گوگل ادوردز چیست و چگونه کار می کند؟ – 7 مزیت تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟


گوگل ادوردز چیست و چگونه کار می کند؟ – 7 مزیت تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟

تبلیغات گوگل چیست؟ اگر به تازگی یک وب سایت راه اندازی کرده اید و می خواهید محصولات و خدمات خود را از طریق آن به کاربران ارائه دهید، به تبلیغات مختلفی مانند گوگل ادز نیاز دارید. اما نکاتی برای شروع کار با گوگل ادز چیست؟

در گام اول، تبلیغ شما باید هدفمند و مخاطب اصلی شما باشد. یعنی با استفاده از آن می توانید به بیش از مخاطبان اصلی خود دسترسی پیدا کنید. در مرحله بعد تبلیغ باید در ایجاد ارزش برای مخاطب مفید باشد. با استفاده از چنین تبلیغاتی می توانید با کمترین هزینه حداکثر تعداد کاربران ممکن را جذب کنید. این دو عنصر به شما کمک می کند تا تبلیغات بهتری داشته باشید. البته همه نکات در این موارد خلاصه نمی شود.

گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارهای تبلیغات آنلاین است که توسط گوگل ارائه شده است. این ابزار به تبلیغ کنندگان کمک می کند تبلیغات گوگل در صفحات جستجوی گوگل نمایش داده شود. در زیر نکاتی را برای آشنایی بیشتر با این ابزار و نحوه عملکرد آن مرور خواهیم کرد.

محتوا

تبلیغات گوگل چیست؟

به زبان ساده گوگل ادز یا قبلا گوگل ادوردز یکی از خدمات شرکت گوگل است که به عنوان ابزاری برای تبلیغات آنلاین در اینترنت استفاده می شود. این ابزار ارتباط بین کاربران، مشاغل و رسانه های اینترنتی ایجاد می کند. تبلیغات گوگل نمونه ای از تبلیغات پولی است. شاید بسیاری از افراد فعال در زمینه بازاریابی و تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات کلیکی گوگل من هم میدانم

در تبلیغات پولی، تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک کاربر (PPC) یا به ازای هر نمایش (CPM) مبلغی را پرداخت می‌کند. استفاده از Google Ads با علامت “AD” در کنار آدرس سایت نشان داده شده است. اما تبلیغات گوگل ادز چگونه کار می کند؟

تبلیغات گوگل چگونه کار می کند؟

تبلیغات در گوگل ادز بر اساس سیستم حراج کار می کند. در تبلیغات گوگل، همه چیز حول کلمه کلیدی و قیمت پیشنهادی آن می چرخد. هدف گوگل نشان دادن مرتبط ترین نتیجه برای جستجوی کاربر است. حتی در تبلیغات کلیکی و پولی. گوگل برای نمایش هر تبلیغ از دو معیار مهم استفاده می کند. اولین معیار قیمتی است که برای نمایش آگهی پیشنهاد می کنید.

اما دومین معیار امتیازی است که تبلیغ شما از گوگل دریافت می کند. این امتیاز که به عنوان امتیاز کیفیت شناخته می شود، تأثیر مهمی بر روی دارد رتبه سایت را افزایش دهید و مکان نمایش دارای تبلیغات است. حتی این امکان وجود دارد که با افزایش امتیاز کیفیت، تبلیغ خود را با هزینه کمتری نشان دهید. هنگام محاسبه امتیاز کیفیت یک آگهی، گوگل به معیارهای مختلفی مانند صفحه فرود، کپی تبلیغات و برچسب کمپین، نوع CTA، تجربه کاربری و موارد دیگر توجه می کند.

هزینه تبلیغات گوگل ادز چقدر است؟

ایجاد اکانت گوگل ادز رایگان است و برای نمایش تبلیغ در گوگل هیچ هزینه ای نمی پردازید. شما فقط برای یک کلیک یا اقدام کاربر هزینه می پردازید. هزینه هر کلیک بسته به نوع کلمه کلیدی متفاوت است. هر چه رقابت برای یک کلمه کلیدی خاص بیشتر باشد، برای موفقیت در حراج و کسب رتبه های برتر گوگل باید هزینه بیشتری بپردازید.

اما برای محاسبه بودجه لازم برای اجرای کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز باید به چند نکته توجه کرد. از جمله آنها می توان به درجه رقابت در کلمات کلیدی مختلف، حداکثر مبلغ پیشنهادی شما برای هر کلیک، نرخ کلیک (CTR) و امتیاز کیفیت اشاره کرد.

گوگل ادوردز برای چه کسانی است؟

تاکنون با گوگل ادز و نحوه کارکرد آن آشنا شده ایم. حال سوال این است: آیا تبلیغات گوگل برای همه مشاغل مناسب است؟ در پاسخ باید گفت با توجه به نوع پرداخت در این روش تبلیغاتی، بنگاه های بزرگ و کوچک می توانند از آن استفاده کنند. اما ممکن است برای همه در دسترس نباشد. تبلیغات گوگل برای مشاغلی که:

  • آنها به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اند و می خواهند در مدت زمان کوتاهی آگاهی بیشتری از برند را در بین مخاطبان هدف خود ایجاد کنند.
  • در یک منطقه جغرافیایی یا زمانی خاص، آنها قصد دارند مخاطبان خود را هدف قرار دهند. مثلاً در عید نوروز یا فقط برای کاربران یک شهر خاص.

تبلیغات گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

شاید مهمترین مزیت تبلیغات گوگل ادز این باشد که به کسب و کارها کمک می کند مشتریان هدف خود را با دقت بیشتری پیدا کنند و بر آنها تأثیر بگذارند. البته به همین جا ختم نمی شود. در زیر توضیح خواهیم داد که چرا باید تبلیغات گوگل را جدی بگیرید.

توانایی هدف گیری دقیق

با کمک گوگل ادز می توانید دقیقاً به مخاطبان هدف خود برسید. برای مثال وقتی کلمه کلیدی شما «خرید گیاه کاکتوس» است، شما را به سمت کاربری هدایت می کند که قصد خرید دارد و تصمیم گرفته است. در این صورت شانس شما برای فروش (در صورت داشتن محصولات و خدمات با کیفیت و ارائه مناسب) واقعاً بالاست.

اما زمانی که کلمه کلیدی شما “گیاه کاکتوس” باشد، مخاطبان بیشتری از سایت شما بازدید می کنند و این موضوع به شما کمک می کند تا بیشتر دیده شوید. اما لزوماً منجر به خرید نمی شود. بنابراین باید هدف گذاری دقیقی برای کمپین تبلیغاتی گوگل خود داشته باشید و بر اساس آن مخاطبان هدف، کلمه کلیدی و بودجه خود را تعیین کنید.

توانایی کنترل بودجه

در گوگل ادز می توانید بودجه تبلیغاتی خود را دقیقا تنظیم کنید. اما در گوگل ادوردز به چه معناست؟ این به شما کمک می کند هزینه تبلیغات خود را در محدوده خاصی مدیریت کنید.

در واقع شما تصمیم می گیرید که چقدر برای تبلیغات هزینه کنید. Google Ads با توجه به بودجه روزانه شما کار می کند. البته، شما می توانید بیش از مقدار تعیین شده در یک روز هزینه کنید. اما به طور کلی، هزینه تبلیغات برای یک ماه از حد تعیین شده شما بیشتر نخواهد شد.

انعطاف پذیری برنامه ریزی

یکی دیگر از مزایای Google Ads کنترل زمان تبلیغات است. اما منظور از زمان در تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟ در واقع با استفاده از این قابلیت می توانید لحظاتی را انتخاب کنید که مخاطبان شما بیشترین تعامل را دارند. این کار را می توان بر اساس فعالیت آنها در طول روز و هفته انجام داد.

به عنوان مثال، می‌توانید تبلیغات خود را در روزها و زمان‌هایی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند نمایش دهید و در زمان‌هایی که کمترین مشارکت را دارند، آن‌ها را غیرفعال کنید. این امر به نمایش آگهی در زمان های خاص کمک می کند و بودجه تبلیغاتی بیهوده خرج نمی شود.

مشاهده تبلیغات

پیش‌نمایش آگهی به ویژگی‌ای اشاره دارد که به شما کمک می‌کند محتوا و ظاهر نهایی یک آگهی را قبل از نمایش عمومی در نتایج جستجوی Google ببینید. این فرصت برای تبلیغ کنندگان بسیار مهم است. زیرا می توانند آگهی را از دید مخاطب بررسی کنند و مشکلات احتمالی را بهبود بخشند.

مشاهده و پیگیری نتایج تبلیغات

با کمک گوگل ادز می توانید داده های مربوط به رفتار کاربر و نتایج پیاده سازی را به دست آورید کمپین تبلیغاتی دیجیتال جمع آوری و تجزیه و تحلیل اما این کار تبلیغاتی گوگل ادوردز چه فایده ای دارد؟

جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های کمپین اجرا شده به یافتن نقاط ضعف کار خود و ایجاد بهبودهای لازم در استراتژی تبلیغات کمک می کند. برای این منظور می توانید از ابزارهای تحلیلی گوگل استفاده کنید. این ابزارها اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان آگهی، تعداد کلیک ها، نرخ تبدیل و سایر معیارهای مهم تبلیغاتی در اختیار شما قرار می دهند.

امکان بهینه سازی مداوم تبلیغات

هنگامی که داده های کمپین خود را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنید، به شما کمک می کند تا به طور مداوم تبلیغات خود را بهینه کنید. به این ترتیب می توانید بر اساس داده هایی که دریافت می کنید تغییراتی ایجاد کنید استراتژی تبلیغات دیجیتال خود را ایجاد کنید و فرآیند تبلیغات کسب و کار خود را بهبود بخشید.

نتایج سریع

دستیابی به موقعیت مناسب در صفحه نتایج جستجوی گوگل همواره یکی از چالش های کسب و کارها در فضای دیجیتال بوده است. دو راه اصلی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. روش اول، اقدامات مرتبط با سئو است. این کار یک فرآیند وقت گیر است. اما نتایج آن طولانی تر خواهد بود.

تکنیک بعدی که در مدت زمان کوتاه تری نتیجه می دهد، استفاده از تبلیغات در گوگل یا گوگل ادز است. درست است که این روش کارایی و نتایج سریعی دارد. اما به محض اینکه کمپین متوقف شود، از جدول امتیازات خارج خواهید شد. البته برای افرادی که از گوگل ادز استفاده می کنند، دستیابی به نتایج خاص در زمان کوتاه در اولویت است. بنابراین برای چنین اهدافی بسیار مناسب است.

شروع تبلیغات گوگل ادز در دارت

انجام تبلیغات گوگل ادز، با همه مزایایی که دارد، با مشکلاتی همراه است. این سرویس به کاربران ایرانی محدود می شود. به همین دلیل می توان حساب برخی از شرکت ها را با کل موجودی بسته کرد. بنابراین راه امن برای استفاده از تبلیغات گوگل چیست؟

برای جلوگیری از چنین حوادثی می توانید از گوگل ادز در دارت استفاده کنید. در این زمینه می توان از مشاوره و خدمات تیم دارت استفاده کرد. اگر قصد اجرای کمپین های تبلیغاتی گوگل را دارید، پیشنهاد می کنیم با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سئو یا تبلیغات گوگل بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال نمی توان نظر قطعی داد. پاسخ به این سوال به استراتژی ها و اهداف کسب و کار بستگی دارد. نکته مهم این است که هر کسب و کاری شرایط خاصی دارد که با یکدیگر متفاوت است. برخلاف گوگل ادز که نتایج سریع تری ارائه می دهد، سئو و بهینه سازی سایت دیدن نتایج بیشتر طول می کشد.

سوالات متداول در مورد تبلیغات در گوگل ادز

تبلیغات گوگل چیست؟

گوگل ادز یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغات آنلاین است که گوگل در اختیار کاربران قرار می دهد و استفاده از آن نیازمند دانش و مهارت های تخصصی است.

چقدر طول می کشد تا یک تبلیغ در گوگل نمایش داده شود؟

مدت زمانی که طول می کشد تا تبلیغ در گوگل ظاهر شود به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به طور کلی روند سریعتر است.

برای دریافت مشاوره در مورد تبلیغات گوگل، این فرم را پر کنید.

و در پایان این …

یکی از مهم ترین راه های تبلیغات دیجیتال استفاده از گوگل ادز است. به لطف روش های پرداخت این روش می توان از آن برای مشاغل کوچک و بزرگ استفاده کرد. در این مقاله سعی کردیم به این سوال پاسخ دهیم که تبلیغات گوگل چیست و چگونه کار می کند.

اگر قصد دارید از کمپین های تبلیغاتی گوگل برای کسب و کار خود استفاده کنید، می توانید از تیم دارت مشاوره بگیرید. برای انجام این کار، فقط با ما تماس بگیرید یا در زیر این مقاله نظر خود را بنویسید.

مقالات دیگر

گوگل ادوردز چیست و چگونه کار می کند؟ – 7 مزیت تبلیغات گوگل ادوردز چیست؟ اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال دارت. به نظر می رسد.