4 تکنیک سئو برای افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک


چه کنیم که مشتریان بالقوه وب سایت ما را قبل از دیگران ببینند و نام برند ما زودتر به همه آنها برسد؟ آیا با تکیه بر تبلیغات آنلاین، اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی اینستاگرام نمی توان در این زمینه موفق شد و به این هدف رسید؟ آیا پرداخت می کنید سئوی وب سایت آیا واقعا لازم است؟ چرا باید آن را برای تولید محتوای سئو چه زمانی می توان با ابزارهای هوش مصنوعی، محتوا برای وب سایت بسیار آسان و ارزان نوشت؟

یافتن پاسخ صحیح و قابل اعتماد برای سوالات مطرح شده و هزاران سوال مرتبط و مشابه دیگر برای موفقیت کسب و کارهای آنلاین و کارشناسان و مدیران سئو بسیار مهم است. دنیای دیجیتال مارکتینگ و سئو وب سایت مدام در حال تغییر است و ادعاهای مختلف و بعضا متناقض در آن سروصدا می کند. عده ای مرگ سئو را اعلام می کنند و برخی دیگر اهمیت و نقش آن در سودآوری فروشگاه های اینترنتی رو به کاهش است.

اگر صاحب یک تجارت آنلاین هستید و شک دارید که باید برای سئو وب سایت و استخدام یک متخصص سئو هزینه کنید، یا اگر یک متخصص سئو جدید هستید که به دنبال آن هستید. راه های ایمن و ارزان برای افزایش ترافیک وب سایت ارگانیک این مقاله را تا انتها بخوانید. سپس به سوالات مطرح شده پاسخ دهید 4 تکنیک SEO برای افزایش ترافیک ارگانیک هر وب سایت توضیح می دهیم

قبل از معرفی این 4 تکنیک، بهتر است کمی در مورد اهمیت سئو برای وب سایت های مختلف به خصوص وب سایت های فروشگاهی صحبت کنیم. اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا می خواهید یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید؛ باید در نظر داشته باشید که برای موفقیت در دنیای امروز و آینده، داشتن یک وب سایت با ویژگی های خاص برای کسب و کار/برند شما حیاتی است.

شما و رقبایتان در جهان تجارت الکترونیک شما کار می کنید در این دنیا، مشتری آنچه را که می خواهد در گوگل جستجو می کند یا یک برند را جستجو می کند. اگر شما یک وب سایت دارید، اما وب سایت و صفحات و محتوای جداگانه آن برای موتورهای جستجو (که مهمترین آنها گوگل است) اگر بهینه نشده باشد به این معنی است که وب سایت شما سئو نیست و مشتریان شما را برای خرید محصول شما پیدا نمی کنند.

سئو سایت یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو مقرون به صرفه ترین راه برای دیده شدن محصولات تجاری و برند شما در اینترنت است.

هزینه تبلیغات آنلاین و آفلاین برای هر برند باعث جذب کاربران به وب سایت می شود و سودآور است. اما سئو سایت همیشه و در درازمدت نام کسب و کار و محصولات آن را قبل از نام و محصولات رقبا در مقابل چشمان مشتری قرار می دهد و آنها را به سمت وب سایت جذب می کند. دقیقا همینه ترافیک وب سایت ارگانیک تحت عنوان.

ترافیک ارگانیک یک وب سایت یا تعداد کاربران/بازدیدکنندگانی که روی لینک وب سایت شما کلیک کرده اند که تبلیغاتی نیست و از جمله نتایج نشان داده شده است به گفته گوگل، آنها بیشتر وارد وب سایت می شوند. گوگل به این کسب و کار اعتماد بیشتری دارد و جایگاه بهتری را در نتایج جستجو به آن اختصاص می دهد.

جذب ترافیک ارگانیک بیشتر برای یک وب سایت اصلا کار ساده ای نیست و یکی از بزرگترین و مهم ترین چالش های متخصصان سئو محسوب می شود. همانطور که گفته شد، پرداخت هزینه برای لینک های تبلیغاتی موقت به افزایش ترافیک سایت کمک می کند. اما تکنیک های سئوی که در آینده معرفی خواهند شد ارزان تر هستند و به طور مداوم ترافیک ارگانیک وب سایت را افزایش می دهند.


اگر یک کسب و کار آنلاین دارید و می خواهید در مورد بهینه سازی سئو سایت فروشگاهی و تاثیر مستقیم آن بر فروش بیشتر بدانید،سئو برای تجارت الکترونیک: فروشگاه آنلاین شما در خط اول گوگل!خواندن ”


1. به طور مداوم استراتژی سئو رقبای اصلی خود را بررسی کنید

بهینه سازی وب سایت بر اساس استراتژی سئو وب سایت done این استراتژی قسمت های مختلفی دارد و شامل برنامه ریزی برای یافتن کلمات کلیدی، تولید محتوا، لینک های داخلی و خارجی و … می باشد. در واقع، هیچ متخصص سئوی وب سایت بدون توسعه یک استراتژی سئو نمی تواند موفق باشد.

بهترین راه برای توسعه و بهبود استراتژی سئوی هر وب سایت، نظارت و بررسی مداوم استراتژی سئوی رقبای اصلی وب سایت است.

به همین دلیل است که متخصصان سئو نباید فکر کنند که فقط یک بار یک استراتژی توسعه می دهند و کاری به آن ندارند. اگر به اهداف تعیین شده دست نیافتند، باید در استراتژی برنامه ریزی شده تجدید نظر کنند.

محتوای رقبای خود را بررسی کنید. ببینید برای چه موضوعات و کلمات کلیدی محتوا تولید می کنند. واکنش کاربران به محتوای ایجاد شده را بررسی کنید. البته به یاد داشته باشید که از رقبای خود تقلید نخواهید کرد. باید از آنها ایده بگیرید تا بتوانید استراتژی سئو دقیق تری تدوین کنید و اشتباهات آنها را تکرار نکنید.

2. مطالب قدیمی را در وب سایت نگذارید

محتوایی که در وبلاگ یا مجله وب سایت تولید و منتشر می شود می تواند برای مدت طولانی بازدیدکنندگان (مشتریان بالقوه) را به وب سایت بیاورد. سرمایه گذاری در تولید محتوای اولیه و سئو چیزی جز سرمایه گذاری در رشد ترافیک وب سایت ارگانیک نیست. بنابراین، شما باید روی تولید محتوا و به روز رسانی هر محتوای تولید شده تمرکز کنید.

مطالب را رها نکنید برنامه ریزی دقیق برای بررسی منظم محتوای قدیمی، به روز رسانی یا حذف اطلاعاتی که دیگر صحیح یا مرتبط نیستند. این باید بخشی از استراتژی سئو و تولید محتوا هر متخصص سئو باشد.

3. از قسمت Google's People also Ask کمک بگیرید

برای گوگل مهم است که بهترین و دقیق ترین و به روزترین پاسخ ها را به سوالات کاربران ارائه دهد. به همین دلیل، مفاهیم، ​​موضوعات و سوالات مربوط به کلمه یا عبارت جستجو شده و مفاهیم، ​​موضوعات و سوالاتی که سایر کاربران در رابطه با آنها جستجو کرده اند نیز هر بار که چیزی را در گوگل جستجو می کنید ظاهر می شوند.

دو نمونه زیر را ببینید. اگر سوال “SEO چیست” را در انگلیسی جستجو کنید، گوگل با چنین صفحه نتیجه ای به شما پاسخ می دهد.

و اگر سوال “جستجوی ارگانیک چیست؟” با جستجوی , صفحه ای با ساختار زیر به شما نمایش داده می شود. در هر دو، بلافاصله پس از اولین لینک، یک بخش عنوان «مردم نیز می پرسند یا PAA» باید مهمترین سوالات مربوط به سوال پرسیده شده را فهرست کند.

نکته جالب در مورد این بخش این است که وقتی روی هر سؤال کلیک می شود، پاسخ کوتاه آن به همراه پیوندی به وب سایتی که به سؤال پاسخ داده است باز می شود.

مطالعه سوالات و مطالب وب سایت های ذکر شده در این قسمت به شما کمک می کند

  • ایده های تولید محتوا را دریافت کنید.
  • نیازهای کاربران را بهتر بشناسید و
  • وب سایت های رقیب را شناسایی کنید.

البته گوگل این برگه را برای تمام جستارهای جستجو نشان نمی دهد. بهترین جایگزین اگر این بخش نمایش داده نشود، جستجوهای مرتبط خوب، اگر در گوگل سوال “سئو سایت چیست؟” برای جستجو، PAA نمایش داده نمی شود، بلکه در پایین صفحه در بخش جستجوهای مرتبط قرار می گیرد.


کارشناس سئو نمی تواند فعالیت وب سایت و وب سایت های رقیب را بدون کمک ابزارهای مختلف وب سایت به درستی و با دقت بررسی کند. البته تعداد این ابزارها زیاد است و انتخاب بین آن ها برای کارشناسان سئو کمی سخت است. “3 تا از بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبای سئو (2023)برای آشنایی با بهترین ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا، ادامه مطلب را بخوانید.


4. تجربه کاربری وب سایت را به حداکثر برسانید

وب سایتی که نتواند تجربه کاربری یا تجربه کاربری رضایت بخشی را به کاربران خود ارائه دهد، نمی تواند اعتماد موتورهای جستجو و گوگل جذب برای گوگل، رضایت کاربر مهم است و تجربه کاربری خوب مهم ترین عاملی است که رضایت کاربر را هنگام تعامل با وب سایت تضمین می کند.

اگر محتوای وب سایت به سرعت و به طور کامل بارگیری نمی شود، اگر کاربر نتواند آنچه را که می خواهد پیدا کند، اگر وب سایت پاسخگو در صورتی که طراحی نشده باشد و کاربرانی که با تلفن همراه یا تبلت به آن دسترسی دارند نتوانند عکس ها و مطالب را به صورت کامل و در اندازه مناسب با اندازه صفحه نمایش دستگاه خود مشاهده کنند، وب سایت رضایت و اعتماد کاربران و گوگل را از دست خواهد داد.

به یاد داشته باشید که اهمیت تجربه کاربری در سئو سایت هر روز در حال افزایش است.

زیرا معیارهای اساسی وب به عنوان یکی از مهمترین معیارهای سئو در نظر گرفته می شود. مجموعه‌ای از معیارها برای ارزیابی تجربه کاربر از وب‌سایت در اولین تعامل کاربر با آن است. البته اگر می خواهید در مورد این معیارها و نحوه بهینه سازی وب سایت خود برای آنها بیشتر بدانید راهنمای گوگل ادامه مطلب

خلاصه و نتیجه گیری

در این مطلب ۴ تکنیک سئو برای افزایش بازدید ارگانیک وب سایت را معرفی کرده ایم. استفاده از این تکنیک ها در درازمدت ایمن تر و مقرون به صرفه تر از تبلیغات است. فعالیت های رقبا را بشناسید و تجزیه و تحلیل کنید، محتوای قدیمی وب سایت را به روز کنید، برای بهبود تجربه کاربری وب سایت سرمایه گذاری کنید، و از سرنخ هایی که گوگل در مورد نیازهای کاربر و جستجوهای مرتبط ارائه می دهد در قالب People also Ask کمک بگیرید و جستجوهای مرتبط در دسترس کارشناسان سئو هستند. تکنیک هایی وجود دارد که رشد مداوم ترافیک ارگانیک را در هر وب سایت تضمین می کند.


اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید و می خواهید یک وب سایت داشته باشید و توانایی استخدام یک متخصص سئو را ندارید، دوره جامع آموزش سئو و تولید محتوا آکادمی آمانج پاس همه چیز در مورد سئو اولیه و تکنیک های ارگانیک برای افزایش بازدید وب سایت در این دوره کاربردی و پروژه محور آموزش داده خواهد شد.