13 ترفند شگفت انگیز برای افزایش فروش دوره های آموزشی آنلاین


بالاخره روز موعود فرا رسید! دوره آنلاین شما بالاخره آماده است! هفته ها یا حتی ماه ها، روزها و شب های طولانی را صرف ضبط و ویرایش محتوای خود کرده اید، بالاخره زمان فروش و ارائه دوره آنلاین خود فرا رسیده است.
اکنون فقط یک مشکل وجود دارد: هیچ کس در مورد دوره شما نمی داند! اگر قبل از شروع دوره یک استراتژی بازاریابی خوب تهیه نکرده اید، نگران نباشید! شما اولین کسی نیستید که پس از اتمام دوره به فکر تبلیغ آن افتادید، ما در این راه به شما کمک خواهیم کرد. در این مقاله توسط آفریقابهترین روش های بازاریابی برای افزایش فروش دوره های آموزشی آنلاین را برای شما گردآوری کرده ایم.

روش های افزایش فروش دوره های آنلاین

البته برای فروش دوره های آنلاین خود بهتر است از چند راه استفاده کنید و دوره های خود را به چند صورت تبلیغ کنید و به مخاطب نشان دهید. مهمترین روش های فروش دوره عبارتند از:

1. دوره خود را در کانال YouTube خود تبلیغ کنید

یوتیوب این موتور جستجو پس از گوگل دومین موتور جستجوی پربازدید در جهان است. به معنای واقعی کلمه، میلیون ها نفر هر روز به یوتیوب می آیند و به دنبال ویدیوهای مورد نظر خود می گردند. ویدیوهای یوتیوب حتی می توانند در صفحه نتایج جستجوی گوگل بالاتر از وب سایت ها قرار بگیرند. یک کانال YouTube در مورد موضوع دوره خود راه اندازی کنید و مرتباً ویدیوهای مفیدی را پست کنید، سپس به دوره آنلاین یا سایت خود پیوند دهید.

2. از تبلیغات گوگل استفاده کنید

تبلیغات گوگل یکی از بهترین راه ها برای ارائه دوره آنلاین خود به مخاطبان در مدت زمان کوتاه. Google Ads صفحه شما را در بالای صفحه نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی خاص نشان می دهد. اگر می دانید که مخاطبان هدف شما از چه کلمات کلیدی برای جستجوی موضوع دوره خود به صورت آنلاین استفاده می کنند، بلافاصله تبلیغات گوگل را اجرا کنید.

3. نظرات خریدار را به صفحه فروش خود اضافه کنید

باید بدانید که اثبات اجتماعی نقش مهمی در فرآیند تصمیم گیری خریدار دارد. بسیاری از مردم می خواهند بدانند که آیا دیگران دوره شما را خریداری کرده اند و تجربه مثبتی داشته اند یا خیر! نظرات مثبت سایر دانشجویانی که دوره شما را گذرانده اند را به صفحه فروش دوره خود اضافه کنید و معجزه افزایش فروش را تماشا کنید!

4. پروفایل رسانه های اجتماعی خود را بهینه کنید

پروفایل های رسانه های اجتماعی شما راهی عالی برای ساختن برند شخصی شما و جایگاه خود به عنوان یک متخصص در موضوع شما هستند. بیوگرافی خود را در تمام شبکه های اجتماعی به روز کنید تا حوزه تخصص شما را منعکس کند. حتما به وب سایت یا صفحه فروش دوره خود لینک دهید تا افراد علاقه مند به موضوع دوره شما بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند.

مقاله مرتبط: آموزش ساخت و هزینه یابی فروشگاه اینترنتی صفر تا صد

5. یک دوره کوتاه آنلاین رایگان ایجاد کنید

بخش ها یا مفاهیم خاصی را از درس اصلی انتخاب کنید و آنها را به یک دوره کوچک تقسیم کنید. نکته اصلی این است که این دوره کاملا رایگان است. در پایان دوره خود، از دانش آموزان بخواهید که در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیق تر، دوره شما را خریداری کنند. این استراتژی به خریداران بالقوه راهی بدون ریسک می دهد تا در مورد مفاهیم دوره شما بیاموزند و آنها را به خرید ترغیب کنند. مثلا ما یک دوره آموزشی کوچک برای تبدیل شدن به یک یوتیوبر ما آن را به صورت رایگان به اشتراک گذاشتیم.

6. تخفیف ویژه برای خرید ارائه دهید

تخفیف های موقت راهی عالی برای افزایش فروش دوره های آنلاین شماست. به عنوان مثال، از رویدادها و مناسبت های خاص به عنوان دلیلی برای تخفیف استفاده کنید، انتظار برای یک تعطیلات خاص برای تخفیف نرخ شما موثرتر از ارائه تخفیف بدون دلیل مشخص است.

7. مقالاتی را در سایر وبلاگ های مرتبط ارسال کنید

مقالات مرتبط با موضوع خود را بنویسید و آنها را به صورت آنلاین برای وبلاگ ها و نشریات دیگر ارسال کنید. فراموش نکنید که برای هر سایت یک مقاله منحصر به فرد بنویسید. آنها مقالات تکراری نمی خواهند. مدتی را صرف تحقیق در مورد وب سایت های محبوب در صنعت خود کنید تا مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما در آن وب سایت قرار می گیرند. در پایان مقاله پیوندی به سایت یا دوره خود بنویسید.

برای کسب درآمد با گوشی خود بخوانید:
بهترین مشاغل پردرآمد در اینترنت
15 راه آسان و سودآور برای کسب درآمد در خانه

8. با سایر مربیان آنلاین در زمینه خود شریک شوید

مربیان آنلاین در رشته خود و دوره های مشابه را پیدا کنید و از آنها بخواهید دوره ها را با قیمت مناسب تری بسته بندی کنند! به عنوان مثال اگر قیمت دوره شما و این ترینر به صورت جداگانه 3 میلیون تومان است آنها را به صورت پکیج 2 میلیون و 500 هزار تومان بفروشید. این استراتژی تبلیغاتی علاوه بر افزایش فروش باعث آشنایی مخاطبان این مربی با شما نیز می شود.

9. ارائه ضمانت بازگشت وجه

ارائه ضمانت بازگشت وجه به خریداران راهی عالی برای افزایش فروش دوره شماست، زیرا ریسک خرید دوره شما را کاهش می دهد. شما ضمانت بازگشت پول را نمی دهید مگر اینکه بدانید هیچ کس از دوره شما راضی نیست، بنابراین به وضوح اعتماد به نفس شما را نشان می دهد.

10. به انجمن های آنلاین در صنعت خود بپیوندید

همانطور که می دانید، همه برای یافتن پاسخ سوالات خود به گوگل مراجعه می کنند، بنابراین تبلیغات در گوگل ادز راهی عالی برای افزایش مخاطبان شما بود. با دانستن این موضوع، باید به انجمن های آنلاین گوگل مراجعه کنید. از گوگل برای جستجو در انجمن های آنلاین مرتبط با موضوع دوره خود استفاده کنید. انجمن ها جوامع آنلاینی هستند که در آن افراد با علایق مشترک با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر تعامل دارند. در بحث ها شرکت کنید و به سوالات پاسخ دهید تا مردم شما و دوره شما را بشناسند.

11. دوره خود را به زبان های دیگر ترجمه کنید

گوگل یک موتور جستجوی چند زبانه است، اگر می خواهید در تبلیغات گوگل موفق باشید، دوره آنلاین خود را به زبان های دیگر ترجمه کنید. ترجمه دوره خود به زبان های دیگر یک راه عالی برای افزایش فروش بدون نیاز به ایجاد دوره های جدید است. اگر به زبان دیگری مسلط نیستید، احتمالاً باید شخصی را برای انجام این کار استخدام کنید.

12. تبلیغات وابسته ایجاد کنید

در خانه روی صندلی خود ننشینید و انتظار فروش بالایی داشته باشید! به افرادی در صنعت شما که وبلاگ یا صفحاتی با ترافیک بالا دارند پیام دهید و از آنها بپرسید که آیا علاقه مند به تبلیغ دوره شما به عنوان یک شرکت وابسته هستند یا خیر! شما در واقع باید درصدی از هر فروش را برای تبلیغات به آن شخص بپردازید.

13. با اینفلوئنسرهای اینستاگرام همکاری کنید

اکانت های اینستاگرام با بیشترین فالوور را پیدا کنید. یک پیام خصوصی به صاحب حساب بفرستید و از او بخواهید که تبلیغ کند. در ویدیوهای تبلیغاتی خود حتما از مزایای دوره و رضایت سایر خریداران صحبت کنید.

نتیجه گیری – آیا بالاخره به بهترین روش های فروش دوره های آموزشی آنلاین پی برده اید؟

یک جستجوی ساده در گوگل تعداد رقبایتان را به شما نشان می دهد! من مطمئن هستم که شما زمان زیادی را صرف ایجاد، عکسبرداری و ویرایش محتوای خود کرده اید. اما اگر هیچ کس حتی از دوره شما خبر نداشته باشد، چه فایده ای دارد؟! بازاریابی مهمترین بخش کسب و کار شماست. فرض کنید بهترین و موثرترین روش تبلیغات در گوگل ادز است. Google Ads همیشه به عنوان یک نقطه شروع برای شما عمل می کند، بنابراین آن را بدیهی نگیرید.

راه‌های دیگری مانند تبلیغات وابسته، ترجمه دوره‌ها، عضویت در انجمن‌های آنلاین، ضمانت بازگشت وجه، تخفیف‌های موقت، ارائه دوره‌های کوتاه آنلاین رایگان و غیره. از دیگر روش های پرکاربرد بازاریابی هستند. به نظر شما بهترین راه برای تبلیغ دوره های آموزشی آنلاین چیست؟! منتظر خواندن نظرات شما هستم.

  • امتیاز کیفیت در گوگل ادز چیست و چگونه آن را بررسی کنیم؟
  • 3 اپلیکیشن پولساز ایرانی را به تومان به شما معرفی می کنیم
  • ما ۹ نوع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را به شما معرفی می کنیم
  • نمونه متن آگهی تخفیف ویژه عید 1403 در 5 کالای پرفروش
  • سئو چیست؟ کامل ترین آموزش سئو به زبان در دسترس

نوشته 13 ترفند شگفت انگیز برای افزایش فروش دوره های آموزشی آنلاین برای اولین بار در افرک: آژانس تبلیغاتی آنلاین. به نظر می رسد.