کپی رایتینگ چیست؟ قلب مشتری را با کلمات هدایت کنید


کپی رایتینگ نوعی نوشتن تبلیغاتی است که با استفاده از قدرت کلمات و چینش شگفت انگیز عبارات، مخاطبان شما را به انجام یک اقدام دلخواه تشویق می کند. کپی رایتینگ در واقع یک متن یا شعار تبلیغاتی است که برای مقاصد تجاری با استفاده از جادوی کلمات استفاده می شود. در فرآیند نوشتن تبلیغات، باید با ترکیب علم و هنر درست کردن کلمات، کپی رایتینگ خود را به اهداف تجاری خود نزدیک کنید. به شما اطمینان می دهیم که با خواندن این مقاله به معنی و اهمیت کپی رایتینگ پی خواهید برد.

کپی رایتینگ؛ نوشته های تجاری با هدف جذب مشتری و ارتقای فروش

کپی رایتینگ نوعی نوشتن تبلیغاتی است که با چیدمان جذاب و اصولی کلمات و عبارات در کنار هم، مخاطب را تشویق می کند و به خرید محصول یا خدمات شما انگیزه می دهد. در واقع، در کپی رایتینگ، هدف شما تأثیرگذاری بر افکار، رفتار و احساسات مردم برای خرید محصول یا خدمات است. این تأثیر از طریق قدرت کلمات صورت می گیرد. در نهایت هدف اصلی ما از نوشتن تبلیغات جذب مخاطب و مشتری به سمت کسب و کارمان و فروش محصولات بیشتر است. یکی از راه های جذب مخاطب این است که متن تبلیغاتی فروشگاه اینترنتی خود را از طریق پنل های پیامکی برای مردم ارسال کنید.

اصول کپی رایتینگ حرفه ای چیست؟

هنر کپی رایتر در چینش اساسی کلمات و عبارات است. به گونه ای که دیگران را مجبور به استفاده از خدمات یا محصولات کند. یکی از راه های اطلاع رسانی به مخاطب از شعار تبلیغاتی خود، ثبت متن کپی رایتینگ مورد نظر در گوشی مجازی است. تلفن مجازی نوعی خط ثابت تغییر مسیر است. با خرید گوشی مجازی در هر کجای کشور که هستید به راحتی می توانید از طریق تماس تلفنی برای مشتریان خود پیام های تبلیغاتی ارسال کنید. در اینجا اصول مهمی وجود دارد که یک کپی رایتر حرفه ای باید هنگام نوشتن تبلیغات رعایت کند:

اولین قدم برای نوشتن تبلیغات موثر؛ دانش کافی از محصول یا خدمات

یک کپی رایتر برای نوشتن شعار تبلیغاتی اصولی و خلاقانه باید از ویژگی ها و عملکرد محصول آگاهی کامل داشته باشد. یک کپی رایتر باتجربه باید قبل از نوشتن یک تبلیغ، درباره محصول یا خدمات از زوایای مختلف تحقیق کند تا تصویر کاملی از محصولی که تبلیغ می کند به دست آورد. همچنین دانستن ویژگی های کامل محصول به شکوفایی خلاقیت در کپی رایتینگ کمک می کند.

مرحله دوم کپی رایتینگ؛ شناخت شخصیت مخاطب

گام دوم شناخت علایق، ویژگی ها و رفتارهای مخاطب هدفمان است که در دنیای بازاریابی به عنوان شخصیت مخاطب شناخته می شود. نسخه تبلیغاتی شما برای مخاطبان هدف و مشتریان احتمالی شما نوشته شده است. بنابراین، برای اینکه کپی تبلیغات موثر باشد، باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسیم تا تصور روشنی از واکنش رفتاری آنها داشته باشیم.

مرحله سوم نوشتن آگهی؛ نوشتن متن ساده، واضح و بدون ابهام

برای نوشتن کپی رایتینگ حرفه ای، کپی تبلیغ شما باید ساده، واضح، بدون ابهام و در عین حال جذاب باشد. کپی رایتینگ باید به گونه ای باشد که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. یکی از راه‌های رساندن شعار تبلیغاتی به مخاطبان هدف، استفاده از تبلیغات است. تبلیغات مجموعه ای از فعالیت هایی است که هر کسب و کاری برای اعلام حضور خود به مشتریان انجام می دهد. یکی از این راه ها ایجاد صفحات وب سایت یا ایجاد کاتالوگ است.

مرحله چهارم نوشتن شعار تبلیغاتی; بدون استفاده از عبارات تخصصی

یک کپی رایتر حرفه ای از کلمات و عبارات پیچیده و تخصصی در متن تبلیغاتی خود استفاده نمی کند. بهترین راه در کپی رایتینگ استفاده از کلمات ساده برای انتقال مفهوم به مخاطب است. کپی آگهی شما باید به صورت ساده و رایگان نوشته شود تا عموم مردم بتوانند آن را درک کنند.

مرحله پنجم کپی رایتینگ; اصلاح و ویرایش متن

قبل از اینکه متن تبلیغاتی خود را برای کارفرما بفرستید، باید آن را ویرایش و دوباره چک کنید. آیا کپی رایتینگ شما اهداف تجاری شما را برآورده می کند؟ آیا نسخه تبلیغاتی خود را با توجه به شخصیت مخاطب هدف خود نوشتید؟ با رعایت اصول کپی رایتینگ به راحتی می توانید متن تبلیغاتی را برای جذب مشتری بنویسید.

انواع کپی رایتینگ چیست؟

برای نوشتن کپی رایتینگ خوب باید نیازهای مخاطب را در اولویت قرار دهیم. کپی تبلیغاتی خوب، تبلیغی است که نیازهای مخاطبان خود را برآورده کند. در زیر انواع مختلف کپی رایتینگ را با هم بررسی خواهیم کرد:

  1. کپی رایتینگ در شبکه های اجتماعی: در این روش متن های تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و … به اشتراک می گذاریم. در قالب پست یا استوری
  2. سئو کپی‌رایتینگ: به کپی‌رایتینگ مبتنی بر کلمات کلیدی با هدف بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو و کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل گفته می‌شود.
  3. کپی رایتینگ محصول: هدف از کپی رایتینگ محصول نشان دادن ویژگی های منحصر به فرد محصول شما به مشتریان است تا در نهایت منجر به فروش بیشتر محصول شود.
  4. کپی رایتینگ با پاسخ مستقیم: در این سبک از کپی رایتینگ، تمرکز بر “لحظه” و “فوریت” است. با کپی رایتینگ پاسخ مستقیم، با لحنی متقاعدکننده و ایجاد حس فوریت، مخاطب را به اقدام سریع دعوت می کنند.
  5. کپی رایتینگ Business to Consumer (B2C): کپی رایتینگ حرفه ای که مشاغل (مانند مغازه ها، سوپرمارکت ها و شرکت ها) برای مخاطبان هدف خود (افراد جامعه) می نویسند.
  6. کپی رایتینگ تجاری (B2B): کپی رایتینگ حرفه ای که یک کسب و کار می نویسد تا خدمات یا محصولات خود را به یک تجارت دیگر ارائه دهد.

یکی از راه های رسیدن به شعار تبلیغاتی به مخاطب، بازاریابی پیامکی است. با خرید پنل پیامکی می توانید متن های تبلیغاتی خود را از طریق بازاریابی پیامکی به صورت عمده به مخاطبان خود تحویل دهید.

بررسی نمونه هایی از کپی رایتینگ موفق

کپی رایتینگ یکی از مشاغل حساس است. زیرا استفاده از یک جمله یا حتی یک کلمه نامناسب در متن پیامک تبلیغاتی بقای کسب و کار را تهدید می کند. برعکس، استفاده از عبارات و ترتیب کلمات مناسب می تواند فروش کسب و کار را چند برابر کند. در اینجا چند نمونه از کپی رایتینگ موفق آورده شده است:

  • هیچ کس تنها نیست (قسمت اول)
  • آینده روشن است (بانک آینده)
  • آرمان ما آرامش شما (بیمه آرمان)
  • ما را تشویق کنید (رادیاتور ایرانی)

به ترتیب کلمات در مثال های بالا و رابطه کپی رایتینگ آنها با شخصیت برند توجه کنید. تبلیغ شما باید منجر به فروش بیشتر شود. لازمه فروش بیشتر این است که با ارائه ویژگی های منحصر به فرد محصول، مخاطب را متقاعد کنید.

با استفاده از پنل پیامک؛ یکی از موثرترین راه ها برای افزایش اثربخشی کپی رایتینگ

نوشتن کپی رایتینگ حرفه ای یک کار حساس است که اصول خاص خود را دارد. کپی رایتینگ می تواند کسب و کار شما را رشد دهد. همچنین می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. تنها با رعایت اصول تبلیغات به هدف نهایی کپی رایتینگ (جذب مشتری و فروش محصولات) می رسیم. یکی از موثرترین روش های کپی رایتینگ با کارایی بالا در ذهن مخاطب، استفاده از بازاریابی پیامکی در کنار پنل های حرفه ای است. اگر در مورد فروش پنل پیامکی و بازاریابی پیامکی سوالی دارید در قسمت نظرات پاسخگوی سوالات شما هستیم.

کپی رایتینگ چیست؟ با کلمات دل مشتری را هدف بگیرید اولین بار در پنل پیامک – سامانه پیامک – پنل پیامک پدیدار شد.