چرا سفارش ما دیر می رسد؟


تمام هیجان سفارش محصول زمانی است که محصول به دست ما می رسد. لحظات نزدیک به تحویل کالا و دریافت آن بسیار هیجان انگیز است، اما گاهی با تاخیر کالا این هیجان بر هم می خورد.

تاخیر در ارسال کالا یکی از مشکلاتی است که معمولا فروشگاه های اینترنتی با آن دست و پنجه نرم می کنند و در بین این فروشگاه ها دیجی کالا به دلیل این مشکل با انتقاداتی مواجه شده است. معمولا یک مصرف کننده در شبکه های اجتماعی شکایت می کند که محصولش هنوز به دستش نرسیده یا دیرتر از زمان تعیین شده برایش ارسال شده است و بسیاری از افراد با او موافق هستند.

از دست دادن هیجان دریافت کالا و دیر رسیدن آن ناراحت کننده است، اما گاهی اوقات اتفاقاتی در مسیر حمل و نقل رخ می دهد که ما از آن بی خبر هستیم.

از بین تمام سفارشاتی که دیجی کالا دارد فقط 6-7 درصد با تاخیر ارسال می شود. اما دلیل این تاخیرها چیست؟

  • فروشندگان کند هستند
  • حوادث غیر منتظره
  • کمبود موجودی
  • افزایش فروش در کمپین ها و مناسبت های خاص

وقتی فروشنده دیر می کند

دیجی کالا تیمی به نام دیجی اکسپرس دارد که مسئولیت تدارکات این بازار آنلاین را بر عهده دارد. تحویل. طبق آماری که در اختیار این تیم قرار دارد، بخشی از علت دیر رسیدن کالا، عملکرد فروشندگان است.

تعداد زیادی از محصولاتی که کاربران از دیجی کالا سفارش می دهند، اگر در انبار دیجی کالا نباشد، توسط فروشنده ارسال می شود. به این ترتیب، سفارش می تواند بعدا ارسال شود.

چرا این اتفاق می افتد؟ معمولا دلیل اصلی این است که فروشنده کالا را دیرتر از موعد مقرر به انبار تحویل می دهد و زمانی که این اتفاق می افتد، کل فرآیند تحویل دچار مشکل می شود.

علاوه بر این، ممکن است مشکلاتی در بحث لجستیک ایجاد شود. بیشتر اینها رویدادهای غیرمنتظره ای مانند شرایط جوی و حوادث هستند که نمی توان از آنها جلوگیری کرد.

جبران میکنم

DigiExpress راه حل هایی برای تاخیر فروشنده و مسائل تدارکات دارد. هنگامی که محصولی یک روز دیرتر از زمان مقرر به انبار می رسد، دیجی اکسپرس سعی می کند تاخیر در رسیدن محصول را چند ساعت برای کاربر کاهش دهد. در واقع با شبکه لجستیکی که دیجی اکسپرس دارد طوری برنامه ریزی شده که تاخیر جبران شود. برای مشکلاتی مانند تصادف یا برف و باران، سیستم به گونه ای تعریف شده است که توانایی جبران یک سری احتمالات و خطاها را دارد.

با این راهکارها از 6 تا 7 درصد تاخیر در ارسال کالای دیجیتالی که مطالعه می کنید، 2 درصد توسط دیجی اکسپرس جبران می شود و برای مابقی موارد راهکارهایی مانند تعیین زمان تحویل جدید و همراهی کاربر بیشتر در نظر گرفته می شود. که هیچکس ناراضی و دست خالی از کالاهای دیجیتال برنگردد. .

چرا سفارش ما دیر می رسد؟ اولین بار در هفته نامه شنبه. به نظر می رسد.