6 ویژگی مهم طراحی صفحه فرود چیست؟


اصول طراحی صفحه فرود چیست؟ – 5 نکته مهم که هنگام طراحی صفحه فرود باید از آنها اجتناب کنید

طراحی صفحه فرود چیست و چه زمانی انجام می شود؟ صفحات فرود اغلب در کمپین های تبلیغاتی استفاده می شوند. اما می توان از آنها برای معرفی محصولات یا خدمات جدید نیز استفاده کرد. به این صورت که بسته به هدف تبلیغ یا نوع محصول و خدمات، صفحه ای مجزا ایجاد می شود. این کار از سردرگمی کاربران در هنگام بازدید از سایت جلوگیری می کند. بنابراین امکان مشتری شدن آنها نیز افزایش می یابد.

به این نوع صفحات که هدف خاصی دارند و از کاربران جدید استقبال می کنند، صفحات فرود می گویند. صفحات فرود معمولا متفاوت از بقیه صفحات سایت طراحی می شوند. در زیر نکاتی را که باید در طراحی صفحه فرود در نظر بگیرید آمده است. با ما بمان.

محتوا

صفحه فرود چیست؟

به طور کلی صفحات فرود به صفحاتی گفته می شود که با هدف خاصی و برای رسیدن به حجم مشخصی از ترافیک طراحی شده و قابلیت تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری را دارند. حتماً در سایتی قرار گرفته اید که پیشنهاد خرید عجیبی به شما ارائه کرده است. این صفحات همان صفحات فرود هستند.

در واقع طراحی صفحه فرود برای کمپین های تبلیغاتی دیجیتال انجام شده است به همین دلیل طراحی آن کمی با صفحات دیگر متفاوت است. بنابراین اگر با بازاریابان آنلاین در مورد صفحات فرود صحبت می کنید، بدانید که منظور صفحاتی است که برای یک کمپین تبلیغاتی طراحی شده اند و هدف آن افزایش فروش و تعداد مشتریان است.

برخی از اهدافی که یک کسب و کار می تواند از طراحی صفحه فرود داشته باشد عبارتند از:

  • دریافت اشتراک خبرنامه
  • برای یک رویداد ثبت نام کنید
  • با تلفن تماس بگیرید
  • یک محصول یا خدمات بخرید
  • تکمیل پرسشنامه های مختلف
  • و…

انواع صفحات فرود چیست؟

صفحات فرود را می توان به 3 نوع تقسیم کرد:

  1. صفحه فرود نسل سرنخ
  2. روی صفحه فرود کلیک کنید
  3. عضویت یا انتخاب صفحه فرود

صفحه فرود نسل سرنخ

طراحی صفحه فرود نسل لید با هدف دریافت اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان و ایجاد ارتباط بین آنها و صاحبان کسب و کار انجام می شود. اما چرا کاربر باید اطلاعات خود را در این صفحات وارد کند؟ طراحان این صفحات فرود به آنها هدایایی مانند تخفیف، استفاده رایگان از برخی خدمات و … را وعده می دهند. در ازای دریافت اطلاعات کاربر

روی صفحه فرود کلیک کنید

هدف از طراحی این نمونه صفحه فرود متقاعد کردن کاربر و هدایت آنها به صفحه دیگری است. این نوع صفحات فرود اغلب نرخ تبدیل را افزایش می دهند. اما برای چه مواردی توصیه می شود؟ اگر می خواهید محصولی را با جزئیات کامل توصیف کنید، این فرود بهترین انتخاب خواهد بود.

عضویت یا انتخاب صفحه فرود

این نوع صفحات فرود، مانند سایت های معمولی، حاوی سرصفحه، فوتر و نوار کناری هستند. بیشتر کاربردهای این صفحات فرود تشویق کاربران فعلی و آینده به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود است. همانطور که از نام این فرود مشخص است، اطلاعاتی مانند نام، ایمیل و سایر اطلاعات هویتی برای عضویت به دست می آید.

اصول طراحی صفحه فرود چیست؟

برای ایجاد یک صفحه فرود حرفه ای باید به نکاتی توجه ویژه داشت. هر صفحه فرود باید دارای ویژگی هایی باشد که در این قسمت به آنها خواهیم پرداخت تا بازدهی خوبی برای کمپین تبلیغاتی کسب و کار داشته باشید.

جداسازی اجزای محتوا


جدا کردن بخش های مختلف هر صفحه فرود به سازماندهی آن صفحه کمک می کند. همچنین تجربه کاربری خوبی برای کاربران ایجاد می کند. برای این کار می توان از برخی تم ها و تصاویر استفاده کرد.

بهبود خوانایی متن


سعی کنید خواندن و درک متن صفحه فرود را برای کاربران آسان‌تر کنید. هرچه متن قابل فهم تر و مختصرتر باشد، موفق تر خواهید بود. جدا از نوع متن، نوع فونت استفاده شده نیز موثر است.

استفاده از رسانه های تصویری


تصاویر به جذابیت بصری صفحه فرود شما بسیار می افزایند. استفاده از تصاویر در کنار متون باعث افزایش درک می شود و می تواند نقش موثری در انتقال پیام به مخاطب داشته باشد. حال این تصویر می تواند به صورت عکس، نمودار، اینفوگرافیک و … باشد.

از CTA ها استفاده کنید


استفاده از CTA یا call to action یکی از الزامات هر صفحه فرود است که کاربر را مجبور به انجام یک اقدام خاص مانند تماس، پر کردن فرم، دانلود فایل، هدایت به صفحه دیگر و غیره می کند.

استفاده از ترکیب رنگی جذاب


ترکیب رنگ های استفاده شده در صفحات فرود کاملاً مناسب است، اما انتخاب رنگ هایی که جلب توجه می کنند و مطابق با سلیقه کاربر هستند، تأثیر بسیار مثبتی در کمپین تبلیغاتی خواهد داشت.

ارتباط متنی با تبلیغات


محتوای صفحه فرود باید ارتباط متنی و معنایی با تبلیغی داشته باشد که کاربر از طریق آن وارد صفحه شده است. حتی می توانید از پیشنهادات ویژه ای که در تبلیغات صفحه فرود خود ذکر می کنید استفاده کنید.

پیشنهادات مناسب بدهید


سعی کنید پیشنهادات خود را به گونه ای بیان کنید که کاربر احساس تقلب نکند. هر چه اعتماد سازی قوی تر باشد، صفحه فرود در بهبود نرخ تبدیل موثرتر خواهد بود.

طراحی صفحه فرود واکنش گرا


از آنجایی که امروزه استفاده از تلفن همراه بیشتر از گذشته رایج شده است، باید به واکنش‌پذیری صفحات خود توجه کنید. به خصوص صفحات فرود که با هدف خاصی طراحی شده اند. اگر صفحه فرود ریسپانسیو نباشد، تبلیغ هیچ ارزشی ندارد و اساساً هزینه ها هدر می رود.

5 نکته مهم که هنگام طراحی صفحه فرود باید از آن اجتناب کنید

پس از طراحی بسیاری از صفحات فرود در سراسر جهان، برخی نکات به عنوان اصول اولیه برای طراحی آن صفحات و برخی نکات به عنوان بایدها و نبایدهای صفحه فرود شناخته می شوند. در این قسمت به 5 اشتباه رایج قابل استفاده در صفحات فرود اشاره می کنیم.

با استفاده از چرخ فلک و نوار لغزنده

شاید تعجب کنید که بدانید اسلایدرها و چرخ فلک ها با وجود جلوه بصری زیبا، نباید در هدر صفحه فرود استفاده شوند.

چرخ فلک هایی که به طور خودکار محتوا را نمایش می دهند، بدترین تجربه کاربری را ایجاد می کنند. زیرا فرصت دیدن کامل مطالب را از مخاطب سلب می کند و به عبارتی نرخ تبدیل را از بین می برد!

به عنوان جایگزینی برای چرخ فلک ها در هدر صفحه فرود، می توانید از انیمیشن های کوتاه تکراری استفاده کنید. همچنین می توانید محتوای خود را اولویت بندی کنید. مهمترین مطالب را در هدر قرار دهید و به دنبال آن مطالب دیگر را درج کنید.

درج تصاویر بزرگ

همه ما می دانیم که زمان بارگذاری صفحه فرود باید بسیار کوتاه باشد و در سریع ترین زمان ممکن نمایش داده شود. اما چه عواملی باعث کاهش سرعت لود سایت می شود؟

استفاده از تصاویر بزرگ می تواند برای سرعت صفحه فرود موثر باشد. بنابراین بهتر است قبل از آپلود آنها، ابعاد را به گونه ای کاهش دهید که در انواع دستگاه ها مشخص باشد.

نکته دیگر حجم بالای تصاویر است که باید در نظر گرفته شود. هرچه اندازه تصویر بزرگتر باشد، زمان بارگذاری صفحه بیشتر می شود. برای کاهش اندازه تصاویر می توانید وضوح تصویر را به 72dpi کاهش دهید.

مورد دیگر فرمت تصاویر و فایل های استفاده شده در طراحی صفحه فرود است. رایج ترین فرمت های گرافیکی برای صفحات وب png، jpg و webp هستند. تصاویر PNG برای مواردی که می خواهید تصویر پس زمینه نداشته باشد مناسب است. در غیر این صورت، دو فرمت دیگر تصویر کوچکتری ارائه می دهند.

فوتر جعلی

فوتر جعلی چیست؟ این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که به نظر می‌رسد محتوای صفحه فرود به پایان رسیده است، یا یک نشانه بصری به بیننده نشان می‌دهد که پایان یافته است، اما هنوز محتوایی برای ادامه وجود دارد.

گاهی اوقات حتی نوارهای بسیار تیره ای در وسط صفحه وجود دارد که برای جداسازی محتوا استفاده می شود، اما بسیاری از افراد آن را به عنوان انتهای صفحه تعبیر می کنند.

اما برای جلوگیری از این مشکل چه باید کرد؟ اطمینان حاصل کنید که محتوای شما به گونه ای شکسته شده است که بیننده را وادار به ادامه پیمایش کند. به عنوان مثال، می توانید از بلوک های رنگی برای نشان دادن اینکه صفحه هنوز کامل نشده است استفاده کنید. از طرفی قسمت های مختلف صفحه نباید طولانی باشد تا در صورت اسکرول کردن کاربر به سمت پایین، بخشی از محتوای قسمت بعدی را نیز مشاهده کند.

پنهان کردن یک فراخوان برای اقدام

CTAها معمولاً مهمترین بخش طراحی صفحه فرود هستند. پس پنهانش نکن بازدیدکنندگان سایت به طور متوسط ​​15 ثانیه در صفحه می مانند. CTA را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران بتوانند به محض بازدید از صفحه فرود، آن را ببینند.

قرار دادن مهم ترین محتوا در بالای صفحه فرود به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سریعتر تصمیم بگیرند که آیا خدمات تجاری شما همان چیزی است که به دنبال آن هستند یا خیر.

استفاده از اصطلاحات تخصصی

احتمالاً سخت ترین کار برای هر بازاریاب استفاده نکردن از اصطلاحات تخصصی است. اما هنگام نوشتن محتوای متنی برای صفحه فرود خود، باید از ذکر اصطلاحات فنی یا اختصاراتی که برای شما واضح است اما درک آن برای مشتریان دشوار است، خودداری کنید.

یک راه خوب برای فکر کردن به این موضوع این است که تصور کنید چیزی در مورد تجارت خود نمی دانید. آیا نوشته شما آنچه را که قصد دارید بیان می کند؟

راه حل بهتر این است که سعی کنید به جای اینکه درگیر این موارد فنی و تخصصی شوید، در مورد ارزشی که می توانید برای مشتری خود به ارمغان بیاورید، بنویسید.

سوالات متداول صفحات فرود

صفحه فرود چیست؟

صفحات ویژه ای که برای کمپین های تبلیغاتی آنلاین برای افزایش نرخ تبدیل، معرفی محصولات و خدمات جدید و ترغیب کاربر به انجام یک اقدام خاص طراحی شده اند، صفحات فرود نامیده می شوند.

انواع صفحات فرود چیست؟

صفحات فرود به 3 نوع تقسیم می شوند: تولید سرنخ، کلیک و انتخاب کردن.

هزینه طراحی صفحه فرود چقدر است؟

هزینه طراحی صفحه فرود بسته به سبک طراحی، تعداد بخش ها، نوع محتوای صفحه و غیره متفاوت است. بنابراین نمی توان قیمت دقیقی برای آن ارائه داد.

برای دریافت مشاوره در زمینه طراحی صفحه فرود، این فرم را پر کنید.

و در پایان این …

طراحی صفحه فرود می تواند یک کابوس باشد، اما به شرطی که زمان، مراقبت و توجه کافی را صرف نکنید! با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله طراحی لندینگ پیج می توانید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید و فروش بیشتری داشته باشید. به یاد داشته باشید که دائماً صفحات خود را آزمایش کنید تا بفهمید کدام عناصر برای سایت شما مؤثرتر هستند. هرچه بیشتر در مورد مشتریان خود و نحوه رفتار آنها در سایت بدانید، می توانید صفحه فرود خود را به طور موثرتری طراحی کنید. بهینه سازی صفحه فرود در یک ساعت یا یک روز اتفاق نمی افتد. شما باید از دید کاربر به آن نگاه کنید و ببینید که آیا به اندازه کافی خوب است یا خیر.

مقالات دیگر

6 ویژگی مهم طراحی صفحه فرود چیست؟ اولین بار در آژانس بازاریابی دیجیتال دارت. به نظر می رسد.