راهنمای کامل استراتژی بازاریابی ویدیویی برای مبتدیان


ویدئوها یکی از مهمترین انواع محتوا هستند! در سال های اخیر، ویدئوها نقش مهمی در دنیای دیجیتال مارکتینگ ایفا کرده اند. تولید محتوای ویدیویی این قدرت را دارد که هر کمپین تبلیغاتی یا تلاش بازاریابی محتوا را به موفقیت بزرگی تبدیل کند. رشد استفاده از ویدئو را نمی توان انکار کرد. در این سال ها بسیاری از کسب و کارها از محتوای ویدئویی برای رسیدن به اهداف تجاری مورد نظر خود استفاده می کنند. بازاریابی ویدئویی موثرترین ابزار برای ایجاد مخاطب، ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک و تبدیل بینندگان ویدئو به مشتری است. بنابراین، آشنایی با استراتژی بازاریابی ویدئویی برای صاحبان مشاغل ضروری است.

از اینجا بخوانید: 14 نکته که فروشندگان باید قبل از تماس با مشتریان احتمالی بدانند

در اینجا چند آمار جالب در مورد محتوای ویدیویی آورده شده است که مطمئناً شما را متقاعد می کند که سرمایه گذاری در بازاریابی محتوای ویدیویی را شروع کنید تا نتایج امیدوارکننده ای در کسب و کار وب خود داشته باشید:

  • 87 درصد از بازاریابان از ویدیوها به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می کنند.
  • به گفته گوگل، 40 درصد از هزاره ها ترجیح می دهند ویدیوهای یوتیوب را تماشا کنند و 50 درصد از افراد 18 تا 34 ساله برای تماشای ویدیوهای تولیدکنندگان محتوای ویدیویی محبوب YouTube کار را متوقف می کنند.
  • 55 درصد از خریداران آمریکایی ویدیوهای مربوط به محصولاتی را که می خواهند بخرند تماشا می کنند.
  • 90 درصد از کاربران ویدیوها را با تلفن همراه خود تماشا می کنند.
  • بر اساس آمار توییتر، توییت های دارای ویدئو 6 برابر بیشتر از سایر توییت ها ریتوییت می شوند.
  • سیسکو اذعان دارد که تا سال 2020، 82 درصد از ترافیک وب به ویدئو اختصاص خواهد یافت.
  • فوربس می گوید که کاربر اینترنت به طور متوسط ​​88 درصد زمان بیشتری را صرف وب سایت هایی می کند که محتوای ویدیویی دارند.
  • 72 درصد از مردم قبل از خرید محصول یا خدمات، ویدیوها را تماشا می کنند.
  • مردم تماشای محتوای ویدیویی را به خواندن متن ترجیح می دهند و طبق گفته فوربس، مخاطبانی که ویدیوهای تبلیغاتی را تماشا می کنند، 95 درصد بیشتر احتمال دارد که پس از تماشای محتوای ویدیویی خرید کنند، در حالی که این میزان برای مخاطبان مبتنی بر متن، 10 درصد است.

این آمار محتوای ویدیویی نشان می‌دهد که وب چقدر شلوغ می‌شود، و علاوه بر محتوای متنی مؤثر، بازاریابی ویدیویی استراتژیک کلید کسب نتایج بزرگ و قانع‌کننده برای کسب‌وکار شما است. این تنها در صورتی امکان پذیر است که محتوای ویدیوی شما مخاطبان مناسب را در زمان مناسب پیدا کند و آنها را به سمت اهداف بازاریابی یا تجاری شما سوق دهد.

بازاریابی ویدیویی شامل موارد زیر است:

  • وبلاگ ویدیویی
  • ویدئوهای مصاحبه
  • فیلم های آموزشی
  • ویدئوهای ارائه
  • توصیفات ویدیویی
  • دموی محصول و نظرات
  • فیلم های زنده
  • تبلیغات ویدیویی
  • ویدیوهای متحرک

از اینجا بخوانید: تجربه مشتری چیست؟

استراتژی بازاریابی ویدیویی

1. اهداف ویدیوهای خود را تعیین کنید: اولین قدم در بازاریابی ویدیویی این است که هدف از ایجاد ویدیو را مشخص کنید تا محتوا در مسیر خود باقی بماند. طراحی کلی ویدیو شامل در نظر گرفتن مخاطبان هدف، نوع محتوایی که قصد استفاده از آن را دارید و علایق مشتریان است. هر کسب و کاری اهداف مختلفی از جمله بهبود درآمد، به حداکثر رساندن فروش، افزایش ترافیک و غیره دارد.

2. برای جلب توجه مخاطب، عنوانی موثر و جذاب، اما کوتاه و آموزنده انتخاب کنید: همچنین، از کلمات کلیدی مرتبط با عنوان برای افزایش شانس نمایش ویدیوی خود در موتورهای جستجو هنگام جستجوی آن موضوع استفاده کنید. کلمات کلیدی را در توضیحات ویدیو اضافه کنید.

3. ایجاد لینک برای رتبه بندی کلمات کلیدی ویدیوی شما در جستجو ضروری است: می توانید ویدیوی خود را در وب سایت، صفحه وبلاگ، ایمیل و رسانه های اجتماعی خود جاسازی کنید و آن را به سایت هایی ارسال کنید که ویدیوهای با کیفیت بالا را می پذیرند.

4. شما باید برچسب هایی با کلمات کلیدی مرتبط با ویدیوهای خود اضافه کنید: از دیدگاه کاربران در مورد آنچه در ویدیوی شما به دنبال آن هستند فکر کنید و مطمئن شوید که برچسب ها حاوی کلمات کلیدی مرتبط هستند. برچسب ها عامل مهمی در رتبه بندی ویدیوهای شما هستند.

5. تصویر کوچک خود را بهینه کنید: تصویر کوچک ویدیوی شما اولین عنصری است که بازدیدکنندگان را ترغیب می‌کند ویدیو را پخش یا لغو کنند. بندانگشت تصویر کوچکی است که از فریم یک ویدیو ایجاد می شود و به کاربر کمک می کند تا محتوای بصری مورد نظر خود را از میان بسیاری از فیلم ها و تصاویر پیدا کند. مخاطبان بیشتر با ویدیویی که تصویر کوچک آن با آنها طنین انداز می شود درگیر می شوند.

6. ارسال نقشه سایت ویدیویی روشی موثر برای ارائه اطلاعات و جزئیات در مورد محتوای ویدیوی خود به موتورهای جستجو برای نمایه سازی است: حداقل اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد نقشه سایت ویدیو، نشانی اینترنتی صفحه ای که ویدیو در آن قرار می گیرد، نشانی اینترنتی تصویر کوچک و URL پخش کننده یا فایل است. با انجام این کار، مسیر جستجوی گوگل را برای محتوای ویدیوی خود باز می کنید.

7. بیشترین ترافیک ویدیویی مربوط به تلفن همراه است: مطمئن شوید که ویدیوی شما برای مشاهده موبایل بهینه شده است. ویدیو باید به صورت عمودی پخش شود زیرا یک مطالعه فیس بوک نشان می دهد که 65٪ از مخاطبان جذب ویدیوهای عمودی به اشتراک گذاشته شده توسط مارک های خلاق می شوند. همچنین، مطمئن شوید صفحه فرود ویدیوی شما سازگار با موبایل است.

8. فیلم های خود را با زیرنویس ارسال کنید: ارائه زیرنویس، محتوای ویدیوی شما را برای کسانی که در درک محتوای ویدیویی مشکل دارند، قابل دسترس می کند. علاوه بر این، فیلم های با زیرنویس هر آنچه در فیلم گفته می شود را به شما منتقل می کنند، حتی اگر در یک مکان شلوغ باشید یا بخواهید فیلم را در سکوت تماشا کنید. داشتن زیرنویس نیز با ارائه متن به موتورهای جستجو قابلیت سئو را افزایش می دهد و ویدیو را به راحتی ایندکس می کند. فیلم های دارای زیرنویس نیز بازدید بیشتری دارند که باعث افزایش جذب مخاطب و در نهایت رتبه بندی فیلم در موتورهای جستجو می شود.

9. ویدیوهای خود را در چندین کانال ارتباطی پخش کنید: بهترین مکان برای شروع ایجاد آگاهی از برند و هدایت ترافیک به سایت شما، یوتیوب است. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر ویدئوهای زیادی را نشان می دهند. اینستاگرام و پینترست برای نمایش فیلم های کوتاه ترجیح داده می شوند. هنگام اشتراک گذاری در کانال های توزیع مانند تیزرها یا برجسته کردن محتوای خاص، بخش های مهم ویدیو خود را انتخاب کنید.

بازه زمانی پیشنهادی برای بهترین نتایج رسانه های اجتماعی

  • ویدیوهای اینستاگرام: 26 ثانیه
  • ویدئوهای توییتر: 45 ثانیه
  • ویدیوهای فیس بوک: 1 دقیقه
  • ویدیوهای یوتیوب: 2 دقیقه

10. با اجرای کمپین ها و مسابقات تبلیغاتی، مشتریان و دنبال کنندگان خود را تشویق به ساختن ویدیو کنید: به اشتراک گذاری محتوای ویدیویی تولید شده توسط کاربر به ایجاد جامعه ای از مشتریان وفادار کمک می کند. این ویدیوها نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالایی دارند و آگاهی از برند و ترافیک سایت شما را افزایش می دهند.

11. یک یا چند پست وبلاگ ایجاد کنید که به طور خلاصه ویدیوها را توضیح دهد: با این کار سئوی خود را تقویت خواهید کرد. شما همچنین می توانید تماس برای اقدام را مستقیماً در وبلاگ خود قرار دهید.

12. در 10 ثانیه اول ویدیو یک مقدمه جذاب ارائه دهید تا مخاطب را با برند خود درگیر کنید: تمام تلاش خود را بکنید تا معرفی ویدیوی خود برای مخاطبانتان چشم نوازتر شود. معرفی چشمگیر باعث می شود بینندگان ویدیو را تا آخر تماشا کنند. در 10 ثانیه اول ویدیو درباره محصول یا خدمات خود چیزی نگویید، در عوض داستانی در مورد خودتان بگویید تا ارتباط عاطفی با مخاطبان خود ایجاد کنید.

امیدواریم از نکات این مقاله برای تهیه استراتژی بازاریابی ویدیویی بعدی خود برای کسب و کار خود استفاده کنید.

راهنمای کامل استراتژی بازاریابی ویدئویی مکتوب برای اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی نوین مارکتینگ. به نظر می رسد.