چگونه بین کار و زندگی تعادل برقرار کنیم؟


زندگی برای کار یا کار برای زندگی؟ سوالی که بسیاری از کارمندان از خود می پرسند. اگر شما هم احساس می کنید که نظم زندگی تان به هم ریخته یا غرق در کار هستید، باید بگوییم که تنها نیستید. تعطیلات، تمرینات تمرکز حواس، تعیین اهداف و اولویت ها، تعیین ساعات کاری خاص و غیره. تنها برخی از راه های تعادل زندگی هستند. در این مقاله از Alcom، پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین و جلسه، به ما بپیوندید تا نحوه تعادل بین کار و زندگی را توضیح دهیم. در واقع، ما قصد داریم موثرترین روش ها را ایجاد کنیم تعادل زندگی کاری برای بررسی

تعادل کار و زندگی چیست؟

تعادل کار و زندگی سالم به معنای حفظ رابطه هماهنگ بین کار و زندگی شخصی است. یعنی در عین حال که فرد باید زمان و انرژی خود را برای انجام تعهدات حرفه ای خود مدیریت کند، باید مراقبت از خود و تفریح ​​را نیز در اولویت قرار دهد. میدونی مدیریت زمان چیست؟ و چگونه می توان آن را بدون توقف زمان مدیریت کرد؟ برای برقراری تعادل بین کار و زندگی، باید ساعت ها بعد از اتمام کار خود را به تفریح، سرگرمی، گشت و گذار با دوستان و … اختصاص دهید تا انرژی کافی برای ادامه کار داشته باشید. ویژگی های برقراری تعادل بین کار و زندگی عبارتند از:

  • تعیین حدود: با در نظر گرفتن ساعات کاری خاص و جدا کردن وظایف مربوط به کار از فعالیت های شخصی، مرزهای بین کار و زندگی را تعیین کنید.
  • مدیریت زمان: شما باید وظایف خود را اولویت بندی کنید و زمان کافی را برای آنها اختصاص دهید. در کنار زمان برای کار و فعالیت های خود، زمانی را برای فعالیت های شخصی در نظر بگیرید.
  • مدیریت استرس: برای ایجاد تعادل بین کار و زندگی، باید راهبردهایی مانند تمرین ذهن آگاهی، فعالیت بدنی منظم، استراحت و غیره را برای مدیریت استرس اجرا کنید.

انعطاف پذیری برنامه: کار خود را بر اساس شرایط پیش بینی نشده یا نیازهای شخصی خود بدون به خطر انداختن وظایف کاری خود برنامه ریزی کنید.

عدم تعادل بین کار و زندگی به چه معناست؟

کار کردن بیش از حد معمول و ترجیح دادن آن به زندگی شخصی منجر به پیامدهای منفی در زندگی می شود. در این صورت عدم تعادل بین کار و زندگی رخ می دهد. ویژگی های عدم تعادل بین کار و زندگی عبارتند از:

  • کار زیاد: ساعات کار طولانی، کار در روزهای تعطیل و آخر هفته بدون استراحت کافی
  • nدریافت ایده های زندگی شخصی: از دست دادن روابط شخصی، کمبود وقت کافی برای تفریح ​​و آرامش به دلیل کار زیاد و عدم تعادل بین کار و زندگی
  • سوخته: تجربه خستگی جسمی، ذهنی و عاطفی ناشی از استرس مزمن و فشار کاری

مراقب خودت نباش: به خطر انداختن سلامت جسمی و روحی به دلیل عدم تحرک کافی، خواب و ….

چرا تعادل کار و زندگی مهم است؟

زندگی انسان مانند رژیم غذایی به تنوع نیاز دارد. به گونه ای که در کنار کار باید به فکر تفریح ​​هم باشید. هدف از تعادل بین کار و زندگی، موفقیت در تجارت و همچنین داشتن یک زندگی شخصی عالی است. عدم تعادل در زندگی علاوه بر مصرف زمان و انرژی زیاد، پیامدهای منفی دیگری را در زندگی به دنبال دارد. در همین حال، یادگیری مهارت‌های نرم نیز به تعادل موفقیت شما کمک زیادی می‌کند. میدونی مهارت نرم چیست؟? در زیر به دلایل اهمیت تعادل بین کار و زندگی می پردازیم:

  • تاثیر بر سلامت روان: البته همه افراد در محل کار تحت تاثیر استرس های ناشی از کار قرار می گیرند، اما با کار زیاد و نداشتن زمان کافی برای استراحت، این استرس غیرقابل کنترل می شود و بر سلامت روانی فرد تاثیر منفی می گذارد.
  • تاثیر بر سلامت جسمانی: علاوه بر تأثیر منفی بر سلامت روان، استرس ناشی از عدم تعادل کار و زندگی تأثیر منفی بر سلامت جسمانی دارد. بیماری های قلبی عروقی، اختلالات اسکلتی و عضلانی و اختلال در عملکرد سیستم ایمنی از جمله این اثرات منفی هستند.
  • تاثیر بر عملکرد کاری: صرف انرژی و زمان زیاد در محل کار می تواند بر کار شما تأثیر منفی بگذارد. گزارش سلامت روان نشان می دهد که به دلیل استرس و مشکلات سلامت روان، کارکنان تنها با حدود 72 درصد از ظرفیت کامل خود کار می کنند. همچنین بر اساس مطالعات انجام شده در یک مجله پزشکی، تلاش کارفرمایان برای کاهش استرس و بهبود سلامت روانی کارکنان باعث بهبود عملکرد آنها می شود.
  • تاثیر بر روابط شخصی: عدم تعادل بین کار و زندگی مشکلاتی را در خارج از محل کار نیز ایجاد می کند. بسیاری از مردم احساس می کنند که عدم تعادل بین کار و زندگی بر روابط آنها تأثیر گذاشته است.

چگونه بین کار و زندگی تعادل برقرار کنیم؟

قطعا برای همه مناسب نیست تعادل زندگی کاری به نحوی ایجاد شده است زیرا فرد باید آن را طبق برنامه خود انجام دهد. شاید فکر کنید حفظ تعادل در زندگی کار بسیار دشواری است، اما با رعایت چند راهکار ساده می توان در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام داد. منتظر 6 نمونه از بهترین راه حل های خلقت باشید تعادل زندگی کاری توضیح دادن

از پیش برنامه ریزی

برنامه ریزی می تواند به شما کمک کند بخشی از برنامه خود را برای فعالیت های کاری، بخشی را برای استراحت، ورزش و گذراندن وقت با دوستان اختصاص دهید. می توانید برخی از این فعالیت ها را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، با یکی از دوستان خود تماس بگیرید تا در خانه با آنها کار کنید. همچنین می توانید برای جلسات کاری خود یک فضای بیرونی در نظر بگیرید.

به هر کار زمان های مختلفی را اختصاص دهید

شما می توانید یک چارچوب زمانی دقیق تری برای هر یک از فعالیت های خود در آن روز تعیین کنید. این به این معنی است که، برای مثال، برای بررسی و پاسخ به پیام‌ها، برگزاری جلسات و ایده‌هایی برای کارتان وقت بگذارید. با این کار هر یک از فعالیت های شما زمان خاصی دارد و آن ها را با کارایی بیشتری انجام می دهید.

کار خود را در زمان مشخصی کامل کنید

حتماً زمان مشخصی را برای کار حضوری در نظر بگیرید و همه کارها را همزمان انجام دهید. همچنین اگر در منزل مشغول به کار آزاد هستید، بهتر است زمان مشخصی را برای اتمام کار در نظر بگیرید. در ساعت معینی کار را تمام کند و به استراحت و گذراندن وقت با خانواده برود.

با مدیر یا کارفرما به خوبی ارتباط برقرار کنید

عدم تعادل بین کار و زندگی با ترس از انجام ندادن کارها به روش صحیح تشدید می شود. بنابراین وضعیت را برای مدیر خود توضیح دهید تا به شما در اولویت بندی کارها کمک کند. شاید وقت آن رسیده است که شخصی را برای انجام برخی از وظایف استخدام کنید یا وظایف کمتری را به شما محول کنید.

در شغل مورد علاقه خود کار کنید

بد نیست برخی از جنبه های شغل خود را دوست نداشته باشید، اما به طور کلی، شغلی را انتخاب کنید که هر روز صبح شما را هیجان زده کند. گاهی افراد مجبور می شوند در یک مکان کار کنند و نسبت به محیط کار و کار خود بی تفاوت هستند. این مشکل می تواند بر سلامت جسمی و روانی فرد تأثیر منفی بگذارد. بنابراین اگر مجبور هستید هر روز به دلیل ترس از مدیر یا کمبود حقوق تعادل بین کار و زندگی خود را به هم بزنید، وقت آن رسیده که به دنبال شغل جدیدی بگردید.

از یک مربی یا روانشناس کمک بگیرید

اگر احساس خستگی می کنید، نمی دانید از کجا شروع کنید و چگونه بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید، از یک مربی یا مشاور کمک بگیرید. این افراد می توانند از شما سوالاتی بپرسند و با پاسخ دادن به آنها می توانند تعیین کنند که چه تغییراتی ممکن است بیشتر به شما کمک کند.

کمک به تعادل بین کار و زندگی کارکنان با 6 راه حل

  • البته کارمندان شما هم نیاز دارند گاهی کارهای شخصی خود را انجام دهند، مثلاً در صورت لزوم به پزشک مراجعه کنند یا به سایر امور شخصی رسیدگی کنند. شما می توانید با کار از راه دور یا انجام برخی کارها و جلسات آموزشی آنلاین به آنها کمک کنید بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنند. در وب سایت Alcom، برگزاری کلاس آنلاین علاوه بر هدایت جلسه آنلاین و برگزاری وبینار با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت امکان پذیر است. برای مشاهده انواع خدمات و نرخ ها به سایت مراجعه کنید الوکم نگاه کن
  • گاهی اوقات کارمندان ساعت ها برای انجام یک کار وقت می گذارند، اما گاهی اوقات کار را در زمان کمتری انجام می دهند، بنابراین به جای تمرکز بر زمان کار، روی تکمیل یک کار تمرکز کنید.
  • کارکنان را به شرکت در فعالیت های تفریحی و آرامش بخش تشویق کنید، به عنوان مثال، اتاق استراحت کارکنان را در نظر بگیرید.
  • حتماً قوانین خاصی را برای گروه خود در مورد ساعات کاری و عملکرد وظایف تعیین کنید، به عنوان مثال از کارمندان هر بخش بخواهید که مسئولیت ها و وظایف کاری برای کارمندان خارج از ساعات کاری را نادیده بگیرند.
  • مطالعات نشان می دهد که درخواست از کارکنان برای نظرات آنها می تواند تفاوت زیادی در عملکرد آنها ایجاد کند، بنابراین از آنها بپرسید که برای بهبود تعادل بین کار و زندگی خود چه کاری می توانند انجام دهند.
  • گاهی اوقات عدم تعادل ناشی از عدم آگاهی کارکنان است، به همین دلیل آموزش در سازمان این می تواند کمک زیادی به اطلاع رسانی به کارکنان و مدیران برای ایجاد تعادل در زندگی آنها کند.

تعادل کار و زندگی در مقابل عدم تعادل

در این مقاله مفهوم تعادل و عدم تعادل کار و زندگی را توضیح دادیم. ما همچنین در مورد چگونگی ایجاد تعادل بین کارمند بودن و مدیر حمایتی صحبت کردیم تعادل زندگی کاری کارمندان باید چه کار کنند؟ به یاد داشته باشید که ایجاد این تعادل به راحتی امکان پذیر نیست، اما زمان بر است و با تغییرات کوچک امکان پذیر است. اگر به روزهای تعطیل نیاز دارید یا می خواهید به کار خود تنوع دهید، انجام کار و آموزش آنلاین راه حل مناسبی برای شما است. به عنوان مثال، می توانید در حالی که در خانه روی کاناپه نشسته اید، جلسه ای با کارفرما برگزار کنید. همچنین به عنوان یک معلم می توانید کلاس های خود را به صورت آنلاین در سایت الوکم بدون نیاز به فیلتر و با بهترین امکانات مانند حضور و غیاب، پرسش و پاسخ، وایت برد مجازی، اشتراک گذاری صفحه و … برگزار کنید و حالا نگران نباشید. در مورد تعادل کار و زندگی شما..

پست چگونه بین کار و زندگی تعادل برقرار کنیم؟ اولین بار در الکام پدیدار شد.