چگونه می توانم نمایندگان و کارمندان خود را متقاعد کنم که از CRM استفاده کنند؟


CRM هسته اصلی هر سازمان فروش است. بدون استفاده صحیح از آن، تمام تلاش های شما برای جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان فعلی شکست خواهد خورد. مشکل این است که بسیاری از کارمندان به طور کامل از CRM استفاده نمی کنند. این مشکل می تواند به دلایل مختلفی از جمله عدم آشنایی با ابزار، عدم درک مزایای آن و یا مقاومت در برابر تغییر باشد. اما راه هایی برای افزایش پذیرش CRM وجود دارد.

در این مقاله، اشلی ماتیس، مدیر ارشد عملیات فروش و استراتژی گروهون، که کسب و کارها را با پایگاه مشتریان وفادار مرتبط می کند، برای ترویج استفاده از CRM پیشنهاداتی را در بین کارمندان شما ارائه می دهد، در این مقاله دنبال کنید.

چگونه استفاده از CRM را در سازمان خود گسترش دهیم؟

1. همه را از همان ابتدا درگیر کنید.

  • تیمی متشکل از افراد باتجربه بسازید که سریعاً از فناوری استفاده می کنند.
  • از مدیران محصول، مهندسی و فروش برای توضیح داده ها و تصمیم گیری در CRM دعوت کنید.
  • این به شما کمک می کند تا از بازخوردهای اولیه استفاده کنید و فرآیندی را ایجاد کنید که برای همه کارساز باشد.

2. از بالا به پایین شروع کنید.

به گفته اشلی ماتیس، مدیر ارشد استراتژی فروش و عملیات در Groupon، «هیچ چیز مانند یافتن فرد مناسب برای ارائه پیام شما برای تأثیرگذاری بر کارشناسان نیست. برای پیاده سازی CRM، از یک رهبر فروش استفاده کنید که نمایندگان یا کارمندان به آن اعتماد دارند.”

  • سپس پیچیدگی های کار را با ارائه داده ها، نمایش ها و تجسم ها نشان دهید.

3. آموزش را جدی بگیرید.

  • برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان.
  • از سطح مبتدی شروع کنید و به تدریج به مفاهیم پیچیده تر بروید.
  • زمان زیادی را برای پرسش و پاسخ و تمرینات اختصاص دهید.

4. مزایای CRM را به وضوح نشان دهید.

  • به کارمندان خود نشان دهید که چگونه CRM می تواند به آنها کمک کند تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
  • از داستان های موفقیت و مثال های واقعی برای نشان دادن مزایای CRM استفاده کنید.

5. حمایت و تشویق دائمی کنید.

اشلی می گوید: «زمانی که من برای اولین بار در این زمینه شروع کردم، اغلب یک حس رقابت بین تیم فروش و تیم عملیات وجود داشت، حتی اگر در پایان روز همه ما اهداف مشترکی داشتیم.

  • جلسات آموزشی و به روز رسانی منظم را ارائه دهید.
  • برای استفاده صحیح از CRM، پاداش ها و مشوق ها را در نظر بگیرید.
  • از یک سیستم بازخورد برای جمع آوری نظرات و پیشنهادات کارمندان خود استفاده کنید.

نتیجه

با رعایت این نکات، می توانید پذیرش CRM را در سازمان خود افزایش دهید و از مزایای بی شماری بهره مند شوید. یادم می آید نرم افزار CRM، ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما در افزایش فروش، بهبود خدمات مشتری و رشد کسب و کارتان کمک کند. با ترویج استفاده از CRM در بین کارکنان خود می توانید به این اهداف دست یافته و به موفقیت برسید. برای اطلاع از نحوه خرید به صفحه سفارش و قیمت مراجعه کنید.

پست چگونه نمایندگان و کارمندان خود را برای استفاده از CRM متقاعد کنم؟ اولین بار در وبلاگ ظاهر شد