Nexgen به نمایش گذاشته شد: پرشورترین مرحله برای نوآوری


مسیر هشت ماهه Nexgen 2023-24 از یکی از مهمترین ایستگاه های خود گذشت: Nexgen Demodi. که هشت استارت آپ فرصت یافتند تا نوآوری های خود را به برجسته ترین فعالان اکوسیستم کارآفرینی ایران ارائه دهند.

این رویداد در چهارم بهمن ماه 1402 با همکاری و حمایت شتابدهنده تریگوپ در سالن همایش های دانشگاه خاتم و با حضور 150 سرمایه گذار خطرپذیر، شتاب دهنده، اعضای اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان، دانشجویان و دانشجویان برگزار شد. فعالان دیگر حوزه های کارآفرینی

نکسگن مروج فعالیت های اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در حوزه نوآوری و فناوری است که توسط کمیته راهبری که شامل افراد شناخته شده در حوزه کارآفرینی است، هدایت می شود. حسام مقصودلو، کامران خوشی، کتایون سپهری، امیرحسین محمدی، محمود کریمی و حسین سرافراز اعضای این کمیته هستند.

برنامه Nexgen 2023-24 با ثبت نام 108 استارتاپ در خرداد 1402 آغاز شد و پس از غربالگری اولیه، 51 تیم واجد شرایط ورود به این برنامه شدند. این تیم ها طی هشت جلسه چهار ساعته به دقت مورد ارزیابی قرار گرفتند. پنج کارگاه آموزشی با شناخت نقاط ضعف و قوت استارت آپ ها توسط کمیته راهبری Nexgen ارائه شد. پس از گذراندن این فرآیند، هشت تیم برای حضور در دموودی انتخاب شدند تا در اکوسیستم استارتاپی ایران، سرمایه جذب کنند و شناخته شوند. آنها قبل از شروع مسابقات آموزش دیدند.

این مراسم با استقبال شاهین عسگری، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان آغاز شد. وی با قدردانی از زحمات اعضای کمیته مدیریت Nexgen، درباره لزوم وجود ایده های نوآورانه در ایران گفت: اقتصاد در شرایط بدی قرار دارد و یکی از اهداف اتاق ایران و آلمان حمایت از نوآوری و تصمیمات ریسک پذیر برای ساخت و ساز است. اقتصاد موفق

شهاب جوانمردی، عضو هیئت مدیره اتاق آلمان و مدیرعامل فناپ نیز در سخنانی با تاکید بر لزوم توجه استارتاپ ها به نیازهای کشور گفت: امروز باید تفاوت های ارزش آفرینی را بشناسیم. جهان و بر این اساس حرکت می کند.”

همچنین صادق سبحانی، مدیرعامل تریگ آپ، یکی از مجریان دمودی نکسگن، با ابراز خرسندی از همکاری اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان در برگزاری این رویداد، از سطح جدید سرمایه گذاری تریگ آپ با عنوان «میکرو» خبر داد. وی.

در فضای پویا این رویداد، تیم های اسپو، آپ تایم، استودیوی تصویرسازی، هماتاب، امیرفارم، دیگرفهی، بایتیکل و هلپیکال ضمن ارائه ایده و کسب و کار به سوالات سرمایه گذاران حاضر در این رویداد پاسخ دادند.

در پایان هر هشت تیم حاضر تندیس بهترین استارتاپ را از نسقن و تریگوپ دریافت کردند.

کسری امام صفری، مدیر نوآوری و ارتباطات اتاق ایران و آلمان با اشاره به فعالیت های نکسگن در اکوسیستم استارتاپی ایران، گفت: حضور دمدی در همکاری با یکی از نهادهای نوآور در اکوسیستم تجربه بسیار خوبی بود. و Trigup نقش بسزایی در موفقیت این رویداد داشت. ما قصد داریم این همکاری را در سایر جنبه های برنامه های Nexgen گسترش دهیم.

بر اساس اعلام تمایل برخی سرمایه گذاران خطرپذیر حاضر در این رویداد، Nexgen از استارتاپ ها در مذاکره و گفتگو با سرمایه گذاران احتمالی، با مشاوره و مشاوره تجاری و حقوقی حمایت می کند.

نقل قول های اضافی

  • کامران خوشی، عضو کمیته مدیریت Nexgen: در چند سال گذشته که وضعیت سرمایه گذاری VC چه در ایران و چه در جهان بحرانی بوده است، ورود فرشته سرمایه گذاران خارج از اکوسیستم نوآوری نقش حیاتی ایفا کرده است. اتاق‌های بازرگانی می‌توانند در این راستا مأموریتی را برای خود به عنوان میانجی بخش خصوصی تعریف کنند. اتاق بازرگانی آلمان در واقع نمونه خوبی برای کپی برداری در این زمینه است.
  • حسین سرافراز، قائم مقام مدیرعامل اتاق ایران و آلمان: «زمانی که اتاق ایران و آلمان وارد نوآوری و فناوری شد، فاصله اعضای اتاق با این فعالیت ها فاصله داشت. اما اکنون شاهد هستیم که اعضای اتاق برنامه افزایش یافته اند، از جمله دسترسی به مفاهیم روز مانند صنعت نسل چهارم و دنیای نوآوری. از اعضای اتاق می خواهیم با مشارکت بیشتر در برنامه های نکژن نقش مهمی در آینده اقتصاد و صنعت ایران داشته باشند.
  • فراز جبلی، مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان: «روش کار Nexgen می تواند به گونه ای باشد که پاسخگوی نیاز اعضا و نیاز بازار باشد. در شرایط سخت اقتصادی، اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان باید نقشی را ایفا کند که خلأهای موجود را برطرف کند. به طور خلاصه، تیم ها ایده ها و راه حل های خود را با توجه به نیازهای صنعت تطبیق می دهند.
  • قصری امام صفری، مدیر نوآوری و ارتباطات اتاق ایران و آلمان: «این ظرفیت هم در اعضای اتاق و هم در استارت آپ ها وجود دارد تا با هم به موفقیت برسیم. Nexgen در تالار ایران و آلمان می تواند بستری را فراهم کند که صنایع با نوآوری جایگاه خود را در آینده بازار ارتقا دهند و استارت آپ ها با کارآفرینی ارزش افزوده ایجاد کنند. با مشارکت فعال اعضا می توان استارت آپ های موفقی را به حلقه اعضای اتاق اضافه کرد.
  • کتایون سپهری، عضو کمیته مدیریت Nexgen: «امسال ایده های جدید هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی در سطح خوبی بود. تیم های منتخب که در مراحل مختلف از مراحل اولیه تا سری B بودند، نه تنها به طور فعال در کارگاه ها و جلسات مشاوره حضور داشتند، بلکه تا آخرین لحظه قبل از ارائه به سرمایه گذاران به دنبال بهبود زمین های خود بودند و با اشتیاق فراوان آماده جذب سرمایه بودند. به گفته آنها، حضور در جلسات مشترک به آنها امکان می دهد از دانش و تجربه موفق دیگران بهره مند شوند. در پایان جلسه، دوستان اتاق و تیم های استارتاپی خبر خوشی را به اشتراک گذاشتند که تیم ها با ارائه حرفه ای و جذاب توانستند نظر سرمایه گذاران را برای مذاکرات بعدی جلب کنند و همچنین امیدواریم همه تیم ها به یک نتیجه برسند. توافق ارزشمندی است و این فرآیند نقطه عطفی در مراحل توسعه کسب و کار آنها خواهد بود. نتیجه این رویداد نشان می‌دهد که خلاقیت و نوآوری در ایده‌ها، همراه با استراتژی توسعه مدل کسب‌وکار قوی، می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری وادار کند.»
  • حسام مکسودلو، عضو کمیته مدیریت Nexgen: «من فکر می‌کنم بعد از این مدت تاخیر، Nexgen جایگاه خود را در اکوسیستم کارآفرینی به خوبی مشخص کرده است. حمایت از تیم ها ادامه خواهد یافت و Nexgen نیز در مقام مشاوره از تیم ها حمایت خواهد کرد. با این حال، تیم‌ها باید بدانند که ما شتاب‌دهنده یا راهنما برای استارت‌آپ‌ها نیستیم و تصمیم نهایی و مسئولیت‌ها در مذاکرات با سرمایه‌گذاران احتمالی با آن‌ها خواهد بود.
  • امیرحسین محمدی، عضو کمیته مدیریت Nexgen: «Nexgen به ایجاد جامعه‌ای پویا کمک می‌کند که در آن استارت‌آپ‌ها راهنمایی و پشتیبانی لازم برای پیشرفت را دریافت کنند. در طول برنامه امسال Nexgen، هدف ما حمایت از تیم ها از مبانی کارآفرینی تا ارائه به سرمایه گذاران، از طریق آموزش های مختلف، جلسات مشاوره و مشاوره بود. هدف ما ایجاد محیطی است که استارت آپ ها بتوانند در آن رشد کنند.”
  • محمود کریمی، یکی دیگر از اعضای کمیته مدیریت Nexgen: «نکسگن چیزی فراتر از یک فروشگاه است. این گواهی بر تلاش های مشترک Nexgen و TrigUp است. این همکاری محیطی را ایجاد می کند که استارتاپ ها نه تنها ایده های خود را ارائه می دهند، بلکه ارتباطاتی را ایجاد می کنند که برای رشد پایدار آنها ضروری است.

توسط Demodi Nexgen برگزار شد: پرشورترین مرحله نمایش نوآوری اولین بار در شنبه مگ. به نظر می رسد.