کمپین فروش چیست؟ 7 راه برای افزایش اثربخشی و کارایی آن


آیا تا به حال در حین انجام امور روزانه پیامکی با تخفیف ویژه برای لباس های فصلی دریافت کرده اید؟ این دقیقا یکی از راه های اطلاع رسانی و انجام کمپین تجاری است. کسب‌وکارها با استفاده از کمپین فروش، پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه خود را به مشتریان ارائه می‌کنند تا مشتریان را تشویق به خرید یا دریافت خدمات از محصول خود کنند. در این مقاله به مفهوم کمپین فروش و ۷ روش برای افزایش اثربخشی اجرای آن پرداختیم. اگر شما هم قصد ایجاد کمپین فروش برای کسب و کار خود را دارید یا می خواهید بدانید که “کمپین فروش چیست” خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مفهوم کمپین تجاری؛ افزایش قابل توجه درآمد برند در مدت زمان کوتاه

به طور خلاصه می توان کمپین فروش را یکی از شاخه های بازاریابی و استراتژی بازاریابی دانست. هدف اصلی از اجرای کمپین فروش افزایش فروش و درآمد شرکت، جذب مشتریان جدید و حفظ روابط با مشتریان قدیمی تجاری است. نمونه‌ای از کمپین فروش مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و دستورالعمل‌ها، از جمله ارائه تخفیف‌ها، پیشنهادات، محصولات و خدمات جدید و مزیت رقابتی نسبت به رقبا است که تلاش می‌کند مصرف‌کنندگان را متقاعد کند تا مشتری شوند.

کمپین فروش از طریق کانال های ارتباطی مختلف مانند پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و تبلیغات رادیویی و تلویزیونی انجام می شود. کمپین های فروش معمولا برای مدت زمان کوتاهی مانند شروع هر فصل، برگزاری یک رویداد مهم و مناسبت های خاص مانند روز مادر یا روز ولنتاین با هدف افزایش فروش یک برند یا شرکت در کشور طراحی و اجرا می شوند. همان دوره زمانی .

روش های اساسی افزایش اثربخشی کمپین فروش

اجرای کمپین فروش بدون هیچ فکری و برنامه ریزی در پشت آن نه تنها هیچ افزایشی در فروش برای شما ایجاد نمی کند، بلکه منجر به هدر رفت و از دست دادن سرمایه تجاری می شود. کارشناسان فروش و بازاریابی می توانند با ایجاد یک استراتژی مستحکم که تمام جنبه های طراحی و اجرای یک کمپین فروش نمونه را در نظر می گیرد، اثربخشی کمپین های فروش را افزایش دهند. چندین نکته و روش برای اجرای موفقیت آمیز یک کمپین فروش نمونه وجود دارد. در ادامه به 7 روش و تکنیک اساسی برای افزایش عملکرد فروش اشاره می کنیم. اگر از «چگونگی ایجاد کمپین فروش» بپرسید، نکات ارائه شده به شما پاسخ جامعی خواهد داد.

1. تحقیق و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری. اولین قدم برای اجرای موفقیت آمیز کمپین های فروش

شناخت مشتریان تجاری خود اولین گام برای توسعه یک استراتژی نمونه برای یک کمپین فروش موفق است. شما باید از داده ها و اطلاعاتی که در گذشته از مشتریان خود دریافت کرده اید برای مطالعه و تحلیل رفتار، علایق، شغل و شخصیت کلی آنها استفاده کنید. با این کار می توانید برای مرحله بعدی که تعیین اهداف کمپین فروش و تعیین اهداف خود بر اساس شناخت مشتریان است، آماده شوید.

یکی از راه هایی که فروشگاه های آجری می توانند از آن برای دریافت و ذخیره اطلاعات مشتریان کمک بگیرند، قرار دادن یک دستگاه پیام کوتاه و ثبت شماره همراه مشتری در باجه فروش فروشگاه است. این دستگاه به محض وارد کردن شماره برای مشتری پیامک ارسال می کند و شماره موبایل خود را ذخیره می کند. همچنین این شماره‌گیر موبایل ویژگی‌های جذابی برای سفارشی‌سازی دسته‌های مختلف مشتریان ارائه می‌دهد که به شما در فرآیند شناخت مشتری کمک می‌کند.

2. تعیین اهداف در طراحی کمپین تجاری

مهمترین مرحله بعد از تکمیل فرآیند شناخت و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری با استفاده از روش های فیزیکی و دیجیتالی، مانند ایجاد لینک به نظرسنجی در واتس اپ، تعیین اهداف اصلی شما برای انجام کمپین فروش. برای اجرای یک کمپین فروش نمونه تا حد ممکن، تعیین هدف استراتژی کمپین یکی از حیاتی ترین مراحل در طراحی کمپین فروش است. اگر اهداف مشخص، قابل اندازه‌گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان‌بندی‌شده را برای کمپین‌های فروش خود تعیین نکنید، نباید انتظار داشته باشید که نتایج ملموسی در رشد فروش و درآمد برای برند خود مشاهده کنید.

3. برنامه ریزی کمپین در زمان مناسب

پس از شناخت مشتریان و تعیین هدف کمپین فروش، باید بر اساس دو عامل ذکر شده، زمان کمپین فروش را برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه لوازم التحریر هستید، بهترین زمان برای اجرای کمپین فروش بین سپتامبر و اوایل اکتبر است. چرا که اوج خرید لوازم التحریر با شروع مدرسه شروع می شود. در نتیجه محاسبه زمان طلایی برای اجرای موفق کمپین های فروش بسیار مهم است. اگر همین فروشگاه لوازم التحریر کمپین خود را در ابتدای تابستان راه اندازی کند، به احتمال بسیار زیاد با شکست ها و ضررهای زیادی مواجه خواهد شد.

4. ایجاد محتوای جذاب و پیشنهادات ویژه به مشتری برای موفقیت کمپین

یکی دیگر از عوامل مهم در توسعه کمپین فروش، ارائه پیشنهادات، تخفیف ها و خدمات جذاب و وسوسه انگیز به مشتریان است. خدمات و محصولات را در کمپین های فروش به عنوان قلابی برای جذب مشتریان ببینید. هرچه پیشنهاد شما در کمپین های تبلیغاتی برای کاربر جذاب تر باشد، احتمال اینکه مشتری و خریدار شود بیشتر می شود.

متن پیامک “برای سال نو خانه رویاهای خود را بسازید. شرکت در قرعه کشی جشنواره نوروزی با تحقق ایده های (…). در ابتدا با جمله ای جذاب توجه مخاطب را به خود جلب می کند و در انتها با ارائه یک پیشنهاد قرعه کشی شگفت انگیز مخاطب را به بررسی سرویس ترغیب می کند.

5. استفاده از کانال های تبلیغاتی موثر نقطه عطف در طراحی کمپین فروش است

یکی از مهم ترین مراحل در طراحی کمپین فروش، در نظر گرفتن کانال های تبلیغاتی مناسب برای استراتژی انتخابی شماست. با استفاده از اطلاعاتی که در مرحله دانش مشتری و هدف گیری به دست آورده اید، تراکم حضور مشتری در کانال های مختلف را تعیین می کنید. اگر تبلیغات و تبلیغات کمپین فروش شما از طریق کانال های موثر با مخاطب ارتباط برقرار نکند، تمام تلاش تیم فروش و بازاریابی برای افزایش فروش و درآمد بی نتیجه خواهد بود.

به طور کلی دو روش تبلیغات دیجیتال و فیزیکی برای بازاریابی وجود دارد. امروزه تبلیغات دیجیتال بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا اندازه گیری هزینه ها و نتایج تبلیغات در این روش آسانتر از روش فیزیکی تبلیغات است. تبلیغات دیجیتال معمولاً از طریق کانال های پیامکی، ایمیل، شبکه های اجتماعی و موتور جستجو انجام می شود.

تبلیغات پیامکی; یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی در کمپین ها

تبلیغات پیامکی به دلیل دسترسی سریع به مخاطبین، نرخ پاسخگویی بالا و مقرون به صرفه بودن، انتخاب اکثر کسب و کارها برای تبلیغات و اطلاع رسانی کمپین های فروش است. ارسال پیامک تکی، پیامک زمان دار، ارسال پیامک از فایل اکسل و پیامک انبوه از جمله امکاناتی است که قیمت پنل پیامکی انتخابی شما را تعیین می کند. طبیعتا هر چه پنل اس ام اس حرفه ای تری با امکانات بیشتر انتخاب کنید، قیمت خرید آن بیشتر می شود. اما توجه داشته باشید که پنل اس ام اس را فقط یکبار و مادام العمر خریداری خواهید کرد. در نتیجه خرید پنل اس ام اس حرفه ای می تواند در دراز مدت برای شما مقرون به صرفه تر باشد.

6. ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا. کیفیت محصول باید شگفت انگیزتر از تبلیغات شما باشد!

تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده در مورد پیشنهادات و تخفیفات شرط لازم برای فروش نمونه موفق است اما کافی نیست! اگر مشتری پس از دریافت تبلیغات و پیشنهادات هیجان انگیز، خدمات ضعیفی را تجربه کند، برند شما به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. زیرا علاوه بر اینکه دیگر از محصولات و خدمات کسب و کار شما استفاده نمی کند، نارضایتی خود را نیز به اطلاع دیگران می رساند. بنابراین به یاد داشته باشید، تبلیغات شما شگفت انگیزتر از خدمات شما نیست!

یکی از عواملی که باعث رضایت مشتریان از محصول شما می شود خدمات پس از فروش است. زمانی که پس از خرید، مشتری به راحتی می تواند با پرسنل تماس گرفته و سوالات یا ایرادات احتمالی محصول را با شما در میان بگذارد، برند شرکت شما به یک برند مورد علاقه تبدیل می شود. برای اینکه به راحتی با مشتریان خود در هر نقطه از جهان در قالب یک شرکت قابل اعتماد در ارتباط باشید، احتمالاً تلفن ابری انتخاب جذابی برای شما خواهد بود.

7. ارزیابی و بهینه سازی مستمر. کلید موفقیت استراتژی کمپین فروش

کار اصلی تیم بازاریابی پس از کمپین فروش آغاز می شود. تیم بازاریابی باید به طور مداوم استراتژی کمپین فروش را ارزیابی کند. با در نظر گرفتن چرخه عمر محصول، تمامی مراحل تحویل، خرید و نگهداری محصول، نقاط ضعف و قوت استراتژی مورد بررسی قرار می گیرد. هر جا که نشانه ای از پیشرفت دیدید، باید فعالیت خود را در آن لحظه متمرکزتر و اصولی تر و هر لحظه که باعث اختلال یا آسیب به روند کمپین فروش می شود، در سریع ترین زمان ممکن بهینه سازی کنید.

با استفاده از پنل اس ام اس کمپین فروش قدرتمند خود را سازماندهی کنید!

در این مقاله به مفهوم کمپین فروش و راهکارهایی برای افزایش اثربخشی آن پرداختیم. نکات مهم در تدوین استراتژی کمپین فروش، در نظر گرفتن رفتار مشتری، هدف تجاری از انجام کمپین و اجرای موثر آن با طراحی روش تبلیغاتی مناسب، ارائه خدمات با کیفیت و ارزیابی فرآیند کار است. تاثیر کانال های تبلیغاتی را در اجرای یک کمپین فروش موفق دست کم نگیرید. با کمک پنل اس ام اس می توانید به راحتی و به صرفه تمامی مراحل تبلیغات و خدمات پس از فروش را انجام دهید.

نوشتن یک پیشنهاد فروش چیست؟ 7 روش برای افزایش اثربخشی و کارایی آن اولین بار در پنل پیامک – سامانه پیامک – پنل پیامک پدیدار شد.