راهنمای ایجاد صفحه ویکی پدیا شرکت شما


در دنیای اینترنت، ایجاد یک صفحه ویکی پدیا یکی از راه های معرفی افراد و برندها است. در واقع، ایجاد ویکی‌پدیا برای شما یا شرکتتان به شما این امکان را می‌دهد که خود را در یک محیط قابل اعتماد به میلیون‌ها کاربر معرفی کنید. در این مقاله نحوه ایجاد صفحه ویکی پدیا را به شما آموزش می دهیم.

اگر شما هم مثل من هستید، احتمالاً ویکی‌پدیا را منبع خوبی برای نگاهی پشت صحنه به بازی تاج و تخت یا مجموعه‌ای از فیلم‌های مستند درباره زندگی گورخر می‌دانید. به طور خلاصه، احتمالاً ویکی‌پدیا را یک کانال آگاهی از برند نمی‌بینید. ویکی پدیا وب سایتی است که به راحتی قابل تشخیص است. بنابراین معمولا، اگر مردم می خواهند درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، صفحه ویکی پدیا شرکت شما یکی از اولین صفحاتی است که روی آن کلیک می کنند.

اما اگر کمی بیشتر به آن فکر کنید، ویکی پدیا یکی از بهترین منابع میانی برای رتبه بندی صفحات در گوگل است. معمولاً وقتی کلمه کلیدی هدفمندی را جستجو می‌کنید، لازم نیست خیلی دور بروید تا عبارت جستجوی خود را در صفحه ویکی‌پدیا ببینید. شما می توانید در این صفحه محتوا ایجاد کنید.

از اینجا بخوانید: فهرستی از 36 مرحله برای نوشتن محتوای بهینه

اگر می‌خواهید آگاهی از برند خود را افزایش دهید و در دنیای آنلاین بیشتر دیده شوید، این راهنما را برای ایجاد صفحه ویکی‌پدیای شرکت خود بررسی کنید.

1. یک حساب کاربری ایجاد کنید.

به صفحه اصلی ویکی پدیا بروید و روی «ایجاد صفحه کاربری» در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

اطلاعات مورد نیاز شامل نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و سپس روی “ایجاد حساب کاربری” کلیک کنید.

2. به طور خودکار به یک کاربر تأیید شده ارتقا دهید

هنگامی که برای اولین بار وارد ویکی‌پدیا می‌شوید، پیام «کمک به بهبود ویکی‌پدیا» را خواهید دید. پیوندی برای شروع ویرایش مقاله وجود دارد.

قبل از اینکه بتوانید صفحه خود را ایجاد کنید، باید به طور خودکار یک کاربر تأیید شده شوید.

این راهنمای عادی ویکی‌پدیا برای یک کاربر تأیید شده خودکار است.

«اگرچه شرایط دقیق نمایش وضعیت کاربر تأیید شده خودکار بسته به شرایط متفاوت است، اکثر حساب‌های ویکی‌پدیای انگلیسی که بیش از چهار روز از عمرشان گذشته است و حداقل ۱۰ ویرایش را انجام داده‌اند (این ویرایش‌ها شامل حذف‌ها می‌شود) به عنوان کاربران تأییدشده خودکار شناخته می‌شوند. “

اینجاست که باید انتظار را تمرین کنید. چند روز اولی که حساب خود را باز می کنید، صرف ویرایش صفحات دیگران کنید. وقتی روی «ویرایش صفحه» کلیک می‌کنید، پیوندها در گوشه سمت راست بالای هر پاراگراف با کلمه «ویرایش» ظاهر می‌شوند، بنابراین زمان زیادی طول نمی‌کشد.

هنگامی که حساب شما به طور خودکار تأیید شد، به مرحله بعدی بروید.

از اینجا بخوانید: نوآوری های جدید برای توسعه طرح کسب و کار شما با تبلیغات

3. صفحه خود را ایجاد کنید.

اکنون به چالش برانگیزترین بخش می رسیم. یک صفحه ویکی پدیا برای شرکت خود ایجاد کنید.

ابتدا به صفحه «نوشتن مقاله» در ویکی پدیا بروید. همانطور که به پایین صفحه اسکرول می کنید، یک دکمه آبی رنگ می بینید که روی آن نوشته شده است: «مشاور مقاله: راه آسان برای ایجاد مقاله». این دکمه را کلیک کنید (اگر به طور خودکار تأیید شده اید):

سپس به جادوگر مقاله ویکی‌پدیا هدایت خواهید شد. در این مرحله شما دو گزینه دارید. برای شروع ایجاد صفحه خود روی Next کلیک کنید، یا ابتدا صفحه خود را در جعبه ایمنی ویکی پدیا ویرایش کنید.

برای این آموزش، روی دکمه “بعدی” کلیک می کنیم:

باید به خاطر داشته باشید که از آنجایی که احتمالاً یک صفحه ویکی‌پدیا قبلاً برای شرکت شما ایجاد نشده است، می‌توانید هر چقدر که می‌خواهید اطلاعات دقیقی درباره خود ارائه دهید. همچنین، بهتر است ساختار صفحه را به گونه ای تنظیم کنید که خواندن آن آسان باشد و شامل برخی از مهم ترین و اساسی ترین اطلاعات باشد (مانند کاری که شرکت شما انجام می دهد).

به عنوان مثال، بررسی کنید که HubSpot چگونه صفحه ویکی پدیا خود را ساختار داده است:

صفحه با دو جمله شروع می شود که نمای کلی از کارهای HubSpot را ارائه می دهد. سپس فهرست مطالب را در سمت چپ و یک برگه اطلاعات در سمت راست مشاهده خواهید کرد.

در زیر مطالب می توانید تاریخچه هاب را مشاهده کنید. سپس توضیحاتی در مورد نرم افزار و خدمات HubSpot ارائه شده است.

در صفحه ویکی‌پدیای HubSpot، اطلاعات ارائه شده در بالا احتمالاً مفیدترین اطلاعات برای بازدیدکنندگانی است که قبلاً درباره HubSpot چیزی نشنیده‌اند. با نگاهی به صفحه، می توانید بفهمید که HubSpot چه کاری انجام می دهد، چقدر درآمد دارد، واسطه هایی مانند فوربس در مورد آن چه فکر می کنند و بنیانگذاران HubSpot چه کسانی هستند.

اگرچه خوانندگان می توانند صفحه را پایین بیاورند تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات دریافت کنند، اما نکته مهم این است که ویکی پدیا در درجه اول به عنوان پلتفرمی برای افزایش آگاهی از برند استفاده می شود.

4. ارجاع دهید

ویکی پدیا کاملاً یک دایره المعارف است، بنابراین اعتبار و ارزش موضوعاتی را که درباره آن صحبت می کنید ثابت کنید. شما باید به چندین مقاله و منابع میانی ارجاع دهید.

قبل از اینکه شروع به ایجاد صفحه خود کنید، ویکی پدیا شما را در این مورد مطلع می کند و می گوید: موضوع مقاله باید قبلاً در منابع معتبر و مستقل مورد بحث قرار گرفته باشد. این منابع شامل مجلات، کتاب‌ها، روزنامه‌ها، مجلات و وب‌سایت‌هایی است که برای بررسی حقایق شناخته می‌شوند. شبکه های اجتماعی، اخبار منتشر شده یا پروفایل های تخصصی چنین اعتمادی ندارند.

در نهایت، شایان ذکر است که گواهی نامه ها به کسب و کار شما اعتبار می بخشد و به خواننده اجازه می دهد تا به شرکت شما به عنوان یک شرکت واقعی اعتماد کند. به دنبال مقالات روزنامه یا مجلاتی باشید که شرکت شما را ذکر می کنند، وب سایت های دیگری که به وب سایت شما به عنوان منبع پیوند دارند یا دایرکتوری هایی که به نمایه شرکت شما پیوند دارند.

5. صفحه ارزیابی را ثبت کنید

وقتی ساخت صفحه خود را تمام کردید، آن را برای بازخورد و ارزیابی ارسال کنید. هنگامی که ویکی‌پدیا صفحه را به عنوان یک منبع معتبر شناسایی می‌کند، آن را به عنوان یک صفحه رسمی ویکی‌پدیا آپلود می‌کند.

6. صفحه ویکی پدیا خود را به طور منظم به روز کنید

شما هنوز تمام نشده اید! هنگامی که صفحه ویکی‌پدیایی که ایجاد کرده‌اید شروع به رتبه‌بندی برای نام شرکت شما کرد، مهم است که مرتباً آن را به‌روزرسانی کنید تا مطمئن شوید که به‌روزترین اطلاعات را بر اساس محصولات یا خدمات شما ارائه می‌کند.

علاوه بر این، با به روز رسانی منظم صفحه مطابق با توسعه شرکت، می توانید شفافیت خود را حفظ کنید. چیزی که هم برای مشتریان و هم برای مشتریان بالقوه بسیار مفید خواهد بود.

این روزها، یک جستجوی سریع در گوگل می تواند اطلاعات نامحدودی از جمله نمایه های رسانه های اجتماعی، دایرکتوری ها و گزارش های خبری در مورد این موضوع را در اختیار ما قرار دهد. با اطمینان از داشتن یک صفحه ویکی‌پدیا به‌روز، می‌توانید اصول اولیه را پوشش دهید و منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی در مورد کسب و کار یا نام تجاری خود در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید.

همانطور که دیدید، ایجاد یک صفحه ویکی پدیا آسان است، فقط باید چیزی برای گفتن داشته باشید تا دیگران بخواهند درباره شما بیشتر بدانند یا نویسندگان ویکی پدیا یک صفحه ویکی پدیا برای شما ایجاد کنند.

پست چگونه صفحه ویکی پدیا شرکت خود را بسازیم اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی نوین مارکتینگ پدیدار شد. به نظر می رسد.