قیمت تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام در ایران 1402


تعرفه تبلیغات اینستاگرام در فضای مجازی از بحث‌ برانگیزترین مباحث تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ است ، چرا که شما به عنوان صاحب یک برند یا به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ باید بتوانید در میان حجم عظیم کانال‌ها و پیج‌های مختلف ، پربازده‌ترین‌ها با کمترین قیمت را پیدا کرده و تبلیغات خود را وایرال کنید. این کار نیازمند شناخت انواع پیج‌های تبلیغاتی در اینستاگرام و کانال‌های پربازدید در تلگرام است. علاوه‌بر این باید ادمین‌ پیج‌ها ، نرخ تبلیغات اینستاگرام و تلگرام را شناخته و بتوانید با ارتباط مثبت و سازنده کمپین خود را با بهترین قیمت تبلیغات در مناسب‌ترین زمان برگزار کنید.

شاید رعایت کردن تمام این نکات کاری دشوار باشد پس چنانچه قصد برگزاری کمپین تبلیغاتی در فضای مجازی از جمله اینستاگرام و تلگرام را دارید می‌توانید به سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ لاوان مراجعه کنید یا با شماره 02188679176 تماس بگیرید

فهرست عناوین :

  • تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام و هزینه تبلیغات در تلگرام در آژانس لاوان 1402
  • اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • اهمیت تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام
  • معیارهای تعیین قیمت تبلیغات در اینستاگرام
  • راههای کاهش هزینه تبلیغات در اینستاگرام
  • ریلز راهکاری برای کاهش هزینه ها
  • مزایا و معایب هر یک از روش‌های تبلیغات تلگرام
  • مراحل انجام تبلیغات اینستاگرام و تلگرام توسط آژانس تبلیغاتی لاوان
  • نمونه کار تبلیغات تلگرام شرکت تبلیغاتی لاوان
  • بهترین کانال های تلگرام برای تبلیغات
  • بهترین پیج های اینستاگرام
  • سوالات متداول درباره تبلیغات دیجیتال

شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان در زمینه تبلیغات در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام، تلگرام و همچنین تبلیغات به صورت گسترده فعالیت می کند. در جدول زیر تعرفه تبلیغات در اینستاگرام و هزینه تبلیغات در تلگرام بر اساس شاخص های اندازه گیری از جمله ویو و ایمپریشن قابل مشاهده است .

تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام و هزینه تبلیغات در تلگرام در آژانس لاوان 1402 :

عنوان هزینه هر نمایش (تومان) توضیحات
تعرفه تبلیغات در تلگرام – گرید A 30 انتخاب از لیست پیشنهادی معتبر
تعرفه تبلیغات در تلگرام – گرید B 25 بر اساس لیست پیشنهادی معتبر
تعرفه تبلیغات در تلگرام – گرید C (گسترده) 20 بصورت کلی (بدون لیست)
نرخ تبلیغات پست اینستاگرام – ایمپرشن گرید A 40 انتخاب از لیست پیشنهادی معتبر
نرخ تبلیغات پست اینستاگرام –ایمپرشن گرید B 30 انتخاب از لیست پیشنهادی معتبر
نرخ تبلیغات استوری اینستاگرام – استوری (ویو) 35 بر اساس لیست پیشنهادی معتبر

توجه: به دلیل تغییرات قیمت تبلیغات در اینستاگرام و تعرفه تبلیغات در تلگرام در سال 1402 برای دریافت آخرین قیمت‌ها با شماره 02188679176 تماس بگیرید.

نکات مهم:

  • تعرفه تبلیغات اینستاگرام و تلگرام به ازای هر نفر، بر اساس نوع پیج/کانالی است که انتخاب می‌شود.
  • مبالغ فوق تامرداد ماه 1402 اعتبار دارد.
  • بودجه پیج‌های اینستاگرام و کانال‌های تلگرام بر مبنای تعداد فالوئر، زمینه فعالیت، تعداد بازدید و … متفاوت است.

اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی :

شبکه‌های اجتماعی در چند سال گذشته به یکی از تاثیرگذارترین محیط‌‍‌ها و مهم‌ترین فضاهای مجازی برای تبلیغ کردن برند و محصولات تبدیل شده‌است.

ویژگی قابل ستایش شبکه‌های اجتماعی این است که امکان دیده شدن تبلیغ شما تنها چند ثانیه بعد از انتشار توسط تعداد زیادی از افراد وجود دارد. در نتیجه به کاهش هزینه‌های تبلیغات شما منجر می‌شود و محتوای تبلیغاتی شما با اجرای درست کمپین تبلیغاتی در دسترس مخاطبین هدف شما قرار خواهد گرفت.

به علاوه آماری که از عملکرد تبلیغات آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی خود دریافت می‌کنید، بسیار دقیق‌تر از یک آگهی تلویزیونی است؛ به همین دلیل می‌توانید در طول زمان محتوای تبلیغاتی و رسانه‌های انتشار آن را تغییر دهید تا تبلیغات خود را بهینه کنید. آنگاه بازگشت سرمایه بیشتری از تبلیغات خود داشته باشید.

همچنین می‌توانید با مشتریان و مخاطبان هدف خود و رفتار و انتظارات آن‌ها به خوبی آشنا شوید وبا آن‌ها ارتباط موثرتری بگیرید.

این کار باعث می‌شود تا افرادی که از طریق شبکه‌های اجتماعی با شما در تماس هستند، اعتماد بیشتری به شما داشته باشند . در نتیجه تبدیل به مشتریان طولانی مدت شما شوند . حتی محصولات شما را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهند و شما را به آن‌ها معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: ۹ مهارت مهم برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای

اهمیت تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام :

  • آگاهی از برند
  • فروش غیر حضوری
  • تعداد 500میلیون کابر فعال
  • افزایش بازدید از سایت یا نصب اپلیکیشن
  • زمانبندی انجام تبلیغات
  • بخش بندی بودجه
  • بررسی کارایی تبلیغ به طور دقیق
  • طیف وسیعی از روش های تبلیغاتی

معیارهای تعیین قیمت تبلیغات در اینستاگرام :

  • تعداد فالوور
  • تعداد لایک
  • تعداد تعامل کنندگان
  • مرتبط بودن حوزه فعالیت پیج تبلیغ گیرنده
  • کیفیت تبلیغ
  • خلاقیت در طراحی تبلیغ
  • نوع تبلیغ(پست،ایتوری،ریلز)

راههای کاهش هزینه تبلیغات در اینستاگرام :

  • انتخاب اصولی پیج تبلیغ گیرنده
  • طراحی تبلیغ اثربخش
  • سرمایه گذاری بر روی فالوورهای میانه ی قیف بازاریابی
  • طراحی صفحه فرود هدفمند
  • زمانبندی مناسب انتشار تبلیغ
  • انتخاب نوع تبلیغ بر اساس پرسونای مشتریان خود

ریلز(reels)، راهکاری برای کاهش هزینه ها :

ریلز نوع جدیدی از محتواست که به تازگی در اینستاگرام محبوب شده است.شما با استفاده از ویدیوهای کوتاه همراه با افکت های متعدد و البته کپشن میتوانید تبلیغ خود را در معرض دید کاربران قرار دهید. این کار به کاهش قیمت تبلیغات اینستاگرام شما کمک میکند. همچنین با قرار دادن استیکر های متفاوت و کال تو اکشن های درست و به موقع تعامل با کاربران خود را افزایش دهید.استوری اینستاگرام بعد از 24 ساعت پاک شده ولی ریلز همانند پست در صفحه شما باقی خواهند ماند.نکته مهم در مورد ریلز این است که الگوریتم های اینستاگرام الویت بیشتری به ریلز به نسبت مابقی پست ها میدهد. در نتیجه در معرض دید کاربران بیشتری که شمارا فالو ندارند قرار خواهد داد.البته تعرفه تبلیغات در اینستاگرام دربخش ریلز با استوری کاملا متفاوت خواهد بود.

در ادامه مزایا و معایب تبلیغات تلگرام را خواهید خواند. همچنین مثال‌هایی از تبلیغاتی که شرکت تبلیغاتی لاوان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام برای برندهای مختلف ارائه داده است مشاهده خواهید کرد. همینطور قیمت تبلیغات اینستاگرام و تلگرام را می‌توانید برای هریک مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: دیجیتال مارکتینگ چیست و شامل چه خدمات و سرویس‌هایی می‌شود؟

هزینه تبلیغات در تلگرام :

نرخ تبلیغات تلگرام وابسته به نوع تبلیغ است. در ابتدا باید ببینید که آیا می‌خواهید تبلیغات گسترده داشته باشید یا به صورت گزینشی با کانال‌های مختلف محتوای خود را وایرال کنید.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام :

همچون تبلیغات تلگرام شامل انواع تبلیغات گسترده و گزینشی می‌شود. شما به عنوان صاحب یک برند یا مدیر بخش دیجیتال مارکتینگ باید با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام و تعرفه تبلیغات اینستاگرام، یکی از روش‌های تبلیغات را انتخاب کنید . بر مبنای آن کمپین خود را پیش ببرید و یا با یک شرکت تبلیغاتی معتبر در این زمینه همکاری داشته باشید.

مزایا و معایب هر یک از روش‌های تبلیغات تلگرام چیست ؟

تبلیغات گسترده تلگرام :

در این حالت شما با افرادی که هر یک در ارتباط با ۵۰ الی ۱۰۰ کانال است متصل می‌شوید و محتوای شما را به طور همزمان در تمامی این کانال‌ها منتشر می‌کند . در این شرایط محتوای تبلیغاتی شما در کانال‌هایی با موضوعات مختلف از جمله سرگرمی، خبری، ورزشی، دانستنی، تکنولوژی و غیره منتشر می‌شود. شما نمی‌توانید محدودیتی را در موضوع کانال‌هایی که تبلیغات شما در آن‌ها به نمایش در می‌آید ایجاد کنید.

تبلیغات گزینشی تلگرام :

در این حالت ما بانک کاملی از انواع کانال‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما با بررسی هر یک، لیست مد نظر خود را انتخاب کرده و پس از ارتباط دوباره با ما تبلیغات خود را در کانال‌های مدنظر خود وایرال کنید. مزیت این روش انتخاب کانال‌ها بر مبنی مخاطبین هدف شماست . از معایب آن می‌توان به صرف زمان زیاد و قیمت بالاتر آن نسبت به تبلیغات گسترده تلگرام اشاره کرد.

امروزه کانال‌های تلگرامی بسیاری در این پلتفرم فعالیت دارند که به دلیل تعداد زیاد اعضا در کانال خود، پست‌های تبلیغاتی هم منتشر می‌کنند. دسته‌بندی زمینه فعالیت هر یک از این کانال‌ها بسیار متنوع بوده و عبارت است از:

  • آشپزی
  • عمومی
  • اخبار: شامل اخبار اقتصادی، اجتماعی، ارزی، سیاسی و …
  • مادر و کودک
  • فان و سرگرمی
  • علم و تکنولوژی
  • آرایشی و بهداشتی
  • روانشناسی
  • پزشکی
  • ورزشی
  • موسیقی
  • فیلم و سریال

آژانس دیجیتال مارکتینگ لاوان به واسطه سال‌ها تجربه در زمینه تبلیغات دیجیتال به بانک کاملی از مجموعه اطلاعات کانال‌های پر بازدید تبلیغاتی تلگرامی دسترسی دارد . که به موجب آن توانسته در کمپین‌های مختلف، با بیشترین بازدید و مناسب‌ترین قیمت تبلیغات هدفمندی را وایرال کند.

مراحل انجام تبلیغات اینستاگرام و تلگرام توسط آژانس تبلیغاتی لاوان :

  1. تعریف هدف کمپین و شاخص های کلیدی

  2. تعریف شاخص های اندازه گیری

  3. یافتن فهرست مشخصات و صفحات مرتبط

  4. انجام تبلیغات طبق پلن زمان بندی شده

  5. دریافت داکیومنت های مرتبط به اجرای کمپین

  6. ارائه گزارش اجرایی و مالی

  7. ارائه گزارش شاخص‌ها و اهداف کمپین

نمونه کار تبلیغات تلگرام شرکت تبلیغاتی لاوان :

قیمت تبلیغات در تلگرام برند تاپ :

شرکت تاپ یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده مواد شوینده است. شرکت تبلیغاتی لاوان علاوه بر طراحی سایت این برند، در پلتفرم تلگرام نیز در به منظور ترویج فرهنگ شستن دست‌ها در زمان شیوع ویروس کرونا، وظیفه وایرال تبلیغات این برند را بر عهده داشت.

تبلیغات تلگرام این برند در ۲۰ کانال منتشر شد و در مجموع بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید داشته‌ایم و مهم این است که هزینه تبلیغات به ازای هر نفر، ۴ تومان (۴۰ ریال) برآورد شد.

هزینه تبلیغات تلگرام برند تاپ به ازای هر نفر ۴ تومان

قیمت تبلیغات مدیران خودرو:

وایرال تبلیغات شرکت مدیران خودرو در اسفند ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به صورت مستمر بر عهده آژانس دیجیتال مارکتینگ لاوان بود. در مجموع در ۴۰ کانال تلگرام بیش از ۲۵ میلیون بازدید دریافت شد و در نهایت مبلغ بازدید به ازای هر نفر کمتر از ۵ تومان (۵۰ ریال) برآورد شد.

تعرفه تبلیغات در تلگرام برند مدیران خودرو به ازای هر نفر کمتر از ۵ تومان

قیمت تبلیغات Happiex :

تبلیغات تلگرام برند Happiex در بهمن و اسفند ۱۳۹۸، توسط تیم تبلیغات آژانس دیجیتال مارکتینگ لاوان در ۵ کانال با بیش از ۵۰۰ هزار بازدید منتشر شد و در نهایت هزینه تبلیغات تلگرام به ازای هر نفر کمتر از ۴ تومان (۴۰ ریال) برآورد شد.

تعرفه تبلیغات در تلگرام برند Happiex به ازای هر نفر کمتر از ۴ تومان

در ادامه به معرفی برخی از بهترین کانال ‌های تلگرام می‌پردازیم :

بهترین کانال های تلگرام برای تبلیغات
اخبار فوری : ارائه اخبار روز داخلی و خارجی
توئیتر فارسی: انتشار توئیت‌های ترند روز در زمینه‌های مختلف
ورزش ۳: انتشار اخبار ورزشی
استقلال: انتشار اخبار و حواشی تیم استقلال
دنیای ترانه: انتشار موزیک
ملوبیت: انتشار موزیک و موزیک ویدئو
گیزمیز: انتشار محتوا در زمینه فان و سرگرمی
خبر فوری: انتشار اخبار روز
میدانستی: انتشار محتوا در زمینه فان و سرگرمی
آخرین خبر: انتشار اخبار روز

نمونه کار تبلیغات اینستاگرام شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان :

تبلیغات برند تاپ:

تبلیغات اینستاگرام برند تاپ در خصوص کلیپ شستن دست‌ها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در ۱۱ پیج اینستاگرامی منتشر شد و در نهایت بیش از ۸۰۰ هزار بازدید دریافت کرد بر اساس گزارش‌های موجود هزینه تبلیغات در اینستاگرام به ازی هر نفر حدود ۶٫۵ تومان (۶۵ ریال) برآورد شد.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام برند تاپ به ازای هر نفر تماس بگیرید

در ادامه به معرفی برخی از بهترین پیج‌های اینستاگرام می‌پردازیم:

بهترین پیج های اینستاگرام
تی وی پلاس: انتشار اخبار در حوزه سینما و هنرمندان
مورخان: انتشار محتوا در زمینه تاریخ
پرسپولیس: انتشار اخبار و حواشی تیم پرسپولیس
ورزش ۳: انتشار محتوا در زمینه ورزش
تکست کلوب: انتشار پست‌های زمینه فان و سرگرمی
اسرار پنهان: انتشار محتوای آموزشی و سرگرمی
راز جهان: انتشار محتوای علمی
انیمیشن آرت: انتشار محتوا در خصوص معرفی و انتشار انیمیشن‌ها
ذهن خلاق: انتشار پست در زمینه سرگرمی و آموزشی
مجله دانستنی: ارائه دانستنی‌های روز

نمونه کار تبلیغات دیجیتال تلگرام و اینستاگرام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش :

در سال ۱۳۹۸، پنج کمپین تبلیغاتی موفق تافیفتی ، بزن بریم مدرسه، باتخفیف ، عجبتخفیفی و کمپین بیستِ ۲۰ برای مجموعه فروشگاههای زنجیره‌ای افق کوروش با مدیریت شرکت دیجیتال مارکتینگ لاوان برگزار شد.

تولید محتوای اینستاگرام و تلگرام و وایرال تبلیغات در هر دو این پلتفرم‌های اجتماعی نیز از مجموعه خدمات شرکت تبلیغاتی لاوان بود.

جدول تعرفه قیمت تبلیغات دیجیتال افق کوروش:

شرح کمپین تافیفتی کمپین بزن بریم مدرسه کمپین باتخفیف کمپین عجبتخفیفی کمپین بیستِ ۲۰
تبلیغات تلگرام ۱۹،۴۳۰ میلیون بازدید ۱۱،۴ میلیون بازدید ۲۰،۵ میلیون بازدید ۱۱،۳ میلیون بازدید ۱۴،۷ میلیون بازدید
تبلیغات در اینستاگرام ۲،۵ میلیون بازدید حدود ۱ میلیون بازدید ۴،۷ میلیون بازدید حدود ۱ میلیون بازدید ۱،۸ میلیون بازدید
بودجه تبلیغات به ازای هر بازدید ۱۳ تومان ۱۵ تومان ۲۵ تومان ۱۶ تومان ۱۰ تومان

سوالات متداول قیمت تبلیغات:

آیا ضمانتی برای میزان بازدید تبلیغات وجود دارد؟

خیر، اما با توجه به تجربه شرکت تبلیغاتی لاوان در نحوه انجام و اجرای کمپین تبلیغاتی و شناخت ما نسبت به کانال‌ها و پیج‌های تبلیغاتی می‌توانیم پیش‌بینی نسبتاً دقیقی از نحوه عملکرد کمپین تبلیغاتی و بازدهی آن را قبل از اجرای کمپین در اختیار مشتریان قرار دهیم.

دسته بندی یک کمپین تبلیغاتی به چه صورتی است؟

نیازسنجی کمپین تبلیغاتی شما بر اساس محتوای تبلیغاتی، اهداف و نتیجه مدنظر شما از اجرای کمپین که می‌تواند افزایش فالوور، وایرال شدن محتوای تبلیغاتی، افزایش میزان فروش و… باشد انجام می‌شود و با توجه به هدف مجموعه شما از برگذاری کمپین، کمپین تبلیغاتی شما دسته بندی می‌گردد.

برنامه ریزی و نظارت بر کمپین تبلیغاتی چگونه انجام می شود؟

در طول اجرای کمپین تبلیغاتی پیج‌ها و کانال‌های تبلیغاتی مانیتور و نظارت می‌شود و در انتهای هر تبلیغ از عملکرد تبلیغ Insight به مشتری ارائه می‌شود و این Insight شامل میزان Impression، Reach، View، Like، Share، Link Click، Sticker Tap و … می‌باشد.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام بلاگرها به چه صورت است؟

بستگی به تعداد ایمپرشن و تعداد دنبال کنندگان و لایک های هر پیج متفاوت است.

مدت زمان تخمینی مطالعه: 15 دقیقه

نوشته قیمت تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام در ایران 1402 اولین بار در شرکت تبلیغاتی و آژانس دیجیتال مارکتینگ لاوان. پدیدار شد.