چگونه تبلیغات جعلی گوگل را با کلیک تشخیص دهیم؟


تبلیغات گوگل یک راه سریع برای افزایش بازدید و فروش وب سایت است. اما گاهی اوقات رقبا یا برنامه های جعلی باعث ناپدید شدن اهداف شما می شوند. مانند تبلیغات گوگل این تبلیغات پرداخت به ازای کلیک است. روی تبلیغات جعلی گوگل کلیک کنید بودجه شما را از بین می برد. اگر می خواهید قبل از هدر دادن بودجه خود، کلیک های جعلی را در تبلیغات گوگل شناسایی کنید، این مقاله از آفریقا از دست نده

5 راه آسان برای تشخیص کلیک های جعلی روی تبلیغات گوگل

آیا نگران این هستید که کلیک های ناخواسته بودجه تبلیغاتی شما را هدر دهد؟ در این بخش، ما 5 روش آسان برای تشخیص کلیک های جعلی را به شما ارائه می دهیم:

1. نرخ تبدیل را بررسی کنید

آیا کلیک های جعلی به تبلیغات شما آسیب می زند؟ سرنخ ها به شما کمک می کنند! تصور کنید شخصی مدام بر روی تبلیغات شما کلیک می کند، گویی به آنها علاقه مند است، اما اینطور نیست! برای اینکه ببینید آیا این اتفاق در کمپین‌های تبلیغاتی Google شما می‌افتد، نرخ تبدیل خود را بررسی کنید:

  • مقایسه کمپین های مختلف: اگر یک کمپین قیمت ارز بسیار بالاتر از دیگران اما تبدیل کمتر، کلیک ها احتمالا جعلی هستند!
  • روند را بررسی کنید: آیا نرخ تبدیل یک کمپین به طور ناگهانی بسیار بالا و سپس به سرعت کاهش یافته است؟ یک حمله کلاهبرداری کلیکی مانند یک ترن هوایی است، اعداد ناگهان افزایش می یابد و سپس کاهش می یابد.
  • مقایسه صنعت: از منابع آنلاین برای یافتن میانگین نرخ تبدیل برای صنعت خود استفاده کنید. اگر کمپین شما بسیار بالاتر از میانگین بهترین کمپین ها است، احتمالاً مورد حمله کلیک های جعلی قرار گرفته اید.

به یاد داشته باشید که این علائم تنها سرنخ هایی از احتمال کلیک جعلی هستند و در صورت مشاهده آنها مراقب باشید!

2. میزان ترک تحصیل را بررسی کنید

تصور کنید شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند و بلافاصله سایت را ترک می کند. این نرخ پرش بالا می تواند نشانه ای از تقلب کلیک باشد. برای شناسایی این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از ردیاب سایت استفاده کنید: وارد یک ردیاب سایت (مانند گوگل آنالیتیکس) شوید و صفحه ای را که تبلیغ شما به آن منتهی می شود بیابید.
  • بازدیدکنندگانی که با تبلیغ شما به این صفحه وارد شده اند را از بقیه مخاطبان (ارگانیک) جدا کنید.
  • اگر تعداد بازدیدکنندگان تبلیغاتی که به سرعت سایت شما را ترک کردند بیشتر از بازدیدکنندگان معمولی باشد مشکوک است. فروشگاهی را تصور کنید که افراد زیادی وارد آن می شوند اما هرگز نمی مانند و به سرعت از آن خارج می شوند!
  • تعداد کلیک‌هایی که بر روی تبلیغات در Google Ads پرداخت کرده‌اید را با تعداد بازدیدکنندگان ثبت شده توسط Google AdSense مقایسه کنید. اگر تعداد کلیک‌ها بیشتر از بازدیدکنندگان باشد، ممکن است ربات‌ها روی تبلیغ کلیک کرده و سپس به سرعت صفحه شما را ترک کرده باشند.

3. بررسی نرخ از طریق (CTR) کلیک کنید

بدون شک تقلب کلیک تعداد کل کلیک ها را افزایش می دهد. اما تصور کنید افراد زیادی روی تبلیغ شما کلیک می کنند. اما آنها چیزی نمی خرند، مشکل این است. برای شناسایی این مشکل به نکات زیر توجه کنید:

  • افزایش ناگهانی: آیا کلیک های تبلیغاتی شما در روزهای خاصی به طور ناگهانی افزایش یافته است؟ کلیک ها احتمالا جعلی هستند و افراد واقعی علاقه مند به محصول شما نیستند.
  • مقایسه کمپین ها: بررسی کن اگر نرخ کلیک یا CTR این کمپین خیلی بیشتر از کمپین های مشابه است؟! اگر تفاوت زیاد است، به دنبال کلیک های نادرست باشید.
  • معیارهای صنعت خود را اندازه گیری کنید: ببینید CTR کمپین تبلیغاتی شما چگونه با میانگین صنعت شما مقایسه می شود. درصد بسیار بالا یک پرچم قرمز است و نشان دهنده کلیک نادرست است.

4. امتیاز کیفیت CTR مورد انتظار را بررسی کنید

معمولاً در کمپین های تبلیغاتی گوگل، برخی از کلمات کلیدی بیشتر از بقیه کلیک می کنند. اما اگر فردی به کلیک بر روی یک کلمه کلیدی خاص ادامه دهد، تعداد کلیک ها به طور غیر طبیعی افزایش می یابد. گوگل محبوبیت کلمه کلیدی را بررسی می کند و می بیند که کلیک های زیادی دارد (CTR بالا) بنابراین فکر می کند وای همه دنبال این کلمه کلیدی هستند، بیایید آن را محبوب کنیم!

اما این محبوبیت ساختگی است! یک نفر واقعاً چندین بار کلیک می کند، نه مشتریان واقعی! اکنون، اگر سایر کلمات کلیدی کلیک متوسطی داشته باشند (کمتر از میانگین CTR مورد انتظار)، اتفاق عجیبی برای محبوبیت کلمات کلیدی رخ می دهد!

اینجاست که CTR مورد انتظار امتیاز کیفیت به شما کمک می کند کلمات کلیدی را پیدا کنید که با کلیک های جعلی محبوب هستند. بنابراین اگر یک کلمه کلیدی با CTR غیرمعمول در مقایسه با سایرین مشاهده کردید، باید به آن توجه کنید.

5. فرم نظر را ببینید و با ما تماس بگیرید

تصور کنید سایت شما دارای یک فرم “تماس با ما” برای پرسیدن سوال است. این فرم یکی از راه‌های شناسایی کلیک جعلی است، برای این کار باید:

  • ببینید افراد چند بار فرم ارسال کرده اند، نظر داده اند یا حساب ایجاد کرده اند.
  • آیا این اقدامات بلافاصله پس از جهش ناگهانی در تبلیغات پولی شما (PPC) اتفاق افتاد؟
  • اگر همزمان با افزایش تبلیغات، تعداد زیادی اکانت غیرفعال، نظرات اسپم یا فرم های جعلی مشاهده کردید، باید احتمال کلاهبرداری کلیک را در نظر بگیرید!

گاهی اوقات افراد جعلی روی تبلیغات شما کلیک می کنند و سپس اقدامات جعلی را در سایت شما انجام می دهند. پس مراقب فعالیت غیرمعمول، به خصوص بعد از تبلیغات پولی خود باشید و در صورت مشاهده موارد مشکوک، آن را به گوگل گزارش دهید! حال اگر با یکی از این روش ها متوجه کلیک جعلی شدید، چه باید کرد؟!

اگر مشکوک به کلیک جعلی هستید چه باید بکنید؟

اگر به کلیک جعلی مشکوک هستید، باید تبلیغات خود را بهبود بخشید و کیفیت آنها را بهبود بخشید. کلیک مخاطب بر روی تبلیغات عالی و با کیفیت بنابراین تبلیغات خود را طوری طراحی کنید که واضح، مرتبط و جذاب باشد. به این ترتیب افراد علاقه مند روی آن کلیک می کنند و نه کلاهبرداران!

از پلتفرم Google Analytics برای ردیابی کلیک ها استفاده کنید، ببینید کلیک های شما از کجا می آیند. به دنبال چیز عجیبی باشید؛ مانند کلیک هایی که از مکان های ناشناخته یا در زمان های غیر معمول می آیند. سپس حساب Google Ads خود را برای تعاملات نامعتبر بررسی کنید.

وارد حساب Google Ads خود شوید، روی «ابزارها» در بالا سمت راست کلیک کنید، سپس به بخش «فاکتورها و پرداخت‌ها» و در نهایت «مشاهده تراکنش‌ها و اسناد» بروید. هر فعالیت نامعتبر در این بخش به عنوان “فعالیت نامعتبر” تعیین می شود. این بخش به شما کمک می‌کند تا ببینید گوگل چند کلیک را جعلی می‌داند، حتی اگر برای آن‌ها پولی پرداخت نکرده باشید.

آخرین کلمه

وقتی متوجه شدید که کلیک‌های گوگل ادوردز شما جعلی هستند، توصیه می‌کنم مقاله نحوه جلوگیری از کلیک‌های جعلی را در افراک بخوانید تا با ابزارها و روش‌های جدید از کلیک‌های جعلی جلوگیری کنید.

  • چگونه تبلیغات جعلی گوگل را با کلیک تشخیص دهیم؟
  • کلیک جعلی در تبلیغات گوگل چیست؟ (معرفی انواع آن)
  • 4 روش برای ثبت تبلیغات رایگان گوگل (سریع، آسان و رایگان)
  • قیمت گذاری دستی و خودکار در گوگل ادز و تفاوت آنها
  • ابزارهای برتر هوش مصنوعی برای سال 2023 (غول AI)

چگونه تبلیغات جعلی گوگل را با کلیک تشخیص دهیم؟ برای اولین بار در آفریقا: یک آژانس تبلیغاتی آنلاین. به نظر می رسد.