10 کتاب مدیریت رسانه که هر حرفه ای باید بخواند


کتاب مدیریت رسانه منبع ارزشمندی است که به تحلیل و بررسی مفاهیم، ​​اصول و روش های مدیریت در صنعت رسانه می پردازد. علاوه بر این، در دنیای امروز، آموزش مدیریت رسانه از یک فعالیت حاشیه ای به یک امر ضروری برای بقای کسب و کار تبدیل شده است. اما دلیل اهمیت مدیریت رسانه چیست؟ با جستجو در فرهنگ لغت فارسی می توان مفهوم مدیریت رسانه را به صورت زیر نوشت: هماهنگی و تسلط بر ابزارهایی که محتوا و افکار ما را به مخاطب منتقل می کند.

با توجه به این معنا، اهمیت آموزش مدیریت رسانه در سازمان های دولتی و مشاغل خصوصی را درک می کنیم. در این مقاله به ارائه 10 مورد از بهترین کتاب های مدیریت رسانه می پردازیم.

رسانه های شخصی

امروزه هر یک از ما یک رسانه شخصی داریم که می توانیم از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کنیم.

همچنین، oms.bdu.ac.in می گوید:

مدیریت رسانه به عنوان دیده می شود یک رشته مدیریت بازرگانی که پدیده ها و مسائل استراتژیک و عملیاتی را در مدیریت شرکت های رسانه ای شناسایی و توصیف می کند..

مدیریت رسانه به عنوان یک رشته مدیریت کسب و کار تلقی می شود که پدیده ها و مسائل استراتژیک و عملیاتی در مدیریت شرکت های رسانه ای را شناسایی و توصیف می کند.

آموزش مدیریت رسانه در دانشگاه های جهان

به دلیل اهمیت این موضوع، دانشگاه های مختلف دروسی را در این زمینه ارائه می دهند، به عنوان مثال دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه نیویورک برخی از موضوعات تدریس شده را به شرح زیر اعلام کرد: تبلیغات تجاری، فناوری ارتباطات، روش های تحقیق رسانه، مدیریت و اقتصاد در رسانه، ارتباطات سازمانی. به دلیل اهمیت این موضوع، کتاب های مدیریت رسانه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

کتاب های مدیریت رسانه برای چه کسانی است؟

امروزه آموزش مدیریت رسانه برای هر شخص و هر شرکتی، همه صاحبان مشاغل، مدیران و افرادی که در بخش های مختلف رسانه ای کار می کنند ضروری است.

آموزش مدیریت رسانه در کسب و کار

اگر صاحب کسب و کار هستید، حتما به این فکر کرده اید که کسب و کار خود را به دنیای اینترنت معرفی کرده و آن را گسترش دهید. برای انجام این کار، باید کارکنان خود را در زمینه مدیریت رسانه آموزش دهید. اگر توانایی پرداخت آموزش های سنگین را ندارید، با خرید کتاب های مدیریت رسانه شروع کنید.

لیست بهترین کتاب های مدیریت رسانه

در این قسمت لیستی از کتاب های مدیریت رسانه برای شما وجود دارد که می تواند در شروع کار به شما کمک زیادی کند.

1- مدیریت رسانه

نویسنده: ویلسون لاوری – ترجمه دکتر رضا نوایی

کتاب «مدیریت رسانه» منبع ارزشمندی است که به تحلیل و بررسی مفاهیم، ​​اصول و روش های مدیریت در صنعت رسانه می پردازد. این کتاب به کشف و درک چالش ها و فرصت های موجود در محیط پویا رسانه ای کمک می کند و اطلاعات مفیدی را در اختیار دانشجویان، محققان و افراد علاقه مند به این حوزه قرار می دهد.

2- تبلیغات تجاری

نویسنده: ویلیام ولز، جان برنت، ساندرا موربارتی – ترجمه: سینا قربانقلی

کتاب تبلیغات تجاری یک منبع معتبر و کامل است که به بررسی مفاهیم، ​​استراتژی ها و تکنیک های تبلیغات در محیط کسب و کار می پردازد. این کتاب به بررسی و شناخت روش‌های اثربخشی تبلیغات، استفاده از ابزارهای ارتباط جمعی، تحلیل بازار و رقبا و ایجاد پیام‌های جذاب برای مخاطب می‌پردازد. با مطالعه این کتاب، مدیران، بازاریابان و افراد علاقه مند به حوزه تبلیغات می توانند دانش و مهارت های لازم برای ایجاد استراتژی های تبلیغاتی موثر و بهبود عملکرد تبلیغاتی کسب و کار خود را بیاموزند.


بیشتر بخوانید: از صفر تا صد تبلیغات + 7 روش تبلیغاتی


3- برنامه ریزی رسانه های تبلیغاتی

نویسنده: لری دی کلی، دونالد دبلیو – مترجم: دکتر احمد روستا، فرزاد مقدم.

کتاب برنامه ریزی رسانه های تبلیغاتی به بررسی و بررسی روش ها، تکنیک ها و مفاهیم مرتبط با برنامه ریزی و اجرای استراتژی های تبلیغاتی می پردازد. این کتاب شامل موضوعاتی مانند تحلیل بازار، انتخاب رسانه مناسب، تهیه بودجه تبلیغاتی، ارزیابی اثربخشی تبلیغات و بهبود استراتژی های تبلیغاتی است. مدیران و متخصصان بازاریابی با مطالعه این کتاب می توانند با استفاده از روش های برنامه ریزی بهینه و استراتژی های مناسب نتایج تبلیغات خود را بهبود بخشند و به اهداف تبلیغاتی خود کمک کنند.

4- مدیریت رسانه

نویسنده: ژان لو بلان، جرج سیلوی، سی آن، استفن لیسی، آردیس برودریک – ترجمه دکتر طاهر روشندل

5- مدیریت استراتژیک رسانه

نویسنده: لوسی کنگ – ترجمه: دکتر علی اکبر فرهنگی، علیرضا کاراگوزلو، مریم حاطب زاده

6- آموزش رسانه

نویسنده: دیوید باکینگهام – ترجمه: حسین سرفراز

7- بازار شما برای رشد

نویسنده: فلیپ کاتلر – ترجمه: دکتر احمد روستا، علی صالحی

8- شبکه های اجتماعی

نویسنده: پاویسا شلدون – ترجمه: حسین حسنی

9- سواد رسانه ای

نویسنده: جیمز پاتر – ترجمه: احسان شاهحسینی

10- اخبار

نویسنده: آلن دوباتان – ترجمه: شقایق نظرزاده

آخرین کلمه

داشتن رسانه حرفه ای نشان دهنده کیفیت برند و کسب و کار شماست. برای ساختن بهتر رسانه خودمان، می توانیم با خواندن کتاب های مدیریت رسانه شروع کنیم. برای خرید می توانید نام کتاب مورد نظر را به شماره تلفن زیر پیامک کنید. برای ارسال کتاب در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت.