همه چیز درباره حمام کردن فنچ ها و اصول حمام کردن این پرنده زیبا


پرنده فنچ و حمام کردن طراوت، شادابی و سلامتی این پرندگان را افزایش می دهد. با این حال، این مستلزم شرایطی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی همه پرندگان از جمله فنچ ها علاقه زیادی به استحمام دارند. آب باعث افزایش سلامت و شادابی این موجودات می شود. به همین دلیل بهتر است شرایط آبیاری مناسبی برای این پرندگان کوچک و زیبا به خصوص در فصل گرما فراهم شود.

به عنوان یک قاعده کلی، پرندگان باید دو بار در هفته در آب و هوای معمولی تا متوسط ​​استحمام شوند. اما بهتر است این پرندگان روزانه در هوای گرم و آفتابی تابستان استحمام و استحمام کنند. استحمام پرنده را حمام می نامند و نیازی به مواد شوینده ندارد. برای خرید فنچ بهتر است به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید.

فنچ ها در تابستان هر روز به آب نیاز دارند.

فواید شنا و حمام کردن فنچ

یکی از مهم ترین مزایای حمام کردن، تمیز کردن فنچ از گرد و غبار و سایر آلودگی ها است. علاوه بر این، پرها براق و براق خواهند بود. یکی دیگر از فواید غسل و استحمام این است که رطوبت لازم را به پرها می رساند و حیوان از گرما در امان می ماند. آبنتی به خصوص در فصول گرم سال بسیار ضروری است، زیرا این پرندگان تحمل گرما را ندارند.

می توان گفت فنچ ها با کمک حمام آب دمای بدن خود را متعادل می کنند و گرمای اضافی را دفع می کنند. اگر می بینید که پرنده دهانش را باز نگه می دارد و دمای محیط بالاست، بهتر است شرایط آب و استحمام را فراهم کنید. زیرا گرما باید او را آزار می دهد.

پرنده فنچ

حمام چینکا در طبیعت

به طور طبیعی فنچ ها در زیستگاه اصلی خود از برگ های مرطوب و علوفه برای استحمام و استحمام به خصوص در فصل گرما استفاده می کنند. به طوری که بدن خود را به کمک آب موجود در برگ ها خیس می کنند. راه دیگر این است که حوضچه هایی از آب پیدا کنید و قسمتی از بدن (سینه و پایین تنه) را در آنها خیس کنید.

به همین دلیل اگر این پرنده را پرورش می دهید، بهتر است شرایطی مشابه زیستگاه اصلی برای آن فراهم کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد. علاوه بر قرار دادن یک کاسه آب در قفس، می توانید از اسباب بازی ها و وسایل سرگرمی نیز استفاده کنید.

فنچ در طبیعت به آب نیز علاقه دارد.

ویژگی های ظرف حمام فینچ

حتما از یک ظرف کوچک برای فنچ و فنچ استفاده کنید. هنگام انتخاب ظرف به اندازه پرنده توجه کنید. اندازه ظرف آب نباید به گونه ای باشد که فنچ در آن غرق شود. علاوه بر این، لغزنده بودن کف ظرف باعث سر خوردن می شود. بنابراین بهتر است از ظرفی استفاده کنید که خیلی لیز نباشد و اندازه مناسبی داشته باشد.

علاقه فنچ به آبانتی به حدی است که معمولاً به محض قرار دادن کاسه آب در قفس، پرنده شروع به بازی با آب می کند. فنچ ها همچنین دوست دارند سر و گردن خود را خیس کنند. به همین دلیل می توانند سر خود را زیر آب بگذارند. در این زمان اگر اندازه ظرف بزرگ باشد ممکن است پرنده در آن غرق شود.

عمق ظرف حمام فنچ باید به اندازه ای باشد که در آن غرق نشود.

بهترین زمان برای حمام کردن

بهترین زمان برای استحمام و شنا روزهایی از سال است که هوا گرم و آفتابی است. این کار به خصوص در فصل تابستان مناسب است. بهترین زمان روز برای شنا حوالی ظهر است که هوا گرم ترین زمان است. بهتر است در روزهای سرد و نزدیک غروب یک کاسه آب به پرنده ندهید. چون در این زمان هوا خیلی گرم نیست و فنچ شما می تواند با مدفوع و بال بخوابد و سرما بخورد.

اگر متوجه شدید که ماهیچه های سینه ای پرنده در حین شنا منقبض می شوند، نگران نباشید. این کاملا طبیعی است و به دلیل انبساط و انقباض عضلات سینه ای است و جای نگرانی نیست. بهتر است قفس پرنده را پس از استحمام و استحمام مدتی در زیر نور آفتاب نگه دارید تا پرها و کوسن ها به خوبی خشک شوند.

اگر متوجه شدید که فنچ شما دوست ندارد کاملاً خیس شود، این کاملاً غریزی است. زیرا در طبیعت اگر آن پرنده تمام پرهای خود را خیس کند تا خشک نشود نمی تواند پرواز کند و سپس طعمه می شود. به همین دلیل غریزه آنها این است که کاملاً خیس نشوند تا احساس امنیت کنند.

آبیاری فنچ ها بهتر است در هوای گرم و آفتابی انجام شود.

نکات مهمی که باید در حین حمام رعایت کنید

  1. از آب خنک برای حمام پرنده استفاده کنید تا فنچ شما سرد نشود.
  2. در اتاقی که فنچ شما حمام می شود، کولر گازی باید خاموش باشد.
  3. هرگز برای خشک کردن فنچ از سشوار استفاده نکنید. خود پرنده این کار را به طور طبیعی با تکان دادن پرهای خود انجام می دهد. سشوار تاثیر بسیار مضری بر سلامت فنچ ها دارد.
  4. اگر پرنده شما بیمار است، تا بهبودی کامل از استحمام آن خودداری کنید.
  5. برای حمام فنچ از مواد شوینده مانند صابون و شامپو استفاده نکنید. پرندگان نیازی به آماده سازی ندارند و هیچ تمهیدی برای آنها اندیشیده نشده است. این موارد می تواند برای پرنده بسیار مضر و حتی کشنده باشد.
  6. اجازه دهید فنچ شما هر وقت خواست آب بدهد. او را مجبور به این کار نکنید.
  7. بهتر است روی میله های قفس آب نپاشید تا زنگ نزنند. همچنین می توانید قفس را در زیر نور آفتاب قرار دهید تا در صورت خیس شدن به سرعت خشک شود.
  8. پس از اتمام حمام، روزنامه خیس را از کف قفس خارج کرده، کف را کاملا خشک کنید و دوباره روزنامه را روی آن قرار دهید.
  9. به یاد داشته باشید که هر بار پس از اتمام استحمام و استحمام، کاسه آب را از قفس خارج کنید. اگر ظرف آب در قفس بماند، پرنده می تواند در آن مدفوع کند و از آن آب بنوشد.
  10. بهتر است قبل از آبیاری آب آشامیدنی سالم و سالم در اختیار پرنده قرار دهید تا در صورت تشنگی آب بنوشد. در غیر این صورت ممکن است در زمان استحمام تشنه شود و از آب حمام خود استفاده کند.

فنچ در هوای سرد علاقه ای به آب ندارد.

هر آنچه باید در مورد حمام کردن فنچ ها و اصول حمام کردن این پرنده زیبا برای اولین بار در PetZip بدانید. به نظر می رسد.