نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز


با پیوند دادن Google Analytics به حساب کاربری گوگل ادوردز شما می توانید یک ویژگی یکپارچه برای مدیریت بهتر کمپین داشته باشید تبلیغات گوگل با این اطلاعات جامع، می توانید سود خود را از فروش کمپین تبلیغاتی گوگل و با آن افزایش دهید تنظیم ردیابی تبدیل و کاهش هزینه تبلیغات گوگل به به کسب و کار خود کمک کنید.

در مقاله قبلی یک هدف در گوگل آنالیتیکس ایجاد کنید ما به شما آموزش دادیم در این مقاله نحوه ایجاد یک اتصال را توضیح می دهیم تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل اجازه دهید در مورد گوگل ادوردز به شما آموزش دهیم.

فرقی نمی کند که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا مدیریت یک کسب و کار بزرگ. سکو تبلیغات گوگل با ویژگی های خاص خود، بستری را فراهم می کند تا کسب و کار شما توسط مخاطبان شما بیشتر دیده شود.

اولین قانون تجارت الکترونیک: برای خرید یک محصول، ابتدا مصرف کننده باید آن را پیدا کند.

در وسط این جمله با چند کلمه مهم روبرو می شویم: کاربر، جستجو، محصول، خرید.

وقتی به این چهار کلمه کاربر، جستجو، محصول، خرید از سطح بالاتر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که ما با یک فرآیند روبرو هستیم. همان فرآیندی که مدام چرخه تجارت الکترونیک را تکرار می کند.

گوگل آنالیتیکس ابزاری منحصربفرد برای به دست آوردن اطلاعات در مورد کاربرانی است که برای اولین بار یا برای اولین بار از طریق جستجوی کلمات کلیدی به سایت شما هدایت می شوند و از محتوا و محصولات سایت شما بازدید می کنند، بنابراین اطلاعات مهم آنها را ضبط کنید تا بتوانید آنها را تغییر مسیر دهید. به سایت خرید شما

گوگل با ارائه سرویس آماری Google Analytics به شما این امکان را می دهد که کاربر و جستجوهای او را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید این اطلاعات را به سرویس مرتبط کنید. تبلیغات گوگل ادوردز محصول خود را به مصرف کننده بفروشید. برای این کار باید این دو پلتفرم را به هم وصل کنید.

با توجه به سوالات فراوان کاربران دپارتمان خدمات سئو در مورد برقراری این ارتباط، در این مقاله آموزش اتصال گوگل آنالیتیکس با گوگل ادوردز را برای شما گردآوری کرده ایم.

بخشی از این مقاله توسط Deepti Illa در وبلاگ Google Marketing Platform نوشته شده است. او مدیر ارشد بازاریابی پلتفرم گوگل آنالیتیکس است. اتصال Google Analytics و Google Ads ممکن است یک راه حل فنی به نظر برسد، اما به گفته Dipti، این کار نسبتا ساده می تواند بهترین حرکت برای دستیابی به اهداف بازاریابی شما باشد.

شما می توانید برای ما درخواست جفت کردن گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز را با هر میزان هزینه گوگل ادز در نوین مارکتینگ ارسال کنید. برای انجام این کار، همین حالا با بخش تبلیغات در Google New Marketing تماس بگیرید.

امروزه سفر مشتری یک مسیر استاندارد را دنبال نمی کند. این مسیر متنوع، غیر خطی و همیشه در حال تکامل است. مشتریان در حال بررسی محصولات در چندین دستگاه هستند و بازاریابان به دنبال راه‌هایی برای ارائه تجربیات برای برآورده کردن انتظارات مشتری در حال تکامل هستند. برای بسیاری از بازاریابان، راه حل در درک عمیق تر از سفر مشتری نهفته است. ادغام اطلاعات Google Analytics و Google Ads به شما در دستیابی به این هدف کمک می کند.

پس از اتصال گوگل آنالیتیکس با گوگل ادز، یک شراکت قدرتمند شکل می گیرد و با دیدن این دو آمار در کنار هم، می توانید روش های یکپارچه ای به دست آورید که به شما کمک می کند تا درک عمیق تری داشته باشید، بازاریابی دقیق تری ایجاد کنید و نتایج کسب و کار بهتری را به دنبال داشته باشید.

بازاریابی بینش محور

این دو ابزار با همکاری یکدیگر، درک و ایجاد تبلیغات گوگل را یکپارچه می کنند و به شما کمک می کنند بهتر بفهمید کدام تبلیغات کاربران را به مشتری تبدیل می کند و می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. سپس می‌توانید بر اساس این بینش‌ها تبلیغات خلاقانه بسازید و بازاریابی آگاهانه ارائه دهید که منجر به نرخ تبدیل بالاتری می‌شود.

بهینه سازی قیمت های تبلیغات گوگل

وقتی Google Analytics و Google Ads را به هم پیوند می‌دهید، می‌توانید به مجموعه جدیدی از گزارش‌ها برای کمپین‌های Google Ads خود مستقیماً در حساب Analytics خود دسترسی داشته باشید. جفت کردن این دو ابزار گوگل به شما کمک می کند تا بهتر بفهمید پس از کلیک مشتری روی یک تبلیغ چه اتفاقی می افتد. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که کلمات کلیدی خاصی منجر به تبدیل بیشتر می شوند و اکنون می توانید پیشنهادات خود را بر روی آن کلمات کلیدی با عملکرد بالا متمرکز کنید.

پیام های شخصی سازی شده

هنگامی که Google Analytics و Google Ads با هم کار می کنند، می توانید مخاطبین Analytics را با Google Ads به اشتراک بگذارید تا بتوانید پیام های شخصی را به گروه های مختلف مشتریان ارسال کنید. به عنوان مثال، می توانید لیستی از مخاطبین ایجاد کنید که سبد خرید خود را با محصولات موجود در وب سایت شما پر کرده اند، اما فرآیند خرید را تکمیل نکرده و سبد خرید خود را رها کرده اند. سپس می توانید یک کمپین تبلیغاتی گوگل ایجاد کنید و روی این دسته از افراد تمرکز کنید و در این فرآیند نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

یادگیری ماشینی پیشرفته با جفت کردن Google Analytics و Google Ads

قابلیت های یادگیری ماشین در تجزیه و تحلیل به سوالات مهم برای مخاطبان شما پاسخ می دهد. به عنوان مثال، می توانید از گوگل آنالیتیکس سؤالات ساده ای مانند «به طور متوسط، کاربران تلفن همراه چقدر در صفحه سایت من صرف می کنند؟» بپرسید و به سرعت پاسخ خود را دریافت کنید. می‌توانید از یادگیری ماشینی برای ایجاد فهرستی از مشتریان ارزشمند خود با یک فهرست هوشمند استفاده کنید، سپس به صورت پویا کمپین‌های تبلیغاتی Google خود را برای دستیابی به آن مشتریان تنظیم کنید.

ما در مورد آینده یادگیری ماشینی گوگل در مقاله بازاریابی نوین دیگری مانند “آینده یادگیری ماشینی گوگل: نکاتی برای توسعه دهندگان مستقل” صحبت کرده ایم. با ترکیب گوگل آنالیتیکس و گوگل ادز، گام بزرگی در جهت به دست آوردن اطلاعات بسیار مهم در مورد بازاریابی خود برداشته اید، اطلاعاتی که گاهی از فروش مستقیم محصولات شما ارزشمندتر است. امیدوارم با این کار کسب و کار پر رونقی داشته باشید.

نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس به گوگل ادوردز

برای اتصال Analytics به AdWords، ابتدا باید دسترسی لازم را در هر دو پلتفرم ایجاد کنید. برای ایجاد دسترسی، باید مجوزهای لازم برای ایجاد این اتصال را داشته باشید. به عبارت دیگر، فقط یک مدیر کمپین AdWords می تواند این دسترسی بین پلتفرمی را ایجاد کند، بنابراین ابتدا باید با یک حساب سرپرست وارد AdWords شوید.

سطح دسترسی خود را بررسی کنید

وارد حساب Google Ads خود شوید.

با کلیک بر روی آیکون ابزار از قسمت Setup بر روی گزینه Account Access کلیک کنید.

در این قسمت بررسی کنید که چه نوع سطح دسترسی برای آدرس ایمیل شما تعریف شده است. اگر عبارت Administrator را در ستون Access Level مشاهده کردید، به عنوان یک مدیر کمپین دسترسی لازم را خواهید داشت.

مرحله اول : ایجاد دسترسی لازم از قسمت Google Analytics

به حساب Google Analytics خود وارد شوید.

برای ورود به بخش مدیریت، روی نماد چرخ دنده در پایین صفحه سمت چپ کلیک کنید.

در صفحه باز شده از قسمت Property روی گزینه Google Ads Linking کلیک کنید.

در صفحه باز شده، شناسه مشتری مربوط به حساب Google Ads خود را انتخاب کنید.

برای شناسایی شناسه مشتری Google Ads خود، روی تصویر نمایه حساب خود کلیک کنید و با شماره نمایش داده شده مطابقت دهید.

پس از انتخاب شناسه مشتری، روی Continue کلیک کنید.

در قسمت Connection Configuration یک نام برای قسمت Connection Group Title انتخاب کنید.

سپس گزینه های All website data و RAW view را فعال کنید. علاوه بر این، در این بخش باید گزینه Share my Google Analytics data with linked Google Ads accounts را علامت بزنید تا به اطلاعات گوگل آنالیتیکس توسط پلتفرم گوگل ادز نیز قابل دسترسی باشد. سپس روی دکمه Link Accounts کلیک کنید.

مرحله دوم:ایجاد دسترسی لازم از قسمت گوگل ادوردز

وارد حساب Google Ads خود شوید.

با کلیک بر روی آیکون ابزار از قسمت Setup بر روی گزینه Linked Accounts کلیک کنید.

از قسمت مربوط به گوگل آنالیتیکس بر روی گزینه Details کلیک کنید.

از جدول نمایش داده شده، روی گزینه پیوند از ستون Action کلیک کنید.

سپس صفحه ای ظاهر می شود که باید لینک و گزینه های وارد کردن معیارهای سایت را از این بخش فعال کنید.

روی دکمه Save کلیک کنید.

برای فعال کردن برچسب‌گذاری خودکار، روی Enable برای این حساب کلیک کنید.

برچسب گذاری خودکار قابلیتی است که به گوگل ادوردز اجازه می دهد با ایجاد پارامترهای پویا با گوگل آنالیتیکس ارتباط برقرار کند.

به این ترتیب شما با موفقیت Analytics را با AdWords وصل کردید. این پیوند به کمپین شما کمک می کند تا از اطلاعات آماری ارائه شده توسط Google Analytics برای بهینه سازی تبلیغات Google Ads استفاده کند.

این آمار به شناخت بهتر مصرف کنندگان کمک می کند، بنابراین بررسی رفتار مصرف کننده عامل مهمی در فروش بیشتر محصول است.

برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی بهینه و هدفمند، با تیم بازاریابی جدید AdWords تماس بگیرید.

مقاله نحوه اتصال گوگل آنالیتیکس با گوگل ادوردز اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی نوین مارکتینگ پدیدار شد. به نظر می رسد.