15 نکته موفقیت برای کارآفرینان جدید


اگر یک کارآفرین جدید هستید، باید بدانید که راه پیش رو جذاب است اما در عین حال بسیار چالش برانگیز است. مواردی مانند استخدام و اخراج، بازاریابی و فروش، مشتری مداری، مسائل مالی و حقوقی و غیره. برخی از مواردی هستند که هنگام راه اندازی یک کسب و کار با آن مواجه می شوید.

در ادامه این مقاله به 15 نکته ضروری می پردازیم که به شما کمک می کند چشم اندازی نسبتا روشن برای راه اندازی کسب و کار خود داشته باشید.

1. کسب و کاری را راه اندازی کنید که برای آن اشتیاق و دانش کافی دارید

به عنوان یک استارتاپ جدید، باید حوزه ای را انتخاب کنید که به شما انگیزه و هیجان بدهد. از کسب و کارها یا صنایعی که هنوز در مورد آنها اطلاعات کافی ندارید اجتناب کنید. زیرا یک منحنی یادگیری تند می تواند مانع موفقیت شما شود.

2. ایده ای را انتخاب کنید که پتانسیل بازار زیادی دارد

مطمئن شوید که بازار بزرگی برای محصول یا خدمات شما وجود دارد و در مورد آن به طور کامل تحقیق کنید. سرمایه گذاران معمولاً زمانی در شرکت شما سرمایه گذاری می کنند که یک فرصت عالی را می بینند و شرکت پتانسیل رشد برای یک هدف مهم را دارد.

3. بودجه راه اندازی را تا جایی که می توانید افزایش دهید

تامین مالی یک استارتاپ بیشتر از آنچه فکر می کنید طول می کشد. شما باید مطمئن شوید که تا چندین ماه برای تمام هزینه های توسعه محصول و بازاریابی خود فرصت دارید. در حالت ایده آل، شما باید سرمایه کافی برای آزمون، خطا و شکست داشته باشید. نگران کاهش درصد مالکیت خود در شرکت نباشید. توسعه یک محصول عالی به زمان و هزینه نیاز دارد.

4. به طور مداوم بر امور مالی خود نظارت کنید

شما باید تمام هزینه ها، درآمد و سایر امور مالی شرکت را زیر نظر داشته باشید. بسیاری از استارت آپ ها شکست می خورند زیرا کارآفرین نتوانسته هزینه های خود را مدیریت کند تا از کمبود پول جلوگیری کند. پس انداز کنید و از هزینه های غیر ضروری خودداری کنید. یاد بگیرید با بودجه محدود زندگی کنید تا زمانی که درآمد قابل توجهی داشته باشید.

5. در مورد رقبای خود تحقیق کنید

اطمینان حاصل کنید که محصولات یا خدمات رقیب در بازار را به طور کامل تحقیق می کنید و از پیشرفت های رقبای خود آگاه هستید. یکی از راه‌های انجام این کار، راه‌اندازی یک اعلان Google مربوط به رقبا است تا هنگام انتشار اطلاعات جدید به شما اطلاع دهد.

6. از دیگر کارآفرینان راهنمایی بخواهید

مشاوره از سایر کارآفرینان و متخصصان تجارت (مانند وکلا و حسابداران) می تواند بسیار ارزشمند باشد. مربیانی را بیابید که می توانند در مورد استخدام و اخراج، توسعه محصول، بازاریابی و جذب سرمایه به شما مشاوره دهند.

7. داستان استارتاپ خود را بگویید

شما باید یک داستان کوتاه و قانع کننده در مورد اینکه استارتاپ شما چه کاری انجام می دهد و چه مشکلی را حل می کند ایجاد کنید و آن را به مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه ارائه دهید. ماموریت و اهداف خود را بیان کنید و چرا محصول یا خدمات شما قانع کننده و منحصر به فرد است، و اگر سرمایه گذار علاقه مند به همکاری با شما است، آماده باشید تا با خلاصه شرکت یا یک پاورپوینت 12 تا 15 اسلایدی که شامل جزئیات بیشتر در مورد شرکت است، آن را دنبال کنید. و فرصت های بازار دارد، او را متقاعد کنید که با شما همکاری کند.

8. افراد مناسب را استخدام کنید

استخدام افراد نامناسب یکی از بزرگترین اشتباهات کارآفرینان جدید است. شما باید کارمندانی را استخدام کنید که دارای تحصیلات و تجربه مناسب باشند. آنها باید با فرهنگ شرکتی که شما در تلاش برای ایجاد آن هستید مطابقت داشته باشند. آن‌ها باید سخت‌کوش و انعطاف‌پذیر باشند، زیرا کارمندان استارت‌آپ‌ها اغلب مجبورند نقش‌های متعددی را ایفا کنند. ضرب المثل قدیمی “به آهستگی استخدام کنید” را فراموش نکنید. سریع شلیک کن.”

9. هرگز شبکه را متوقف نکنید

شبکه می تواند شما را با یک سرمایه گذار جدید، یک کارمند عالی، یک مشتری جدید یا یک مشاور عالی آشنا کند. در رویدادهای صنعت و استارتاپ مرتبط با رشته خود شرکت کنید. لینکدین می‌تواند ابزار قدرتمندی برای کمک به شبکه‌سازی شما باشد، بنابراین مطمئن شوید که هم شما و هم شرکتتان پروفایل‌های لینکدین دارید و دائماً اطلاعات جدیدی را اضافه می‌کنید. هنگامی که شخصی شما را در گوگل جستجو می کند، نمایه لینکدین شما معمولا در اولین نتایج جستجو نشان داده می شود، بنابراین حتما یک نمایه چشمگیر ایجاد کنید.

10. ارائه خدمات عالی به مشتریان

شرکت هایی مانند Zappos و Virgin America بسیار موفق شده اند. زیرا آنها بر ارائه خدمات و پشتیبانی عالی به مشتریان تمرکز می کنند. اگر روی اولین مشتریان خود تأثیر خوبی گذاشتید، مطمئن شوید که آنها شما را از طریق دهان به دهان معرفی خواهند کرد.

11. یک وکیل با تجربه استخدام کنید

شما به یک وکیل تجاری هوشمند برای شرکت خود نیاز دارید که به طور منظم به کارآفرینان دیگر مشاوره دهد و در استارتاپ ها متخصص باشد.

12. خندیدن در جمع را تمرین کنید

توانایی برقراری ارتباط موثر می تواند برای جذب مشتریان، الهام بخشیدن به کارکنان و جذب سرمایه گذاران برای افزایش سرمایه حیاتی باشد. اکثر مردم در سخنرانی عمومی خیلی خوب نیستند و حتی بسیاری از آن می ترسند. برای غلبه بر این ترس باید تلاش کنید. برای تمرین، دریافت بازخورد حرفه ای و بهبود، با یک سخنران عمومی یا مربی تجاری کار کنید. برخی از مشهورترین کارآفرینان سخنرانان عمومی بزرگی مانند استیو جابز بوده اند.

13. بر ایجاد یک محصول یا خدمات عالی تمرکز کنید

برای شروع، محصول یا خدمات شما باید خوب باشد، اگر عالی نباشد. باید خود را به نحوی معنادار از پیشنهادات رقبای شما متمایز کند. در ارائه محصول خود به بازار تردید نکنید، زیرا بازخورد اولیه مشتری یکی از بهترین راه ها برای کمک به بهبود آن است. همانطور که رید هافمن، سرمایه گذار و یکی از بنیانگذاران لینکدین می گوید: “اگر از نسخه اول محصول خود خجالت نمی کشید، دیگر خیلی دیر شده است.”

14. توصیه به کارآفرینان نوپا: فقط این کار را انجام دهید!

هیچ وقت زمان مناسبی برای راه اندازی یک استارتاپ وجود ندارد، پس توصیه های معروف را دنبال کنید و «فقط انجامش دهید». اولین قدم را برای ساختن کسب و کار خود بردارید، حتی اگر فقط پاره وقت باشد در حالی که هنوز در جای دیگری کار می کنید.

15. بازاریابی را جدی بگیرید

شما باید دائماً بازار خود را جذب، بسازید و حتی آموزش دهید. مطمئن شوید که استراتژی بازاریابی شما شامل موارد زیر است:

  • یک وب سایت حرفه ای و به روز ایجاد کنید.
  • اصول سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) را بیاموزید تا افرادی که به دنبال محصولات و خدمات شما هستند، شما را در اولین نتایج ببینند.
  • از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کسب و کار خود (لینکدین، اینستاگرام، فیس بوک، توییتر، پینترست و غیره) استفاده کنید.
  • با نوشتن مقالات مهمان برای وب سایت های مرتبط در بازاریابی محتوا شرکت کنید.

امیدواریم با مطالعه و اجرای این 15 نکته، در سفر کارآفرینی خود موفق باشید و کسب و کار خود را از سر راه بردارید. چه تجربیات دیگری در این جاده پر پیچ و خم و جذاب داشته اید؟

پست 15 نکته موفقیت برای کارآفرینان جدید اولین بار در مدیر سبز ظاهر شد.