رتبه تبلیغ در گوگل ادز (Ad Rank) چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید؟


رتبه تبلیغ در گوگل ادز (Ad Rank) موقعیت تبلیغ شما را در بین سایر تبلیغات و تبلیغات رقبا در گوگل نشان می دهد. موفقیت در تبلیغات کلیکی گوگل فقط صرف دلار نیست. شما باید برای آن برنامه داشته باشید و ویژگی های یک تبلیغ خوب را از نظر گوگل دریافت کنید. به همین دلیل دانستن رموز موفقیت در رتبه بندی تبلیغات گوگل کمک زیادی به افزایش اثربخشی تبلیغات می کند.
این مقاله راهنمای جامعی برای دستیابی به رتبه های برتر در تبلیغات گوگل ادز است. ما تمام جزئیاتی را که بر رتبه بندی و عملکرد تبلیغات شما تأثیر می گذارد در اختیار شما قرار می دهیم. هیچ راهی برای رسیدن به بهترین رتبه تبلیغات در گوگل ادز وجود ندارد، این مقاله را تا انتها بخوانید.

رتبه تبلیغات گوگل ادز چیست؟

غول فناوری گوگل، تبلیغات را برای تعیین مکان نمایش آنها در موتورهای جستجو و وب سایت های نمایش رتبه بندی می کند. این رتبه بندی بر اساس یک سیستم رتبه بندی دقیق و حساب شده انجام می شود تا بهترین تبلیغ کنندگان موقعیت بهتری نسبت به بقیه کسب کنند. موقعیت تبلیغ بهتر باعث می شود که تبلیغ بیشتر دیده شود و نرخ کلیک و تبدیل بالاتری دریافت کند.

سیستم رتبه بندی تبلیغات گوگل ادز به طور مداوم به روز می شود تا با نیازهای کاربران جدید سازگار شود. برای درک برخی از کارهای عالی گوگل در رتبه بندی و ارائه تبلیغات، باید بدانید:

  • گوگل همیشه در حال مقایسه تبلیغات است و جایگاه تبلیغات دائما در حال تغییر است.
  • گوگل تبلیغات نامناسب و با رتبه پایین را به کاربران نشان نمی دهد.

بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که با افزایش بودجه تبلیغاتی PPC خود در گوگل ادز، رتبه بهتری برای تبلیغات کسب کنید. هنگام نمایش تبلیغات، گوگل نیازها و علایق کاربران را اندازه گیری می کند. به همین دلیل، عوامل مختلفی وجود دارد که باید برای بهینه سازی تبلیغات خود به آنها توجه کنید.

عوامل رتبه بندی تبلیغات گوگل ادوردز

در سیستم رتبه بندی گوگل، تبلیغات به حراج گذاشته می شود و امتیازی به آنها تعلق می گیرد. گوگل بر اساس امتیازهای کسب شده تصمیم می گیرد که تبلیغ را نشان دهد و قرار دهد. این Google Auction یا Ad Auction هر زمان که کاربران در موتور جستجوی گوگل جستجو می کنند. برخی از تبلیغات ممکن است امتیاز نمایش لازم را دریافت نکنند و ممکن است حذف شوند. برخی رتبه های پایین و برخی رتبه های بالا دارند.

در حال حاضر، عواملی که رتبه تبلیغ در گوگل ادز (Ad Rank) را تعیین می کنند عبارتند از:

قیمت پیشنهادی Google Ads

قیمت پیشنهادی در تبلیغات گوگل، حداکثر مبلغی است که مایلید برای دریافت کلیک روی تبلیغات کلیکی Google Ads بپردازید. Google معمولا کمتر از حداکثر پیشنهاد شما برای نمایش تبلیغات پرداخت می کند. با این حال، هر زمان که بخواهید می توانید میزان این هزینه را تغییر دهید.

کیفیت صفحه فرود

تبلیغات گوگل برای رتبه بندی تبلیغات، صفحه فرود همچنین تبلیغ کننده را ارزیابی می کند. اگر صفحه فرود نیازها و علایق کاربر را برآورده نکند، تبلیغ نمایش داده نمی شود یا در رتبه پایین قرار می گیرد.

همچنین، اگر کیفیت صفحه فرود پایین باشد، گوگل علاقه ای به ارائه آگهی نخواهد داشت. در این صورت باید سعی کنید صفحه فرود خود را بهبود ببخشید. گوگل اطلاعات ارزیابی کیفیت صفحه فرود را در حساب کاربری شما در اختیار شما قرار می دهد.

آستانه تبلیغات

برای نمایش توسط گوگل، یک تبلیغ باید حداقل یک امتیاز در رقابت با سایر تبلیغات کسب کند. به همین دلیل، گوگل از مفهوم آستانه رتبه آگهی برای تعیین قدرت تبلیغ در رقابت با سایر تبلیغات استفاده می کند. عواملی مانند کیفیت آگهی، موقعیت آگهی، موضوع و ماهیت جستجوی کاربر و غیره. بر آستانه تاثیر بگذارد

سطح رقابت

عامل دیگری که بر رتبه آگهی تأثیر می گذارد، رقابت پذیری حراج است. اگر سطح رقابت در حراج گوگل شدید باشد، گرفتن جایگاه برتر برای شما دشوارتر خواهد بود. ممکن است رقبا بیشتر از شما برای تبلیغات هزینه کنند و موقعیت بهتری کسب کنند.

مقاله مرتبط: چگونه هزینه تبلیغات گوگل را محاسبه کنیم؟

زمینه یا زمینه جستجوی کاربر

هنگام ارائه آگهی، گوگل به مواردی مانند عبارت جستجو، موقعیت مکانی کاربر و دستگاه مورد استفاده برای جستجو نیز توجه می کند. این کار باعث حذف تبلیغات بیهوده و نمایش تبلیغات مرتبط و مفید به کاربران می شود.

مواردی مانند زمان جستجو، ویژگی های کاربر و سابقه جستجو نیز بر نمایش تبلیغات بر اساس زمینه جستجوی کاربر تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، مخاطبی که در یک روز سرد زمستانی به دنبال مکان هایی برای تفریح ​​است، نباید با تبلیغ یک شهربازی در فضای باز مواجه شود.

دارایی‌ها، دارایی‌ها یا افزونه‌های Google Ads

پلاگین برای تبلیغات گوگل آنها می توانند در رتبه تبلیغات گوگل ادز (Ad Rank) تفاوت ایجاد کنند. افزودن اطلاعاتی مانند شماره تلفن، لینک، آدرس و غیره برای تبلیغات، محتوای آن را غنی می کنند و حجم تبلیغات را افزایش می دهند. در نتیجه ارزش و رتبه آگهی افزایش می یابد و جایگاه بالاتری نسبت به رقبا به خود اختصاص می دهد.

اکنون که عوامل موثر بر سیستم رتبه بندی تبلیغات گوگل را درک کردیم، می توانیم نحوه عملکرد این سیستم را بهتر درک کنیم. گوگل بر اساس فاکتورهایی که ذکر کردیم، تبلیغات را اندازه گیری می کند و به آنها امتیاز می دهد.

این مغز باهوش نتیجه آگهی را با نتیجه مورد نیاز برای انتشار مقایسه می کند و در صورت رسیدن به حد نصاب لازم می توان آگهی را منتشر کرد. گوگل قبل از انتشار امتیاز آگهی را با امتیاز تبلیغات رقیب مقایسه می کند و بر این اساس جایگاه و رتبه آگهی مشخص می شود. همه این ارزیابی ها و رتبه بندی ها در کسری از ثانیه اتفاق می افتد.

فرمول محاسبه رتبه تبلیغات در گوگل ادز (رتبه تبلیغات)

فرمولی که گوگل برای محاسبه رتبه تبلیغات استفاده می کند مشخص نیست. اما به طور کلی رتبه یک تبلیغ در تبلیغات گوگل ادز بر اساس معادله زیر تعیین می شود:

پیشنهاد (حداکثر مبلغ پیشنهادی برای یک کلیک) x امتیاز کیفیت

به گفته گوگل، همه اینفلوئنسرهای رتبه بندی گوگل ادز در تعیین رتبه و جایگاه تبلیغات نقش دارند. بنابراین، حتی زمانی که رقبا پیشنهاد بیشتری می دهند، ممکن است به دلایلی مانند داشتن کلمات کلیدی بهتر، صفحه فرود با کیفیت بالاتر و غیره، موقعیت و رتبه تبلیغ شما بالاتر باشد.

بهبود رتبه تبلیغات در گوگل ادز (رتبه تبلیغات)

راه های مختلفی برای بهبود رتبه تبلیغات گوگل شما وجود دارد. گاهی اوقات می توانید بدون صرف هزینه و تنها با تکیه بر دانش و تجربه کافی جایگاه یک تبلیغ را در گوگل ادز بهبود بخشید. در اینجا برخی از بهترین راه ها برای بهبود رتبه تبلیغات گوگل ادوردز آورده شده است:

1. ارتباط بیشتر تبلیغات

طبق قانون گوگل، هر چه تبلیغ با نیازها و خواسته های کاربر مرتبط تر باشد، بیشتر دیده می شود. سوال اینجاست که گوگل چگونه ارتباط تبلیغات را اندازه گیری می کند و چگونه می توانیم آن رابطه را تقویت کنیم؟ با انتخاب کلمات کلیدی مناسب.

اگر کلمه کلیدی مورد نظر کاربر در عنوان آگهی وجود داشته باشد، به این معنی است که تبلیغ با نیازهای کاربر مرتبط است. گوگل راه های مختلفی را در اختیار شما قرار داده است تا تبلیغات را به نیازها و خواسته های مخاطبانتان نزدیک کنید. برای تقویت این لینک و بهینه سازی مداوم کلمات کلیدی باید بهترین استراتژی را انتخاب کنید.

بد نیست بدانید، تبلیغات خوب، علاوه بر استفاده از کلمات کلیدی مناسب، ارتباط خود را با مخاطب از راه های دیگری تقویت می کند; مثلا با استفاده از متن تبلیغاتی مناسب، ارائه کد تخفیف، اشتراک چند روزه رایگان و ….

2. توجه به افزونه های Google Ads

همانطور که قبلا ذکر شد، افزونه‌ها یا دارایی‌های Google Ads آنها به غنی سازی تبلیغات بیشتر کمک می کنند. طبیعتاً وقتی آگهی دارای اطلاعات موقعیت مکانی، شماره تلفن تماس، پیوند و غیره باشد، کلیک های بیشتری دریافت می کند. این موضوع باعث بهبود رتبه گوگل ادوردز می شود.

تنوع و تعداد افزونه های گوگل ادز زیاد است. علاوه بر دارایی هایی که ذکر کردیم، دارایی های دیگری نیز برای قیمت، کاربرد، تصویر، شکل و غیره وجود دارد. شما باید با توجه به اهداف و استراتژی های خود از این مکمل ها به طور موثر استفاده کنید.

3. صفحه فرود بهتری ایجاد کنید

صفحه فرود یک بخش مهم و جدایی ناپذیر است تبلیغات گوگل اهمیت آن گاهی فراموش می شود. به عنوان یک مخاطب، اگر وارد صفحه فرود شوید و انتظارات شما برآورده نشود، احساس ناامیدی و ناامیدی می کنید. موضوعی که از چشم گوگل پنهان نمانده است. به همین دلیل این غول فناوری کیفیت صفحه فرود را یکی از معیارهای رتبه بندی تبلیغات خود قرار داده است.

برای ایجاد یک صفحه فرود خوب، باید به نکات مختلفی توجه کنید. مانند دستگاه استفاده شده توسط کاربر، فضای سفید یا غیر ضروری صفحه، زمانی که کاربر در صفحه برای رسیدن به هدف خود و حل مشکل صرف می کند، سرعت بارگذاری سایت و غیره. یک صفحه فرود خوب باید با آنچه که کاربر به دنبال آن بوده و برای آن به سایت آمده است مطابقت داشته باشد.

4. افزایش پیشنهاد

در نهایت، به حداکثر هزینه هر کلیک (حداکثر CPC) یا پیشنهاد تبلیغات نگاه کنید. آیا این مقدار برای گوگل کافی است تا بهترین موقعیت نمایش را به شما بدهد؟ افزایش قیمت پیشنهادی باید آخرین اقدام شما برای تبلیغ تبلیغ باشد. همیشه جزئیات متغیری در مورد صفحه فرود، افزونه ها و غیره وجود دارد که باید قبل از ارائه پیشنهاد تغییر و بهینه سازی شوند.

نتیجه؛ رتبه تبلیغات گوگل (رتبه آگهی) جدی بگیر!

گوگل ادز بزرگترین پلتفرم تبلیغات کلیکی در جهان است. برای برخی از صنایع، تفاوت چند رتبه در موقعیت نمایش تبلیغات گوگل می تواند منجر به تفاوت چند هزار دلاری تا چند میلیون دلاری در درآمد شود.

به همین دلیل است که باید برنامه داشته باشید و روی آن سرمایه گذاری کنید تا بالاترین رتبه تبلیغات گوگل ادز را به دست آورید. این سرمایه گذاری فقط محدود به تزریق پول به کمپین های تبلیغاتی و افزایش قیمت ها نیست. بلکه کسب دانش و تجربه لازم برای ارائه بهترین تبلیغات ممکن نیز نوعی سرمایه گذاری است.

اگر قصد اجرای کمپین های موفق و کسب رتبه در بالای تبلیغات گوگل ادز را دارید، با همکاران ما در گروه تبلیغاتی افراق تماس بگیرید. ما دانش و تجربه ده ها پروژه موفق دیجیتال مارکتینگ را برای شما به ارمغان می آوریم.

  • امتیاز کیفیت در گوگل ادز چیست و چگونه آن را بررسی کنیم؟
  • 3 اپلیکیشن پولساز ایرانی را به تومان به شما معرفی می کنیم
  • ما ۹ نوع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را به شما معرفی می کنیم
  • نمونه متن آگهی تخفیف ویژه عید 1403 در 5 کالای پرفروش
  • سئو چیست؟ کامل ترین آموزش سئو به زبان در دسترس

رتبه تبلیغ در گوگل ادز (Ad Rank) چیست و چگونه می توان آن را بهبود بخشید؟ برای اولین بار در آفریقا: یک آژانس تبلیغاتی آنلاین. به نظر می رسد.