سرب چیست؟


سرب اصطلاحی است که به بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری مربوط می شود. اما ما می خواهیم بدانیم که لید در بازاریابی چه کمکی به ما می کند و چه معنایی دارد. اگر می خواهید بدانید سرب چیست؟ با ما همراه باشید

تعریف سرب

به طور کلی سرنخ می تواند معنای آغاز اولیه را بدهد و به کمک این معنا می توان مفهوم کامل NP را درک کرد. لید یعنی افرادی که قبل از خرید با برند و حوزه فروش ما آشنا هستند و بر اساس دانش خود از ما بازدید می کنند.

بازاریابی سرنخ در مورد افرادی صحبت می کند که شانس بیشتری برای فروش محصولات ما به آنها دارند و ما می توانیم آنها را به هر طریقی که می توانیم به خرید محصول تشویق کنیم.

تولید سرنخ چیست و چقدر اهمیت دارد؟

شما می توانید به روش های مختلف روی برند خود کار کنید و آن را به نمایش بگذارید تا مصرف کنندگان با نوع کسب و کار شما و نحوه عملکرد آن آشنا شوند. اگر به گونه‌ای تبلیغ می‌کنید که مصرف‌کننده مشتاق کسب اطلاعات بیشتر در مورد برند شما باشد، به آن تولید سرنخ می‌گویند. به یاد داشته باشید که وقتی پیام خود را به مخاطب منتقل می کنید، باید به گونه ای عمل کنید که مصرف کننده کنجکاو شود تا بیشتر به سراغ شما بیاید.

اهمیت سرنخ ها در بازاریابی

اکنون که با معنای سرنخ آشنا شدید، زمان آن رسیده است که اهمیت لید در بازاریابی را درک کنید. تولید سرنخ در بازاریابی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا هرچه خلاق تر باشید و محصول خود را بیشتر نشان دهید، شانس بیشتری برای تبدیل کاربر به مشتری دارید و می توانید فروش عالی را تجربه کنید. بنابراین به شما توصیه می کنیم سعی کنید محصول خود را به صورت واقعی و اصولی به مشتری نشان دهید و او را مشتاق خرید کنید.

بهترین راه برای تولید سرنخ چیست؟

برای اینکه بتوانید یک سرنخ با کیفیت تولید کنید، بهتر است چندین نکته را به خوبی رعایت کنید تا به یک نتیجه عالی برسید.

محتوای رایگان

یکی از بهترین راه ها برای ارائه محتوای رایگان زمانی است که کاربر وارد سایت شما می شود، پروفایل کاربری خود را از طریق یک پنجره بازشو ثبت می کند و محتوای مورد نظر کاربر را به صورت رایگان ارائه می کند. با این کار کاربر بیشتر از سایت شما بازدید می کند و احتمال خریدار شدن بیشتر می شود.

محتوای رایگان می تواند یک کتاب یا یک فایل صوتی یا حتی یک محصول در کنار محصولی باشد که کاربر خریداری می کند. بسیاری از ایده های محتوای رایگان برای کاوش و استفاده در وب سایت شما بسته به صنعت شما وجود دارد.

از کد تخفیف استفاده کنید

راه دیگر تولید سرنخ این است که وقتی مخاطب از سایت شما بازدید می کند، می تواند با وارد کردن ایمیل و شماره همراه خود از کد تخفیف استفاده کند. می‌توانید تخفیف‌های ویژه را برای کسانی که می‌خواهند برای اولین بار از سایت شما خرید کنند، بررسی کنید. برای ارائه کد تخفیف باید ایده خاصی داشته باشید. در زیر چند ایده را به شما می گویم که می توان در این زمینه در نظر گرفت:

  1. برای کسانی که عضو وب سایت شما می شوند یک کد تخفیف در نظر بگیرید.
  2. برای کسانی که بیشتر از مقدار مشخصی خرید می کنند کد تخفیف در نظر بگیرید.
  3. برای برخی از محصولات خاص یک کد تخفیف در نظر بگیرید
  4. یک کد تخفیف ویژه در نظر بگیرید
  5. کدهای تخفیف را برای افراد خاص در نظر بگیرید

نسخه آزمایشی را منتشر کنید

به عنوان مثال، اگر نرم افزاری در سایت خود دارید که کاربر برای استفاده از آن باید هزینه ای پرداخت کند، می توانید اطلاعات شخصی کاربر را ثبت کنید و به او اجازه دهید تا برای مدت کوتاهی به صورت رایگان از آن نرم افزار استفاده کند. ارائه خدمات به صورت رایگان یکی از ایده های جذاب برای تولید سرنخ است. اگر بتوانید این کار را به درستی و با برنامه ریزی قبلی انجام دهید، قطعا بازخوردهای خوبی دریافت خواهید کرد.

دسترسی محدود ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای تولید سرنخ، دسترسی محدود است. محتوایی وجود دارد که ارزش بالایی دارد و شما برای ایجاد آن زحمت کشیده اید. وقتی کاربر می بیند که شما این محتوای ارزشمند را در سایت خود ارائه کرده اید، حاضر است اطلاعات خود را در اختیار شما قرار دهد تا بتواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.

کانالی در بازاریابی دیجیتال

ابزارها و کانال های تولید سرنخ زیادی در فضای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که در زیر به آنها پرداخته ایم:

استفاده از شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و… برخی از مهم ترین کانال هایی هستند که می توانند به تولید سرنخ کمک کنند. هر یک از شما می توانید از مسابقات، منشن ها و سایر کمپین های مرتبط برای جذب مخاطب از کاربران استفاده کنید.

سایت: اگر وب سایتی برای کسب و کار خود ایجاد کرده اید، می توانید به راحتی با ارسال محتوای رایگان و مفید و همچنین کد تخفیف، سرنخ ایجاد کرده و مشتریان را جذب کنید.

صفحه فرود: صفحات بسیار مهمی که برای کمپین های خاص طراحی می کنید و می توانند یکی از راه های دیگر برای تولید سرنخ باشند. به عنوان مثال، می توانید یک محصول را در صفحه فرود خود پیش فروش کنید.

از اشکال مختلف استفاده کنید: اگر برای سایت خود فرم های نظرسنجی، مسابقات و فرم های تماس طراحی می کنید، به راحتی می توانید اطلاعات کاربران را دریافت کنید.

اکنون که پاسخ چیستی سرنخ را پیدا کردید، بهتر است دست به کار شوید و برای کسب و کار خود سرنخ ایجاد کنید.

تولید سرنخ در بازاریابی کمک زیادی به افزایش فروش و دیده شدن شما می کند. شما فقط باید کمی خلاق باشید تا بهترین سرنخ ها را ایجاد کنید.

آخرین کلمه
سرب مخفف Lead است. در اصطلاح بازاریابی، لید به شخصی اطلاق می شود که از طریق فعالیت های بازاریابی، تبلیغات یا نوع دیگری از تبلیغات به محصول یا خدمات شما علاقه مند شده و اطلاعات تماس خود را به اشتراک گذاشته است. سرنخ ها را می توان از طریق فرم های ثبت نام، وب سایت ها، ایمیل، تبلیغات رسانه های اجتماعی یا هر روش دیگری به دست آورد.

به عنوان یک پیشنهاد فروش، سرنخ ارتباط مستقیمی با مخاطبان شما ایجاد می کند و فرصتی برای برقراری ارتباط و فروش محصول یا خدمات شما فراهم می کند. در طول فرآیند جمع آوری سرنخ، اطلاعاتی مانند نام مخاطب، ایمیل، شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس ذخیره می شود.

یک استراتژی بازاریابی معمولاً مبتنی بر ارزیابی مشتریان بالقوه جمع آوری شده و تماس با آنها برای تبدیل آنها به مشتری است. این فرآیند معمولاً به عنوان “تبدیل یک مشتری بالقوه به مشتری” شناخته می شود و در استراتژی بازاریابی بسیار مهم است.