5 راه برای کاهش هزینه های تبلیغات گوگل


با توجه به نوسانات قیمت ارز، صاحبان مشاغل از تبلیغات گوگل به دنبال راه حلی برای کاهش هزینه تبلیغات در این مقاله 5 روش برای کاهش هزینه در ادوردز را ارائه خواهیم داد.

تبلیغات ادوردز نوعی تبلیغات کلیکی محبوب است، اما قیمت آن برای آی تی زمانی سودآور خواهد بود که بتوانید مشتریان واقعی را از طریق صرفه جویی در هزینه جذب کنید.

بنابراین آنچه برای صاحبان مشاغل مهم است این است که چند درصد از این کلیک ها به مشتریان واقعی تبدیل می شوند؟

چگونه می توانید با متعادل کردن کلیک کاربران و فروش سایت در هزینه های تبلیغات صرفه جویی کنید؟

در ادامه این مقاله به 5 روش برای کاهش هزینه تبلیغات گوگل می پردازیم.

1- مشتریان بالقوه را شناسایی کرده و آنها را هدف تبلیغات قرار دهید.

چند سالی است که کمپین های تبلیغاتی انبوه برگزار شده است. تجربه بازاریابی به خوبی ثابت کرده است که یک جامعه کوچک از مخاطبان هدف هزینه های کمتر و سود بیشتری را به همراه دارد. برای ایجاد تبلیغات هدفمند ابتدا باید مشتریان هدف را به درستی انتخاب کنید. بر روی Advertisement کلیک کنید این از آن دسته تبلیغاتی است که اگر به درستی بهینه سازی نشود، هزینه زیادی برای شما در کلیک های بی ربط خواهد داشت و بازده خوبی هم نخواهد داشت. بنابراین، شناسایی مشتریان هدف و کلمات کلیدی مورد نظر آنها اولین گام قبل از پیاده سازی است اضافه کردن اینترنت باید در نظر گرفته شود.

پیشنهاد بازاریابی جدید:

گوگل آنالیتیکس یک ابزار آماری قدرتمند است که به شما کمک می کند مخاطبان هدف خود را بر اساس جنسیت، سن، کلمات کلیدی مورد علاقه و حتی دستگاهی که برای گشت و گذار در وب استفاده می کنند، بشناسید. اگر آمار شما نشان می دهد که مخاطبان سایت شما از تلفن همراه بیشتری برای بازدید از سایت شما استفاده می کنند، تنظیمات بر روی Advertisement کلیک کنید نمای موبایل خود را طوری تنظیم کنید که فقط برای کاربران موبایل نمایش داده شود.

2- از کلمات کلیدی مناسب برای نمایش تبلیغات استفاده کنید

در تبلیغات ادوردز، شما سه انتخاب از کلمات کلیدی برای نمایش دارید تبلیغات صفحه اول گوگل میزان مطابقت عبارت جستجوی کاربر با کلمه کلیدی که شما مشخص کرده اید باید در نظر گرفته شود. در زیر به این سه حالت تطبیق می‌پردازیم.

  • تطابق گسترده: این گزینه یک درصد تطابق کمی را برای نمایش در نتایج اعمال می کند.

در این صورت ترتیب کلمات کلیدی که مشخص کرده اید در جستجوی کاربر قرار نمی گیرد و با هر الگوی جستجو، لینک شما در نتایج ظاهر می شود و به سرعت کلیک می شود.

  • مطابقت عبارت: این گزینه میانگین درصد تطابق را برای نمایش در نتایج فرض می کند.

در این صورت به شما این فرصت داده می شود که مشخص کنید در صورتی که عبارت جستجوی کاربر با عبارتی که مشخص کرده اید مطابقت داشته باشد، چه زمانی تبلیغ شما به کاربر نمایش داده می شود. اما این گزینه سایت شما را در جستجوهای مشابه نشان می دهد.

  • مطابقت کامل : این گزینه نرخ تطابق بالایی را برای نمایش در نتایج در نظر می گیرد.

بنابراین در این صورت اگر جستجوی کاربر با کلمه کلیدی شما مطابقت داشته باشد، سایت شما در نتایج ظاهر می شود.

به خاطر اینکه نرخ تبلیغات برای نجات از هزینه تبلیغات AdWords شما باید این سه گزینه را به درستی تعریف کنید.

پیشنهاد تیم بازاریابی جدید:

  • از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید

تجربه نشان می‌دهد که کاربر هدف از همان ابتدا می‌داند به دنبال چه چیزی است، بنابراین درصد زیادی از کاربران هدف عبارت‌های جستجوی طولانی و واضح را وارد می‌کنند، بنابراین اگر در نمایش تبلیغ خود وسواس دارید، از کلیک بر روی آگهی خودداری می‌کنید. کلمات کلیدی تک کلمه ای قدرت زیادی برای جذب کاربران هدفمند ندارند. به عبارت دیگر، کاربری که کلمه آهن را جستجو می کند، هدف خاصی را دنبال نمی کند، اما کاربری که برای خرید آهن جستجو می کند، دقیقا می داند که به دنبال چه چیزی است.

  • کلمات کلیدی اصلی خود را در حالت تطابق دقیق قرار دهید

هنگام انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغ خود، هدف نهایی کاربر را نادیده نگیرید. برای این منظور بهتر است از جمله بندی تبلیغاتی دقیق و شفاف تری استفاده شود آگهی ها خودت استفاده کن

تطابق دقیق باعث می شود تبلیغ شما کمتر در نتایج جستجو ظاهر شود، اما کاربری را به سایت شما هدایت می کند که به دنبال یک نیاز واقعی است و برای رفع آن نیاز جستجو کرده است.

3- هدف گذاری مجدد کمپین ها را فراموش نکنید

هدف‌گیری مجدد بر اساس تجزیه و تحلیل کاربرانی که قبلاً از سایت شما بازدید کرده‌اند به شما این امکان را می‌دهد تا بفهمید کاربر چه چیزی را جستجو کرده و چگونه به سایت شما هدایت شده است و چگونه سایت شما این نیاز را برآورده کرده است. با بررسی تعداد محدود کاربرانی که از سایت شما خرید کرده اند، می توانید کاربرانی را که از سایت شما بازدید کرده اند اما خریدی انجام نداده اند به سایت بازگردانید. اما این کار را در داخل انجام دهید کلمات پیشنهادی چگونه انجامش بدهیم

پیشنهاد تیم بازاریابی جدید:

کد SDK را در صفحات سایت خود قرار دهید. هنگامی که کاربر از سایت شما بازدید می کند، این کد یک کوکی برای ردیابی مرورگر کاربر ایجاد می کند. با کمک این کوکی می توانید تبلیغات خود را به گونه ای تنظیم کنید که فقط برای کاربران قبلی سایت شما که صفحه خرید را ترک کرده اند نشان داده شود. به این ترتیب کلیک های هدفمند برای سایت خود دریافت می کنید و گوگل هزینه هر کلیک را با قیمت کمتری برای شما محاسبه می کند.

اگر استراتژی بازاریابی برای شما جذاب است، پیشنهاد می کنیم پیشنهادات ویژه ای مانند تخفیف یا کوپن را برای کاربران وب سایت خود در نظر بگیرید تا شاهد تاثیر جادویی بازاریابی مجدد گوگل باشید.

4- اهداف و تبدیل ها را به درستی پیگیری کنید

اهمیت ایجاد هر کمپین تبلیغاتی اندازه گیری میزان موفقیت آن است. بنابراین باید در ابتدای کمپین اهداف خود را به درستی تعریف کنید و در حین اجرای کمپین به درستی تبدیل ها را پیگیری کنید تا بتوانید موفقیت آن را در پایان کمپین بسنجید. اگر سیستم قیمت گذاری خود را به گوگل واگذار کرده باشید، کمپین های شما برای این تبدیل ها بهینه می شوند و قیمت آنها تغییر می کند.

از اینجا بخوانید: با نحوه ایجاد هدف در گوگل آنالیتیکس آشنا شوید

پیشنهاد بازاریابی جدید:

ابزار Google Analytics به شما این امکان را می دهد که برای سایت خود هدف تعیین کنید تا بتوانید آمار دقیقی از میزان موفقیت سایت خود بدست آورید. پس از این مرحله اهداف تعریف شده در گوگل آنالیتیکس را به حساب گوگل ادز خود اضافه کنید تا بتوانید به تعداد تبدیل ها برسید.

از اینجا بخوانید:ردیابی تبدیل را در Google Ads تنظیم کنید

5- لیست کلمات منفی را به روز نگه دارید.

کلمات منفی شامل آن دسته از کلماتی است که نباید در طول جستجوی کاربر ظاهر شوند. با به روز نگه داشتن لیست کلمات کلیدی منفی خود، از بازدیدهای غیرضروری و کلیک های غیرضروری کاربران وب روی تبلیغ خود جلوگیری کنید تا هزینه ها کاهش یابد. تبلیغات گوگل صرفه جویی

از اینجا بخوانید: راهنمای قطعی کلمات کلیدی منفی در سال 2018

پیشنهاد بازاریابی جدید:

در اکانت گوگل ادوردز خود در قسمت کلمات کلیدی بر روی گزینه کلمه کلیدی منفی کلیک کرده و کمپین مورد نظر خود را در قسمت افزودن به انتخاب کنید و کلمات کلیدی منفی خود را در این قسمت قرار دهید.

  • تطابق گسترده: این گزینه یک درصد تطابق کمی را برای نمایش در نتایج اعمال می کند.

در این مورد، از ترتیب کلمات کلیدی منفی که به صورت مترادف، مفرد، جمع و الگوهای دیگر تعریف شده است استفاده کنید.

  • مطابقت عبارت: این گزینه میانگین درصد تطابق را برای نمایش در نتایج فرض می کند.

کلمه کلیدی منفی مورد نظر را در کاراکتر “…” قرار دهید.

  • مطابقت کامل : این گزینه نرخ تطابق بالایی را برای نمایش در نتایج در نظر می گیرد.

کلمه کلیدی منفی مورد نظر را در علامت (…) تایپ کنید.

آخرین کلمه:

با مدیریت هزینه های خود، کمپین های موفق تری خواهید داشت. در مقالات بعدی تیم بازاریابی نوین در مورد اهمیت این موضوع و روش های مختلف آن بیشتر بحث خواهد کرد.

مقاله 5 راه برای کاهش هزینه تبلیغات گوگل اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال و تبلیغات اینترنتی نوین مارکتینگ پدیدار شد. به نظر می رسد.