چگونه بهترین استراتژی تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟


چرا باید استراتژی تبلیغاتی داشته باشیم؟ بهترین استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کار شما چیست؟ چه ابزارهایی برای اجرای استراتژی های مختلف تبلیغاتی مناسب هستند؟ آیا بهترین استراتژی تبلیغاتی را برای برند خود پیدا کرده اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، این مقاله برای شما نوشته شده است. تعریف استراتژی تبلیغات، انواع آن، کاربردها و اهمیت داشتن یک استراتژی خاص را به صورت جامع توضیح می دهیم.

استراتژی تبلیغات، راهی برای رشد کسب و کار

استراتژی تبلیغات برای هر کسب و کاری متفاوت است، بنابراین به دنبال یک استراتژی خاص به عنوان راه حل تبلیغاتی برند شما نتیجه ای نخواهد داشت. برای توسعه یک استراتژی بازاریابی برای هر برند، باید کسب و کار را به خوبی تجزیه و تحلیل کنیم، مشتریان را بشناسیم، از انواع استراتژی ها آگاه باشیم و در نهایت به بهترین استراتژی برای یک کسب و کار خاص برسیم.

در این قسمت برای یادآوری مفهوم استراتژی به تعریف کلی از آن می پردازیم. استراتژی تبلیغاتی یک طرح بازاریابی برای یک برند است که با ابزارهای مخالف اجرا می شود. برای یک برند از طریق کانال های ارتباطی مختلف بسیار دقیق است. یک استراتژی تبلیغاتی شامل بخش‌های مختلفی از جمله اهداف، چشم‌اندازها، روش‌های اجرای استراتژی و کانال‌های ارتباطی با مشتریان است. این به معنی کانال های ارتباطی، وب سایت، پنل اس ام اس، اینستاگرام و یوتیوب است.

انواع استراتژی های تبلیغاتی؛ بهترین را انتخاب کنید

استراتژی تبلیغات به دوره اعتبار برند، نوع بازاری که برند در آن فعالیت می کند، هدف تبلیغات و بودجه برنامه تبلیغاتی بستگی دارد. هر نوع استراتژی تبلیغاتی برای هر کسب و کاری مناسب نیست. به عنوان مثال، بازاریابی پیامکی برای بسیاری از کسب و کارها مفید است، اما باید راه درستی را برای استفاده از آن انتخاب کنید. برای اینکه بهترین نوع استراتژی متناسب با ویژگی های کسب و کار خود را انتخاب کنید، در این قسمت شما را با انواع استراتژی های قابل استفاده برای تبلیغات آشنا می کنیم. این به معنای ویژگی های کسب و کار، اهداف، شخصیت مخاطب و مدت زمانی است که در بازار بوده است.

با یک استراتژی آگاهی، محصول خود را در زندگی مخاطبان خود قرار دهید

کسب و کارها از منطق و آمار در استراتژی آگاهی خود استفاده می کنند. در این نوع استراتژی، شما باید مخاطب را متقاعد کنید که محصول یا خدمات شما برای او ضروری است یا بر کیفیت زندگی آنها تاثیر بسزایی دارد. در نتیجه استفاده از دلایل منطقی و متقاعدکننده در این مرحله جایگزین روش های هیجانی اقناعی می شود. برای مثال اگر در زمینه فروش لوازم ورزشی فعالیت دارید; با ارائه اعداد مربوط به میزان مواد مغذی موجود در محصولات و میزان نیاز بدن به آن مواد مغذی، مخاطبان خود را به خرید مکمل دعوت می کنید.

کسب و کار خود را با برندهای معروف مقایسه کنید

در این نوع استراتژی، مزیت های رقابتی محصول خود را نسبت به سایر محصولات مشابه نشان دهید. استراتژی مقایسه معمولاً برای محصولات یا خدمات مشابه از دو برند مختلف استفاده می شود. به عنوان مثال، یکی از استراتژی های سامسونگ برای غلبه بر رقیب خود، اپل، استفاده از یک مدل بنچمارک است که باعث می شود یک سری از محصولات سامسونگ در بازار متمایز شوند.

کشش استراتژی، ساختن تصویر برند در ذهن مخاطب

در روش های تبلیغاتی و بازاریابی حفظ ارتباط با مشتری، افزایش وفاداری، تشویق مخاطبان به استفاده بیشتر از برند و ساختن هویت برند بسیار مهم است. این اهداف جزو برنامه های اصلی برای اجرای استراتژی کشش هستند. این نوع استراتژی تبلیغاتی برای کسب و کار جدید نیست زیرا در مرحله ایجاد وفاداری مشتری است. اگر برندی شناخته شده در بازار هستید، از این نوع استراتژی استفاده کنید.

برای مثال یک برند پوشاک از مشتریان خود دعوت می کند تا با لباس های خریداری شده از آن برند عکس بگیرند. در اجرای این نوع استراتژی بازاریابی پیامکی نقش موثری در تحقیق و تعیین مراحل بعدی استراتژی دارد.

رانندگی، بهترین استراتژی برای کسب و کار نوپا

برخلاف استراتژی کشش، یک استراتژی فشار برای یک کسب و کار نوپا وجود دارد. در این نوع استراتژی، تمرکز اصلی برنامه های بازاریابی بر روی مشتریان بالقوه است تا آنها را به مشتریان واقعی تبدیل کند. چگونه این نوع استراتژی با اطلاع رسانی به مخاطبان و ارائه کامل محصولات و خدمات برند اجرا می شود.

از یک استراتژی احساسی استفاده کنید

احساسات مخاطب را درگیر کنید. استفاده از روش هایی برای ایجاد یک تجربه عاطفی آسان تر از ارائه روش های منطقی برای جذب مخاطب است. اگر می خواهید مخاطبان خود را تشویق به خرید، نظر دادن، شرکت در تبلیغات یا شرکت در رویدادها کنید، احساسات آنها را برانگیزید. برای این منظور از وب سرویس ارسال پیامک استفاده کنید. دسته بندی شخصیت ها و توجه به ارزش های هر گروه به شما کمک می کند تا یک استراتژی عاطفی را اجرا کنید.

داده های روانشناختی تعیین کننده نوع استراتژی تبلیغات

شخصیت مخاطب شما پس از تحقیقات فوق به راحتی بدست می آید. با توجه به تمام موارد ذکر شده، می توانید قیف فروش در بازاریابی و استراتژی خوبی را انتخاب کنید که بیشترین همسویی را با شخصیت مخاطب خود داشته باشد. در زیر شما را با چند نکته مهم در شناخت مشتریان آشنا می کنیم.

چالش های مشتری، در نقش انتقاد سازنده

با مشتریان خود صحبت کنید، از ابزارهای مختلف برای تعامل با آنها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. دانستن چالش هایی که مشتریان در استفاده از محصول و خدمات شما با آن روبرو هستند، نقش مهمی در تعیین استراتژی های بازاریابی ایفا می کند. برای این منظور می توانید از کارمندانی استفاده کنید که به صورت مستقیم و چهره به چهره با مشتریان در تعامل هستند.

علاقه مخاطب نوع استراتژی را تعیین می کند

از مشتریان و مخاطبانی که می خواهند از شما خرید کنند سوال بپرسید تا علایق آنها را بدانید. عادات و ترجیحات مشتریان را می توان از طریق الگوهای رفتاری که هنگام خرید محصولات نشان می دهند، شناسایی کرد. به عنوان مثال، اگر در زمینه مد کار می کنید، یکی از علایق مخاطبان شما خدمات تناسب اندام است.

اولویت های خود را بشناسید و استراتژی های خود را بهینه کنید

ترجیحات مشتری را در طول سفر تجاری آنها در نظر بگیرید تا علاوه بر تعیین استراتژی مناسب، یک تجربه مشتری منحصر به فرد ایجاد کنید. ترجیحات ارتباط زیادی با علایق و عادات آنها دارد. برای کشف این مرحله، از داده های مراحل قبلی (کاوش علایق و چالش ها) کمک بگیرید.

اهداف و ابزار مناسب برای استراتژی کسب و کار

اهداف بازاریابی باید با اهداف اصلی کسب و کار شما همسو باشد. به عنوان مثال، اگر هدف کسب و کار شما برای سال جدید افزایش 20 درصدی درآمد است، هدف بازاریابی باید دستیابی به 50 درصد افزایش بازدید و کسب درآمد بیشتر از سایت نسبت به سال گذشته باشد تا به هدف اصلی تجاری دست یابید. در این مرحله انتخاب کانال مناسبی که بهترین کار را برای شما دارد بسیار مهم است.

استراتژی تبلیغات چگونه به رشد کسب و کار کمک می کند؟

استراتژی های تبلیغاتی به شما کمک می کند از فرصت های رشد و افزایش درآمد استفاده کنید. برای موفقیت در دنیای رو به رشد بازاریابی، باید یک قدم جلوتر از روندها و علایق مخاطبان خود باشید. برای استفاده از پتانسیل بازاریابی زودگذری که به وجود می آید، هوشمند باشید.

  • همسو کردن تیم برای دستیابی به اهداف خاص
  • پیوند پتانسیل کسب و کار با اهداف آن
  • ارزیابی الگوی رفتاری مخاطب برای رسیدن به شخصیت تجاری
  • توانمندسازی کسب و کارها برای رفتار و عمل مطابق با روندهای بازاریابی

در سال های اخیر، اهمیت روندها در دنیای بازاریابی به طور چشمگیری افزایش یافته است. همگامی با روندهای جهانی برای اجرای استراتژی ها یکی از ضروریات برنامه های بازاریابی مخاطبان شما است. چرا؟ زیرا در سال های گذشته و به خصوص در سال 2022، فیلم های کوتاه تبلیغاتی با استقبال زیادی مواجه شده اند و همچنان جزو پربازدیدترین کانال های تبلیغاتی برای اجرای استراتژی هستند. البته در نظر داشته باشید که ابزار پرکاربرد سال گذشته لزوما ابزار مناسبی برای تبلیغات در سال جدید نیست.

چه زمانی از یک استراتژی تبلیغات انبوه استفاده می کنیم؟

در استراتژی اصلی، تمایز بازاریابی به طور کامل نادیده گرفته می شود. این نوع استراتژی برای مشاغلی کار می کند که محصولات خاص دارند. محصولات پرطرفدار محصولاتی هستند که توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می گیرند و نیازی به دسته بندی در پرسونای کاربر ندارند. هدف استراتژی ارتقای انبوه، به حداکثر رساندن حجم فروش است.

فروش بالا، قیمت‌های پایین، هدف قرار دادن بخش بزرگی از جامعه و استفاده از رسانه‌های اجتماعی از ویژگی‌های یک استراتژی اصلی است. برای مثال می توانید از پیامک برای اطلاع رسانی یا ارسال لینک خرید به تعداد زیادی از افراد استفاده کنید. یکی از کانال های اجرای انبوه استراتژی، استفاده از پنل های پیامکی است. به عنوان مثال، اگر صاحب یک کسب و کار املاک و مستغلات هستید، هنگام افزایش درخواست خرید خانه، از استراتژی ارسال پیامک انبوه استفاده کنید. برای موثرتر کردن این روش، می توانید از عبارات کلیدی مشاور املاک استفاده کنید.

تفاوت بین تاکتیک های تبلیغاتی و استراتژی تبلیغات چیست؟

تعریف استراتژی و اجرای آن سرنوشت کسب و کار شما را تعیین می کند. استراتژی یک برنامه عملی و هدفمند برای دستیابی به اهداف تجاری شماست. تاکتیک ها اقدامات ضروری در هر مرحله از اجرای استراتژی هستند که اجرای صحیح آن را تضمین می کنند.

استراتژی های تبلیغاتی، راهی برای دستیابی به چشم انداز کسب و کار

در این مقاله درباره اهمیت تعریف استراتژی تبلیغاتی، انواع استراتژی های تبلیغاتی و ویژگی های یک استراتژی مناسب صحبت کردیم. استفاده از استراتژی تبلیغاتی برای تاثیرگذاری بیشتر بر مشتریان، ارتقای کسب و کار و افزایش درآمد بسیار مهم است.

از ابزارهای ترند ۲۰۲۳ در استراتژی بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید. فیلم‌های کوتاه، ارسال پیامک، اینفلوئنسر مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی از مدرن‌ترین کانال‌ها برای اجرای استراتژی‌های مختلف تبلیغاتی هستند. در استفاده از ابزارها خود را به جدیدترین روش های بازاریابی محدود نکنید و از روش های قدیمی و اثبات شده برای اجرای استراتژی های بازاریابی خود استفاده کنید.

چگونه بهترین استراتژی تبلیغاتی را انتخاب کنیم؟ برای اولین بار در پنل اس ام اس – سامانه پیامک – پنل اس ام اس پدیدار شد.