نمایش تبلیغات از گوگل: چرا تبلیغات خود را نمی بینیم؟


شاید شما هم فکر کرده باشید که چرا گاهی تبلیغات گوگل در صفحه نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود؟ در زیر قصد داریم ضمن بررسی علل مشکل عدم نمایش تبلیغات در گوگل، راه حلی برای این مشکل ارائه دهیم. به عنوان اولین قدم، توصیه می شود از ابزار پیش نمایش تبلیغات برای بررسی تبلیغات گوگل ادز خود استفاده کنید. اما اگر نتایجی که می‌خواهید در پیش‌نمایش آگهی نمایش داده نمی‌شوند، نیاز به بررسی این موضوع وجود دارد.

چرا تبلیغات ما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی شود. برای مطالعه بیشتر این دلایل را به دو دسته دلایل عملکرد و دلایل عدم عملکرد تقسیم می کنیم و در توضیحات جداگانه به این مشکلات و راه حل های آنها می پردازیم.

مشکلات غیر کاربردی در عدم نمایش تبلیغات در گوگل

منظور از “مشکلات غیر کاربردی” این است که معمولاً تبلیغات گوگل شما به دلایلی غیر از کیفیت تبلیغات، صفحات فرود، گروه های تبلیغاتی و غیره نمایش داده نمی شود. به عبارت دیگر، حتی اگر تمام تلاش خود را برای اعمال تنظیمات فنی وب سایت و تنظیمات گوگل ادوردز انجام دهید، مشکلات دیگری وجود دارد که باعث می شود تبلیغات شما در نتایج تبلیغات گوگل نمایش داده نشود. در زیر به 7 مشکل عدم عملکرد نگاه می کنیم:

1. هزینه ای برای تبلیغات ندارد

اگر مانند بسیاری از تبلیغ‌کنندگان، برای حساب Google Ads خود از طریق پرداخت‌های خودکار پرداخت کنید، وقتی به آستانه پرداخت از پیش تعیین‌شده یا در پایان دوره صورت‌حساب فعلی رسیدید، Google هزینه‌های تبلیغات را از حساب شما کسر می‌کند. اگر به دلایلی گوگل نتواند هزینه ای از شما دریافت کند، تبلیغات شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود.

حساب Google Ads خود را تکمیل کنید

یک سفارش

2. پیشنهادات کم یا زیاد

همانطور که می دانید، باید برای هر یک از تبلیغات گوگل ادز خود یک بودجه روزانه تعیین کنید. اگر حداکثر پیشنهاد هزینه به ازای هر کلیک (CPC) که برای یک کلمه کلیدی خاص تعیین کرده اید از بودجه کمپینی که در آن فعال هستید بیشتر باشد، تبلیغات شما برای جستجوهای منطبق با آن کلمه کلیدی نشان داده نمی شود. علاوه بر این، مشکل عدم نمایشگر نیز می تواند به دلیل نرخ کلیک کم توصیه شده رخ دهد. رتبه تبلیغ شما در نتایج جستجو به کیفیت عملکرد کلمه کلیدی و همچنین مقدار پیشنهاد شما بستگی دارد. اگر به بخش کلمات کلیدی اکانت گوگل ادز خود بروید، می توانید از ابزار گوگل ادز برای ارزیابی میزان مناسب پیشنهادها و تاثیرات آنها استفاده کنید.

3. حجم کم جستجوی کلمات کلیدی

اگر کلمه کلیدی مورد نظر شما ترافیک کمی به صورت ماهانه ایجاد کند، ممکن است تبلیغی که به آن کلمه کلیدی پیوند داده اید واجد شرایط نمایش نباشد. وقتی گوگل متوجه می شود که شما یک کلمه کلیدی کم ترافیک را هدف قرار داده اید، آن را به طور موقت در حساب شما غیرفعال می کند. با استفاده از Keyword Planner (موجود در ابزار حساب Google Ads)، سعی کنید کلمات کلیدی مشابه با حجم قابل توجهی را پیدا کنید.

4. تعلیق، حذف یا عدم تایید تبلیغات

ممکن است تبلیغات Google شما فقط به دلیل توقف موقت نمایش داده نشود. در این صورت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را از Paused به Enabled تغییر دهید. همچنین ممکن است تبلیغات شما همراه با گروه یا کمپینی که در آن فعال بوده اند حذف شده باشد، در این صورت باید از اول شروع کنید. برای اینکه ببینید به طور تصادفی چیزی را در حساب خود غیرفعال یا حذف کرده اید، کافی است به Change History بروید. اگر مطمئن شده اید که چیزی به حالت تعلیق یا حذف نشده است و تبلیغات همچنان نمایش داده نمی شود، ممکن است تبلیغات شما تأیید نشده باشد. بدیهی است که هر تبلیغی که تایید نشده باشد نمی تواند به کاربران نمایش داده شود. برای اینکه بدانید چگونه می توانید تبلیغات تایید نشده خود را اصلاح کنید و آنها را به صفحه نتایج جستجو برگردانید، سیاست های تبلیغاتی Google را مرور کنید.

5. خطا در برنامه ریزی و هدف گذاری

وقتی کمپین های تبلیغاتی خود را برنامه ریزی می کنید، می توانید به گوگل بگویید که کدام روزهای هفته و زمان هایی از روز می خواهید تبلیغات شما نمایش داده شود. به تب زمان بندی کمپینی که با مشکل نمایش داده نمی شود بروید و مطمئن شوید که تبلیغات خیلی دقیق برنامه ریزی نشده اند. در صفحه زمانبندی تحویل آگهی، پارامترهای قرارگیری تبلیغات خود را نیز خواهید یافت. تبلیغات Google شما ممکن است صرفاً به این دلیل که ترافیک کلمات کلیدی کافی در منطقه جغرافیایی مورد نظر شما وجود ندارد نمایش داده نشوند.

6. تاثیر کلمات کلیدی منفی بر کلیدواژه های فعال

کلمات کلیدی منفی به شما این امکان را می دهند که از نمایش تبلیغات خود در جستجوهای نامرتبط جلوگیری کنید. کلمات کلیدی منفی را می توان در سطح گروه تبلیغاتی و کمپین تنظیم کرد. اگر برخی از تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی‌شوند، ممکن است به این دلیل باشد که کلمات کلیدی منفی روی کلیدواژه‌های فعال شما تأثیر نامطلوب می‌گذارند. انتخاب کلمات کلیدی علاوه بر تبلیغات گوگل برای تبلیغ یوتیوب نیز بسیار مهم است.

7. تنظیمات پیشنهادی منفی بسیار زیاد است

قبل از اینکه به مسائل عملکردی مربوط به عدم نمایش تبلیغات شما در Google بپردازیم، اجازه دهید آخرین سناریوی مشکلات غیر کاربردی را بررسی کنیم. ممکن است تنظیمات پیشنهادی منفی که تنظیم کرده‌اید آنقدر بالا باشد که رتبه تبلیغ شما را پایین بیاورد. تنظیمات پیشنهاد منفی به شما این امکان را می دهد که قیمت های کمپین خود را تحت شرایط خاصی کاهش دهید. این تنظیمات را می توان روی پارامترهای مختلفی مانند نوع دستگاه، زمان، مکان و غیره تنظیم کرد. اگر تنظیمات منفی پیشنهادی خیلی سخت باشد، ممکن است از نمایش تبلیغات شما جلوگیری کنند.

مشکلات عملکردی هنگام عدم نمایش تبلیغات در Google

ممکن است به دلیل مشکلات عملکرد، تبلیغات شما در Google نمایش داده نشود. این بدان معناست که تبلیغات شما نمایش داده نمی‌شوند زیرا استانداردهای Google برای بهترین شیوه‌های تبلیغات PPC را برآورده نمی‌کنند. در بخش بعدی، به مشکلات عملکردی خواهیم پرداخت:

8. عدم تمرکز گروه تبلیغاتی

هر یک از گروه های تبلیغاتی گوگل شما از دو جزء اصلی تشکیل شده است: کلمات کلیدی و تبلیغات. دلیل اینکه گوگل کلمات کلیدی و تبلیغات را به هم مرتبط کرده است این است که وقتی یکی از کلمات کلیدی شما توسط یک کاربر جستجو می شود، گوگل می داند که باید یکی از تبلیغات شما را نشان دهد که به آن کلمه کلیدی وابسته است تبلیغ شما چقدر با درخواست کاربر مرتبط است. هرچه تبلیغ شما با نیازهای کاربر مرتبط تر باشد و کلمات کلیدی مرتبط با جستجوی کاربر را بیشتر پوشش دهد، در نتایج جستجوی غیر رایگان رتبه بالاتری خواهد داشت. اگر کلمات کلیدی در گروه تبلیغاتی شما ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند، عملاً تضمین می شود که تبلیغ شما با درخواست کاربر مرتبط باشد.

9. عدم بهینه سازی تبلیغات

اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما با آنچه کاربران به دنبال آن هستند مرتبط است. البته این موضوع تنها به ایجاد گروه های تبلیغاتی محدود نمی شود. بهینه سازی نسخه تبلیغاتی به همان اندازه مهم است. به طور خلاصه، بهینه سازی یک تبلیغ برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجوی غیر رایگان به معنای گنجاندن کلمه کلیدی مورد نظر در نسخه تبلیغاتی است. با نوشتن متنی که شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما می شود، به طور موثر به گوگل می گویید که تبلیغ شما با جستجوی کاربر مرتبط است.

10. بهینه سازی صفحه فرود انجام نشد

اگر صفحه فرود آگهی شما نتواند به کاربران کمک کند تا آنچه را که می خواهند انجام دهند، نتایج تبلیغات خوبی نخواهید داشت. نیازهای کاربران خود را در نظر بگیرید. آنها سعی دارند چه کار کنند؟ برای کمک به آنها چه کاری می توانید انجام دهید؟ پاسخ شما به این سوالات محتوای صفحه فرود شما را تشکیل می دهد. هرچه در حل مشکلات کاربران با صفحات فرود خود بهتر عمل کنید، عملکرد بهتری در Google Ads خواهید داشت. شما باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در صفحه فرود خود قرار داده اید.

11. نرخ کلیک پایین (CTR)

توضیح نهایی برای اینکه چرا تبلیغات گوگل شما نمایش داده نمی شود نرخ کلیک است. هرچه CTR تبلیغ شما بیشتر باشد، به این معنی است که پیام شما بهتر به کاربران منتقل می شود. گوگل به تبلیغ‌کنندگانی که تبلیغات جذابی برای کاربران می‌گذارند، با نشان دادن تبلیغاتشان در نتایج بالاتر، پاداش می‌دهد. هرچه CTR شما برای یک تبلیغ (یا کلمه کلیدی) کمتر باشد، عملکرد بدتری را می توانید از آن تبلیغ انتظار داشته باشید. اگر می خواهید تبلیغات شما در گوگل شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشد، باید تبلیغات خود را به گونه ای بنویسید که کاربران را تشویق به کلیک بر روی آنها کند. اگر تبلیغات Google شما نمایش داده نمی‌شود و می‌توانید آن را به CTR پایین بیاورید، نگاهی دقیق به نسخه تبلیغاتی خود بیندازید و ببینید آیا نسخه تبلیغاتی شما به طور کامل به نیازها و سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد یا خیر.

خلاصه و نتیجه گیری

عدم نمایش تبلیغات از طرف گوگل می تواند برای بازاریابان دیجیتال و صاحبان مشاغل ناامید کننده باشد. زمانی که این مشکل پیش می آید باید تا جایی که می توانیم با او در ارتباط باشیم و به دنبال راه حل باشیم. نکته مهم این است که بفهمیم توضیح منطقی برای عدم نمایش تبلیغات در گوگل چیست. بر اساس عملکرد یا غیرعملکردی بودن مشکل، باید شناسایی و برطرف شود.

انتشار تبلیغات گوگل: چرا تبلیغات خود را نمی بینیم؟ برای اولین بار در آفریقا: یک آژانس تبلیغاتی آنلاین. به نظر می رسد.