7 استراتژی برای بهبود محتوای سئو با هوش مصنوعی افزوده (2023) 0 (0)


هوش مصنوعی چه تاثیری بر آینده سئو خواهد داشت؟

هوش مصنوعی دیگر محدود به داستان های علمی تخیلی نیست و از قابلیت های هوش مصنوعی محاوره ای مانند الکسا و سیری فراتر رفته است. در واقع، ابزارهای هوش مصنوعی اکنون مرز هر صنعت دیجیتالی از جمله سئو هستند. با شتاب گرفتن هوش مصنوعی و نوشتن هوش مصنوعی، بررسی تاثیر آنها بر آینده سئو و کپی رایتینگ ضروری است. نوشتن هوش مصنوعی، هوش مصنوعی (AI) و مدل‌های زبان بزرگ (LLM) با پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT اکنون از جمله این موارد هستند. سئو و کپی رایترها مورد توجه قرار می گیرند. این فناوری بسیار سریع در حال توسعه است، بنابراین انفجاری در تعداد نویسندگان و سازندگان محتوای هوش مصنوعی در آینده رخ خواهد داد. و در عین حال، فناوری‌های جدید می‌توانند نتایج کلاسیک SERP را که دسته‌ای از پیوندها را در زمانی که کاربران به دنبال پاسخ‌های کوتاه واقعی هستند، به چالش بکشند.

این چه تاثیری بر آینده بهینه سازی موتورهای جستجو خواهد داشت؟

در بررسی این سوال باید به چند سوال توجه کرد:

آیا سئو یک زمینه بازاریابی مرتبط در آینده خواهد بود؟

آیا پاسخ ها بدون نیاز به رفتن کاربران به صفحات پشتی به طور مستقیم به موتورهای جستجو تحویل داده می شود؟

آیا تولید محتوا به عنوان یک استراتژی موثر سئو در نتیجه از بین خواهد رفت؟

بیایید با تغییراتی که در سمت موتور جستجو خواهیم دید و اینکه چرا آینده ممکن است با ظهور هوش مصنوعی (حداقل برای سئو) تیره و تار نباشد، شروع کنیم.

اگر برای رسیدن به نتیجه عجله دارید، در اینجا هفت استراتژی آینده سئو آورده شده است:

مخاطب خود را درک کنید؛

محتوای منحصربه‌فرد و داده‌های جدیدی ایجاد کنید که فقط محتوای بازنویسی شده نباشد

ثابت کنید که پشت محتوا یک “انسان” وجود دارد.

داده های ساخت یافته

بر تجربه و تعامل کاربر تمرکز کنید

داده های واقعی و بلادرنگ

Domain Authority و Uplinks

آینده موتورهای جستجو پس از هوش مصنوعی

بیایید شروع کنیم تا ببینیم هوش مصنوعی چگونه روش کار موتورهای جستجو و الگوریتم های آنها را تغییر می دهد. آنها هوش مصنوعی بیشتری برای درک درخواست ها و ارائه محتوای مناسب ایجاد می کنند. اما درک این نکته مهم است که همه جستجوها فقط برای دریافت 1 پاسخ نیستند. همچنین می تواند گزینه های مختلف را مرور کند.

مثلا؛

هنگامی که من “دستور پخت کیک هویج” را جستجو می کنم، ممکن است دستور غذا را بپرسم. اما ممکن است نوع خاصی را بخواهم حتی اگر آن را مشخص نکرده باشم. شاید من یک دستور غذای گیاهی را ترجیح می‌دهم، یا حداقل می‌خواهم گزینه‌هایی را که نمی‌دانستم دنبالشان می‌گشتم به من ارائه دهند.

و هنگامی که من برای “ژاکت زمستانی بلند” یا “کت زمستانی رالف لورن” جستجو می کنم، ممکن است بخواهم چند گزینه را نیز ببینم.

در بسیاری از موارد، پاسخ دادن به یک پرس و جو به روشی عالی می تواند به همان اندازه در مورد انتخاب های UX/طراحی مناسب باشد.

گوگل اکنون می‌داند که تنوع گاهی بهترین پاسخ است، نه یک نتیجه واحد (واقعی). و بسیاری از پرس و جوها برای یافتن چندین نتیجه برای مشاهده هستند. به همین دلیل است که هوش مصنوعی به تنهایی نمی تواند با گوگل رقابت کند این برای متخصصان سئو نیز مهم است. مثلا. هنگامی که محتوا ایجاد می کنید و می خواهید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، می توانید به صفحات موجود و عناوین و محتوای آنها نگاه کنید. این نشان می دهد که این نوع محتوا است که گوگل می خواهد نشان دهد و از یک طرف به درخواست و قصد کاربر پاسخ می دهد. اما از طرف دیگر، شما باید چیز جدیدی (یا بهتر) برای رقابت ارائه دهید. اما آیا این بدان معناست که هوش مصنوعی به طور اساسی موتورهای جستجو را تغییر نخواهد داد؟ به طور خلاصه بله. گوگل، بینگ و امثال آن در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می کنند. و از آنجایی که مدل درآمد اصلی گوگل مبتنی بر ارسال ترافیک به صفحات دیگر است، Big G همچنین به رابطی علاقه دارد که در آن مشاهده نتایج مختلف و کشف منابع بیشتر برای کاربر منطقی باشد. و حتی اگر یک موتور جستجوی جدید مانند NeevaAI با این حال، گوگل هنوز حدود 84 درصد از ترافیک جستجوی جهانی را در اختیار دارد. و انتقال آن میلیاردها جستجوی روزانه از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر زمان زیادی را برای شرکت کنندگان در این تقریباً انحصار طلب می کند. انسان ها مخلوق عادت هستند.

NeevaAI یک موتور جستجوی گوگل است که مدل های زبان را با نتایج جستجوی کلاسیک ترکیب می کند

و ظهور هوش مصنوعی حتی ممکن است به نفع گوگل باشد. انفجار محتوا از سوی سازندگان و شرکت‌ها به ظرفیت سرور، ربات‌ها، تجزیه و تحلیل محتوا و الگوریتم‌های پیشرفته‌تر برای مرتب‌سازی محتوای معنادار و یافتن بهترین نتایج نیاز دارد.

بنابراین هوش مصنوعی برای سئوکاران چه معنایی دارد؟

برای شروع، این بدان معنی است که صد پیچیده تر و رقابتی تر می شود.

از آنجایی که هوش مصنوعی می تواند حجم زیادی از محتوا را به سرعت و ارزان تولید کند، ممکن است رقابت بیشتری برای رتبه بندی جستجو وجود داشته باشد.

در این مورد، دو زاویه متفاوت وجود دارد.

الف) محتوایی ایجاد کنید که برای نتایج جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی بهینه شده باشد

این بدان معنی است که شما باید محتوایی ایجاد کنید که پاسخ واقعی به سوالات ارائه دهد.

این می‌تواند به شکل پرسش‌های متداول، راهنماهای نحوه انجام، و محتوای دیگری باشد که پاسخ‌های واضح و مختصر را ارائه می‌دهد.

ب) رقابت در کیفیت به جای کمیت

در عصر هوش مصنوعی، متخصصان سئو باید بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز کنند.

این چیز جدیدی نیست زیرا دستورالعمل های گوگل در حال حاضر بر این موضوع متمرکز شده است.

اما آنچه کیفیت بالا را تعریف می کند تغییر خواهد کرد.

7 استراتژی برای محتوای تقویت شده با هوش مصنوعی سئو

مخاطب خود را درک کنید

متخصصان سئو باید بر تولید محتوای مرتبط با مخاطب هدف خود تمرکز کنند. این بدان معناست که محتوا باید متناسب با علایق و نیازهای مخاطب هدف باشد، نه محتوای عمومی، زیرا الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند محتوای غیرمرتبط با جست‌وجو و شخصیت کاربر را شناسایی کنند. موتورهای جستجو (مانند قبل) می آموزند که مخاطبان آنها بر اساس تجزیه و تحلیل کلان داده ها چه کسانی هستند و نتایج جستجوی متفاوتی را ارائه می دهند. یک سازنده خانه شخصی یا حرفه ای هنگام جستجوی “Home Add” نتایج یکسانی را مشاهده نخواهد کرد. با بهبود هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، آنها فقط در آن بهتر خواهند شد. همچنین شما.

محتوای منحصربه‌فرد و داده‌های جدیدی ایجاد کنید که فقط محتوای بازنویسی شده نباشد

برای برجسته شدن در دریای محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در آینده، متخصصان سئو باید به جای کپی کردن محتوای موجود، بیشتر بر روی محتوای متمایز و اصلی تمرکز کنند. این را می توان با توسعه محتوای مبتنی بر تحقیق مانند نظرسنجی ها، مطالعات موردی و مقالات پژوهشی اصلی که داده ها و اطلاعات جدید و منحصر به فردی را ارائه می دهد، انجام داد. این به تمایز محتوا از رقبا و جلب توجه موتورهای جستجو و کاربران، بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و افزایش دید کمک می کند. این نیز محتوایی است که هوش مصنوعی نمی تواند به تنهایی ایجاد کند.

اثبات “انسان” پشت محتوا

در عصر هوش مصنوعی، مهم است که نشان دهیم افراد واقعی پشت محتوا هستند، نه الگوریتم‌ها یا ماشین‌ها. این امر به ویژه زمانی مهم است که محتوا با احساسات یا تجربیات شخصی سروکار دارد، زیرا کاربران ممکن است بخواهند با افراد واقعی که می توانند با احساسات و موقعیت های آنها ارتباط برقرار کنند، ارتباط برقرار کنند. حتی اگر هوش مصنوعی قادر به شبیه سازی یک نویسنده انسانی (و حتی بهتر از آن) باشد، مردم تعامل واقعی انسانی را ترجیح می دهند. ارائه مدرکی مبنی بر اینکه سازندگان پشت محتوا هستند، از جمله از طریق بیوگرافی نویسنده یا نمایه های شخصی، می تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار در بین کاربران کمک کند. حتی دیده‌ام که شخصی در مورد اینکه #noAIinvolved یا #chatgptfree می‌تواند در پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا موارد مشابه در آینده رواج پیدا کند، بحث می‌کند، درست مانند بسیاری از افراد در مورد قرار دادن #nofilter روی یک عکس اینستاگرام که با فیلتر/نرم‌افزار بهینه‌سازی شده است. برای بهتر به نظر رسیدن بهبود نیافته است.

داده های ساخت یافته

استفاده از داده های ساخت یافته برای بهبود دید و رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو مهم است. داده های ساختاریافته یک فرمت استاندارد برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و محتوای آن است که درک و فهرست بندی محتوا را برای موتورهای جستجو آسان تر می کند. با استفاده از داده های ساخت یافته، سئو آنها می توانند به بهبود نحوه نمایش محتوای آنها در نتایج جستجو کمک کنند و آن را برای کاربران جذاب تر و مرتبط تر کنند. استفاده از داده های ساختاریافته همچنین می تواند به بهبود عملکرد محتوا در جستجوی صوتی کمک کند، زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد محتوا را درک کنند و آن را به روشی طبیعی تر و کاربرپسندتر ارائه دهند. استدلال مخالف این دیدگاه این است که الگوریتم های موتورهای جستجو جستجو را انجام می دهند. با الگوریتم های بهبود یافته به قدری پیشرفته خواهد بود که نیازی به سازماندهی محتوا به روشی خاص برای درک و نمایه سازی اطلاعات نیست. همانطور که اهمیت سئو فنی در طول سال ها تا حدودی کاهش یافته است، اهمیت تولید محتوای با کیفیت نیز کاهش یافته است.

نمونه ای از نوشتن کد ChatGPT

بر تجربه و تعامل کاربر تمرکز کنید

با رقابت بیشتر و بیشتر محتوا در جایی که محتوای واقعی نیاز به تلاش کمتری دارد، برای متخصصان سئو مهم است که بر تولید محتوایی تمرکز کنند که تجربه مثبت و جذابی را برای کاربران فراهم کند. نه تنها باید به خوبی نوشته شود، درک آن آسان و از نظر بصری جذاب باشد، بلکه باید طوری طراحی شود که تعامل کاربر را تشویق کند. به عنوان مثال، جستجوی “اضافات در خانه” را می توان با یک ماشین حساب تعاملی افزایش داد که به کاربران کمک می کند هزینه اضافه کردن به خانه خود را محاسبه کنند. این نوع محتوا به تلاش بیشتری برای ایجاد نیاز دارد و احتمال کمتری دارد که توسط محتوا سفارش داده شود. توسط هوش مصنوعی کپی شده و به آن مزیت رقابتی می دهد. اگرچه ChatGPT می تواند کد تولید کند، اما نمی تواند چیزی شبیه به ماشین حساب قیمت ایجاد کند، زیرا به داده های لازم برای محاسبه قیمت ها نیاز دارد. با این حال، فرآیند ایجاد چنین ماشین حسابی را بسیار ساده تر از آن می کند. نمونه‌های دیگر محتوای تعاملی می‌تواند شامل نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها، نظرات کاربران و سایر عناصر مفید مرتبط با عبارت جستجوی کاربر باشد. و به خزنده‌های وب نشان می‌دهد که این ساده نیست، محتوای خودکار با سئوی هوش مصنوعی مدت‌هاست که می‌دانستند که ویژگی‌هایی مانند کاربر بررسی‌ها می‌توانند به Google نشان دهند که محتوا مرتبط است و کاربران با آن درگیر هستند.

داده های واقعی و بلادرنگ

از آنجایی که یکی از محدودیت‌های مدل‌های مولد فعلی، داده‌های آموزش داده شده است، محتوایی که حاوی داده‌های جدیدتر است برجسته می‌شود. به عنوان مثال، اگر به دنبال آخرین اخبار در مورد یک موضوع خاص هستید، بعید است محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به روزترین اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد. در این مورد، متخصصان سئو باید بر ایجاد محتوایی تمرکز کنند که به طور منظم با داده های جدید به روز می شود. این را می توان با ایجاد محتوایی که با آخرین اخبار به روز می شود یا با ایجاد محتوایی که بر اساس داده های لحظه ای مانند قیمت سهام یا پیش بینی آب و هوا باشد، انجام داد. این یک روش سئو جدید نیست (ما برخی از آن را به عنوان سئو برنامه‌ای می‌شناسیم)، اما در آینده جالب‌تر خواهد شد.

صفحات آب و هوای توماس کوک رتبه خوبی دارند.

با انجام این کار، سئوکاران می توانند اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها بالاتر از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

Domain Authority و Uplinks

علاوه بر ایجاد محتوای با کیفیت، برای متخصصان سئو مهم است که تمرکز بیشتری روی ایجاد اعتبار دامنه خود و کسب لینک های با کیفیت از سایر وب سایت های معتبر داشته باشند. با افزایش سریع حجم محتوای موجود، گوگل و سایر موتورهای جستجو باید بیشتر به اعتبار دامنه و سیگنال های رتبه بندی خارجی برای تعیین اینکه کدام محتوا را اولویت بندی کنند، تکیه کنند. این به این معنی است که متخصصان سئو باید بیشتر روی ایجاد لینک به وب سایت های دیگر و دریافت لینک از آنها تمرکز کنند.