لیستی از 36 مرحله برای نوشتن محتوای سئو


قبل از اینکه پست بعدی وبلاگ خود را منتشر کنید، این لیست 36 مرحله ای را بخوانید و مطابق با آن ادامه دهید. مطمئن شوید که محتوای شما با استفاده از نکاتی که در این مقاله به شما می گوییم بهینه شده است. محتوای شما باید برای خواننده، موتورهای جستجو و اهداف بازاریابی شما بهینه شود. آنچه را که برای نوشتن مقالات سئو باید انجام دهید را بخوانید.

چک لیست کامل برای نوشتن محتوای بهینه در وبلاگ شما

1. عنوان مقاله جذابی را انتخاب کنید

ایده ای برای عنوان تولید محتوای خود بیابید و بنویسید. زمانی که عنوان مقاله خود را انتخاب می کنید، تا پایان نگارش هدف از نوشتن مقاله را خواهید دانست. عنوان پست شما می تواند این جهت را به شما بدهد.

2. مخاطبان خود را شناسایی کنید

وقتی مخاطب خود را بشناسید، نوشتن برای شما آسان تر می شود. اگر مخاطبان خود را نمی شناسید، از مدل رفتار خریدار که محتوای شما را می خواند کمک بگیرید. این مخاطبان گاهی ردپای خود را به جا می گذارند. از بخش نظرات در وب سایت خود استفاده کنید.

3. هدف خود را بشناسید

برای اینکه به سمت هدف تعیین شده حرکت کنید، باید برای نوشتن خود برنامه داشته باشید. بنابراین نکته دیگری که در شروع مقاله جدید باید به آن توجه کنید این است که برنامه خود و هدف درست تولید محتوا را بیان کنید.

4. یک کلمه کلیدی اصلی را انتخاب کنید

پیدا کردن کلمات کلیدی که مختص صنعت شما هستند ممکن است در ابتدا دشوار به نظر برسد. اما امروزه ابزارهایی وجود دارد که با آن می توانید کلمات کلیدی مفیدی را پیدا کنید و در نوشته های خود از آنها استفاده کنید. ابزارهایی مانند ابزار کلمه کلیدی، ترندهای گوگل به شما کمک می کنند کلمات کلیدی مرتبط با هدف خود را پیدا کنید. البته پیشنهادات گوگل را نادیده نگیرید. فقط یک موضوع نوشتاری را در قسمت گوگل جستجو کنید و منتظر پیشنهادات پایین صفحه باشید. گوگل بیشترین عبارات جستجو شده توسط کاربران را به شما نشان می دهد و کار شما را آسان می کند.

5. از کلمه کلیدی در عنوان استفاده کنید

برای نوشتن یک مقاله بهینه، مطمئن شوید که کلمه کلیدی که می خواهید انتخاب کنید باید در عنوان استفاده شود. اما انتخاب کلمه کلیدی اصلی نیز باید بررسی شود. شما باید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که موضوع را پوشش می دهد و در مورد آن صحبت می کند. کلمه کلیدی اصلی باید یک کلمه کلیدی برتر برای صنعت شما باشد.

از اینجا بخوانید: نوآوری های جدید برای توسعه طرح کسب و کار شما با تبلیغات

6. کلمات کلیدی ثانویه را انتخاب کنید

به چند کلمه کلیدی ثانویه برای متن فکر کنید. این کلمات باید با موضوع نوشته شما مرتبط باشد. یک چک لیست قوی شامل کلمات کلیدی ثانویه است که با هدف شما مرتبط هستند. بهتر است سه یا چهار کلمه کلیدی LSI برای متن انتخاب کنید. کلمات کلیدی LSI همان هدف کلیدواژه اصلی را دنبال می کنند، یعنی درک بهتر موضوع مقاله برای گوگل و سایر موتورهای جستجو.

7. بیش از 300 کلمه بنویسید

یک مقاله ارزشمند وب دارای بیش از 300 کلمه محتوای متنی است. شما باید مقاله را تا زمانی ادامه دهید که ابتدا و انتهایی داشته باشد و تمام موضوعات مورد نظر شما را پوشش دهد. متون بیش از 300 کلمه برای گوگل و موتورهای جستجو این تاثیر را دارد که نوشته شما یک منبع کامل است.

8. محتوای ارزشمند اضافه کنید

هنگام نوشتن، توصیه می کنیم به جزئیات توجه کنید. البته این جزئیات باید برای خواننده مفید باشد. نوشتن اطلاعات اضافی که فراتر از علاقه مخاطب است به نفع شما نیست. اطلاعات مختصری مانند آمار، حقایق، اخبار و موارد مشابه می تواند برای خواننده جالب و مفید باشد.

9. نمایش، نگو!

از مثال های واضحی استفاده کنید که موضوع را برای خواننده روشن می کند. قرار دادن نمودار، تصاویر و غیره می تواند پیام شما را به خوبی به مخاطب منتقل کند. بنابراین فقط نوشتن متن ممکن است آنها را جذب نکند. قدرت تجسم را دست کم نگیرید.

10. به جای فعل مجهول از فعل معلوم استفاده کنید

بسیاری از نویسندگان به نوشتن افعال نامعین عادت دارند. استفاده از افعال آشنا برای جذب خواننده به نفع شماست.

11. در متن زیر دیپلم صحبت کنید

شکی نیست که باید کیفیت نوشتار خود را بالا نگه دارید. اما به ساده ترین شکل ممکن بنویسید. از اصطلاحات پیچیده و قرار دادن ناشیانه لقمه در دهان خواننده خودداری کنید. استفاده از کلمات پیچیده با مفاهیم بسیار تخصصی باعث می شود بخشی از مخاطبان خود را از دست بدهید.

از اینجا بخوانید: تأثیر توضیحات متا و نام تجاری بر نرخ کلیک

12. محتوا را سرقت نکنید

استفاده از محتوای کپی شده کاملاً برای شما مضر است و اعتبار شما را پایین می آورد. خوانندگان زیرک متوجه این موضوع خواهند شد و ممکن است شما را اشتباه قضاوت کنند. چون فکر می کنند شاید شما فرصت و قدرت نوشتن مقاله مختص حرفه خود را نداشته اید و با تکیه بر متن های دیگران ادعاهای بیهوده می کنید.

یکی از ویژگی های محتوا نویسی بهینه این است که محتوای آن کاملا اصیل است.

13. به دنبال منابع موثق باشید

اگر می خواهید به محتوای وبلاگ برای بخشی از مقاله خود ارجاع دهید، حرفه ای است که لینک منبع را در مقاله خود قرار دهید.

14. مقاله خود را عنوان کنید

هرچه متن شما بهتر دسته بندی شود، برای گوگل و موتورهای جستجو ارزش بیشتری دارد. برای این منظور می توانید از تگ های H2 و H3 در عنوان استفاده کنید.

15. استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان

سعی کنید حداقل در یکی از عنوان های خود از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.

16. پاراگراف های طولانی را جدا کنید

اگر محتوای شما طولانی است، سعی کنید آن را به چند پاراگراف تقسیم کنید. اما برای این کار تقسیم بندی را انجام دهید تا معنی جمله شما در انتهای پاراگراف کامل شود. این کار متن شما را خواناتر می کند.

17. قسمت های مهم متن را پررنگ کنید

می توانید کلمات یا عبارات مهم در متن را پررنگ و برجسته کنید. خواننده با دیدن مطالب شما تا حدودی موضوع نوشته شما را متوجه می شود. این کار برای موتورهای جستجو نیز ارزشمند است.

از اینجا بخوانید: 6 دلیل برای اینکه محتوای بیشتر بهتر نیست و در واقع بدتر است

18. گرافیک را به محتوای خود اضافه کنید

از تصاویر و ویدیوها برای چک لیست خود استفاده کنید تا محتوای خود را جذاب تر کنید. محتوای متنی می تواند خواننده را خسته کند و باعث توقف خواندن شود.

19. اندازه مناسب تصاویر را در نظر بگیرید

تصاویر بزرگ و با کیفیت می توانند سرعت بارگذاری صفحه متن شما را کاهش دهند. تجربه نشان می دهد که کاربران در این مرحله صفحات سنگینی را ترک می کنند که سرعت بارگذاری تصویر پایینی دارند.

20. کلیدواژه اصلی را به عنوان جایگزینی برای تصاویر بنویسید

هنگام آپلود عکس در پنل مدیریت محتوای سایت، بخشی به نام alt وجود دارد. در این قسمت کلمه کلیدی اصلی مطالب خود را بنویسید.

21. از کلمه کلیدی اصلی برای نام و عنوان عکس استفاده کنید

در همان قسمتی که جایگزین عکس را برای محتوا انتخاب کردید، می توانید نام عکس را انتخاب کنید. کلمه کلیدی اصلی نام مقاله و متن عنوان را بگذارید. برای عنوان یک عکس، باید این کار را روی خود عکس انجام دهید.

22. به کپی رایت عکس توجه کنید

قبل از آپلود عکس، مطمئن شوید که حق چاپ آن را نقض نکرده اید. همین کار را برای ویدیوها انجام دهید.

23. برای عنوان صفحه، عنوان اصلی را در نظر بگیرید

همان عنوانی را که برای مقاله خود نوشتید در هدر صفحه بنویسید. اما موضوعی که برای این دو عنوان مهم است وجود کلمه کلیدی اصلی است و در نظر داشته باشید که عنوان صفحه شما باید منحصر به فرد باشد. در واقع این عنوان نباید در صفحات دیگر وبلاگ شما قابل مشاهده باشد.

24. کلمه کلیدی اصلی توضیحات متا را فراموش نکنید

به دو قانون برای توضیحات متا توجه کنید. ابتدا کلمه کلیدی اصلی باید در متا باشد که باید در ابتدای توضیحات شما باشد. مشکل بعدی این است که برای نوشتن این قسمت می توانید حداکثر از 320 کاراکتر استفاده کنید.

25. کلمه کلیدی اصلی باید در پاراگراف اول باشد

این مورد توسط ربات موتور جستجو بررسی می شود. پس پاراگراف اول محتوای خود را به گونه ای بنویسید که کلیدواژه اصلی شما جایی برای قرار دادن داشته باشد.

26. از کلمه کلیدی main در انتهای متن استفاده کنید

با درج کلمه کلیدی خود در انتهای محتوای خود، نشان می دهید که هدف خود را همیشه در ذهن داشته اید.

27. به چگالی کلیدواژه اصلی پایبند باشید

زیاده روی کردن یا استفاده کمتر از حد استاندارد برای محتوای شما مناسب نیست. یکی از مهمترین موضوعات برای نوشتن محتوای بهینه تراکم کلمات کلیدی است. شما نباید یکباره برای قسمت خاصی از متن از کلیدواژه اصلی استفاده کنید. سعی کنید بسته به تعداد استانداردها از آن در فضاهای مختلف در محتوا استفاده کنید.

28. از کلمات کلیدی ثانویه در متن استفاده کنید

بهتر است حداقل یک بار از کلمات کلیدی ثانویه در محتوای خود استفاده کنید.

29. حداقل یک لینک داخلی داشته باشید

به یک پست مرتبط با محتوای فعلی وبلاگ خود فکر کنید و به آن در متن پیوند دهید. این مقاله باید در وبلاگ منتشر شود.

30. حداقل یک پیوند خارجی ایجاد کنید

همانطور که ایجاد لینک های داخلی برای مقاله شما مهم است، قرار دادن یک لینک خارجی با کیفیت نیز می تواند یک امتیاز برای محتوای بهینه باشد. برای این کار می توانید به سایت های معتبر و با کیفیت خارجی مراجعه کنید.

31. پیوندهای خروجی را در یک پنجره جدید باز کنید

با پیوند خارجی به محتوای خود، پیوند را طوری تنظیم کنید که در یک پنجره جدید باز شود تا خواننده در سایت شما باشد.

32. نوشته خود را با فراخوانی برای اقدام به پایان برسانید

پایان روشنی برای نوشته خود داشته باشید. همانطور که گفتیم مقاله بهینه شروع و پایان مناسبی دارد. این بدان معناست که هدف شما تا پایان مقاله محقق شده است.

33. تیترهای خود را دوباره بنویسید

به ابتدای متن برگردید و سرفصل ها را دوباره بخوانید. ممکن است لازم باشد برخی از آنها را تغییر دهید تا کیفیت آنها بهبود یابد. توجه داشته باشید که عنوان اصلی شما باید کمتر از 60 کاراکتر باشد تا در نتایج جستجو ظاهر شود.

34. خواننده را تشویق کنید که متن را به اشتراک بگذارد

لینک های اشتراک گذاری محتوا را در شبکه های اجتماعی قرار دهید تا کاربر تشویق شود با کمترین تلاش، محتوای شما را به اشتراک بگذارد.

35. نسخه نهایی را ویرایش کنید

در پایان کار بهتر است مطالب خود را با دقت بخوانید و آن را ویرایش کنید. در این مرحله ممکن است با اشتباهات املایی و تایپی زیادی مواجه شوید و قبل از انتشار مطلب نسبت به اصلاح آنها اقدام کنید.

36. سئوی صفحه را بررسی کنید

سئو روی صفحه راهنمای خوبی است. در پایان مراحل این قسمت را بررسی کنید تا سئوی سایت شما کاملتر شود.

نوشتن چک لیست 36 مرحله ای برای نگارش مقالات سئو برای اولین بار در آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی نوین مارکتینگ. به نظر می رسد.