کلیک جعلی در تبلیغات گوگل چیست؟ (معرفی انواع آن)


اگر تبلیغات گوگل کمپین هایی را شروع کرده اند یا قصد شروع آن را دارند گوگل دارید، باید بدانید که رقبای شما دستشان را رها نکرده اند تا بیش از همه در صفحه اول گوگل بدرخشند و سودهای نجومی داشته باشند! آنها هم می توانند تبلیغات گوگل رقابت مثبت و منفی با شما رقابت منفی در کمپین های گوگل شامل استفاده از کلیک های اسپم است.
چیزی برای کلیک جعلی شنیدی کلیک های جعلی چه تاثیری بر کمپین ها دارند؟ تبلیغات گوگل با آژانس تبلیغاتی آنلاین آفریقا با ما همراه باشید تا با مفهوم تقلب کلیک در گوگل ادز و انواع تقلب کلیک در گوگل ادز بیشتر آشنا شوید. لطفا توجه داشته باشید که برای ثبت نام سفارش کلیک گوگل شما همچنین می توانید از خدمات استفاده کنید آفریقا مزیت – فایده – سود – منفعت

کلاهبرداری کلیک یا هرزنامه کلیک چیست؟

تصور کنید شخصی برای سرگرمی بر روی تبلیغ گوگل شما کلیک می کند و وانمود می کند که به صفحه شما علاقه مند است در حالی که علاقه مند نیست! این تقلب کلیکی است، درست مانند فریب دادن کسی برای پرداخت هزینه بلیط های جعلی!

کلاهبرداری کلیک معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که افراد یا برنامه‌های رایانه‌ای (مانند ربات‌ها) عمداً روی تبلیغات آنلاین کلیک می‌کنند تا به کمپین‌های تبلیغاتی شما آسیب بزنند یا شما را وادار به پرداخت بیشتر به تبلیغ‌کنندگان کنند.

از هر 5 تبلیغات آنلاین پولی، 1 نفر تحت تأثیر کلاهبرداری کلیک قرار می گیرد! این مشکل به طور جدی به مشاغل آسیب می رساند و پول آنها را هدر می دهد. بنابراین چگونه گوگل از کمپین های تبلیغاتی شما در برابر این کلاهبرداری ها محافظت می کند؟ آنها از ابزارهای ویژه و ترفندهای هوشمندانه برای شناسایی و جلوگیری از تقلب کلیک استفاده می کنند، تبلیغات شما را ایمن نگه می دارند و دنیای تبلیغات آنلاین را منصفانه و صادقانه نگه می دارند.

تاثیر کلیک ناخواسته چیست؟

تصور کنید برای چند پیتزای خوشمزه پول می دهید، اما رستوران یک جعبه خالی برای شما می فرستد! این چیزی است که کلیک های جعلی با بودجه تبلیغات شما انجام می دهند. کلیک های جعلی پول شما را می خورند بدون اینکه مشتری واقعی برای شما بیاورند. حتی بدتر از آن، این کلیک ها داده های وب سایت شما را خراب می کنند.

کلاهبرداری کلیک بخش های مختلف کسب و کار شما را مختل می کند. بودجه بازاریابی شما را از بین می برد، به فروش شما لطمه می زند، تیم مالی شما را گیج می کند و داده های سایت شما را غیر قابل اعتماد می کند. این یک مشکل بزرگ است و هر سال میلیاردها دلار هزینه دارد. در قسمت بعدی با انواع تقلب کلیک آشنا می شویم.

مقاله مرتبط: چگونه تبلیغات جعلی گوگل را روی کلیک تشخیص دهیم؟

انواع کلیک های جعلی در تبلیغات گوگل

برای مبارزه با تقلب کلیک (آن کلیک های یواشکی که بودجه تبلیغات شما را هدر می دهد!)، باید بدانید چه کسی پشت آنهاست. درست مثل گرفتن یک دزد، شما باید چهره آن دزد را بشناسید! بنابراین، درک انواع مختلف تقلب کلیک برای جلوگیری از آن ضروری است.

برنامه های خودکار و نرم افزارهای کلاهبرداری

برنامه های خودکار (همچنین به عنوان ربات شناخته می شوند) می توانند تعداد زیادی کلیک جعلی ایجاد کنند، آنها روی تبلیغات شما کلیک می کنند و پول شما را هدر می دهند! این ربات ها سعی می کنند مانند افراد واقعی عمل کنند، اما گوگل ابزارهای ویژه ای برای شناسایی آنها دارد. گوگل حتی می تواند کلیک های تصادفی را تشخیص دهد و نادیده بگیرد، به خصوص در تلفن های همراه که امکان لمس اشتباه وجود دارد.

کلیک های دستی توسط صاحبان سایت

زمانی که از پلتفرم Google Display Network برای تبلیغات استفاده می کنید، این امکان وجود دارد که تبلیغات شما در سایت های مختلف قرار گیرد. برخی از صاحبان این سایت ها از برنامه Google AdSense از کلیک روی این تبلیغات برای کسب درآمد استفاده می کنند، گاهی اوقات برای کسب درآمد بیشتر روی تبلیغات کلیک می کنند، این عمل را «کلیک دستی جعلی» می گویند.

برای جلوگیری از این مشکل و محافظت از صاحبان تبلیغات در برابر کلیک های تقلبی صاحبان سایت، گوگل قوانین سختگیرانه ای را برای کاربران Google AdSense در نظر گرفته است. اگر صاحب سایت این اشتباه را مرتکب شود، گاهی حق استفاده از پلتفرم گوگل ادسنس برای همیشه از او سلب می شود و در برخی موارد سایت بسته می شود. بنابراین حتی اگر صاحبان سایت تقلب کنند، شما و تبلیغاتتان ایمن هستید!

کلیک های جعلی رقبا بر روی تبلیغات شما

گاهی اوقات رقبای شما بارها و بارها روی تبلیغات شما کلیک می کنند و وانمود می کنند که مشتریان علاقه مند هستند. این کار بودجه تبلیغاتی شما را بدون فروش واقعی هدر می دهد. اما دلیل این امر چیست؟! صدمه زدن به شما، کمپین تبلیغاتی و هدر دادن سرمایه برای کسب و کار شما!

آنها این کار را انجام می دهند تا مسیر موفقیت شما را دشوارتر کنند، بدون شک این اتفاق بیشتر در مسابقات شلوغ می افتد. هرچه کلمات کلیدی محبوب تر باشند، رقابت شدیدتر و احتمال تقلب رقبای شما در کلیک های شما بیشتر می شود. اما نگران نباشید، گوگل قاضی است. آنها سیستم های هوشمندی برای دستگیری این افراد و محافظت از بودجه شما دارند. در قسمت بعدی با روش های گوگل برای نظارت و جلوگیری از کلیک های تقلبی آشنا می شویم.

گوگل از چه روش هایی برای نظارت و جلوگیری از کلیک های تقلبی استفاده می کند؟

گوگل از تبلیغات درآمد کسب می کند و به شدت به آن متکی است. از این رو بخش ویژه ای برای شناسایی و حذف کلیک های تقلبی در گوگل ادز پوشش داده شده است.

تأیید سایت Google AdSense

Google Adsense یک پلت فرم عالی با دسترسی به بیش از 11 میلیون سایت است. این امر Google AdSense را به بهترین انتخاب برای تبلیغات برای مخاطبان جهانی تبدیل می کند.

به Google Ads به عنوان یک بازار آنلاین غول پیکر فکر کنید که تبلیغ کنندگان را با مشتریان بالقوه در میلیون ها سایت مرتبط می کند. این بازار بزرگ برای دستیابی به بسیاری از افراد و مشتریان بالقوه عالی است. اما گاهی برخی از سایت ها فقط به دنبال کسب درآمد از تبلیغات هستند و کیفیت و تجربه کاربری برایشان مهم نیست. آنها طراحی ضعیف، سرعت بارگذاری پایین و تبلیغات یا محصولات جعلی دارند.

زمانی که وب‌سایت‌ها وارد پلتفرم Google AdSense می‌شوند، فرآیند تأیید آن‌ها به‌طور خودکار انجام می‌شود. من نمی توانماما احمق بررسی دستی استفاده می کند. مانند بازرسی که مشکل کلیک های جعلی را حل می کند و از تبلیغ کنندگان و کاربران محافظت می کند، قبل از اینکه به سایت ها اجازه نمایش تبلیغات بدهد، گوگل آنها را بررسی می کند و مطمئن می شود که سریع و آسان بارگذاری می شوند و محتوا شفاف و منصفانه است. این فقط اولین قدم است. گوگل ابزارهای دیگری برای شناسایی کلیک های جعلی و حفظ بازار آنلاین منصفانه و صادقانه برای همه دارد.

اما نگرانی ها پابرجاست. در برخی موارد، حتی اگر گوگل قبل از نمایش تبلیغات، وب‌سایت‌ها را بررسی می‌کند، برخی از صاحبان سایت هنوز می‌توانند سیستم را فریب دهند و سایت‌هایی با ظاهر قانونی ایجاد کنند. در یک گزارش، حدود 90 درصد از 48000 سایت گوگل ادسنس ارزیابی شده به طور بالقوه تقلبی هستند!

در واقع این سایت ها فقط برای کسب درآمد تبلیغاتی طراحی شده اند و محتوای ارزشمندی ندارند. گوگل برای حل این مشکل از Ads.txt استفاده می کند. ads.txt مخفف “فروشندگان دیجیتال مجاز” است و یک فایل متنی ساده است که صاحبان سایت می توانند آن را در سرور خود آپلود کنند. این فایل شامل اسامی کسب و کارهای مجاز تایید شده برای تبلیغات می باشد. اگرچه سایت‌ها هنوز راه‌هایی برای دور زدن این فهرست پیدا می‌کنند، گوگل دائماً لیست ads.txt را به‌روزرسانی و بررسی می‌کند.

خداحافظی با کلیک های جعلی: Google Adsense در مسیر شفافیت

گوگل در بازی تبلیغاتی خود بازیکنان صادق می خواهد. بنابراین سایت های کلاهبرداری را بررسی می کند. وقتی سایتی به Google AdSense می‌پیوندد، گوگل کلیک‌های جعلی آن را پیدا می‌کند و اگر تعداد کلیک‌های جعلی زیاد باشد، ممکن است اخطار دریافت کند یا حتی بسته شود.

البته چند کلیک تصادفی سایت ها را به خطر نمی اندازد. گوگل می داند که گاهی اوقات اشتباهاتی رخ می دهد. در طول کمپین های تبلیغاتی خود، توجه کنید که کلیک ها از کجا می آیند. اگر سایت مشکوک به نظر می رسد، آن را به گوگل گزارش دهید.

الگوریتم هایی برای محافظت در برابر کلیک های تصادفی

تصور کنید در حال مرور یک سایت در گوشی خود هستید و به طور تصادفی با یک تبلیغ مواجه می شوید. Google در حال حاضر از تبلیغ کنندگان در برابر پرداخت این کلیک محافظت می کند. اما چگونه

گوگل برنامه ها و الگوریتم های هوشمندی برای تمایز بین کلیک های واقعی و بازدیدهای تصادفی دارد. به عنوان مثال، گوگل نرخ پرش را بررسی می کند و اگر ببیند که افراد پس از کلیک بر روی تبلیغ خیلی سریع صفحه را ترک می کنند، متوجه تصادفی بودن کلیک می شوند.

هوشیاری کلاهبرداری: مسئولیت های مشترک بین گوگل و تبلیغ کنندگان

گوگل با ارائه بیش از 180 فیلتر داده و یک تیم اختصاصی برای مشاغلی که از Google Ads استفاده می کنند، مانعی قوی در برابر تقلب کلیک ایجاد کرده است. علیرغم استفاده گوگل از ابزارهای هوشمند برای جلوگیری از تقلب کلیک، شما، تبلیغ‌کننده نیز باید مراقب خود باشید! حتماً از خود می‌پرسید: «ما چه کار می‌توانیم بکنیم؟!»

در ابتدا باید تبلیغات خود را با دقت تماشا کنید. به دنبال موارد عجیب و غریب مانند کلیک‌های سایت‌های ناشناخته و آدرس‌های IP غیرمعمول باشید و اگر مورد مشکوکی پیدا کردید به Google اطلاع دهید. در مرحله دوم باید قوانین گوگل را رعایت کنید. گوگل دستورالعمل هایی برای مبارزه با تقلب کلیک در تبلیغات گوگل دارد. دانستن آنها تبلیغات شما را ایمن تر می کند.

  • کلیک جعلی در تبلیغات گوگل چیست؟ (معرفی انواع آن)
  • 4 روش برای ثبت تبلیغات رایگان گوگل (سریع، آسان و رایگان)
  • قیمت گذاری دستی و خودکار در گوگل ادز و تفاوت آنها
  • ابزارهای برتر هوش مصنوعی برای سال 2023 (غول AI)
  • 11 ایده هدیه تبلیغاتی ویژه عید نوروز 1403!

Google Ads Click Fake چیست؟ (معرفی گونه های آن) اولین بار در افرک: آژانس تبلیغاتی آنلاین. به نظر می رسد.