سفارشی سازی وب سایت: 5 دلیل برای استفاده از آن در تجارت الکترونیک


سفارشی سازی وب سایت: 5 دلیل برای استفاده در تجارت الکترونیک

قبل از اینکه عمیقاً به سفارشی‌سازی وب‌سایت بپردازیم، بیایید روان انسان را درک کنیم، که با یک حقیقت جهانی شروع می‌شود. مردم به چیزهای زیادی علاقه دارند. برند محبوب گوشی های هوشمند، برند لوازم جانبی آنلاین مورد علاقه یا وب سایت تجارت الکترونیک مورد علاقه.

ما از دیدن کوپن های تخفیف عالی توسط پلت فرم خرید ما خوشحالیم.

وقتی سرورهای رستوران ما را همراهی می‌کنند و آخرین خوراکی‌ها را قبل از نمایش به دیگران به ما نشان می‌دهند، احساس خاصی می‌کنیم.

زمانی جشن می گیریم که جدیدترین گوشی هوشمندی که همیشه می خواستیم با رنگ های مورد علاقه ما در دسترس باشد.

اما چه چیزی باعث می شود که یک برند را بر دیگری انتخاب کنیم؟

محصولات مورد نظر؟ بله، اما محصولات فقط می توانند شما را وادار به خرید کنند، نه ارتباط نزدیک با این پلت فرم.

چیزی که ما را نگه می دارد تجربه مشتری است.

برندها تمام تلاش خود را برای ایجاد تجربیات شخصی شخصی برای تماشای فیلم، گذراندن دوره‌های آموزشی، خرید خودرو، دریافت بیمه، امتحان کردن لباس‌ها و جستجوی ابزارها انجام می‌دهند. سفارشی سازی وب سایت وسط این همه اقدام.

در این وبلاگ، چگونگی تأثیر سفارشی سازی وب سایت بر بازار تجارت الکترونیک را بررسی خواهیم کرد.

محتوا

شخصی سازی تجارت الکترونیکی به چه معناست؟

ایجاد یک تجربه کاربری مرتبط در یک پلتفرم تجارت الکترونیک با ترکیب داده های تولید شده توسط کاربر و داده های کسب و کار محور، شخصی سازی تجارت الکترونیک نامیده می شود. سفارشی سازی را می توان در پلتفرم های مختلف انجام داد. در یک اپلیکیشن، به آن سفارشی سازی اپلیکیشن و در وب سایت، سفارشی سازی وب می گویند.

اگر به درستی انجام شود، شخصی‌سازی وب فرآیندی است که به هر کاربر در هنگام تعامل با یک وب‌سایت یک تجربه فردی می‌دهد – درست مانند یک وب‌سایت، اما با میلیون‌ها نسخه.

به عنوان مثال، توجه کنید که چگونه هیچ دو کاربر هرگز صفحه فرود یکسانی در آمازون ندارند. آنها به گونه ای پیکربندی شده اند که برای هر کاربر منحصر به فرد به نظر برسند. این منحصربه‌فرد بودن زمانی حاصل می‌شود که برندها از ویژگی‌های رفتاری و ویژگی‌های کاربران سایت برای داشتن تعاملات خرد و کلان با مشتریان خود استفاده کنند.

ویژگی های رفتاری سایت شامل صفحات مشاهده شده، محصولات اضافه شده به سبد خرید، موارد موجود در لیست علاقه مندی ها و غیره است. ویژگی های کاربر شامل نام، جنسیت، سن، مکان و موارد دیگر است.

برخلاف تصور عمومی، تا زمانی که جمع آوری داده ها شفاف باشد و تجربه مشتری کارآمد باشد، مردم هیچ تردیدی در مورد به اشتراک گذاری داده های شخصی با برندها ندارند. 70٪ از مصرف کنندگان گزارش می دهند که با شخصی سازی راحت هستند، مشروط بر اینکه برندها از داده های آنها استفاده کنند.

اهمیت شخصی سازی وب سایت در تجارت الکترونیک چیست؟

به همان اندازه مهم، ما پیشنهاد کافه‌ها را برای ارائه نوشیدنی «در حال حرکت» در روز تولد یا سالگرد ازدواج خود دوست داریم. این برندها تلاش می‌کنند نقاط عطف شخصی و پاداش‌های منحصربه‌فرد را برای هر کاربر شناسایی کنند تا حس خاص بودن را در آن‌ها ایجاد کنند. مصرف کنندگانی که از وب سایت یک برند بازدید می کنند می خواهند احساس کنند شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته اند.

با توجه به رقابت شدید در بازار، مصرف کنندگان گزینه های زیادی برای انتخاب دارند. برای جلوگیری از سر سوزنی در انبار کاه، برندها باید تجربه کاربر را به‌طور فزاینده‌ای به یاد ماندنی کنند، و اگر به درستی انجام شود، تجربیات شخصی‌سازی شده تا حد زیادی به افزایش نرخ تبدیل و حفظ مشتری کمک می‌کنند.

این آمار را در نظر بگیرید – 89٪ از کسب و کارها در شخصی سازی سرمایه گذاری می کنند و 45٪ از خریداران ترجیح می دهند از وب سایتی خرید کنند که تجربه شخصی ارائه می دهد. از سوی دیگر، 66 درصد از مشتریان شما بر این باورند که قرار گرفتن در معرض محتوای عمومی یا غیر شخصی، آنها را به دنبال جایگزین می‌کند و آنها را در مسیر خود متوقف می‌کند.

دلایل شخصی سازی وب سایت

برای ایجاد یک استراتژی محتوای خوب، ابتدا این سوالات را بپرسید و سپس محتوای متنی، ویدیویی، تصویری یا صوتی خود را بر اساس پاسخ ها مشخص کنید.

1. نرخ تبدیل بالاتر

94 درصد از شرکت‌ها پس از سفارشی‌سازی وب‌سایت‌های خود، شاهد افزایش نرخ تبدیل بودند. هنگامی که به کاربران خود کمک می کنید تا از شلوغی ها عبور کنند، آنها را به آنچه که به دنبال آن هستند راهنمایی می کنید. وقتی آنها چیزی را که به دنبالش هستند پیدا می کنند، شانس فروش با شخصی سازی را افزایش داده اید.

با بهینه سازی محتوا برای توصیه های محصول برای یک کاربر، عادات مرور آنها را هدف قرار می دهید. طعم شبیه شما از آنها پیروی می کنید و قصد دارید آنها را هدایت کنید مرحله آگاهی شما با مرحله خرید و در نهایت با مرحله خرید تکراری سازگار خواهید شد.

2. کاهش نرخ ترک تحصیل

زمانی که شرکت ها تجربه ی مشتری سفارشی نکنید، 76 درصد از کاربران را ناامید می کند. افراد کمتری وقتی یک صفحه اصلی سفارشی پیدا می‌کنند، وب‌سایت تجارت الکترونیک را رها می‌کنند و به دیگری می‌روند زیرا آنچه را که می‌بینند دوست دارند.

تصور کنید در صفحه ای قرار گرفته اید که مخصوص خریدار است. همه چیز به گونه ای طراحی شده است که برای افراد جذاب باشد، از محتوای محلی، زبان، توصیه ها، تاریخچه خرید، قیمت ها و هزینه های تحویل.

3. درک بهتر از مشتریان خود

80 درصد از مصرف‌کنندگان بیشتر با کسب‌وکاری که تجارب شخصی‌سازی شده را ارائه می‌کند، درگیر می‌شوند. ما به سمت دنیایی بدون کوکی حرکت می کنیم. شرکت ها از داده های شخص ثالث دور می شوند و روی داده های شخص اول (داده هایی که کاربران رضایت دارند و توسط شرکت ها جمع آوری می شوند) تمرکز می کنند.

داده های شخص اول دید غنی تری از ترجیحات مشتری، عادات خرید و انگیزه ها ارائه می دهد. چنین بینش‌هایی برای بهینه‌سازی استراتژی‌های شخصی‌سازی و تصمیم‌گیری اینکه کدام محصولات را حذف کنیم و کدام را تقویت کنیم، مفید هستند.

4. میانگین ارزش سفارش را افزایش دهید

38 درصد از مصرف کنندگان می گویند که به وب سایت تجارت الکترونیکی که توصیه های نامناسبی برای محصول ارائه می دهد باز نمی گردند. سفارشی سازی وب روشی هوشمندانه برای افزایش اندازه سبد خرید شما است. با استخراج اطلاعات مربوطه از کاتالوگ محصولات، خریداران تمایل بیشتری به خرید در هر بار مراجعه دارند. برای مثال، کاربری که در وب‌سایت شما لپ‌تاپ‌ها را جستجو می‌کند، ممکن است توصیه‌هایی برای کیف لپ‌تاپ، موس، وب‌کم و موارد دیگر دریافت کند. این استراتژی فروش متقابل برای افزایش قابل توجه میانگین ارزش سفارش.

5. افزایش تجربه کاربری از وب سایت

80 درصد از مشتریان تجربه کاربری یک شرکت را به اندازه محصولات و خدمات آن مهم می دانند. آیا تا به حال منویی با آیتم های زیاد خوانده اید؟ گیج کننده است. برخلاف منوی آفلاین، یک وب سایت تجارت الکترونیکی این توانایی را دارد که انتخاب کند کاربران چه چیزی را ببینند و چه زمانی آن را ببینند. از استراتژی هایی مانند ارائه توصیه های محصول انحصاری، تبلیغات هیجان انگیز و پیشنهادات جالب برای کمک به مشتریان برای محدود کردن انتخاب های خود یا بهینه سازی نرخ تبدیل (CRO) برای بهینه سازی صفحات فرود یا سایر بخش های وب سایت خود که بیشترین ترافیک را دریافت می کنند، استفاده کنید.

برای مشاوره در مورد سفارشی سازی وب سایت و تجارت الکترونیک، این فرم را پر کن.

و در پایان این …

حدود 40 درصد از کاربران یک وب سایت را ترک می کنند، زیرا آنها توسط گزینه های فراوان غرق شده اند. نشان دادن همه چیز به همه حواس مشتری را پرت می کند و تجربه کاربری را از بین می برد، اما نشان دادن تنها چیزهایی که ممکن است کاربر بخواهد، تجربه مشتری را کاملاً بهبود می بخشد.

مقاله شخصی سازی وب سایت: 5 دلیل برای استفاده از آن در تجارت الکترونیک اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال دارت ظاهر شد. به نظر می رسد.