ادامه این مسیر، یادداشت زیر را بخوانید:

چگونه به عنوان یک بازاریاب دیجیتال استخدام شویم؟

برای استخدام به عنوان یک بازاریاب دیجیتال، باید آمادگی خود را از همه جنبه ها در 6 مرحله بسنجید. در زیر به این 6 مرحله خواهیم پرداخت:

انگیزه خود را بسنجید

ابتدا باید بدانید که آیا از نظر ذهنی و شخصی برای فرصت شغلی بازاریابی دیجیتال آماده هستید یا خیر. در حال حاضر کافی است چند سوال از خود بپرسید و اگر پاسخ مثبت است، به مرحله بعد بروید:

  • آیا از نتایج انگیزه دارید؟
  • آیا از محیط کاری سریع و در حال تغییر لذت می برید؟
  • آیا می خواهید روندهای روز را بدانید؟
  • آیا دقیق هستید و دوست دارید برنامه ریزی کنید؟
  • آیا از کار با دیگران در یک محیط مشارکتی لذت می برید؟

در واقع، سوالات بالا به نوعی تست شخصیت هستند که انگیزه و تمایلات درونی شما را نسبت به فضای حرفه ای بازاریابی دیجیتال می سنجد. بیشترین تعداد پاسخ مثبت به این سوالات نشانه آمادگی حداکثری شما برای کار در این موقعیت است.

دیپلم دیجیتال مارکتینگ بگیرید

اگرچه تجربه و مهارت ها نقش کلیدی در موفقیت شغلی دارند، اما نمی توان تاثیر آموزش آکادمیک بر پیشرفت شغلی را نادیده گرفت. بنابراین، برای موفقیت در استخدام بازاریابی دیجیتال، باید حداقل یک دوره آموزشی را در یک موسسه آموزشی گذرانده و گواهینامه را به عنوان کارشناس بازاریابی دیجیتال در رزومه خود قرار دهید. همچنین با داشتن مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یا MBA می توانید جزو افراد مستعدی باشید که برای یک موقعیت بازاریابی آنلاین استخدام می شوند.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

کار شما با شبکه های اجتماعی و فعالیت های وب سروکار دارد. در نتیجه، به عنوان یک متخصص دیجیتال مارکتینگ یا مدیر بازاریابی آنلاین، از شما انتظار می رود حداقل در یکی از شبکه های اجتماعی یک صفحه شخصی ایجاد کنید و محتوایی در مورد حرفه و تجربه خود ایجاد کنید. پیشنهاد می کنیم یک صفحه تجاری در شبکه اجتماعی لینکدین ایجاد کنید. اما در عین حال می توانید از پتانسیل سایر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر برای شبکه سازی استفاده کنید و با ایجاد یک وب سایت شخصی دستاوردهای کاری خود را بازنشر کنید.

درباره شرکت های مورد علاقه خود تحقیق کنید

قبل از ایجاد اپلیکیشن خود برای موقعیت های بازاریابی دیجیتال، حتما درباره شرکت های مورد علاقه خود تحقیق کنید. یادگیری بیشتر در مورد فضای محل کار و ارزش های شرکت برای کارفرمایان بالقوه می تواند به شما در تنظیم برنامه های کاربردی کمک کند. ممکن است بخواهید نقاط قوت خود را ارزیابی کنید و آنها را با آنچه در پست شغلی بازاریابی دیجیتال لازم است مطابقت دهید تا بتوانید استرس مصاحبه را کنترل کنید و با اطمینان بیشتری در مورد تجربه خود صحبت کنید.

خلاقیت و مهارت های خود را در طول مصاحبه شغلی برجسته کنید

هنگامی که با یک کارفرمای احتمالی مصاحبه دارید، به موقع حاضر شوید و لباس مناسب بپوشید. لازم نیست خیلی رسمی باشید، اما از پوشیدن لباس های خیلی راحت و اسپرت خودداری کنید. همانطور که با آنها صحبت می کنید، مهارت ها و خلاقیت مرتبط خود را برجسته کنید و بر چالش هایی که در گذشته بر آنها غلبه کرده اید تأکید کنید.

پیوسته یاد بگیرید

دیجیتال مارکتینگ صنعتی است که دائما در حال تغییر و تحول است و کانال ها و راه های تعامل با مشتریان دائما در حال ظهور است. اگر در زمینه بازاریابی دیجیتال کار می کنید، مهم است که با آخرین روندها همراه باشید. یادگیری در مورد بازاریابی دیجیتال و گرایش های رسانه های اجتماعی را در نظر بگیرید تا بتوانید کمپین های بازاریابی موفقی را اجرا کنید.

برای یافتن شغل در حوزه دیجیتال مارکتینگ باید با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید، طراحی کمپین های تبلیغاتی را بدانید، با ابزارهای گزارش دهی کار کنید و در کار گروهی مهارت داشته باشید.

برای موفقیت در استخدام بازاریابی دیجیتال به چه مهارت هایی نیاز داریم؟

موفقیت در کار بازاریابی دیجیتال به تسلط بر طیفی از مهارت های مختلف بستگی دارد که برخی از آنها در جنبه فنی کار بازاریابی و برخی دیگر در جنبه ارتباطی به شما کمک می کنند. در زیر به 4 مهارت بازاریابی دیجیتال اشاره می کنیم:

آشنایی با اصول دیجیتال مارکتینگ

برای استخدام در فرصت شغلی بازاریابی دیجیتال، باید بر اصول اولیه این حرفه تسلط داشته باشید. اهمیت اصول بازاریابی آنلاین آشنایی با بازاریابی وب سایت (از جمله تبلیغات طبقه بندی شده، تبلیغات گوگل و …)، اصول سئو یا بازاریابی مبتنی بر بهینه سازی موتور جستجوی گوگل، بازاریابی محتوا، بازاریابی مبتنی بر ایمیل یا پیامک و بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

آشنایی با برنامه ریزی و ایجاد کمپین های دیجیتال مارکتینگ

دومین پیش نیازی که برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال نیاز دارید، دانستن اصول اولیه ایجاد کمپین های تبلیغاتی است. باید بدانید که برای ایجاد یک کمپین دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید مخاطبان هدف و نیازهای آنها را پیدا کنید و به هدفی برای کمپین خود فکر کنید.

سپس محتوای متناسب با مخاطب را در تمام نقاط تماس شرکت خود پیاده سازی کنید و در نهایت نتایج کمپین را از طریق آمار تأیید کنید. پس از اجرای کمپین، یک کارشناس بازاریابی دیجیتال باید نتایج را به تیم بازاریابی و مدیریت ارشد آنها ارائه دهد. در واقع هر کمپین و نتایج آن مبنای تحقق کمپین تبلیغاتی بعدی خواهد بود.

آشنایی با ابزارهای گزارش دهی

نه تنها پس از پایان کمپین تبلیغاتی، باید در حین انجام تمام کارهای بازاریابی دیجیتال، با داده ها و آمار کار کنید. در نتیجه حداقل باید نحوه کار با نرم افزار تجزیه و تحلیل داده اکسل را بدانید تا بتوانید داده های قابل اعتماد و قابل تجزیه و تحلیل را استخراج کنید و اقدامات بازاریابی بعدی خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید.

تقویت مهارت های ارتباطی و کار گروهی

در میان تمام مهارت های فنی که برای شغل در بازاریابی دیجیتال باید بدانید، به مهارت های ارتباطی نیز نیاز دارید که به توانایی کار در تیم های کوچک یا بزرگ متخصص مربوط می شود. بازاریابی دیجیتال یک فرصت شغلی انفرادی نیست. بلکه کارشناس دیجیتال مارکتینگ عضوی از گروهی است که افراد با توانایی های متفاوت و روحیه متفاوت برای انجام تبلیغات موثر تلاش می کنند. در نتیجه، وقتی به عنوان یک متخصص بازاریابی دیجیتال استخدام می‌شوید، باید مهارت‌های ارتباطی، مهارت‌های مکالمه، حل چالش، پذیرش تفاوت‌ها، مهارت‌های گوش دادن فعال و غیره را تقویت کنید.

نتیجه

در این پست، 6 مرحله موثر برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال را پوشش داده ایم. برای یافتن شغل در زمینه دیجیتال مارکتینگ، ابتدا باید انگیزه درونی خود را ارزیابی کنید و بدانید که آیا از نظر ذهنی و شخصی آماده استخدام در یک فرصت شغلی بازاریابی آنلاین هستید یا خیر. سپس باید به سراغ آموزش های مورد نیاز و گواهینامه های معتبر بازاریابی بروید. تقویت مهارت‌های کار گروهی، فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی و بررسی دقیق آگهی‌های شغلی به شما کمک می‌کند تا پاسخ سوال «چگونه به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال استخدام شوم؟» را پیدا کنید، مقاله بالا را با دقت بخوانید.

یافتن شغل دیجیتال مارکتینگ در ۶ مرحله اولین بار در وبلاگ ایران تلنت نوشته شد. به نظر می رسد.