14 اشتباه در تولید محتوا که نباید مرتکب شوید!


آیا تا به حال متوجه شده اید که برخی از محتوایی که ایجاد می کنید اصلاً برای تجارت شما مرتبط و مفید نیستند؟ در ادامه این مقاله به 14 مورد از مهمترین عوامل این مشکل می پردازیم:

1. همه مطالب برای شماست

به یاد داشته باشید، مشتریان به شما اهمیت نمی دهند. آنها مراقب خود و مشکلاتشان هستند. وقتی در مورد اینکه محصولات و خدمات ما چقدر عالی هستند صحبت می کنیم که هیچ کس به آن اهمیت نمی دهد، معمولاً آن را فراموش می کنیم. هرچه بیشتر در مورد خودتان و محصولاتتان صحبت کنید، محتوای مورد نظر کمتر پخش می شود و کمتر با آن ارتباط برقرار می کنند.

2. از شکست می ترسید

اگر به محتوای خود فرصت بدهید و کمی آن را آزمایش کنید، گزینه های بازاریابی محتوای شما خود را نشان می دهد و داستان های جدید و ارزشمند مشتریان آشکار می شود.

3. توقعات خود را خیلی پایین می گذارید

بازاریابی محتوای شما باید بهترین بازاریابی محتوا در صنعت شما باشد. بهتر از همه رقبای شما و بهتر از آنچه شرکت های رسانه ای و ناشران در زمینه شما انجام می دهند. اگر در صنعت خود یک متخصص قابل اعتماد نیستید، چگونه می توانید به یک متخصص تبدیل شوید؟

4. شما به درستی منبع یابی نمی کنید

اکثر برندها بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا را برون سپاری می کنند. از پیدا کردن قهرمانان محتوا در سازمان خود و روزنامه نگاران، نویسندگان و سازمان های محتوایی که به شما کمک می کنند تا داستان خود را بیان کنید، نترسید.

5. هر بخش از سازمان شما ساز خود را می نوازد

آیا داستان های مختلفی در روابط عمومی، ارتباطات شرکتی، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و سایر رسانه ها تعریف می کنید؟ آیا همه بخش های سازمان یک داستان را دنبال می کنند؟ بازاریابی محتوای موثر به این معنی است که شرکت شما داستانی منسجم و بدون تناقض را بیان می کند.

6. شما نمی خواهید از منطقه امن خود خارج شوید

ست گودین در کتاب مهره حیاتی خود بیان می کند که اگر از منطقه راحتی خود خارج نشوید، محکوم به پذیرش وضعیت موجود هستید. هر از چند گاهی با محتوای خود کاری کاملا غیرمنتظره انجام دهید.

7. بدون دعوت به اقدام

هر محتوایی باید فراخوانی برای اقدام داشته باشد. اگر نه، حداقل این و هدف واقعی تولید محتوا را بدانید.

8. شما بیش از حد بر روی یک کانال ارتباطی خاص متمرکز هستید

فقط به خبرنامه های ایمیل و اینستاگرام فکر نکنید. به این فکر کنید که چه مشکلی را برای مشتریان خود حل می کنید. سپس داستان را به روش های مختلف بگویید که در آن مشتریان شما به دنبال اطلاعات قابل اعتماد هستند.

9. هیچکس مسئولیتی در قبال محتوا ندارد

شخصی در سازمان شما، یا شاید خودتان، باید مسئولیت برنامه بازاریابی محتوا را بر عهده بگیرید.

10. مدیران ارشد با بازاریابی محتوا موافق نیستند

بر اساس تحقیقات CMI، احتمال شکست سازمان‌هایی که مدیران ارشد آنها با بازاریابی محتوا موافق نیستند، 300 درصد بیشتر از شرکت‌هایی است که مدیران ارشد آنها با بازاریابی محتوا موافق هستند.

11. شما در صنعت خود غوطه ور نیستید

مشتریان شما هر کجا هستند، شما نیز باید آنجا باشید. چه به صورت آنلاین مثلاً در شبکه های اجتماعی مختلف و چه در قالب کتاب، مجلات و روزنامه های مرتبط با کار شما و یا به صورت حضوری در قالب کنفرانس، سخنرانی و سمینار.

12. سرعت شما خیلی کم است

در بیشتر موارد، بهتر است کارها را سریع انجام دهید تا کامل. یک فرآیند سریع و کارآمد برای داستان سرایی خود پیدا کنید.

13. توزیع محتوا به صورت یکنواخت انجام نمی شود

بازاریابی محتوا یک وعده به مشتریان است. اگر روزنامه صبح را دریافت کردید، آن را در نظر بگیرید. وقتی به موقع نمی رسد چقدر ناراحت می شوید؟ شما باید همین طرز فکر را در مورد بازاریابی محتوا داشته باشید. مطالب را به طور یکنواخت و به موقع توزیع کنید و یک تقویم محتوایی برای خود تهیه کنید.

14. شما به اندازه کافی در مورد موتورهای جستجو فکر نمی کنید

بیشتر ترافیک سایت شما احتمالاً از موتورهای جستجو می آید. اگر محتوایی ایجاد می کنید که در جستجو پیدا شود، روی مشکل موجود و نحوه ارتباط آن مشکل با مشتریان خود متمرکز می شوید. در جستجو نیز پیدا خواهید شد.

منبع: کتاب قدرت محتوا
نویسنده: جو پولیزی
ترجمه: گفت زرگریان
ناشر: یاد گرفتم

مقاله 14 اشتباهات تولید محتوا که نباید مرتکب شوید! اولین بار در مدیر سبز ظاهر شد.