زمان بندی تبلیغات گوگل را بررسی کنید


آیا برای بهبود کیفیت تبلیغات خود نیاز به برنامه ریزی تبلیغات گوگل داریم؟

زمان های خاصی را برای تبلیغات گوگل بسیاری از مردم فکر می کنند که مانند آب خوردن است. اما استفاده بهینه از این قابلیت در تبلیغات گوگل چندان آسان نیست. در این مقاله در مورد نحوه استفاده از این ویژگی صحبت خواهیم کرد زمان بندی تبلیغات در گوگل ادز به منظور بهینه سازی اثربخشی تبلیغات گوگل.

نکته: به محض اینکه کمپین تبلیغاتی گوگل خود را ایجاد کردید، یک برنامه زمان بندی مشخص تنظیم کنید و استراتژی پیشنهادی تعیین نکنید. بعدا می توانید به قسمت تنظیمات برگردید و گزارش عملکرد را مشاهده کنید.

زمان تبلیغات گوگل چگونه بر نمایه گوگل ادوردز تاثیر می گذارد؟

تنظیمات زمان بندی تبلیغات گوگل آنها در سطح کمپین اعمال می شوند و به Google می گویند که چه زمانی تبلیغات شما را نشان دهد. به عبارت ساده، تبلیغات شما در زمان هایی که در برنامه تبلیغات Google شما گنجانده نشده است نشان داده نمی شود. زمان بندی تبلیغات گوگل شامل یک دوره هفته است… بنابراین نمی توانید به گوگل بگویید که تبلیغات شما را در روزهای خاصی از سال نمایش ندهد.

می توانید تعیین کنید که تبلیغات شما در کدام روزهای هفته فعال باشد و همچنین زمان شروع و پایان نمایش تبلیغات برای هر روز را مشخص کنید. همچنین می توانید چندین زمان از روز را در نظر بگیرید، مانند یکشنبه 7 صبح تا 11 صبح و دوشنبه 13:00 تا 7 بعد از ظهر، بنابراین می توانید تنظیمات تنظیم قیمت را برای هر بار به صورت جداگانه تعریف کنید. در ادامه به نحوه تعیین هزینه حراج اشاره می کنیم.

با گوگل ادز می توانید علاوه بر تبلیغات در گوگل، تبلیغات یوتیوب بنابراین کارشناسان افرک می توانند در زمان مناسب و با حداکثر کارایی در گوگل و یوتیوب برای کسب و کار شما تبلیغ کنند.

چه زمانی نباید از Google Ad Schedule استفاده کنید؟

تبلیغات گوگل خود را فقط زمانی برنامه ریزی کنید که دلیل قانع کننده ای برای زمان بندی تبلیغات گوگل خود داشته باشید، یا زمانی که می دانید تبلیغات شما در زمان های خاصی از روز تاثیر کمتری دارند. بر اساس فرضیات عمل نکنید و پس از بررسی عملکرد تبلیغات گوگل خود در زمان های مختلف، تبلیغ خود را زمان بندی کنید.

چرا از Google Ad Schedule استفاده کنیم؟

سناریوهای مختلفی وجود دارد که زمان تبلیغات گوگل را توجیه می کند. همه آنها بر اساس تجربه مشتری و بهبود کیفیت کلیک ها و افزایش نرخ تبدیل و پایبندی به سقف درصد فروش هستند.

سرویس در ساعات خاصی از روز

اگر در ساعات خاصی از روز خدمات مشتری ارائه می دهید و سرعت ارائه خدمات برای کسب و کار شما مهم است، زمان نمایش تبلیغات Google خود را به ساعات کاری خود محدود کنید. به عنوان مثال، تصور کنید که خدمات مشاوره آنلاین ارائه می‌دهید و افرادی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند احتمالاً در این حالت فکر می‌کنند که به کمک نیاز دارند و می‌خواهند خدمات شما را خیلی سریع دریافت کنند. اگر متوجه شوند که شما آمادگی ارائه خدمات به آنها را ندارید، پس از کلیک بر روی آگهی به تجارت شما باز نمی گردند.

عوامل دیگری مانند توانایی صرفه جویی در زمان در وب سایت برای ساعاتی که تبلیغ شما نمایش داده می شود نیز باید در برنامه زمانی تبلیغات گوگل لحاظ شود.

شخصیت مشتریان شما

اگر کسب و کار شما B2B است و مشتری ایده آل شما در ساعات اداری با شما ارتباط برقرار می کند، باید زمان تبلیغات گوگل خود را به ساعات کاری محدود کنید. در این صورت، کاربرانی که خارج از ساعات کاری بر روی تبلیغ شما کلیک می کنند، کمتر مشتری شما می شوند و خدمات شما را خریداری می کنند. در واقع، این یک استراتژی رایج برای کسب و کارهای B2B است.

اما مراقب باشید، دلیل غیرفعال کردن تبلیغات گوگل پس از ساعت کاری چیست؟ حالا فکر می کنید افراد کمتری در این ساعات به دنبال خدمات شما می گردند… این دلیل خوبی برای محدود کردن زمان نمایش تبلیغ شما در گوگل نیست. به یاد داشته باشید که تبلیغات کلیکی یک پلت فرم تبلیغاتی مقرون به صرفه است. البته اکثر کلیک ها در روزهای کاری و کمتر در خارج از ساعات کاری انجام می شود. اما اگر نرخ تبدیل شما برای آن دسته از کلیک‌هایی که خارج از ساعات کاری بر روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند بالا باشد، مشکلی نیست. اگر مطمئن نیستید، همیشه بهتر است برای اجرای تبلیغ خود به صورت 24 ساعته وقت بگذارید تا بتوانید اطلاعات کافی در مورد نرخ تبدیل تبلیغات گوگل خود به دست آورید تا در آینده تصمیم خوبی بگیرید.

شما داده های کافی دارید

اگر اطلاعات کافی برای برنامه ریزی تبلیغات گوگل خود را جمع آوری کرده اید، وقت آن است که دست به کار شوید و تبلیغات گوگل خود را برنامه ریزی کنید. اگر اطلاعات کافی را جمع آوری کرده اید و به این نتیجه رسیده اید که تبلیغات شما در روزها و زمان های خاصی کارایی چندانی ندارد، می توانید یک برنامه زمانی مشخص برای تبلیغات خود در نظر بگیرید. اما قبل از آن تنظیمات قیمت حراج را در نظر بگیرید.

چگونه برای تبلیغات در گوگل برنامه ریزی کنیم؟

برای اعمال زمان بندی جدید در تبلیغات گوگل خود، کمپین مورد نظر را انتخاب کنید، در قسمت تنظیمات بر روی گزینه زمان بندی تبلیغات کلیک کنید. سپس روی دکمه قرمز SCHEDULE ADS کلیک کنید. کمپین مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه Create Custom Schedule کلیک کنید. از ویجت زمان و روز برای تنظیم برنامه تبلیغات Google خود استفاده کنید. می توانید برای هر روز زمان شروع و پایان خاصی را در نظر بگیرید و حتی چندین زمان شروع و پایان نمایش را در یک روز تعیین کنید. اما این زمان ها نمی توانند با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

نکته: زمان بندی تبلیغات Google بر اساس موقعیت زمانی حساب Google Ads شما تنظیم می شود. اگر تبلیغات گوگل خود را بر اساس آب و هوای کشور خود قرار می دهید، مراقب این موضوع باشید. برای مثال، اگر منطقه زمانی حساب Google AdWords (تبلیغات گوگل) شما وارد انگلستان شده اید و اکنون در ایران هستید، تبلیغات خود را بر اساس زمان لندن برنامه ریزی کنید.

اگر می خواهید زمان های خاصی را در مناطق زمانی مختلف هدف قرار دهید، باید کمپین های مختلفی را برای هدف قرار دادن مناطق جغرافیایی مختلف اجرا کنید و هرکدام را جداگانه برنامه ریزی کنید. و این درست است که هیچ راهی برای انتخاب منطقه جغرافیایی بر اساس موقعیت مکانی و کاربران هدف تبلیغات وجود ندارد. شاید باید از گوگل بخواهیم که این قابلیت را به گوگل ادز اضافه کند!!

نوشتن مرور زمان تبلیغات گوگل برای اولین بار در افراک: آژانس تبلیغات آنلاین. به نظر می رسد.